Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on huono kummi?

Vierailija
17.01.2021 |

Esimerkkejä huonoista kummeista?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen huono kummi.

Lopetin yrittämisen, kun ikinä ei lapsi kiittänyt lajoista. Ikinä ei vanhemat vastanneet yhteydenottoihin ajoissa, että olisin saanut valittua lahjaa ajoissa. Yhteydenotot tuli ainoastaan lapsen synttäriä edeltävällä viikolla, kun minulla oli kiirein aika töissä.

Vierailija
2/63 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupaa kuolevalle että pitää huolen että lapsella on asiat hyvin (kummi), kun on kuollut niin poikkasee välit lapsiin ja alkaa suunnitelmallisesti miettiä keinoja jotta lapset eivät saisi perintöosuuttaan jotta saisi itse rahaa.. Tosi kiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen joka tuputtaa Jeesusta ja pakottaa kirkkoon.

Antais vaan merkkipäivänä lahjat ja muutoin ei puuttuisi elämään niin olis ihan bueno.

Vierailija
4/63 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan minä. Suostuin kummiksi kun en kehdannut kieltäytyä. En ole yhtään lapsirakas enkä osaa lasten kanssa olla. Asun muutaman sadan kilometrin päässä eikä kummilapsen kotikaupungissa tule vierailtua. Lahjat lähetän puhtaasti velvollisuudesta, mitään suhdetta häneen ei ole. Taustalla vaikuttaa toki nykyiset huonot välit kummilapsen vanhempiin mutta se on eri tarina. Itse koen että minut pyydettiin kummiksi vain hyvien (kalliiden) lahjojen toivossa. Hänellä on viisi muutakin kummia, tuskin yhtä kaipaa. Tosin vanhemmat eivät ole kaikkien muidenkaan kummien kanssa enää väleissä, tiedä sitten pitävätkö kummilapsen miten yhteyttä.

Hyvä kummi on kiinnostunut lapsista ja tykkää heidän kanssaan viettää aikaa, ei välttämättä sitä materiaa anna. Jollekin eläimelle olisin hyvä kummi

Vierailija
5/63 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka sellainen, joka ei koskaan kysy kummilapselta kuulumisia tai vastaa kummilapsen yhteydenottoihin. Pelkkänä lahjojenantokoneena oleminen on minusta turhaa.

Vierailija
6/63 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen toiselle kummilapselle huono kummi. Hän asuu kaukana, eikä minulla ole rahaa matkustaa. Lahjanikaan eivät ole perheen tulotasoon ja toiveisiin sopivia. Kerran lapsi sanoi, että tyhmä lahja. Se on ainoa, mitä hän on sanonut. Useimmiten olen lähettänyt lahjat, en tiedä, ovatko ne tulleet perille. Kummiuteni onnistuu paljon paremmin lapselle, jonka vanhemmat pitävät yhteyttä. Lapsen kanssa he joskus piirtävät joulukortteja, kertoilevat kuulumisia ja vastailevat viesteihini. Tämän lapsen kasvua on paljon helpompi tukea, kun kommunikointi on vastavuoroista. Tunnen joskus syyllisyyttä siitä, että olen huono kummi toiselle lapselle. Kummius ei kuitenkaan ole yksipuolinen lahja-automaattihomma ja vastuuta kummisuhteesta on myös lapsen vanhemmilla. Ilman heidän apuaan en mitenkään saa luotua lapseen suhdetta.

Vierailija
7/63 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhdelle lapselle aivan surkeat kummit.... tosin 10 vuoteen tavattukaan. Olivat vaimon sukulaisia, joten vaimo valkkasi ne.

Ilmeisesti köyhiä ja nuukia; saatiin vierailuyö nukkua olohuoneessa paskoilla patjoilla ahtaasti ja jo illalla kehuttiin huoltoaseman aamiaista. Ei olla sen jälkeen oltu tekemisissä.

Mitään muistamisia ei lapselle ole koskaan tullut.

Vierailija
8/63 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoista kummeista keskustellaan internetissä vähän väliä, eikä kummin perinteinen tehtävä, lapsen hengellinen kasvatus, kauheasti näy näissä keskusteluissa. Huonon kummin hyvät vanhemmat voi kompensoida ja lukea Raamattua vaikka kotona kumminkin puolesta. Lapsen hengellinen kasvatus tuskin kaatuu kehnoon kummiin, jos häntä ympäröi uskova perhe ja seurakunta.

Vierailija
9/63 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen jota ei kiinnosta kummilapsi.

Vierailija
10/63 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono kummi on sellainen, joka antaa rahaa ja lahjoja eikä keskustele uskon asioista. 

Vierailija
11/63 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono kummi ei huolehdi vanhempien apuna lapsen hengellisestä kasvatuksesta. Se on kummin ainoa tehtävä. Lahjojen osto ei kuulu kummille.

Vierailija
12/63 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen loppuun kulunut joka voi räjähtää koska vaan.

Vierailija
13/63 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kummiudella ole nykypäivänä merkitystä. Moni ei ole missään tekemisissä kummilapsensa kanssa.

Vierailija
14/63 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kummini. En ole nähnyt kumpaakaan pariinkymmeneen vuoteen. Tajusin kerran että kymmenillä reissuillaan pohjois-suomesta viroon tyttärensä luo he olivat aina ajaneet 700 metrin päästä asuntoani, ikinä ei puolta sanaa siitä että olisivat halunneet nähdä minua. Nyt he ovat jo vanhuksia, en aio mennä heidän lähivuosina koittaviin hautajaisiinsa. Yritin kerran n. 7 v. Sitten päästä vierailulle heidän ja heidän tyttärensä luo viroon, siitä ei seurannut muuta kuin hirveä sotku. Vierailu ei ikinä onnistunut.

Vierailija
15/63 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni kummi on huono. Hän oli kyllä innolla ryhtymässä kummiksi ja ostaa lapselle lahjoja, mutta häntä ei kiinnosta tavata lasta, synttäreille kyllä tulee ja sattuu ehtimään, mutta juttelee vain aikuisten kanssa, ei osoita mitään kiinnostusta lapsen juttuihin. Eikä puhettakaan että hän ottaisi lasta hoitoon saati sitten muuten kylään tai veisi edes leikkipuistoon. Rumasti sanottu varmaan, mutta kummilapsi tuntuu olevan hänelle hyvä syy shoppailla vaatelahjoja ja esiintyä kivana kummina.

Vierailija
16/63 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin toivon että tämä kummius lakkautettaisiin. Itselläni osa kummilapsista jo riparin käyneitä joten en enää lähetä / vie lahjoja. Huom, minun täytyi aina viedä, he ovat ehkä kerran vierailleet luonani. Nyt vaikuttaa siltä että kummilapsen äiti on närkästynyt kun lahjat ovat konfirmaation jälkeen vaihtuneet postissa tulevaan korttiin.

Vierailija
17/63 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen joka katoaa moneksi vuodeksi elämästä

Vierailija
18/63 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono kummi kutsui itse itsensä kummiksi ja kuvittelin että se on hyvä idea koska tällöin kummi on motivoitunut ainakin. Kastajaispäivänä meno vain parani kun kyseinen kummi ilmaisi halunsa olla sylikummi, varasti pääosan toiselta kummilta siis ja minä uskoin taas vahvaan motivaatioon ja suostuin. Kyseinen paskanaamanainen on tavannut kummilapsensa kahdesti hänen ensimmäisen elinvuotensa aikana, ainoillekaan syntymäpäiville ei ole kutsuista huolimatta ilmaantunut. Lapsi on nyt 12 eli tavannut kunmilapsensa viimeksi 12 vuotta sitten heinäkuussa. Olen miettinyt pitäisikö alkaa kyselemään että aikookohan tulla rippikonfirmaatioon ollenkaan, en kestä pettymystä että taas odotetaan turhaan. Lapsi itse ei koko tätiä edes ole käytännössä ikinä tuntenut, mutta on kyllä maailmankaikkeuden noloin kummi. Tsemppiä vaan hälle.

Vierailija
19/63 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono kummi ei kummittele. Kummin tehtävä on kummittelu.

Vierailija
20/63 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono kummi esim. varastaa kummilapselta, levittää lapsesta perättömiä juoruja, lyö tai on muuten väkivaltainen, tarjoaa ruokaa jolle lapsi on allerginen, nolaa lapsen muiden edessä tai muuta sellaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi