Mikä on viimeisin tyhmä ostoksesi?
Meille ostettiin kahvimylly. No ei ois kannattanut.
1. Siitä lähtee kamala meteli, eli keitä siinä sitten aamuvarhaisella kuppi kahvia, herätät kaikki.
2. Kahvipavut ovat kalliita (no sen tiesin ennen myllyä)
3. Vastajauhettu kahvi on tajuttoman sähköistä, siksi se onnistuu leviämään joka paikkaan.
4. En huomaa kahvin maussa kovinkaan isoa parannusta normikahviin.
Kommentit (674)
Kolme samanlaista villakangastakkia eri väreissä. En osannut päättää niin otin kaikki. Varaa kyllä on ja malli klassinen/ajaton joten käyttöä näille varmasti tulee kaikille, voi vaihdella väriä fiiliksen mukaan. Silti tuntuu vähän hölmöltä jälkikäteen.
Tommy Hilfigerin kamalan korkeat kiilakorkokengät. Halusin kai näyttää teineille että niillä on trendikäs mamma. Kaupassa olivat ok jalassa. Kotona sattuu sattuu. Autolla kerran ajoin ja räävin toiseen korkoon taakse ruman mustan jäljen joten ei niitä myydäkään voi. 90 euroa kankkulan kaivoon siis
Jalkavaivainen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauan haaveilemani kalliit Icebugin kengät nettikaupasta. Liian pienet. Revin laput heti irti ja heitin palautuslapun roskikseen. Testasin tepastelemalla kotipihassa. Hyvät oli. Sitten lähdin pakkasella lenkille. Ei mahtunut villasukat ja ohuilla sukillakin tuntui kuin koko ajan olisi varpaat osuneet kengän kärkeen. Voi tietysti olla alkukankeutta, mutta liian pienet ne nyt on joka tapauksessa, jos ei mahdu kahta sukkaa. Kakkeli, kun harmittaa! Aion kävellä niillä silti.
Mullakin Icebugit tuottivat pettymyksen. Sovituksessa hyvät, mutta ekana käyttöpäivänä hiersivät nilkat vereslihalle. Tilanne ei silti ole toivoton: pitää muistaa laittaa laastarit sukkien alle.
Uudet kengät pitää "ajaa sisään" eli saada mukautumaan omille jaloille. Menee muutama käyttökerta ennen kuin lakkaavat hiertämästä.
Ei hyvin situvien kenkien pitäisi sattua/hiertää vaikka ihan uudet laittaisi jalkaan. Ei se "sisäänoajo" ihmeitä kuitenkaan tee.
En todellakaan suosittele ostamaan hiertäviä kenkiä. Ns. Sisäänajo on ihan humpuukijuttuja. Minulla on kahdet ikivanhat Converset, jotka eivät ole koskaan hiertäneet mistään. Myöhemmin ostin kahdet eri väriset Converset, jotka ovat hiertäneet alusta asti varpaita ja hiertävät edelleen. Valmistusmaa olikin muuttunut ja sitä myötä lesti kaventunut. Luin netistä, että Conversetkin pitäisi "ajaa sisään". No kumma kun noita vanhoja pareja ei tarvinnut, vaan niillä pystyi heti talsimaan koko päivän.
Eikö Dr. Martensitkin tehdä nykyään jossain halpamaassa?
Vierailija kirjoitti:
Ostin vahingossa 16 tölkkiä Coca-colaa. Tarkoitus oli ostaa 16 tölkkiä olutta. Kotona harmitti. Niitä juodessa noin kuukauden aikana harmitti joka kerta.
Masentuneen ihmisen sait nauramaan.
Kiitos!
Ajattelen sinua hellästi ja lämmöllä.
🥰
Vierailija kirjoitti:
Jalkavaivainen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauan haaveilemani kalliit Icebugin kengät nettikaupasta. Liian pienet. Revin laput heti irti ja heitin palautuslapun roskikseen. Testasin tepastelemalla kotipihassa. Hyvät oli. Sitten lähdin pakkasella lenkille. Ei mahtunut villasukat ja ohuilla sukillakin tuntui kuin koko ajan olisi varpaat osuneet kengän kärkeen. Voi tietysti olla alkukankeutta, mutta liian pienet ne nyt on joka tapauksessa, jos ei mahdu kahta sukkaa. Kakkeli, kun harmittaa! Aion kävellä niillä silti.
Mullakin Icebugit tuottivat pettymyksen. Sovituksessa hyvät, mutta ekana käyttöpäivänä hiersivät nilkat vereslihalle. Tilanne ei silti ole toivoton: pitää muistaa laittaa laastarit sukkien alle.
Uudet kengät pitää "ajaa sisään" eli saada mukautumaan omille jaloille. Menee muutama käyttökerta ennen kuin lakkaavat hiertämästä.
Ei hyvin situvien kenkien pitäisi sattua/hiertää vaikka ihan uudet laittaisi jalkaan. Ei se "sisäänoajo" ihmeitä kuitenkaan tee.
En todellakaan suosittele ostamaan hiertäviä kenkiä. Ns. Sisäänajo on ihan humpuukijuttuja. Minulla on kahdet ikivanhat Converset, jotka eivät ole koskaan hiertäneet mistään. Myöhemmin ostin kahdet eri väriset Converset, jotka ovat hiertäneet alusta asti varpaita ja hiertävät edelleen. Valmistusmaa olikin muuttunut ja sitä myötä lesti kaventunut. Luin netistä, että Conversetkin pitäisi "ajaa sisään". No kumma kun noita vanhoja pareja ei tarvinnut, vaan niillä pystyi heti talsimaan koko päivän.
Eikö Dr. Martensitkin tehdä nykyään jossain halpamaassa?
Ei ole mitään humpuukia, nahka löystyy käytössä ja muotoutuu jalkaan. Minulla on Dr. Martensit jotka hiersivät alkuun kun muotoutuivat jalkaan, nykyisin käytän päivittäin eikä mitään ongelmaa. Sama esimerkiksi nahkaisten korkkaireiden kanssa. Kangaskengillä ehkä eri juttu, nahka tosiaan muokkautuu.
Philips rikkaimuri. Tosi huono imuteho. Nyt käytän vain vanhaa, perässävedettävää Mieleä, joka toimii moitteettomasti. En aio enää ostaa minkäänmerkkistä rikkaimuria.
^ Icebucceja olen nyt5 vuotta yrittänyt muokata jalkoihini, edelleen aina toinen kantapää hiertyy verille. Kauanko vielä jatkan tätä muokkautumista??
Mulla huonoin ostos oli lihamylly. Kalastetaan paljon ja tykkään tehdä kalapihvejä. Kone huutaa kuin pkele, suutin on koko ajan tukossa.
Vierailija kirjoitti:
Voi, niitä on monia. Olen ostanut paljon vaatteita siinä toivossa että laihtuisin muutaman kilon, en ole laihtunut. Kaapit ovat siis täynnä liian pientä vaatetta. Rahaa niihin on palanut varmaan usean ulkomaanmatkan verran. Enää en osta vaatteita muualta kuin kirpparilta.
Jos olet facessa mene niille kirpparipalstoille ja myy kuteet pois. Älä,laita korkeaa hintaa, niin menee, saat edes jotain pois.
Ralph Lauren-käsilaukku.
Se on aivan liian pieni arkikäyttöön ja liian arkisen näköinen juhlakäyttöön (ruskeaa nahkaa).
Täysin turha siis. Ei ole tarpeeksi tilava, arjessa mukana tarvittavat tavarat ei mene millään sinne. Sain sen puoleen hintaan, mutta reilusti yli 100 euroa se silti maksoi. Harmittaa että en heti palauttanut.
Yleisestikin muotiostokset on sellaisia, mitkä harmittavat. Nyt en ole pitkään aikaan ostanut mitään ja on paljon parempi olo, ei ole mitään ostomorkkista takaraivossa.
Rikkaimuri on myös aina huono, mutta silti olen jotenkin koukussa ilmeisesti, kun ostan aina uuden kun vanha hajoaa. Tälläkin hetkellä käytössä oleva rikkaimuri on huono. Imuteho on heikennyt todella nopeasti, ihan ok se uutena oli. Aivan turha vehje. Ehkä tämän rikkaimurin hajottua en enää osta uutta. Olisi aika oppia jo.
Joka helvetin ikinen vaate, jonka olen ostanut jostain muualta kuin Partioaitasta tai muusta ulkoilu/retkeilyliikkeestä.
Saan aina välillä kohtauksia ja kuvittelen että liivihameen tai tunikan tai maksimekon jonkun muun tyttöjutun pitäminen se vasta lystiä olisi.
Ikinä ei ole. Pidän niitä sitten hampaat irvessä ja tunnen suurta helpotusta kun huonolaatuinen kangas nyppyyntyy parissa pesussa ja saan heittää ryysyn hyvällä omallatunnolla pois.
Voin ostaa mitä hyvänsä missä lukee Jack Wolfskin tai Fjällräven tai Sasta tai Härkilä tms. Miesten tai naisten mallia, ei ole niin väliksi. Olen tyytyväinen joka kerta kun vaatteen päälleni puen. Mutta auta armias kun kuvittelen että rupean aikuiseksi ja alan pitää sellaisia vaateita mitä keski-ikäiset naiset käsitykseni mukaan pitää. Metsään menee niin että rytinä käy.
Viime kesänä esimerkiksi ajattelin olevani ihminen, jolle sopii Raikkaat Valkoiset Paitapuserot. Ja sopihan ne. Valitettavasti kävi ilmi myös, että olen ihminen, jolla on Erittäin Likainen Kaula Vaikka Pirtulla Pesisi. Eikä se lika lähde 30 asteen pesussa, mitä sievät ja raikkaat paitapuserot suvaitsivat vaatia.
Tiesittekö muuten, että muut kuin puuvillapaidat eivät ole oikeasti välttämättä valkaistuja, vaan värjätty valkoiseksi, ja jos ne pesee lämpimässä, väri lähtee ja siinä olet sitten raikkaan kellahtavan viskoosipuseron onnellinen omistaja?
Vierailija kirjoitti:
Ostin Apple Watchin, ja ostin siihen vielä 99e lisärannekkeen ja otin pois käytöstä sydämen seurannan ja fitness ominaisuudet. Nyt käytän sitä sitten pelkästään ajan näyttämiseen. Tuli tuhlattua 548e että näen mitä kello on, joo ei ihan mun viisain ostos.
Monet katuu näitä älykelloja ja toiset ei kadu tippaakaan.
Mä en oo katunut Apple Watchia hetkeäkään. Rakastan sitä.
Niitä lisärannekkeita saa halvemmallakin, ei tarvi ostaa niitä kalleimpia. Niitä saa mm. ebaysta tosi halvalla, itse olen ostanut ja on ihan samannäköinen kuin Applen original ranneke.
Kyllähän monet ostaa monen tuhannen euron Rolex-kellon, harva sitä katuu :D yli 500 euron kello ei oo edes paha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin Apple Watchin, ja ostin siihen vielä 99e lisärannekkeen ja otin pois käytöstä sydämen seurannan ja fitness ominaisuudet. Nyt käytän sitä sitten pelkästään ajan näyttämiseen. Tuli tuhlattua 548e että näen mitä kello on, joo ei ihan mun viisain ostos.
Monet katuu näitä älykelloja ja toiset ei kadu tippaakaan.
Mä en oo katunut Apple Watchia hetkeäkään. Rakastan sitä.
Niitä lisärannekkeita saa halvemmallakin, ei tarvi ostaa niitä kalleimpia. Niitä saa mm. ebaysta tosi halvalla, itse olen ostanut ja on ihan samannäköinen kuin Applen original ranneke.
Kyllähän monet ostaa monen tuhannen euron Rolex-kellon, harva sitä katuu :D yli 500 euron kello ei oo edes paha.
Sen monen tuhannen Rolexin yli voi ajaa rekalla ja se toimii silti. Vuosikymmeniä.
Hienoinen ero mihinkään älylaitteeseen.
1, 75e meni karpalo-Dumleihin, en maistanut mitään tunnistettavaa makua eli turhaa oli.
Pomarin jotkut orto-kengät joiden piti olla hyvät leveäjalkaiselle. Tuntui kokeillessa hyvältä, nyt käytän mielummin entisiä kenkiä joiden takia ostin nuo. Korkeutta kärjessä kyllä on, mutta ei se muotoudu leveydeksi.
Vierailija kirjoitti:
Telialle menin ostaan uutta puhelinta, olin tosi väsyny. Myyjä sai myytyä mulle sen lisäksi liian kalliin uuden liittymän. Toissa syksynä. Minulle, joka olen yleensä tosi tarkka ostoksistani. Halvattu, että harmittaa!! Että olin väsyny ja tosi tyhmä ja johdateltavissa. Prkule, kun ottaa edelleen päähän.
Ööööö, mitenköhän oma tyhmyytesi on väsymyksen syytä?? XDDDDDDD
Ostin Mäkelän nakkeja, ihan paskoja. Varmaan tehty Jussin paskas....
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tarkka rahoistani ja mietin ostokseni pitkään, vertaillen hintoja ja laatua pitkään. Mutta, tulee sitä hutiostoksia silti joskus! Varsi-imuri oli sellainen rimpula, josta tippuvat pikkukivet takaisin lattialle, kun sen sammuttaa. Reunalistoja ja kaikkia kaapin alustoja ei saa otettua, on pakko jyystää ne vielä rikkaimurilla tai pyyhkiä lastalla. Perässä vedettävään vanhaan imurin rotiskoon verrattuna todella huono sijoitus.
Kaikki nuo varsi-imurin huonot puolet on kyllä totta, mutta mä olen silti todella todella iloinen, että ostin omani! Joo, ei puhdista yhtä tehokkaasti, mutta mä vihaan imurointia ja jaksoin kaivaa sen vanhan tyylisen imurin kaapista ehkä kerran kolmessa kuukaudessa. Johtohässäkkä ärsytti, se jäi jumiin oven karmiin, sitä oli raskasta raahata mukana jne. Varsi-imurilla mä saatan imuroida ihan hetken mielijohteesta. Mulla on nyt huomattavasti siistimpää kuin tavallisella imurilla huolimatta siitä, että tuo varsi-imuri ei tosiaan oo niin tehokas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköhammasharjaan meni satanen turhaan. Käsiharjalla saan miellyttävämmin yhtä hyvän lopuutuloksen. Ylimainostettu vekotin. Vaikka etukäteen epäilinkin sen hypetyksen olevan tyypillinen massapsykoosijuttu, sorruin kokeilemaan.
Kun käyt poistattamassa hammaskiveä voit tulla toisiin aatoksiin.
Sähköharja puhdistaa todistettavasti tehokkaammin.
sähköharjavalmistaja on luultavasti ollut aloitteellinen teettämään tutkimuksia motiivina tietyn tuloksen saaminen ja on ehkä mielellään ja avokätisesti jopa toiminut rahoittajana.
Joo. Zalando-lounge toimii toisin. Ne useimmiten myy ensin ja tilaa sitten kampanjan loputtua ne myydyt siltä tuotemerkilta ja toimittaa sitten vasta tosiaan pahimmillaan 2kk päästä. Aivan hanurista !