Mikä on viimeisin tyhmä ostoksesi?
Meille ostettiin kahvimylly. No ei ois kannattanut.
1. Siitä lähtee kamala meteli, eli keitä siinä sitten aamuvarhaisella kuppi kahvia, herätät kaikki.
2. Kahvipavut ovat kalliita (no sen tiesin ennen myllyä)
3. Vastajauhettu kahvi on tajuttoman sähköistä, siksi se onnistuu leviämään joka paikkaan.
4. En huomaa kahvin maussa kovinkaan isoa parannusta normikahviin.
Kommentit (674)
Ostin vahingossa 16 tölkkiä Coca-colaa. Tarkoitus oli ostaa 16 tölkkiä olutta. Kotona harmitti. Niitä juodessa noin kuukauden aikana harmitti joka kerta.
Ostin Apple Watchin, ja ostin siihen vielä 99e lisärannekkeen ja otin pois käytöstä sydämen seurannan ja fitness ominaisuudet. Nyt käytän sitä sitten pelkästään ajan näyttämiseen. Tuli tuhlattua 548e että näen mitä kello on, joo ei ihan mun viisain ostos.
Nettikaupasta (cocopanda) ysl huulipuna, eihän se ollut lähellekään sen värinen kuin verkkokaupan kuvassa.
Nastalliset talvinilkkurit Sarva, liikkeessä arvoin kahta kokoa ja isothan ne sitten on kun kotona ulkoilessa käytti. Lisäksi varrellinen versio ahistaa nilkasta. Kannatti maksaa yli 100 €.
Alessi kauhanleputin, joku addiktio Alessin tuotteisiin.
Sellainen pehmokoiraviitta. Huppu on koiran "pää". On varmaan mitoitettu lapsille kun ylettyy just just pepun alle, mutta käytän sitä satunnaisesti hartioilla lämmittämässä.
Älyttömän kallis shampoo. Mulla on hankalat kiharat hiukset. Shampoot tekee niistä joko lattanat ja löysät, rasvaisen oloiset aallot tai sitten ison hattarapallon. Mulla oli vuosia suosikkishampoo, joka toimi aina erinomaisesti, mutta sen valmistus lopetettiin. Olen kokeillut vaikka kuinka monta erilaista halvoista markettishampoista kalliisiin kampaamotuotteisiin. Mikään ei toimi. Onneksi tyttäret käyttää turhiksi osoittautuneet hiustuotteet loppuun, ettei ihan tuhlausta ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkasvalolamppu. Sotkee mun yöunet jo 10 minuutin käytöllä.
Toi on ikävä kuulla, mulla kyllä toimii. Otan aamulla heti vähän aikaa, ei muuta, ja on auttanut.
Mulla on jonkun verran taipumusta maniaan ja olen tosi herkkä. Kaikilla masennuslääkkeillä sama vaikutus, en pysty nukkumaan.
Joo, ei sovi kaikille. Itse ostin joskus reilu kymmenen vuotta sitten kun noista alettiin kohkata. Itselläni jo 10 minuutin käyttö tekee migreenin ja tulen myös hirveän ärtyneeksi. Joten eipä tullut käytettyä.
Epileptikoille ei kai yleensä sovi myöskään.
Olen muuten se, joka osti turhaan tens-laitteen. Kaikki, ihan joka helvetin ikinen ostamani sähkölaite, tuntuu olleen hukkaostos. Ostin kerran bluetooth-kaiuttimen ja se vasta susi olikin. Niin surkea äänentoisto että sain varmaan korvakäytäviin syövän.
Prismoissa jne. myynnissä olevat tens-laitteet ovat täysin turhakkeita. Mä sain fysioterapeutilta vinkin, että jos haluan tens-laitteen, kannattaa ostaa eräältä maahantuojalta, jolta sairaalatkin niitä hankkivat. Se on ollut aivan järjettömän hyvä. Todella monta kertaa tehokkaampi kuin kaiken maailman tehottomat tens-lelut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäköhän mahtaisi olla? Puhkesi mania viime vuoden lopulla ja tilasin tavaraa laidasta laitaan. Niitä vanhempani sitten palauttelivat kun olin osastolla.
Kiinnostaa tietää mitä kaikkea?
Paranemisia.
Mä olen ostanut maniassa esim. auton sekä timanttisormuksen + timanttikorvakorut. -Eri
Vierailija kirjoitti:
Risiiniöljy. Luulin että tekee ripsistä näyttävämmät. Höpöhöpö mitään huomaa. Inhottavaa öljyistä litkua. No onneksi hinta oli noin kympin vain, mutta ainahan turha ostos harmittaa.
Älä heitä hukkaan! Risiiniöljy on erittäin hyvä yskänlääke. kun sitä ottaa, ei enää yskitä lainkaan. (Ei uskalla yskiä, tai tulee huonot housuun.)
Ostin marraskuussa veivattavan lihamyllyn, jossa on sellaisia makkarantekosuppiloita mukana. En ole vielä aukaissut pakettia. En tosin tiedä onko se tyhmin ostokseni, mutta näyttää vaan jäävän tuonne vaatehuoneen perukoille.
Oikein-nurin kirjoitti:
Ostin Novitan Aapo-lankaa villasukkiin, koska halusin kutoa. Lanka on kovaa ja karkeaa. Olis pitänyt sittenkin mennä oikeaan lankakauppaan. Kympin ostos, mutta harmittaa. Kudon kuitenkin ne sukat. Tällaisesta pitäis vaan päästä eroon.
Novitan langoissa on ärsyttävän paljon laatueroja, siis ihan saman lankamerkin sisälläkin. Esim. 7 veljeksen uutuusvärit ovat usein häiritsevän paljon ohuempia kuin ns. pysyvät värit kuten musta, eri harmaat ja valkoiset. Olen siitä valittanutkin, mutta on kuulemma tavallista vaihtelua. Kumma kun ei kalliimmilla valmistajilla tällaista vaihtelua esiinny.
Vegaani juustomuruja.
Työkaverini suositteli. Ei maistu juustolta, sama kuin raastaisi kumiläpsykkäästä murusia pizzan päälle.
K-Menun sikanautajauheliha. Maistui härskiltä, vaikka ei esim. hajun perusteella ollut mitään vikaa. Viimeinen kerta kun ostan halpislihaa.
Kiia kirjoitti:
Alessi kauhanleputin, joku addiktio Alessin tuotteisiin.
Jos et tarvitse sitä, niin myy mulle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Air Fryer, hirvee ääni ja hiton hankala puhdistaa, jos ei satu ole just silloin tarvetta laittaa tiskikonetta päälle. Ja kaikki tarttuu kiinni. Kananmunien kypsennys oli ok, mutta nyt nekin alko räjähtelee.
Mikä merkki ja millä tavalla hankala pestä? Mainosvideon mukaan lika irtoaa helposti siitä ritilästä. Olen vakavissani harkitsemassa Air Fryeria ja olisin todella kiitollinen muustakin perustellusta palautteesta kuin hehkutuksista.
Minulla on Philipsin AirFryer, enkä todellakaan tykkää sen pesemisestä. Teflonpinnoitteinen kori puhdistuu helposti, mutta ritiläkorin nurkat jäävät palaneen rasvan peittoon vaikka kuinka hinkkaisi. Pesen koneen usein ultramegarasvanpoistoaineella, mutta sekään ei saa metalliin kiinni kuivanutta ja palanutta rasvaa pois. Hopean värinen ritilä on nurkistaan ruskean oranssi. Kun tästä Airfryeristä aika jättää (nyt 6 vuotta harvalla käytöllä), niin en osta uutta. Kaiken mitä Airfryer tekee, saa tehtyä myös kiertoilmauunissa.
Olen tullut siihen tulokseen että Airfryer voi olla hyvä laite sinkulle tai yksin asuvalle opiskelijalle. Tekee nopeasti annoksia yhdelle ihmiselle. Pitää olla ISO Airfryer jos tahtoo koko perheelle.
Vierailija kirjoitti:
Syksyllä harrastin lockdown-shoppailua. Lähinnä selailin joka aamu zalando-loungen uutuudet - ja se osaa olla aika koukuttavaa. Kaikenlaisia vaatteita sitä "ehkä varmaan sitten taas joskus ihan melko todennäköisesti" mielellään käyttäisin.
Sieltä tulee usein lähetykset vasta joskus 1-2kk kuluttua ja typerryttävän usein se "jes, mitäs kivaa mahdoinkaan tilata" vaihtui "kuka h*vetti kuvitteli että joskus käyttäisin tällaistakin luomusta".
Suuren osan palautin mutta kun ihan kaikkea en oo "kehdannut" niin tuolla ne nyt on kaapissa ja vanhenee siinä kun odottelen niitten käyttöönottoa, etätöissä kun olen 🤷
Pääsin siitä tavasta onneksi eroon, tänä vuonna en ole enää edes kertaakaan käynyt katsomassa mitä merkkejä heillä juuri nyt 'huippualessa' ja takaisin en aio mennä enää ikinä!
Ohis mutta mulla ei ole koskaan mennyt kuukautta Zalando-tilausten saapumiseen. Nopeimmillaan tuli neljässä päivässä ja pisimmilläänkin on mennyt 8-9 päivää.
Ostin componentan osakkeita. Onneksi vaan muutamalla kympillä, mutta eipä tuo näytä nousevan mihinkään. Mutta ehkä kymmenen vuoden päästä?
Talvikengät. Hiertää hankaa, on sittenkin liian isot eikä silmää miellytä. Oli vaan pakko muka saada, kun ei ollut talvikenkiä. Löysin myöhemmin täydelliset, muttei ollut enää varaa ostaan. Nykyiset maksoi 80e, joten yritän nyt käyttää niitä rumiluksia jonkun aikaa viullasukilla.
Mulla on höyrypesuri, johon sai lisäosana tapetinpoistolevyn. Todella kätevä laite! Tapetit rullautuu itsekseen alas. Samalla laitteella hoituu se ikkunanpesukin.