Ystävän tytär Romaniaan opiskelemaan lääketiedettä
Ystäväni tytär lähti Romaniaan lääketiedettä opiskelemaan ja nyt naurattaa kun ystävä ylpeänä kertoo asiasta. En halua tietää millaisia lääkäreitä sieltä valmistuu enkä ymmärrä asialla ylpeilyä. Jos ei Suomeen päässyt niin ei kai riittänyt aivot.
Kommentit (298)
Minun hoitava lääkäri on virolainen, varmaan opiskellut Neuvostoliitossa. Todella hyvä lääkäri.
Olen kateellinen noille jotka lähtee välivuoden sijaan suoraan toteuttamaan unelmaansa ja ihailen heidän rohkeuttaan. Minun elämäntilanne ei sitä mahdollistaisi.
Vierailija kirjoitti:
Sinnev pääsee helpommin mitä Suomessa.
Opettele suomea. "Sinne" ja "kuin" eikä "mitä".
Suomessa on pula lääkäreistä. Todellakin missä tahansa maassa lääkärin paperit saanut saa töitä.
Monilla on ihme mielikuva että vain Suomessa olisi laadukasta sairaanhoitoa ja ammattitaitoiset lääkärit.
Kun tämä korona joskus ohi niin kannattaa matkustella ja nähdä vähän maailmaa.
Katson kyllä Riikan ja Tarton lääkäreitäkin pahalla. En luota ei kotimaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Lääkärikoulutus on joka maassa samanlaista.
Samat tiedot ja taidot opetetaan jokaisessa lääkäriä kouluttavissa maissa.
Kummallista, että Romaniassakin leikataan sydänsairaita, syöpiä, keuhkoja, munuaisia ja hoidetaan lapsipotilaita terveeksi.
Kummallista, että sielläkin on sairaaloita ja hoitolaitoksia olemassa, eikä siellä kuole tavallista enempää ihmisiä kuin muuallakaan Euroopassa.
Aloitus on niin puhdasverinen provo, että yököttää.
Ja jos ei sattuisi olemaan provo, niin se on sitten täynnä sairasta kateutta.Muissa maissa koulutetaan enemmän lääkäreitä, kuin Suomessa.
Siellä suuremmat sisäänotto määrät lääkärikoulutukseen.Suomessa Lääkäriliitto pitää tahallaan lääkärikoulutuksen alhaalla, eli erittäin vähäisenä.
Mistä tiedät, ettei Romaniassa kuole enempää ihmisiä kuin muualla Euroopassa? Tilasto olisi kiva nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Sano että Romanian sijaan kannattaa mennä Riikaan tai Tallinnnaan
Tallinnassa ei ole lääkistä. Tartossa on Viron ainoa lääkis.
Vierailija kirjoitti:
Minun hoitava lääkäri on virolainen, varmaan opiskellut Neuvostoliitossa. Todella hyvä lääkäri.
Olen kateellinen noille jotka lähtee välivuoden sijaan suoraan toteuttamaan unelmaansa ja ihailen heidän rohkeuttaan. Minun elämäntilanne ei sitä mahdollistaisi.
Neuvostoliitosta tulleet lääkärit ostivat todistuksensa. Siellä lääketiede on Afrikan tasolla.
Tuo on totta että Suomen Lääkäriliitto pitää tahallaan aloituspaikat minimissään. Näin voi lääkärit kentällä vaatia suuret palkat, edut sekä valita parhaat työpaikat.
Tämä on ydinsyy lääkäripulaan! On ollut jo vuosikaudet
Huippuhyviä opiskelijoita olisi vaikka kuinka paljon mutta kun sisään otetaan minimi :(
Vierailija kirjoitti:
Tallinnnnnnnnassa on kiva käydä, mutta ei siellä lääkäriksi voi opiskella.
Jos nään et mua hoitaa joku ulkomaalane lääkäri nii yritän aina vaihtaa sen suomalaiseen
Vierailija kirjoitti:
Jos nään et mua hoitaa joku ulkomaalane lääkäri nii yritän aina vaihtaa sen suomalaiseen
Toivotaan ettei näkö mee 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivotaan ettei näkö mee 😉
Kunhan en mene ulkomaalaiselle lääkärille, nii ei mene
Oliko pääsykokeet vai ostettiinko opiskelupaikka. Jälkimmäisestä olisin huolissani.
Vierailija kirjoitti:
Oliko pääsykokeet vai ostettiinko opiskelupaikka. Jälkimmäisestä olisin huolissani.
Väittävät et oli pääsykoe mutta mä oletan että ostivat
Vierailija kirjoitti:
Tuo on totta että Suomen Lääkäriliitto pitää tahallaan aloituspaikat minimissään. Näin voi lääkärit kentällä vaatia suuret palkat, edut sekä valita parhaat työpaikat.
Tämä on ydinsyy lääkäripulaan! On ollut jo vuosikaudet
Huippuhyviä opiskelijoita olisi vaikka kuinka paljon mutta kun sisään otetaan minimi :(
On outoa, että lääkäriliitto voi vaikuttaa aloituspaikkojen määrään. Samaan aikaan joudutaan palkkaamaan ulkomailta lääkäreitä, joiden huono kielitaito vaarantaa hoidon.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei suomeen päässyt niin ei koko ihmisen pitäisi olla lääkäri jos on niin vähän aivosoluja. En mä tätä ystävälle päin naamaa voi sanoa, suuttuu. Mutta siinä minun mielipide.
T. ap
______
Mun tyttäreni opiskelee lääketiedettä Sveitsissä, toinen tytär oikeusitiedettä USAssa.
Revi siitä, AP.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei suomeen päässyt niin ei koko ihmisen pitäisi olla lääkäri jos on niin vähän aivosoluja. En mä tätä ystävälle päin naamaa voi sanoa, suuttuu. Mutta siinä minun mielipide.
T. ap______
Mun tyttäreni opiskelee lääketiedettä Sveitsissä, toinen tytär oikeusitiedettä USAssa.
Revi siitä, AP.
Eikö heidänkään aivosolut riittäneet helsingin yliopistoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väittävät et oli pääsykoe mutta mä oletan että ostivat
Jos osaisit googlettaa niin ei tarvitsisi olettaa. On päsykoe, muttei samanlainen kuin Suomessa. Ylläri.
Aion kiertää kaukaa kirjoitti:
Minuakin vähän arveluttaa nämä ”lääkärit”, jotka ovat valmistuneet jostakin Tartosta tms. Ex-Itäblokista. Millainen on heidän tietämyksensä taso?
Puhumattakaan näistä lääkäreistä, jotka ovat syntyjään sieltä eivätkä edes suomen kieltä osaa, kun menet heille terveysasemalla vaivojasi kertomaan. Silmäongelmaa hoidetaan korvavaivana :)
==
Tämä APn ystävän tytär on (ehkä) suomalainen ja hänellä on (ehkä) suomalainen nimi. Voit hyvinkin päätyä joskus hänen potilaakseen ja luulet että hän on opiskellut Suomessa.