Lähihoitajana kotihoidossa, tammikuun nettopalkka 3468e
Eilen tuli tammikuun palkka, 6 viikon lisät, ylityöt ja kutsurahat tekivät nettona 3468e. Olin itsekkin yllättynyt summasta. Joulun, Uuden Vuoden, Loppiaisen olin töissä, sekä 6 viikosta 5 viikonloppua töissä. Ja ylitöitä tehnyt niin paljon kuin on tarjottu. Olo on aika väsynyt, helmikuussa sitten viikko lomaa.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Merkonomina 8-16 työstä 4 viikon nettopalkka sama.
Tämä olisi oma työelämäpainajaiseni. Olen kyllä joskus tehnytkin virastossa virastotyöaikaa ja vaikka oli pieniin liukumiin mahdollisuus, niin ei se poista sitä kauhua kun oli joka ikinen arkiaamu 5 päivänä viikossa raahauduttava pisteelle. Viikonloppu menee palautumiseen ja sunnuntaina jo hirvittää. Luontaisesti aamuvirkulle sopii varmaan paremmin.
Mieluummin olen lähihoitajana ja teen vaihtelevaa työtä, vaihtelevilla työajoilla ja eri ihmisten kanssa. Tykkään myös tosi paljon työstäni. Ahkera ja hyvä työntekijä pystyy vaikuttamaan yllättävän paljon palkkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Neljän viikon nettopalkka säännöllisestä päivätyöstä sama.
Koulutus kannattaa. Meillä se on vielä ilmaista. Miksi kaikki eivät kouluttaudu hyväpalkkaisiin hommiin?
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen tuota juristin palkkaa. Aika vähän koulutukseen nähden..
No entäs lääkäreillä sitten, 3800e kuuden vuoden koulun jälkeen
Käyttäjä370599 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulutus kannattaa. Meillä se on vielä ilmaista. Miksi kaikki eivät kouluttaudu hyväpalkkaisiin hommiin?
Tarkoitatko, ettei kenenkään pitäisi mennä matalapalkka-alojen töihin? Pitäisikö ne jättää kokonaan tekemättä?
Eipä niitä oikeasti hyväpalkkaisia hommia edes ole Suomessa paljoa. Ja vielä vähemmän jos jokainen alkaa niistä haaveilemaan.
No ton verran sen pitäis olla ilman ylitöitä tai lisiä aina. Olette sen ansainneet. Itse en hoitohommiin pystyisi joten isot respektit
Ihmetyttää jo lähtökohtaisesti, että aloituksessa puhutaan nettopalkasta. Minä maksan pääomaveroni osana palkkaverotusta, jota ilman nettopalkka olisi yli 500€ korkeampi. Pitäisi puhua kokonaisverotuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Hirveitä palkkoja teillä. Mulla it-alan hommista bruttopalkka 4700, netto 2900/kk.
Huomasit varmaan että tuossa oli kaikki mahdolliset juhlapyhät, viikonloput, iltoja ja ylitöitä? Ilman lisiä lähtöpalkka 2100 €.
Mä saan lähihoitaja kotihoidossa kuukausittain n. 2100-20200 ja teen lähes pelkkiä iltoja ja viikonloppuja ja olen kaikki pyhät töissä. Tosin kieltäydyn kaikista ylitöistä, ylimääräisistä vuoroista ja tuplavuoroista, jolloin toki voisi tienata ihan kivasti mutta sitten olisi AINA töissä. Tykkään myös vapaa-ajasta. Tykkään työsätni mutta on se hemmetin raskasta ja kuluttavaa!
Vierailija kirjoitti:
Mä saan lähihoitaja kotihoidossa kuukausittain n. 2100-20200 ja teen lähes pelkkiä iltoja ja viikonloppuja ja olen kaikki pyhät töissä. Tosin kieltäydyn kaikista ylitöistä, ylimääräisistä vuoroista ja tuplavuoroista, jolloin toki voisi tienata ihan kivasti mutta sitten olisi AINA töissä. Tykkään myös vapaa-ajasta. Tykkään työsätni mutta on se hemmetin raskasta ja kuluttavaa!
Korjaan, 2100-2200 :D Näin se ei aivot enää toimi raskaan työvuoron jälkeen :D
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä370599 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko, ettei kenenkään pitäisi mennä matalapalkka-alojen töihin? Pitäisikö ne jättää kokonaan tekemättä?
En, jonkun ne on tehtävä. Mutta se, että joku ei halua kouluttautua ns. fyysisesti helppoihin ja hyväpalkkaisiin hommiin on minulle ihmetys. Toki huonopalkkaisten hommien tekijöitä tarvitaan aina mutta en ymmärrä miksi niin moni tyytyy niihin. Kutsumusammatit jne ovat tietysti asia erikseen, niin kuin ap:n kohdalla näyttää olevan.
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitajan työ on juuri minun työ. Tykkään työstäni, työkavereista ja asiakkaista. Juuri se saa minut jaksamaan ja venymään tarpeen tullen. Tietysti korona on yksi syy miksi esim. ylitöitä on niin paljon tarjolla. Ap
En ap ymmärrä, miksi mainostat palkkaasi täällä. Ihan normaalilla vuorolistalla olisit saanut 1000e vähemmän käteen. Kysyn että kannattiko menettää vähäisetkin vapaat tonnin takia kuudelta viikolta? Tietysti jos ei ole kavereita, tuttuja, tai sukulaisia, niin samahan se on miten aikansa käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Eilen tuli tammikuun palkka, 6 viikon lisät, ylityöt ja kutsurahat tekivät nettona 3468e. Olin itsekkin yllättynyt summasta. Joulun, Uuden Vuoden, Loppiaisen olin töissä, sekä 6 viikosta 5 viikonloppua töissä. Ja ylitöitä tehnyt niin paljon kuin on tarjottu. Olo on aika väsynyt, helmikuussa sitten viikko lomaa.
Aika hyvä raha, mutta onhan tuossa töitäkin parinkin kuukauden edestä eikö vain?
Lisäthän ne on millä palkkasummaa saa mukavasti ylös, mutta jatkuvia ylitöitäkään ei jaksa loputtomiin. Jos peruspalkka ei ole kovin hyvä, varmasti kannattaa sinun laskelmoida millaisia lisätuntimääriä jaksat tehdä esim. muutamia kuukausia kerrallaan ilman että teet itsestäsi burnoutin. Itse tein joskus jossain yrityksessä aikanaan lähes 100 tunnin työviikkoa, hyvät rahat sai, mutta eipä moista rupeamaa sitten useammin jaksanutkaan.
Oon sairaanhoitaja ja tykkään vuorotyöstä. En tajua miksi vain viikonloput ois merkityksellistä vapaata. Tykkään arkivapaista. Välillä on kiva nukkua arkena pitkään ja mennä iltavuoroon. Nyt ois päivätyö tarjolla ja kyllä mietityttää haluanko vaihtaa.
Pieni palkka työhön nähden!
- tammikuun palkka
- 6 viikon lisät
- ylityöt
- kutsurahat
- joulu, uuden vuosi, Loppiainen töissä
- 6 viikosta 5 viikonloppua töissä
-----> 3468e
Huh huh mikä määrä työtä.
Vähän kun sanoisi että on KOKO AJAN töissä ja saa 4000€.
Tuollaisesta työmäärästä olisi maksettava enemmän.
Mä sain samasta työstä 3500€ brutto. Tammikuun kk-palkka ja 6 viikon lisät sisälsi 8 pyhää, muutama lauantai, aika monta iltavuoroa. Ne joulun ja uudenvuoden ansiosta saadut ylimääräiset vapaat oli sijoitettu joulukuun alkuun.
Netto oli 2500€. Surkea palkka siihen nähden että lasteni ollessa koulusta lomalla en ollut yhtään ylimääräistä päivää heidän kanssaan ja tosiaan sen joulun ja uuden vuoden töissä.
Joulukuun palkka oli 2700€ brutto, vain kolmen viikon lisät sisältäen neljä iltaa, yhden viikonlopun ja yhden sunnuntain ylityön.
Minä saan tukia 2100e, mutta kulutkin on kovat, varsinkin vuokra.
Opettajana voin vain haaveilla. Moni ope suunnitteleekin vaihtoa hoitoalalle, saisi palkan joka työtunnista, ja ei tarvitsisi yhtä aikaa hoitaa 25 potilasta. Lomat vähän lyhenisi, mutta ne saisi viettää ilman ympäristön paheksuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Hirveitä palkkoja teillä. Mulla it-alan hommista bruttopalkka 4700, netto 2900/kk.
Onpas iso palkka. Itse it alalla vaativasta suunnittelutyöstä saan bruttona 3300/kk
Oot symppis, Ap 💓🥰