Lähihoitajana kotihoidossa, tammikuun nettopalkka 3468e
Eilen tuli tammikuun palkka, 6 viikon lisät, ylityöt ja kutsurahat tekivät nettona 3468e. Olin itsekkin yllättynyt summasta. Joulun, Uuden Vuoden, Loppiaisen olin töissä, sekä 6 viikosta 5 viikonloppua töissä. Ja ylitöitä tehnyt niin paljon kuin on tarjottu. Olo on aika väsynyt, helmikuussa sitten viikko lomaa.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Tammikuun palkka 15.1.?? Tässähän on vielä 2 vk tammikuuta jäljellä.
Yleensä vakituiset saavat palkan kuun puolivälissä ja sijaiset taas kuun lopussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Merkonomina 8-16 työstä 4 viikon nettopalkka sama.
Mitä sä merkonomi teet kun palkkasi on niin suuri? Oot varmaan vanhan ajan merkonomeja.
Ajalta ennen ammattisurkeakouluja. Tradenomin tutkintohan syntyi ottamalla tämä vanha merkonomin tutkinto ja poistettiin vähän opetusta ja jäljellejäävien aineiden opintoviikkomäärää paisutettiin keinotekoisesti.
Teen liiketoiminnan kehitystehtäviä pörssiyhtiössä.
Toisin sanoen olet erikoistunut kahvinkeittoon ja viinereiden symmetriseen asetteluun? 80-luvun suojatyöpaikkayhteiskunnan kasvatteja :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä olen koittanut sanoa: hoitoalan palkat ovat aivan riittävät ja lisät nostavat palkkaa huimasti. Mitä pahempi hoitajapula on, sitä paremmin pystyy kiristämään itselleen henkilökohtaisen palkanosan korotuksen. Tämä koskee etenkin lähihoitajia, jotka tekevät ns p..a duunia vanhustenhoidossa. Terveisiä maakunnasta jossa "miljoona" vanhusta ja huutava lähäripula, bruttotulot viime vuonna alalta 68000 euroa enkä tee edes säännöllistä yövuoroa.
Minun puolet tuosta ja yksi viikonloppu 3 vapaa. Eli ilmeisesti teet kahta työtä.
Ihan yhtä teen mutta tämä kunta on ihan kriisissä terveydenhoitons kanssa. Täällä on pakko maksaa rookie-tason keikkalääkärille 20 000 euroa kk, jotta tänne edes lääkäri saadaan. Ite huudatin työnantajaa kahdesti ennenkuin aloitin työn ja henkilökohtainen kk-palkkani on noin 1400 euroa kvtes-keskimäärää parempi. Niin on muuten kahdella työkaverillakin. Kun kunta on pakon edessä, se maksaa. Valtion sanktiot ovat joka tapauksessa satakertaiset, jos velvoitteet eivät täyty.
Mikäs kunta mahtaa olla kyseessä? Minäkin tulen sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirveitä palkkoja teillä. Mulla it-alan hommista bruttopalkka 4700, netto 2900/kk.
Onpas iso palkka. Itse it alalla vaativasta suunnittelutyöstä saan bruttona 3300/kk
Itse it-alan monipuolisesta asiantuntijatyöstä brutto 5300. Ja paljon kovempiakin palkkoja maksetaan.
Viime nettopalkka ylityö korvauksineen oli 4400.
Ei tuo ole sinun kuukausipalkkasi. Ilmoitit tammikuun peruspalkkasi lisäksi joulukuun lisät. Toki palkkasi maksettiin nyt tammikuussa, mutta kuukausipalkka tuo ei ole.
Joulukuu on vuoden ainoa kuukausi kun hoitaja voi tienata vähän isomman tilin. Toki hyviä lisiä varten olet viettänyt joulun ja uudenvuoden töissä, et perheesi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo ole sinun kuukausipalkkasi. Ilmoitit tammikuun peruspalkkasi lisäksi joulukuun lisät. Toki palkkasi maksettiin nyt tammikuussa, mutta kuukausipalkka tuo ei ole.
Joulukuu on vuoden ainoa kuukausi kun hoitaja voi tienata vähän isomman tilin. Toki hyviä lisiä varten olet viettänyt joulun ja uudenvuoden töissä, et perheesi kanssa.
Minähän kerroin aloituksessa mistä tuo tammikuun nettopalkka koostuu. Ilman mitään lisiä normaalilla aamuvuoroilla ma-pe peruspalkka on 2417e (sis työkokemuslisät ja henkilökohtaisen lisän) Meillä kotihoidossa kaikki tekevät vuorotyötä. Ap
Vierailija kirjoitti:
paljon brutto oli?
Brutto oli 5555e. Veroa maksoin 26.5 % Ap
Oho! Lähihoitajan peruspalkka on lähes sama kuin luokanopettajalla.. kyllä tuo minun mielestä on ihan hyvä palkka.
Jos tuollaisia tilejä saisi jatkuvasti eläkesummaksi tulisi noin 1700-1800€. Siitä verot pois. Eläke on noin puolet palkasta. Itse saan eläkettä 2450€. Ja näppiin tulee 1820€. Töissä ollessa summat oli 4900€ ja vajaa kolme tonnia näppiin. Kaikki seisokit töissä ja paljon muitakin ylitöitä. Kolmasosa tilistä oli ylitöiden osuus. Niin olin sähkömies sellutehtaassa.
Vierailija kirjoitti:
Oho! Lähihoitajan peruspalkka on lähes sama kuin luokanopettajalla.. kyllä tuo minun mielestä on ihan hyvä palkka.
Siinä oli täydet ikälisät, vastavalmistunut ei saa samaa palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä en oikein usko aloitusta. Jos nettopalkka olisi noin kova, mitä brutto sitten olisikaan. Ja, mikä veroprosentti. Tuolla tienestillä pitäisi olla jo koko ajan töissä. Ei kukaan sellaista jaksa, eivät edes kaikki nuoret. Ja, jos sattuisi olemaan totta, luuletteko, että pitää paikkansa kaikkien lähihoitajien kohdalla, edes suurimman osan? Lähihoitajien peruspalkka ilman lisiä on suunnilleen 2200 (voi olla hieman puolin ja toisin todellisuus) ja osa tekee pelkkää päivävuoroa, loput kolmivuoroa (ehkä) ja normikierron mukaan lisät eivät kohoa kuin muutamilla satasilla, kun verotmiinustetaan. Eri asia, jos vaikka pelkkää yövuoroa, niin sitten tienaa vähän paremmin, mutta ei välttämättä ollenkaan ap: n summaa kuvaavaa määrää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en oikein usko aloitusta. Jos nettopalkka olisi noin kova, mitä brutto sitten olisikaan. Ja, mikä veroprosentti. Tuolla tienestillä pitäisi olla jo koko ajan töissä. Ei kukaan sellaista jaksa, eivät edes kaikki nuoret. Ja, jos sattuisi olemaan totta, luuletteko, että pitää paikkansa kaikkien lähihoitajien kohdalla, edes suurimman osan? Lähihoitajien peruspalkka ilman lisiä on suunnilleen 2200 (voi olla hieman puolin ja toisin todellisuus) ja osa tekee pelkkää päivävuoroa, loput kolmivuoroa (ehkä) ja normikierron mukaan lisät eivät kohoa kuin muutamilla satasilla, kun verotmiinustetaan. Eri asia, jos vaikka pelkkää yövuoroa, niin sitten tienaa vähän paremmin, mutta ei välttämättä ollenkaan ap: n summaa kuvaavaa määrää.
Ihme kommentteja täällä kun joku kertoo mistä hänen palkkansa koostuu. Minä sain tammikuun palkkaan pelkästään kutsurahoina 500e. Joulun ja Uuden Vuoden aikaan kutsuraha 100e. Ap kertoo joustaneensa ja tehneensä ylitöitä tarvittaessa. Tuolla ylhäällä mainitsi että bruttopalkka 5555e ja vero 26.5%. Ei kai kukaan ole koko ajan töissä. Tekee muutaman tupalvuoron jne... Varmasti hänelläkin vapaapäiviä ollut.
Vierailija kirjoitti:
Hirveitä palkkoja teillä. Mulla it-alan hommista bruttopalkka 4700, netto 2900/kk.
Olisit opiskellut hoitajaksi :) lyhyellä koulutuksella hyvä liksa ja työpäivät voivat mennä ihan netissä surffaillen.
niin missä se aloittajan duunipaikka olikaan? tuliko vieläkään vastausta? sittenhän ne voidaan tarkistaa kaikki faktat,.
Vierailija kirjoitti:
niin missä se aloittajan duunipaikka olikaan? tuliko vieläkään vastausta? sittenhän ne voidaan tarkistaa kaikki faktat,.
Mä en tiiä missä ap on töissä, mutta samoihin summiin munki tammikuun palkka nousi. En saa mitään ikälisiä, koska valmistuin pari vuotta sitten. Oon töissä Torniossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiiä missä ap on töissä, mutta samoihin summiin munki tammikuun palkka nousi. En saa mitään ikälisiä, koska valmistuin pari vuotta sitten. Oon töissä Torniossa.
Just joo, jos oot valmistunut vasta kaksi vuotta sitten niin et voi olla vakituinen. Eli älä höpötä, saat palkan vasta tammikuun vimppa päivä ja se on alle kaks tonnia.
Nyt oli hyvä lista lisien kannalta, kun juhlapyhät osuivat viikolle eikä viikonlopulle. Monessa paikassa oli tosiaan korotettu kutsuraha ja lisäksi lupa tehdä yli- ja lisätöitä.
Itse tein vain keikkana kaksi vuoroa joululistalla ja tuntipalkaksi muunnettuna tienasin 36,09€/h (brutto). Koronan vuoksi osasto oli hädintuskin puolillaan, ja ihan normaalisti pääsin viettämään sekä joulua että uutta vuotta.
Jos tuollaisia tilejä saisi jatkuvasti eläkesummaksi tulisi noin 1700-1800€. Siitä verot pois. Eläke on noin puolet palkasta. Itse saan eläkettä 2450€. Ja näppiin tulee 1820€. Töissä ollessa summat oli 4900€ ja vajaa kolme tonnia näppiin. Kaikki seisokit töissä ja paljon muitakin ylitöitä. Kolmasosa tilistä oli ylitöiden osuus. Niin olin sähkömies sellutehtaassa.
Meillä kolmen viikon jaksotyössä lista loppui 3.1.2021 ja lisät kuudelta edeltäneeltä viikolta maksussa 15.1.2021. Loppiainen maksetaan sitten helmikuun tilissä. Paljonkohan ap:lla on ollut bruttopalkka kyseiseltä jaksolta?