Lähihoitajana kotihoidossa, tammikuun nettopalkka 3468e
Eilen tuli tammikuun palkka, 6 viikon lisät, ylityöt ja kutsurahat tekivät nettona 3468e. Olin itsekkin yllättynyt summasta. Joulun, Uuden Vuoden, Loppiaisen olin töissä, sekä 6 viikosta 5 viikonloppua töissä. Ja ylitöitä tehnyt niin paljon kuin on tarjottu. Olo on aika väsynyt, helmikuussa sitten viikko lomaa.
Kommentit (83)
Tätä olen koittanut sanoa: hoitoalan palkat ovat aivan riittävät ja lisät nostavat palkkaa huimasti. Mitä pahempi hoitajapula on, sitä paremmin pystyy kiristämään itselleen henkilökohtaisen palkanosan korotuksen. Tämä koskee etenkin lähihoitajia, jotka tekevät ns p..a duunia vanhustenhoidossa. Terveisiä maakunnasta jossa "miljoona" vanhusta ja huutava lähäripula, bruttotulot viime vuonna alalta 68000 euroa enkä tee edes säännöllistä yövuoroa.
Vierailija kirjoitti:
3400€ käteen on Suomessa hyvä palkka. Kuukausipalkan pitäisi olla normaalisti yli 5000€ että jäisi verojen jälkeen 3000€
Eikös se tuossa esimerkissä ollutkin?
Ilmeisen paljon ylitöitä ja työnantaja joka maksaa niistä. Meillä ylimääräiset tunnit on otettava aikana.
Nopea palkanmaksu myös kun 10.1 loppuvan listan lisät maksussa 15.1.
Lisäksi teit ilmeisen monta yötä.
Laskin, että että noissa kahdessa listassa oli 10 pyhää, yhden pidit vapaata, minun aamu-iltavuoroisaa olisi siis 72h pyhätöitä 16€x72=1150€ Kun sen lisää kk-palkkaani 2300€ saadaan 3450€+ilta ja lauantai-lisät jotka tekevät korkeintaan 40€/lists eli pyöreästi laitetaan ronskisti 120€. Lisätään tuohon 3450€+120€=3570€
Tämä on siis bruttopalkka siitä verojen yms maksujen jälkeen netto olisi pyöreästi 2/3 eli noin 2300€.
Nyt oli kuitenkin joulu oikeastaan vapaa, uusi vuosi töitä, loppiainen vapaa, sain viettää aikaa perheen kanssa, pe tuli kk-palkka 1850€/netto lisät listasta joka loppui 3.2 tulevat 29.1 noin 200€/netto.
Sen verran ikää, että joululista, jossa paljon vapaita oli ihan rentouttava useiden vapaiden takia, minulle mieluummin kohtuullisesti työtä, että jaksan sitä tehdä iloisesti.
Diplomi-insinöörinä oli melkein eurolleen sama nettopalkka tammikuussa :) Eli hoitaja tienaa yhtä hyvin kuin DI vaativissa asiantuntijatehtävissä teollisuudessa 5v työkokemuksella.
Mutta hoitajat toki tykkää verrata DI:n keskipalkkoihin jota pörssiyhtiöiden DI toimitusjohtajat nostaa valtavasti. Eivät ymmärrrä että tienaavat jo yhtä hyvin kuin DI joka ei ole toimitusjohtaja vaan perus asiantuntija.
Vierailija kirjoitti:
Tätä olen koittanut sanoa: hoitoalan palkat ovat aivan riittävät ja lisät nostavat palkkaa huimasti. Mitä pahempi hoitajapula on, sitä paremmin pystyy kiristämään itselleen henkilökohtaisen palkanosan korotuksen. Tämä koskee etenkin lähihoitajia, jotka tekevät ns p..a duunia vanhustenhoidossa. Terveisiä maakunnasta jossa "miljoona" vanhusta ja huutava lähäripula, bruttotulot viime vuonna alalta 68000 euroa enkä tee edes säännöllistä yövuoroa.
Minun puolet tuosta ja yksi viikonloppu 3 vapaa. Eli ilmeisesti teet kahta työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun puolet tuosta ja yksi viikonloppu 3 vapaa. Eli ilmeisesti teet kahta työtä.
Ihan yhtä teen mutta tämä kunta on ihan kriisissä terveydenhoitons kanssa. Täällä on pakko maksaa rookie-tason keikkalääkärille 20 000 euroa kk, jotta tänne edes lääkäri saadaan. Ite huudatin työnantajaa kahdesti ennenkuin aloitin työn ja henkilökohtainen kk-palkkani on noin 1400 euroa kvtes-keskimäärää parempi. Niin on muuten kahdella työkaverillakin. Kun kunta on pakon edessä, se maksaa. Valtion sanktiot ovat joka tapauksessa satakertaiset, jos velvoitteet eivät täyty.
Vierailija kirjoitti:
Opettajana voin vain haaveilla. Moni ope suunnitteleekin vaihtoa hoitoalalle, saisi palkan joka työtunnista, ja ei tarvitsisi yhtä aikaa hoitaa 25 potilasta. Lomat vähän lyhenisi, mutta ne saisi viettää ilman ympäristön paheksuntaa.
Nyt kannattaa kyllä vaihtaa hoitoalalle. Menet sitten valmistuttuasi johonkin akuuttivuodeosastolle, joko aluesairaalaan tai keskussairaalaan tai päivystykseen tai valvontaan jne. Tai mene kotihoitoon. Jos kouluttaudut sairaanhoitajaksi olet kesäisin mahdollisesti ainoa vuorossa jolla täydet lääkeluvat ja vahdit opiskelijoita. Sovitaanko että tulet sitten kertomaan miten meni. Paheksuntaakin piisaa jo töissä ollessa, mm. siitä että istut puoli kaksi vartin syömässä lounastasi:). Perheessä sekä opettajia että hoitajia että lääkäreitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen tuota juristin palkkaa. Aika vähän koulutukseen nähden..
No entäs lääkäreillä sitten, 3800e kuuden vuoden koulun jälkeen
HUS maksaa vain 3400 e/kk valmistuneille sekä erikoistuville lääkäreille! Tekevät kuitenkin vastuullista kokopäivätyötä osastolla.
Onnea ap, loisto netto. Enemmän kuin mulla henkilöstöpäällikkönä (akateeminen).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No entäs lääkäreillä sitten, 3800e kuuden vuoden koulun jälkeen
HUS maksaa vain 3400 e/kk valmistuneille sekä erikoistuville lääkäreille! Tekevät kuitenkin vastuullista kokopäivätyötä osastolla.
Ja tuo 3400 e/kk on brutto. Siitä sitten verot pois, niin avot!
Vierailija kirjoitti:
Onnea ap, loisto netto. Enemmän kuin mulla henkilöstöpäällikkönä (akateeminen).
Henkilöstöpäällikön työ on pelkkää istumista ja tietokoneen näpyttelyä ja vastuun siirtelyä ongelmatapauksissa. Jos sä lopetat työsi, kukaan ei kuole eikä sun lopettamista luultavasti kukaan edes huomaa. Hoitsun työ on noin 100 x vastuullisempaa. Eli ihan oikein menee palkkataso ja oikeastaan sulle ei kuuluis maksaa lähellekään niin paljon kuin nyt saat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Merkonomina 8-16 työstä 4 viikon nettopalkka sama.
Mitä sä merkonomi teet kun palkkasi on niin suuri? Oot varmaan vanhan ajan merkonomeja.
Ajalta ennen ammattisurkeakouluja. Tradenomin tutkintohan syntyi ottamalla tämä vanha merkonomin tutkinto ja poistettiin vähän opetusta ja jäljellejäävien aineiden opintoviikkomäärää paisutettiin keinotekoisesti.
Teen liiketoiminnan kehitystehtäviä pörssiyhtiössä.
Miksi oot noin katkera?
en ole yhtään katkera. Noin se syntyi. Se on fakta. Kun vertaa ensimmäisiä tradenomien opseja viimeisten merkonomien opseihin niin tuon huomasi. Mietin aikoinaan lähdenkö lukemaan myös tradenomiksi mutta totesin että miksi menisin lukemaan samoja asioita uudelleen ja istumaan 3 vuodeksi tyhjän takia.
Itse valmistuin yo-merkonomiksi v. 1997. Jatkoin siitä tradenomiksi ja se kesti vain 2 vuotta, koska sain niin paljon hyvitettyä opintoja merkonomitutkinnolla.
Ei ihme, että Suomi on konkurssin partaalla, kun pelkät lähärit vetävät lähes neljän tonnnin nettopalkkoja! Järkyttävää! Itse en ole koskaan saanut tuollaista palkkaa edes bruttona ja olen kuitenkin paljon korkeammin koulutettu.
Julkisella sektorilla revitään, parin vuoden amistutkinnolla, tuollaisia palkkoja!! Karmeaa!
Mielellään teen ylitöitä silloin kun niitä on tarjolla. Lomapäiviä on kertynyt 38, joten pidän viikon lomia useamman kevään mittaan. Ja on mulla muutakin elämää kuin työt. Lenkkeilen pitkiä lenkkejä koirani kanssa, joogaan ja kokkaan paljon. Onneksi on koiralle luotettava hoitaja tuplavuorojen ajaksi ja vähän muutenkin. Ap
Vierailija kirjoitti:
hei,laitatko erittelyn nuista tuloistasi .
Hoitsut tienaa hirmusummia, mutta kun nämä lisät ovat niitä mitä ei koskaan haluta laskea julkisuudessa mukaan, vaan puhutaan vaan peruspalkasta ja hämätään kansaa. Yötöistä kyllä muuten jaksetaan valittaa. Nyky-yhteiskunnassa ihan sama oletko töissä sunnuntaina vai maanantaina, mutta tuplaliksa kelpaa.
Tammikuun palkka 15.1.?? Tässähän on vielä 2 vk tammikuuta jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän ne juristienkin palkat vaihtelevat todella paljon. Riippuu siinäkin, missä asemassa/työpaikassa työskentelee, etc.
3400€ käteen on Suomessa hyvä palkka. Kuukausipalkan pitäisi olla normaalisti yli 5000€ että jäisi verojen jälkeen 3000€