Miksi syöt vaaleaa leipää?
Etenkin näitä pullaa vastaavia vehnäsämpylöitä yms?
Kommentit (15)
En ole rasisti mutta välillä voin syödä vaaleaa leipää
En syö mitään muuta leipää. Pidän sen mausta, täysjyvää inhoan. Lisäksi vatsanikaan ei pidä runsaasta kuidusta, menee löysälle.
46 vuotta tullut elettyä syöden vaaleaa leipää päivittäin, eikä mitään terveys
- tai paino-ongelmia ole.
Nimenomaan ne korvaavat pullan päiväkahveella.
Koska pidän siitä. Sitten joillekin päällisille alustaksi kunnon ruisleipää.
En syö kumpaakaan edes joka viikko.
Koska en voi syödä viljakuitua. En siis voi syödä täysjyvää. Vehnä on oikeastaan ainoa gluteenivilja, jota voin syödä ilman ikäviä seuraamuksia. Ruis ja ohra ovat pahimmat. Kaurakin aiheuttaa ongelmia.
Vaalea leipä on minun pahe. En tupakoi, juo tai juurikaan tuhlaile, syön hyvin terveellisesti, mutta joskus ostan vaaleaa leipää. Ja tietty syön.
Vierailija kirjoitti:
En syö mitään muuta leipää. Pidän sen mausta, täysjyvää inhoan. Lisäksi vatsanikaan ei pidä runsaasta kuidusta, menee löysälle.
- tai paino-ongelmia ole.
No, ei ole montaa vuotta enää jäljellä.
Niin hyvää <3 varsinkin niinä päivinä, kun on pitkä lenkki/pyöräilytreeni tankkaan pastaa, pähkinöitä ja vaaleeta leipää, ihanaa!!
Syön tummaa ja vaaleaa. Molemmat hyviä. En näe mitään syytä lopettaa kumpaakaan.
Koska minulla on vain tämä yksi elämä enkä viitsi käyttää sitä turhasta nipottamiseen. Syön sitä mitä haluan välittämättä terveyshömpötyksistä.
Koska muista viljoista tulen erittäin kipeäksi. Vatsaa polttaa, kramppailee ja ripuli lentää.
Koska vaalea maistuu paremmalle ja kaasuttaa vähemmän.
Koska se on hyvää. Paahtoleipä voilla ja juustolla NAM. Tai tuoreet, itse leivotut sämpylät tai rapeakuorinen patonki. Ah.
Onneksi synnyin 80-luvun alussa ja sain kasvaa ilman typerää panikointia vaaleasta leivästä tai hiilihydraateista ylipäätään. Ja olen erittäin terve, hyvinvoiva ja hoikka ilman syömishäiriötä.
rarehanu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- tai paino-ongelmia ole.No, ei ole montaa vuotta enää jäljellä.
Itse epäilen että sitä valkoisen viljan epäterveellisyyttä liioitellaan rankasti. Onhan vehnäleipä ja -pasta kuulunut tutkitusti terveelliseen Välimeren ruokavalioonkin iät ja ajat.
Toki, jos suunnilleen elää paahtoleipä-voikkareila niin ei se varmaan hyvä ruokavalio ole. Mutta jos syö paljon kasviksia, hyviä rasvoja, proteiinia tarpeeksi myös, niin tuskinpa muutama viipale vehnäleipää päivässä terveyttä tuhoaa.
Koska en ole fundamentalisti.