Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro mitä tarjoan vegaanivieraalle sunnuntailounaaksi?

Vierailija
16.01.2021 |

Jotain mikä sopisi kaikille. Gluteeniton pitäisi myös olla.

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://vegaanihaaste.fi/reseptit Tuolla sivulla on väliotsikko Gluteenittomia sekä gluteenittomaksi muunneltavia reseptejä. Shepherd's pie linsseistä on yksi omista suosikeistani.

Olin tätä tulossa ehdottamaan. Valmistuu myös näppärästi uunissa.

Vierailija
22/79 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtikaalin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunamuussia. Voita sekaan.

Vierailija
24/79 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halloumistroganoff, se on hyvä ja helppo

Spagettia tomaattikastikkeen kera ja salaattia.. Helppoa :)

Vierailija
25/79 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät uunijuurekset, salaattia ja pähkinöitä erilliseen kuppiin. Menee kaikille. Lisäksi kaksi erillistä pataa pääruokaa. Esim burgundinpataa, joista toisesta vegaaniversio lisäämällä kasvisten määrää ja ilman lihaa.

Vierailija
26/79 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porsasta talon tapaan.

Vierailija
27/79 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari keitettyä porkkanaa ristiin lautaselle ja viereen parsakaali. Normaaleille syöjille kunnon pihvit ja porsaankyljykset.

Vierailija
28/79 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä tehnyt mitään täysin vegaania ruokaa niin varmaan, joku vegaani pasta? Sopii kaikille ja helppo tehdä, näin ainakin uskoisin.

Vierailija
29/79 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, aikuiset ihmiset täällä kokee kovin mielipahaa toisten ruokavaliosta. Todellisuudessahan vegaaniudessa ei ole mitään monimutkaista. Luulette vain niin koska teillä on negatiivinen ennakkoasenne. Ja mitä tulee tarjottaviin niin kyllä vieraan ruokavalio täytyy huomioida, ellei nyt ole ihan joku älyttömän monimutkainen että on tyyliin kaikelle allerginen.

Ja mitä taas tulee joidenkin lihapihvin kuluttajien juttuihin täällä, niin ottakaa huomioon (jos olette tarpeeksi kypsiä, ehkä pystytte) että te olette sekasyöjiä. Vegaani ei syö lihaa, omasta maailmankatsomuksestaan tai muista syistä johtuen. On aika lapsellista odottaa vegaanin luona lihakestitystä :D

Vierailija
30/79 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari keitettyä porkkanaa ristiin lautaselle ja viereen parsakaali. Normaaleille syöjille kunnon pihvit ja porsaankyljykset.

Jos haluaa että vegaani ystävä ei enää toiste vaivaudu teille sunnuntailounaalle näin kannattaa ehdottomasti toimia.

Vierailija
31/79 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite olen lihansyöjä ja nostan metelin pystyyn jos ei ole ruuaksi lihaa tarjolla.

Vierailija
32/79 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olisit halunnut tarjota, jos ei tarvisi olla vegaaninen ja gluteeniton?

Esim. jauhelihalle löytyy nykyään paljon vegaanisia korvikkeita, jos et osaa luonnostaan vegaanisia reseptejä.

Vierailija
33/79 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aivan rakastunut tähän ruokaan, jonka voi tehdä ilman jauhelihaakin:

Kesäkurpitsaa, porkkanaa, palsternakkaa, juuriselleriä, esim. kyssäkaalia (tai perunaa, jota tosin itse en käytä), sipulia, valkosipulia. Lisäksi voi laittaa kantarelleja tai muita sieniä, jos haluaa. Koville kasviksille esikypsennys pannulla tai mikrossa tai keittäen. Kaikki sekaisin, mukaan tölkki tomaattimurskaa ja itse olen laittanut vähän ranskankermaa mutta sen voi jättää poiskin tai korvata vegaanisella vaihtoehdolla. Suolaa, pippuria, yrttimausteita. Itse olen laittanut vähän jauhelihaa ja päälle juustoa, mutta eivät ole välttämättömiä tai ne voi korvata vegaanivaihtoehdoilla jos haluaa.

Ihan älyttömän hyvää ja voi tehdä monista eri kasviksista, minkä tahansa voi jättää poiskin.

Olen tehnyt tätä paljon, koska meillä on hel ve tisti sieniä pakkasessa ja kuivattuna. Mutta tätä voi tehdä myös ilman niitä, tietenkin.

Vierailija
34/79 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunikasvikset hyvin maustettuna, öljynä sesamöljy. Kylkeen thaisalaatti ruokaisana versiona eli laitan mukaan rapeaksi ruskistettuja fetakuutioita, kourallisen riisiramenia ja maapähkinämuruja päälle, kastikkeeksi sesamöljy-tahini-osterikastike-hunaja-soija- inkivääri  -sekoitus + chiliä, valkosipulia, korianteria ja paljon mausteita sekä limemehua. Raikasta, hyvää, sekasyöjätkin kiittävät! ;)

Vierailija
35/79 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomaattipasta gluteenittomasta pastasta. Sekasyöjille mukaan myös mozzarellaa ja parmesaania.

Vierailija
36/79 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin pakkasella tekisin sosekeittoa, jota jokainen voi syödä. MAinittu myskikurpitsakeitto on todella maukasta ja lämmittää ihanasti pakkasella. Jos tuo tuntuu vähältä eli on isoruokaiia syöjiä, niin teet lisäksi mitä haluat. Vegaanille en tekisi mitään ylimäärästä.

Jälkkäriksi kaikille jotain ihanaa, vegaanille marenkeja ja sorbettia. 

Vierailija
37/79 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun minä sekasyöjä menen vegaanille lounaalle, niin ilmoitan jo etukäteen, että olen sekasyöjä ja syön mielelläni lihaa. No sitä ei ole tarjolla.

Siksi meillä kyläilevää vegaaniakaan ei erityisemmin oteta huomioon, perunaa ja salaattia löytyy eli ei aiota nälässä pitää.

Miten hirveän huonosti kasvatettuja ihmisiä täällä on.

Ettekö te ole jo lapsuudenkodissa oppineet että jos kutsutaan vieraita niin silloin nähdään vaivaa heidän viihtymisekseen.

Sekasyöjä syö kaikkea, siihenhän se nimikin jo viittaa ja tuskin syö ihan jokaisella aterialla pelkkää lihaa muutenkaan ä vaan aika paljon luultavasti myös kasvikunnan tuotteita, siksi yhden vegaanisen aterian ei pitäisi olla ongelma, enkä jaksa ymmärtää miksi joku haluaisi vegaanin kokkaamaa lihaa. Ruuanlaitossa on aika olennaista että kokki voi itse testata ruuan maun.

Vegaani ei ole ehkä vuosikymmeniin syönyt eläinperäisiä tuotteita ja voi olla todella kipeä lihaa syötyään. Siksi nämä asiat eivät ole verrattavissa.

Älkää kutsuko niitä vieraita jos siitä on liikaa vaivaa.

O tempora o mores!

Vierailija
38/79 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite olen lihansyöjä ja nostan metelin pystyyn jos ei ole ruuaksi lihaa tarjolla.

Kuinka usein sinut kutsutaan syömään? Minä ainakin jättäisin kutsumatta vaikka meillä saattaisi olla tarjolla joskus myös lihaa.

Vierailija
39/79 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvät uunijuurekset, salaattia ja pähkinöitä erilliseen kuppiin. Menee kaikille. Lisäksi kaksi erillistä pataa pääruokaa. Esim burgundinpataa, joista toisesta vegaaniversio lisäämällä kasvisten määrää ja ilman lihaa.

Vegaaniseen burgundinpataan suosittelen sieniä ja punajuurta!

Uunijuurekset ei ehkä ole paras lisuke, kun niitä juureksia on padassakin. Ehkä ennemmin vaikka yrttiriisi tai jokin perunalisuke. Tai ainakin uunijuurekset eri lajeja kuin mitä padassa (peruna, maa-artisokka, ruusukaali..?)

Vierailija
40/79 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka usein sinut kutsutaan syömään? Minä ainakin jättäisin kutsumatta vaikka meillä saattaisi olla tarjolla joskus myös lihaa.

Veikkaan ettei koskaan!