Milloin viimeksi olet pessyt lattiat konttaamalla?
Vai elätkö sinäkin sellaisessa sikolätissä kuin monet nykyään??
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mopit on keksitty varmastikin juuri siksi, että saman tulokseen saa ergonomisemmin ilman lattialla konttaamista.
Jep. Mopit on ihan loistavia suht puhtaan lattian pesuun. Tahraiseen laattalattiaan ne eivät kyllä tehoa, saumoja ei saa mopilla puhtaaksi ja tahratkin saa lähietäisyydeltä paremmin jynssättyä.
Siksi pesen parketin mopilla, keittiön, eteisen ja kylppärin laattalattiat konttaamalla rätillä.
Mutta jokainen haluamallaan tavalla!
7
Pitkävartisia pesuharjoja myös keksitty. Lähtee laattalattiat ja saumat puhtaaksi ilman konttaamista. Harjauspesun jälkeen mopilla viimeistely.
Juu. Minua ei konttaaminen kammota, se on helppoa ja kätevää. Eli olen tehnyt tuon urakan siinä vaiheessa kun sinä vasta haet tarvittavia välineitä ja lantraat sankoon pesuvettä.
7
"Lantraat sankoon pesuvettä". Siis täh? Tuota asiaa en ole ymmärtänyt ollenkaan. Ihanko oikeasti joku alle 75 vuotias laittaa vielä sankoon pesuvettä? Millä ihmeen vuosituhannella elätte?
Sama juttu ikkunoiden pesussa. Raahaatteko aina mukananne jotain vesiämpäriä?
Miten muuten voi puhdistaa lattiat? Minulla on sankollinen pesuainevettä, johon dippaan lattianpesimen, rutistan kuivaksi, luuttuan joku 5 m2, huuhtelen lattianpesimen sankossa, ja toistan prosessin. Ikkunat pesen fairy+vesi seoksella samalla tavalla mikrokuituliinan ja sen kuivaussliipan kanssa.
Miten ihmeessä lattiat voi pestä toisella tavalla, ellei käytä siten jotain erillistä sähkövempainta?
Minulla on Sini-tuotteen levymoppi ja monta mikrokuitumoppia. Kastelen moppilevyt vessan hanan alla, suihkautan vähän laimennettua pesuainetta ja moppaan yhdellä mopilla yhden huoneen. Sitten vaihdan huonetta ja vaihdan puhtaan moppilevyn. Siivouksen jälkeen pistän mopit pyykkikoneeseen. Puhdasta tulee eikä tarvitse sankon ja pesuvesien kanssa puljata.
Joo, tosi paljon kätevämpää on ostaa kämpän täydeltä jotain moppilevyjä kun huuhdella se yksi pari kertaa. Minulla on 50 m2 asunto enkä todellakaan rupea täyttämään rajallisia säilytystilojani jollain tuhannen moppilevyn varmuusvarastolla. Kaksi riittää, yhdelläkin pärjäsin pitkään. EI ole iso vaiva huuhdella pari kertaa siivouksen lomassa.
Minulla niistä kertyy muutaman sentin korkuinen pino. Ainakin tähän asti ne on sopineet siivouskomeroon. Kaikkea ei tarvitse vetää överiksi.
Apua. Minä olen ihan oikeasti neuroottinen kodin puhtauden suhteen (yritän nyt päästä tämän takia terapiaan), mutta kyllä minulle silti riittää lattianpuhdistukseen ihan pesuaine ja parkettimoppi + imurointi ennen ja jälkeen moppaamisen (kuten sanoin, yritän päästä terapiaan... 😅). Luojan kiitos en ole saanut päähäni käydä hinkkaamaan lattiaa kontaten! Moni sanoo sen olevan nopeampaa kuin moppaaminen, mutta itseni tuntien voisi olla ainakin tuplasti hitaampaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos konttaamalla ja t-paidalla luuttuamalla-tyylinen siivous olisi niin loistavan hyvä keksintö, niin eikö kaikki ammattilaisetkin käyttäisi sitä? Kysynpähän vaan 🙄
Ammattilaissiivoojat on riistofirmojen palkkalistoilla minimipalkalla ja hutaisuaikatauluilla tyyliin pää kolmantena jalkana seuraavaan kohteeseen. Näillä on myös niitä moppikoneita jotka tekevät täysin samaa kuin kontaten moppaava ihminen ilman ko. konetta.
Itse siivoan myös kotona paljon paremmin kuin siivoustaso on työpaikalla noiden minimipalkkalaisten jälkeen, etkö sinä?
Siivooja tekee tasan tarkkaan sen mitä siltä on tilattu. Jos sun työnantaja on niin pihi, että on halvimman minimisiivouksen teidän firmaan, halvimmalta riistofirmalta, tilannut niin sille ei siivooja mahda mitään. Kyllä ammattitaitoinen siivooja on saanut koulutuksen ja osaa käyttää oikeita aineita ja välineitä, sekä työmetodeita. Konttailu ja t-paita, eikä mäntysuopa, kuulu niihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos konttaamalla ja t-paidalla luuttuamalla-tyylinen siivous olisi niin loistavan hyvä keksintö, niin eikö kaikki ammattilaisetkin käyttäisi sitä? Kysynpähän vaan 🙄
Ammattilaissiivoojat on riistofirmojen palkkalistoilla minimipalkalla ja hutaisuaikatauluilla tyyliin pää kolmantena jalkana seuraavaan kohteeseen. Näillä on myös niitä moppikoneita jotka tekevät täysin samaa kuin kontaten moppaava ihminen ilman ko. konetta.
Itse siivoan myös kotona paljon paremmin kuin siivoustaso on työpaikalla noiden minimipalkkalaisten jälkeen, etkö sinä?
Siivooja tekee tasan tarkkaan sen mitä siltä on tilattu. Jos sun työnantaja on niin pihi, että on halvimman minimisiivouksen teidän firmaan, halvimmalta riistofirmalta, tilannut niin sille ei siivooja mahda mitään. Kyllä ammattitaitoinen siivooja on saanut koulutuksen ja osaa käyttää oikeita aineita ja välineitä, sekä työmetodeita. Konttailu ja t-paita, eikä mäntysuopa, kuulu niihin.
Käsittääkseni jotkut firmat eivät edes palkkaa ihmisiä, keillä ei ole alalle koulutusta tai ainakin huomattavaa kokemusta, vai olenko ihan hakoteillä? 🤔
Kylppärin lattian viikottain, muuten satunnaisesti yleensä.
49 neliötä. En konttaa. Asunto oli uusi, kun tähän muutin. Kylppärin lattian pesen lattiaharjalla, koska kaakelit. Kämpän lattiat mikrokuitumopilla. Hyvin pelittää. Olen kontannut viimeksi lapsena joskus 70-luvulla.