Milloin viimeksi olet pessyt lattiat konttaamalla?
Vai elätkö sinäkin sellaisessa sikolätissä kuin monet nykyään??
Kommentit (68)
Aika usein pesen.
Lattia tuntuu ihan eri tavalla puhtaalta silloin. Tänään ajattelin pestä ihan vaan moppaamalla.
Olen vanhalta ammatiltani laitoshuoltaja. Tykkään siivoamisesta ja nautin siisteydestä.
Jouluviikolla, kun roskapussi levisi eteisen lattialle ja tuumasin, että paras lopputulos tulee juurikin näin.
Minäkin otin eilen joitakin kohtia polvillani, esimerkiksi kiinteän pöytätason alta listojen päältä ja nurkasta. Sappaxilla saa kyllä lähes kaikki muut paikat todella hyvin, mutta ihan kaikkeen sekään ei yllä.
Ap, minkälainen moppi sinulla on?
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa, kun tuota nyt kysyit😄.
Nimittäin eilen, kun vilutti, konttailin.
Kaikki matot ulos, polvipehmusteet esiin ja lattian hinkkaamiseen.
Käy hyvin jumpasta ja puhdasta tuli listoja ja nurkkia myöten.
Miksi polvipehmusteet?
Eilen. Yleensä pesen keittiön, eteisen ja kylppärin laattalattiat konttaamalla. On nopeampaa napata rätti ja suihkepullo ja pyyhkiä lattiat viikkosiivouksessa noin kuin alkaa tehdä pesuvettä ja hakea moppia. Lisäksi lopputulos on parempi, koska lähietäisyydellä hinkkaamalla tulee puhtaampaa.
Muuten pesen kyllä parketin sini-mopilla, siistiä tulee. Keittiö jne. vaan on paikkoja, joissa lattialle joutuu enemmän tahroja, mulla ei ole keittiössä mattoa.
Ei tuohon mene mulla viittäkään minuuttia.
1980-luvulla. Saan ihan tarpeeksi puhdasta mikrokuitumopilla ja höyrypuhdistimella. Ajatuskin luutuamisesta vanhalla t-paidalla lattialla kontaten puistattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy hyvin jumpasta ja puhdasta tuli listoja ja nurkkia myöten.Miksi polvipehmusteet?
Olen 63, pitää olla välillä polvillaankin.
Ei ole notkeus kakskymppisen tasoa.
Parisen vuotta sitten. Puolisoni oli ostanut pienen saunamökin, joka oli kammottavassa kunnossa. Jouduin paikoin hammasharjallakin(!) jynssäämään.
Vierailija kirjoitti:
1980-luvulla. Saan ihan tarpeeksi puhdasta mikrokuitumopilla ja höyrypuhdistimella. Ajatuskin luutuamisesta vanhalla t-paidalla lattialla kontaten puistattaa.
Vain sinä mainitsit vanhan t-paidan...?
En ole koskaan asunut kodissa, joka olisi niin likainen, että joutuisin jynssäämään sen lattiat puhtaaksi.
Mopit on keksitty varmastikin juuri siksi, että saman tulokseen saa ergonomisemmin ilman lattialla konttaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain sinä mainitsit vanhan t-paidan...?
Niin, tuli sellainen flashback lapsuudesta, kun muistan äitini luutuamassa lattioita. Vanhaa t-paitaa käytin aikoinaan itsekin, mutta sitten tulin järkiini ja tajusin, että siivousvälineisiin kannattaa panostaa rahallisesti.
Ei tarvitse konttailla koskaan, jos moppaa lattiat joka viikko nihkeällä.
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt tuota höyrypuhdistinta. Suosituksia?
Miksi konttaamalla lattiat pitäisi pestä?
Polvethan siinä kärsii ja selkäkin.
Varrellinen moppi on ollut käytössä jo vuosisatoja, joten ihan järjetöntä konttaamalla pestä lattioita.
Mulla on höyrypesuri ja olen tyytyväinen. Pesuainetta ei tarvita.
Tulee mieleen tuhkimo-satu. Ei kai kukaan tällä vuosituhannella enää tee noin?
Käy hyvin jumpasta ja puhdasta tuli listoja ja nurkkia myöten.