Sara ja Mikko Parikka työskentelevät nyt molemmat vaikuttajina – moni ei ymmärrä työtä, mutta etenkin yksi kommentti ärsyttää
https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000007742148.html
Ehkä ärsyttävin kommentti on se, että miten tuollainen latten juonti kotona voi olla työtä, Mikko sanoo.
Kommentit (85)
Mikä on mikon vasta-argumentti väitteelle?
En käy töissä mut kyllä aina on enemmän tekemistä mitä kerkee tekemään vaikkei nukkuiskaan.
Onhan porsiminenkin työtä. Ja kyllähän he vimmatusti sitä tekevät kuten pienten lasten kuuluukin.
Vierailija kirjoitti:
En käy töissä mut kyllä aina on enemmän tekemistä mitä kerkee tekemään vaikkei nukkuiskaan.
Kirjoitteletko päiväkirjaa jota muutkin voivat lukea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käy töissä mut kyllä aina on enemmän tekemistä mitä kerkee tekemään vaikkei nukkuiskaan.
Kirjoitteletko päiväkirjaa jota muutkin voivat lukea?
En ellei tätä lasketa.
Itse työskentelen slääfbäncsburgerina mutten saa siitä mitään palkkaa :(
Tekevätkö Parikat ihan verokortilla vaikuttamista? Jos he ovat yrittäjiä ja saavat myytyä vaikuttamista ja maksavat tuloistansa veroa niin kai se täyttää työn kriteerit.
Olen aina ihmetellyt näitä vaikuttajia ja vastaavia, eivät minuun vaikuta millään muotoa. Ostopäätöksiin tälläisten henkilöiden sanomiset tai tekemiset vaikuttavat vain negatiivisesti, jos sitäkään. Mutta jotkut näiden perään on, on pakko, ei muuten tuotteen myyjät näihin panostaisi.
Ammattina jotenkin hirveän kulutuskeskeistä. Mainostetaan tavaraa ja palveluita esittämällä että ne ovat osa omaa normaalia elämää
Koskaan kuullutkaan tästä ammatista. Eikös nuo oo jotai paskasarjojen pellejä.
Vaikuttaja kuulostaa sanana siltä että tekisi jotain vaikuttaakseen asioihin. Vaikka oikeasti työ on mainostaa.
Nimi voisi olla ennemmin somemainostaja. Tai blogimainostaja.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt näitä vaikuttajia ja vastaavia, eivät minuun vaikuta millään muotoa. Ostopäätöksiin tälläisten henkilöiden sanomiset tai tekemiset vaikuttavat vain negatiivisesti, jos sitäkään. Mutta jotkut näiden perään on, on pakko, ei muuten tuotteen myyjät näihin panostaisi.
Tämähän on äärimmäisen halpaa markkinointia. Antaa alennuksia tuotteista niiden mainostajille tai peräti ilmaisia tuotteita ja he sitten pitävät tuotteita jollain tapaa esillä julkaisuissaan. En tiedä miten hyödyt vertautuvat perinteiseen mainoskampanjaan verrattaessa.
Tienaavat sillä että ihmiset maksavat heille jotta voivat katsoa heidän paritteluaan.
Vaikka voisi mennä ilmatteex myös ikkunan taakse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt näitä vaikuttajia ja vastaavia, eivät minuun vaikuta millään muotoa. Ostopäätöksiin tälläisten henkilöiden sanomiset tai tekemiset vaikuttavat vain negatiivisesti, jos sitäkään. Mutta jotkut näiden perään on, on pakko, ei muuten tuotteen myyjät näihin panostaisi.
Tämähän on äärimmäisen halpaa markkinointia. Antaa alennuksia tuotteista niiden mainostajille tai peräti ilmaisia tuotteita ja he sitten pitävät tuotteita jollain tapaa esillä julkaisuissaan. En tiedä miten hyödyt vertautuvat perinteiseen mainoskampanjaan verrattaessa.
Millä sitten maksavat vuokran? Pitävät sitä esillä julkaisuissaan? Miten?
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaja kuulostaa sanana siltä että tekisi jotain vaikuttaakseen asioihin. Vaikka oikeasti työ on mainostaa.
Nimi voisi olla ennemmin somemainostaja. Tai blogimainostaja.
Hyvä pointti. Olenkin miettinyt, mikä siinä ”vaikuttaja”-sanassa kalskahtaa. Kyllähän mainokset lukeutuvat vaikuttaviin tekstilajeihin, mutta silti vaikuttajasta tulee enemmän mieleen joku lobbari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt näitä vaikuttajia ja vastaavia, eivät minuun vaikuta millään muotoa. Ostopäätöksiin tälläisten henkilöiden sanomiset tai tekemiset vaikuttavat vain negatiivisesti, jos sitäkään. Mutta jotkut näiden perään on, on pakko, ei muuten tuotteen myyjät näihin panostaisi.
Tämähän on äärimmäisen halpaa markkinointia. Antaa alennuksia tuotteista niiden mainostajille tai peräti ilmaisia tuotteita ja he sitten pitävät tuotteita jollain tapaa esillä julkaisuissaan. En tiedä miten hyödyt vertautuvat perinteiseen mainoskampanjaan verrattaessa.
Millä sitten maksavat vuokran? Pitävät sitä esillä julkaisuissaan? Miten?
Tilisiirrollahan vuokra yleensä maksetaan.
Verokortilla tekeminen tarkoittaa palkattuna olemista. Yrittäjä taas on omiin nimiinsä tekemistä.
Nykyään, kun ollaan sivistymättömiä, ei osata sanontojakaan.
Nauratti, kun Maisa-keississä sanottiin pakan kaatuvan. Korttitalo on se, joka sortui, vaikka ehkä samoista korteistä onkin kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaja kuulostaa sanana siltä että tekisi jotain vaikuttaakseen asioihin. Vaikka oikeasti työ on mainostaa.
Nimi voisi olla ennemmin somemainostaja. Tai blogimainostaja.
Jos se tulee niistä kommenteista
"Te ootte niin ihania!!!! ♡♡♡♡♡♡♡ Ilman teitä en olis kestäny lapsiperhearkea!!!!! Ootte muuttanu hirveesti mun elämää ja parissuhdetta! ♡♡♡♡♡♡♡♡♡ :') ○☆"
Ja sen takia luulevat vaikuttavansa.
No miten se voi?