Muuttamassa töiden perässä Helsinkiin - mitä ottaa huomioon/minne alueelle muuttaa?
Olen muuttamassa ensimmäistä kertaa Hki, työpaikka sijaitsee Töölössä. Haluaisin rauhallisemmalle alueelle, mutta toisaalta en haluaisi mitään tunnin työmatkoja. Taitanee olla mahdoton yhtälö löytää asunto? Muuttaa voin toki myöhemminkin, mutta isoon osaan vuokra-asunnoista vaaditaan vähintään vuoden sopimus.
Kommentit (67)
Radanvarsikuntalaisena jännä lukea tätä keskustelua. Kulkisin itse moneenkin Helsingin kantakaupungin alueella sijaitsevaan työpaikkaan ajallisesti nopeammin D-vyöhykkeeltä kuin AB-vyöhykkeen sisällä asuvat, ellei satu asumaan juurikin ratikkakiskojen varrella. Usein sinne ratikkakiskoillekin tulee mennä jollain ja samassa ajassa, monessa tapauksessa nopeammin tulet kehyskunnasta junalla pasilaan tai päärautatieasemalle ja siitä ratikalla määränpäähän.
Suosittelen esim. Pitäjänmäki, Lauttasaari, Munkkiniemi. Stadissa on hyvä joukkoliikenne, joten asunnon ei tarvitse sijaita työpaikan lähellä
Konala on mainettaan parempi ja suht edullinen. Bussilla pääsee suoralla linjalla Töölöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi junantuoma hoitsu Helsingissä. 🤦🏻♂️
No mitä sitten? Eikös ole hyvä että tänne tulee hoitsuja ?
Ei.
Vierailija kirjoitti:
Helsinkiläinen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttaisin kävelymatkan tai ratikkareitin varrelle. Älä ainakaan muuta minnekään mistä kuvittelet kulkevasi autolla työmatkat.
Silläkin on merkitystä onko kyse Etu-, Keski- vai Taka-Töölöstä. Vaikuttaa liikkumiseen yllättävän paljon noinkin pienellä alueella.
Missä on Keski-Töölö? Hesperianpuistossako? Olen toki kuullut kiinteistövälittäjien nimittäneen Taka-Töölöä Keski-Töölöksi. Aivan kuin nimittävät Vallilaa Taka-Kallioksi. 😂
Kaveri asui Itä-Pasilassa, mutta kertoi kaikille asuvansa Pohjois-Vallilassa :D.
Siel budjataan, luulis tietävän vain gartsan.
Onko missään sanottu, että hän on hoitsu?
Töölössä on muitakin työpaikkoja. Esimerkiksi Kelan pääkonttori. Sinne on ainakin hyvät julkiset liikenneyhteydet melkein mistä tahansa.
Onhan Tölikassa myös ravintoloita, ooppera, urheiluun liittyviä työpaikkoja. Ja ne enimmät hoitsun paikat ovat Meilahdessa ja Laaksossa. Töölön sairaala toki on, mutta ei koko totuus.
Tervetuloa vain Töölööseehen, toivoo entinen Tölikan kundi