Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttamassa töiden perässä Helsinkiin - mitä ottaa huomioon/minne alueelle muuttaa?

Vierailija
15.01.2021 |

Olen muuttamassa ensimmäistä kertaa Hki, työpaikka sijaitsee Töölössä. Haluaisin rauhallisemmalle alueelle, mutta toisaalta en haluaisi mitään tunnin työmatkoja. Taitanee olla mahdoton yhtälö löytää asunto? Muuttaa voin toki myöhemminkin, mutta isoon osaan vuokra-asunnoista vaaditaan vähintään vuoden sopimus.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talopaketti, terassi ja palju ja tietysti se liian iso asuntolaina.

Melkein lähellä kasvukeskusta.

Vierailija
22/67 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttaisin kävelymatkan tai ratikkareitin varrelle. Älä ainakaan muuta minnekään mistä kuvittelet kulkevasi autolla työmatkat.

Silläkin on merkitystä onko kyse Etu-, Keski- vai Taka-Töölöstä. Vaikuttaa liikkumiseen yllättävän paljon noinkin pienellä alueella. 

Missä on Keski-Töölö? Hesperianpuistossako? Olen toki kuullut kiinteistövälittäjien nimittäneen Taka-Töölöä Keski-Töölöksi. Aivan kuin nimittävät Vallilaa Taka-Kallioksi. 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tosi paljon siitä, paljonko olet halukas maksamaan asumisesta. Mun henkilökohtainen mielipide on, että pk-seudulla on aivan järjetöntä asua vuokralla, ja jos ei ole mahdollisuutta ostaa asuntoa, niin mieluummin asuu halvemmalla jossain vähän syrjempänä, kunhan vain pääsee edes jotenkin järkevästi töihin. Toki joillekin se asuinympäristö vuokrallakin on tärkeämpää kuin se, että saisi maksimoitua säästön ja pääsisi maksamaan omaa kämppää. Makuasioita :) Eli itse muuttaisin jonnekin edullisemmalle alueelle esim. Espoon puolelle ja yrittäisin saada mahdollisimman paljon rahaa kokoon ja sitten katselisin sen oman omistusasunnon joltain kivalta alueelta. 

Jos hinta ei ole rajoite, niin tosi kivoja ja rauhallisia alueita joilla muistaakseni on ihan hyvät yhteydet Töölöön on Haaga, Huopalahti ja toisaalta myös esim. Kumpula. Niin ja Munkkiniemi tietenkin! 

Vierailija
24/67 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläinen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuttaisin kävelymatkan tai ratikkareitin varrelle. Älä ainakaan muuta minnekään mistä kuvittelet kulkevasi autolla työmatkat.

Silläkin on merkitystä onko kyse Etu-, Keski- vai Taka-Töölöstä. Vaikuttaa liikkumiseen yllättävän paljon noinkin pienellä alueella. 

Missä on Keski-Töölö? Hesperianpuistossako? Olen toki kuullut kiinteistövälittäjien nimittäneen Taka-Töölöä Keski-Töölöksi. Aivan kuin nimittävät Vallilaa Taka-Kallioksi. 😂

Välittäjillä on ihan omat määritelmänsä kaupunginosille. Härskeimmät nimittävät Taka-Töölöä Etu-Töölöksi. Sitten on näitä heidän itse keksimiään kaupunginosia, kuten Etu-Kallio, joka viittaa varmaan siihen, että välittäjien mielestä Kallio jatkuu Käpylään asti.

Vierailija
25/67 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toolo ON rauhallinen, paitsi se narkojen talon alue.

Vuokraa edullinen asunto, edullinen on sellainen jossa joudut tekemaan maalauksen itse. Kuukausisaasto 70-150 euroa kuussa vuokrassa.

Jos asunto Toolossa ei jarkea asua muualla paitsi ratikkareitin varrella, munkkiniemi ruskeasuo jne

Vierailija
26/67 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota huomioon kirjoitti:

Ihan joka paikkaan ei Helsingissäkään niin vai muuteta vaikka pätäkkääkin olisi. Ns. parempien alueiden taloyhtiöiden asukkaat voivat päättää ketkä heidän taloihinsa hyväksytään asumaan.

Tuollaisesta taloyhtiöstä kannattaa pysyä kyllä kaukana 😅.

Jos kuuluu itse kyseiseen ryhmään niin tuollainen yhtiö on just paras. Harva kuuluu, siksi sinne ei kuka tahansa pääsekään. Vähän ohis, keskellä Helsinkiä on kerrostalo, jossa asuu vain tiettyyn sukuun kuuluvia. Sieltä et saa millään rahalla asuntoa vaikka miten itkisit.

Missä on se taloyhtiö, josta ei voi asuntoa ostaa ilman naapurien suostumusta? Siis jos on rahaa, eikä kukaan nykyinen osakkeenomistaja käytä etuosto-oikeuttaan, mikä on vielä joidenkin taloyhtiöiden yhtiöjärjestyksessä. Toki asunnon pitää olla myynnissä, joten sikäli tuo esimerkkisi on vähän hassu.

Vierailija
27/67 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toolo ON rauhallinen, paitsi se narkojen talon alue.

Vuokraa edullinen asunto, edullinen on sellainen jossa joudut tekemaan maalauksen itse. Kuukausisaasto 70-150 euroa kuussa vuokrassa.

Jos asunto Toolossa ei jarkea asua muualla paitsi ratikkareitin varrella, munkkiniemi ruskeasuo jne

Edullinen vuokra-asunto Töölössä? Moniko vuokranantaja tuollaisia remonttidiilejä tekee? Minulla on Taka-Töölössä kaksi asuntoa, enkä ikinä tekisi tuollaista.

Vierailija
28/67 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas yksi junantuoma hoitsu Helsingissä. 🤦🏻‍♂️

No mitä sitten? Eikös ole hyvä että tänne tulee hoitsuja ?

Vierailija
29/67 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töölö alkaa hotelli Helkasta ja päättyy jonnekin sairaaloiden kohdalle eli on todella järkevää jakaa se nykyään jo kolmeen. Helsingissä muutenkin kaupunginosat vaihtuvat järjettömän tiheään esim Kaisaniemi joka on pari korttelia.

Kaupunginosilla on ihan viralliset rajat ja määritelmät, ei niitä voi vain päättää jakaa miten tahtoo. Kaisaniemi ei ole kaupunginosa, vaan osa Kluuvin kaupunginosaa.

Vierailija
30/67 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä idempään muutat sitä pahempi sikolätti. Jostain syystä joka paikassa pallolla itä on kaiken mädännäisyyden alku ja juuri. Vai mitä mielikuvia vaikka itä-Saksa. Lähi-Itä, Afrikan itäosat tai itäinen naapuri takavuosina herättelee. Tietenkin niillekin löytyy bändäreitä ja erilaisia ammatti-ymmärtäjiä, todellisuudentaju hukassa.

Toki itä "houkuttelee" halvempien vuokrien takia (minkähän takia, ja millä lopputuloksella?).

Vierailija
31/67 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pk-seudusta sen verran, että itse täällä / siellä syntynyt, kasvanut. Kun oli rahat kasassa ostin talo kaukaa sieltä ja irtisanouduttiin.

Näin perustetaan perhe pk-seudulla.

Vierailija
32/67 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töölö alkaa hotelli Helkasta ja päättyy jonnekin sairaaloiden kohdalle eli on todella järkevää jakaa se nykyään jo kolmeen. Helsingissä muutenkin kaupunginosat vaihtuvat järjettömän tiheään esim Kaisaniemi joka on pari korttelia.

Eteläinen ja Pohjoinen Hesperiankatu jakavat alueen ihan selkeästi Etu- ja Taka-Töölöön. Ei siinä ole mitään tulkinnanvaraista. Keski-Töölöä ei ole.

Vierailija
33/67 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisimman lähelle työpaikkaa, tai johonkin, josta on suora joukkoliikenneyhteys työpaikallesi. Sitten valitset sen, mihin rahasi riittävät. Mielikuvat eri alueista kannattaa unohtaa, koska vuokrien taso korreloi aika hyvin alueen "hyvyyden" kanssa.

TÄMÄ!

Vierailija
34/67 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pk-seudusta sen verran, että itse täällä / siellä syntynyt, kasvanut. Kun oli rahat kasassa ostin talo kaukaa sieltä ja irtisanouduttiin.

Näin perustetaan perhe pk-seudulla.

Kiitos, tämä oli oikein hyödyllinen vastaus AP:n pulmaan 😅

AP, minkälainen kk-budjetti sinulla olisi asuntoon?

Ja tosiaan, mitä ajattelit, että rauhallisuus tarkoittaa? Lähellä luontoa, ei paljoa ihmisiä?

Vierailija
35/67 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata muuttaa häslinkiin.

Vierailija
36/67 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun muualla, en siis tiedä pääkaupunkiseudun julkisen liikenteen hintoja. Mutta eikö kulkemiseen sinne työpaikalle mene myös rahaa?

Jos saa edullisemman asunnon kauempaa niin rahaa menee sitten vastaavasti matkoihin. Ja aikaa. Palvelut siellä?

Toki saa verotuksessa vissiin matkavähennyksiin, muuta ensin pitää ensin olla rahaa maksaa.

Itse tykkäisin asua lähellä työpaikkaa ja melko keskustassa. Kaikki lähellä.

Mutta tämä siis minun mielipiteeni, viisaammat tietää paremmin.

Vierailija
37/67 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumolta saat asunnon Töölöstä toistaiseksi voimassa olevalla sopparilla. Halpa se ei kyllä ole. 

Vierailija
38/67 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun muualla, en siis tiedä pääkaupunkiseudun julkisen liikenteen hintoja. Mutta eikö kulkemiseen sinne työpaikalle mene myös rahaa?

Jos saa edullisemman asunnon kauempaa niin rahaa menee sitten vastaavasti matkoihin. Ja aikaa. Palvelut siellä?

Toki saa verotuksessa vissiin matkavähennyksiin, muuta ensin pitää ensin olla rahaa maksaa.

Itse tykkäisin asua lähellä työpaikkaa ja melko keskustassa. Kaikki lähellä.

Mutta tämä siis minun mielipiteeni, viisaammat tietää paremmin.

Juuri näin on asia. Parasta on asua lähellä työpaikkaa että voi kävellä töihin.

Vierailija
39/67 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lumolta saat asunnon Töölöstä toistaiseksi voimassa olevalla sopparilla. Halpa se ei kyllä ole. 

Jatkan vielä, itse valitsin juurikin tuolta asunnon Helsinkiin muuttaessani ennen kuin ostin oman. Yksiön vuokra oli reilu tonni sisältäen veden ja (hitaan) netin. Autopaikat kadunvarressa asukaspysäköinnillä 30 e/kk. 

Vierailija
40/67 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eteläinen ja Pohjoinen Hesperiankatu jakavat alueen ihan selkeästi Etu- ja Taka-Töölöön. Ei siinä ole mitään tulkinnanvaraista. Keski-Töölöä ei ole.

Nykyään voidaan puhua juuri Töölöntorin alueesta keski-Töölöönä koska kaupunginosa on niin suuri. Ja esim jossain oopperan vieressä asuminen on aivan erilaista kuin Pohjoisen Hesperiankadun suurissa lukaaleissa.

Helsingissä on viralliset kaupunginosat ja niillä rajat. Ei tämä ole mikään mielipidekysymys, vaikka kiinteistövälittäjät niin valehtelevatkin. Sitä paitsi moni lähiö on pinta-alaltaan paljon suurempi kuin Töölö, eikä niitäkään jaeta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän