Poikaystävä ei siedä yhtään kuukautisia, käytös vaikeuttaa jo normaalia elämää
Olemme 19-vuotiaita, eli kyse ei ole nyt minkään kakaran kiukuttelusta. Menkkojen aikaan en saa edes mennä hänen luokseen. Kuulemma haistaa ne metrien päästä (huolehdin hygieniastani ihan normaalisti)
Siteitä/tamponeja ei saa olla näkyvissä ja käytettyjä ei saa laittaa mihinkään roskiksiin. Minun luonani vien ne ulkoroskikseen ja hänen luonaan taloyhtiön saunatilojen roskiksiin.
Niistä ei saa puhua, pitää sanoa "mulla on ne" jos hän haluaa esimerkiksi seksiä menkkojen aikaan. Jos hän on mukana kaupassa, suojia ei saa ostaa koska se on noloa jos muut kaupassa käyjät saavat tietää.
Voiko tuollaisesta tyypistä saada vielä normaalin ihmisen? Vielä kummallisemmaksi asian tekee, että hänellä on kolme vanhempaa siskoa joten luulisi että olisi väkisinkin jossain määrin joutunut elämään asian kanssa.
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Minustakin nuo menkka-asiat ja suojien hankinnat voisi hoitaa ihan yksityisesti. En usko, että kukaan haistaa, jos normaalisti huolehtii hygieniasta.
Jos on samanlainen superhaistaja kuin minä, niin vain haistaa kaiken. Ei tarvi olla epähygieniasta kysymys.
Tyyppi on typerä pikkupoika. Älä hyvä ap kuitenkaan viitsi olla itse niin typerä että viet käytetyt menkkarätit TALOYHTIÖN SAUNAN roskikseen?!? Ei siivoojan työhön kuulu SINUN menkkaroskiksen tyhjennys.
Jos tää ei ole provo niin huhhuh. #menkkahäpeä on kyllä edelleen aika iso asia ja monissa perheissä menkat on vaan hyshys. Normaali mies käy ostamassa siteitäkin jos on tarvis. Kotikasvatuksestahan tuo lähtee. Mun isä alkoi melkein itkemään ilosta kun menkkani alkoivat, oli kai ylpeä, että kasvan ja kehityn aikuiseksi. Poikaystävä ostaa mulle siteitä jos tarvitsen ja hieroo mahaa jos on pahat krampit. Menkat on normaali asia, johon pitää miehenkin suhtautua mutkattomasti. Ihan pimeä tuollainen mies.
Vierailija kirjoitti:
Nyt tiedätte, että miltä tuntuu kun akka nalkuttaa haisevista kalsareista. Miehet vaan osaa olla hienotunteisempia, eivätkä pääsääntöisesti mainitse haisevista pillulitkuista.
Se litku on verta, kohdus limakalvoa ja verihyytymiä. Likaiset kalsarit ovat vain huonoa hygieniaa.
Jos olisi vanhempi, voisi olla exäni. Naisella ei saanut olla kuukautisia, nainen ei saanut käydä paskalla tai tulla kipeäksi.. kyllä, ihan oikeasti.
Raivostui jopa kun mainitsin meneväni hammaslääkäriin. Koetti myös hallita syömisiäni tyyliin syö salaattia, mua oksettaa kun vedät pitsaa. Paras vaihtoehto tietysti olisi ollut jos olisin elänyt pelkällä ilmalla...
Onneksi nykyään on mies, jonka nähden voi mussuttaa herkkuja ja joka tuo siteitä kaupasta.
Mun mies on aina inhonnut kuukautisia. Silloin ei esim seksi tulee kysymykseenkään. En saa puhua niistä yhtään. Ikää sillä on jo kohta 50v ja meillä yhteisiä vuosia takana jo yli 20v. Siteiden osto ei sitä kyllä haittaa. Välillä kiusaan sitä ihan tahallani kuvaillen millaista mönjää tänään tulee. Hauska nähdä toisen yökkivän. Eipä toi käytös ole mua haitannut kun ei itse ota niitä puheeksi. "Ne" vain on mulla kerran kuussa ja that's it.
Vierailija kirjoitti:
Minustakin nuo menkka-asiat ja suojien hankinnat voisi hoitaa ihan yksityisesti. En usko, että kukaan haistaa, jos normaalisti huolehtii hygieniasta.
Miksi ihmeessä pitäisi? Onhan se nyt aivan käsittämätöntä, jos parisuhteessa on tällaisia kehon normaaliin toimintaan liittyviä tabuja.
Olisiko normaalia, että pariskunta ostaisi omat vessapaperinsa, koska noi vessa-asiat voisi hoitaa ihan yksityisesti. Vessassa ei saisi käydä jos toinen on viereisessä huoneessa, koska ”vessa-äänet”. Parisuhteessa ei myöskään ole soveliasta kertoa toiselle, jos on mahavaivoja tai helvetti vaikka ripuli, koska ”yksityinen vessa-asia”.
AP, jos tämä ei ole provo, älä jää katselemaan tällaista. On hyvin mahdollista, että tämä käytös ei tulevaisuudessa rajoitu pelkästään menkkoihin.
Voisin ymmärtää vielä esim. kovan verikammon, jonka vuoksi mies ei haluaisi kuulla graafista kuvailua verenvuodon määrästä tai nähdä käärimättömiä siteitä/tamponeja. Mutta tuo elämäsi ja puheidesi rajoittaminen kuulostaa pelottavalta.
Jos mies on 19 v., se valitettavasti jo kertoo kaiken tarvittavan. Sen ikäinen mies on kakara sanan varsinaisessa merkityksessä ehkä harvalukuisia poikkeuksia lukuunottamatta. Kuvailemasi käytös myös vahvistaa tämän johtopäätöksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt tiedätte, että miltä tuntuu kun akka nalkuttaa haisevista kalsareista. Miehet vaan osaa olla hienotunteisempia, eivätkä pääsääntöisesti mainitse haisevista pillulitkuista.
Se litku on verta, kohdus limakalvoa ja verihyytymiä. Likaiset kalsarit ovat vain huonoa hygieniaa.
Kun syö koko ajan e-pillereitä, niin ei moista ällöttävää möskää tule. Oma valinta.
Älä nyt vaan ala hyppimään tässä sun poikaystävän pillin mukaan. Onko se nukkunut bilsan tunneilla vai mikä on? Kyllä nuoren miehen pitää ymmärtää, että tää nyt vaan kuuluu yhtenä juttuna naisten elämään.
Aivot kehittyvät 25v asti, sitä ennen ollaan keskenkasvuisia että kyllä kakarasta on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi vanhempi, voisi olla exäni. Naisella ei saanut olla kuukautisia, nainen ei saanut käydä paskalla tai tulla kipeäksi.. kyllä, ihan oikeasti.
Raivostui jopa kun mainitsin meneväni hammaslääkäriin. Koetti myös hallita syömisiäni tyyliin syö salaattia, mua oksettaa kun vedät pitsaa. Paras vaihtoehto tietysti olisi ollut jos olisin elänyt pelkällä ilmalla...
Onneksi nykyään on mies, jonka nähden voi mussuttaa herkkuja ja joka tuo siteitä kaupasta.
Ai kuukuppi ei sovi vai tykkäät muuten vaan roskata luontoa turhaan?
No sieti tai ei, hänhän ei niille mitään voi.
Olisko hänellä jokin paha verikammo tms.? En sitä verta ehkä hänen silmiensä alle veisi eli voisin laittaa suojat johonkin suljettuun pussiin, jonka itse veisin sitten roskiin, kun menen ulos. Kuukautisista pitää pystyä puhumaan eli jos hän nyt itse ei pysty puhumaan, niin puhu sinä ainakin ihan oikeilla nimillä. Ja osta tarvittaessa suojia kaupasta myös hänen mukana ollessaan.
Yrittäisin keskustella myös, että mikä niissä kuukautisissa kauhistuttaa. Ehkä otollisin aika keskustella voisi olla silloin, kun sinulla ei ole kuukautisia. Jos ei pysty keskustelemaan, niin pidä hieman taukoa yrityksestä ja kerro, että hänen olisi hyvä käsitellä asiaa itsensä kanssa. Ota uudestaan puheeksi vähän ajan kuluttua.
kuukautisvuoto haisee samalle kuin veri, eli raudalle. Jos vuodossa on muuta hajua, kyseessä on tulehdus.
Tuntuu oudolta, että jotain ällöttää raudan haju. kuulosta siltä, että on sellaista hajuherkkyyttä. johon kannattaisi hakea apua esim. kognitiivisesta psykoterapiasta, samalla siellä voi miettiä sitä miksi kokee täysin luonnollisen asian (kuukautisten olemassaolon)nolona.
Ex-deittailumiehelläni oli verikammo. Samasta syystä lopetin suhteen. En jaksanut sitä pelleilyä, kun mies suurinpiirtein pyörtyy siitäkin, jos omaan sormeensa tulee haava ja siitä pikku tippa verta.
Vierailija kirjoitti:
Onko musu?
Tai manne...
En suostuisi koskaan tuollaiseen pelleilyyn, jota sinä joudut suhteessasi sietämään. Menkat ovat täysin normaali asia enkä minä ole mitenkään saastainen vain siksi, että olen hedelmällisessä iässä oleva nainen. En piilottele kuukautissuojia kotonani ja käytetyt suojat laitan roskiin, en salakuljettele niitä yhtään minnekään. Jos kaupassa käydessäni satun tarvitsemaan kuukautissuojia, niin minä ostan ne, olin sitten kenen tahansa ihmisen seurassa. Älä aloittaja sinäkään suostu häpeilemään normaaleja kehosi toimintoja vain jonkin keskenkasvuisen moukan omituisten päähänpistojen vuoksi.
Tämä. Liikakansoitukseen pitää synnyttää.