Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkotihenkilökunta keskusteletteko siitä jos lapsi ”liikaa” hoidossa?

Vierailija
14.01.2021 |

Jos on vaikka tosi pitkiä päiviä, ei pidä lomaa ollenkaan, lapsi hoidossa aina vaikka molemmat vanhemmat kotona lomalla, perhevapailla tai vapaapäivänä?

Haluaisin kuulla kokemuksia.

Kommentit (141)

Vierailija
1/141 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikosta puuttui pari sanaa, eli kysymys kuuluu, keskuteletteko vanhempien kanssa? T. Ap

Vierailija
2/141 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/141 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Koska niitä lapsia on aina puolet ryhmästä.

Vierailija
4/141 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä keskustelivat. kaksi lasta eri ryhmästä tuotiin aina kun pk aukesi 07 ja haettiin juuri enne 17 kun sulkeutuu. perhe varakas ja kaikki kunnossa, silti lapset kökötti pitkän päivän pk.ssa ja lomia ei juurikaan ollut. kyllä siis keskustellaan ja luulen että edelleenkin.

tämä 10v takaa.

ex-tarhatäti

Vierailija
5/141 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Koska niitä lapsia on aina puolet ryhmästä.

Oikeasti? Missä näin?

Vierailija
6/141 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä keskustelivat. kaksi lasta eri ryhmästä tuotiin aina kun pk aukesi 07 ja haettiin juuri enne 17 kun sulkeutuu. perhe varakas ja kaikki kunnossa, silti lapset kökötti pitkän päivän pk.ssa ja lomia ei juurikaan ollut. kyllä siis keskustellaan ja luulen että edelleenkin.

tämä 10v takaa.

ex-tarhatäti

Eikö tuo ole ihan normaali hoitoaika, jos vanhemmilla on kahdeksan tunnin työpäivä (niinkuin olen ymmärtänyt, että yleensä on).

Pätkätyöläisillä tai määräaikaisilla ei myöskään ole lomia.

Vierailija
7/141 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko on sit liikaa? Riippuu varmaan vähän iästäkin.

Vierailija
8/141 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja miten otatte asian puheeksi? T. Ap

Vierailija
9/141 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei keskustella , oikeushan hoitopaikkaan on, kaikkina aukioloaikoina.

Mutta toki vanhempainilloissa jne on se tuotu esille, että myös lapselle se loma tekee välillä hyvää. Ja ymmärretään toki myös se, että kaikilla ei ole lomia.

Meillä taas kyllä vanhemmat näitä lomia ja vapaapäiviä pyrkivätkin lapsilleen järjestämään

Vierailija
10/141 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siihen puututaan jos lapsi yli 10 tuntista päivää koko ajan ja jos ei edes lomia niin otetaan puheeksi. Ei ne lapsetkaan jaksa olla aina hoidossa!

Vierailija
11/141 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tämä 10v takaa.

ex-tarhatäti

Eikö tuo ole ihan normaali hoitoaika, jos vanhemmilla on kahdeksan tunnin työpäivä (niinkuin olen ymmärtänyt, että yleensä on).

Pätkätyöläisillä tai määräaikaisilla ei myöskään ole lomia.

siinä mielessä joo jos työ on 08-16 ja matkat tunnin suuntaansa. näillä vain ei ollut niin ja pikkukaupungissa työmatka oli lyhyt kävely. kukin tyylillään. mukavia lapsia ne oli, nyt jo teinejä. 

ex tarhatäti

Vierailija
12/141 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun kanssani ainakin keskuteltiin. Olen ammatiltani opettaja, ja perjantaisin lukujärjestykseni mukaiset tunnit loppuivat yhdessä jaksossa klo 16, eli olin klo 17 maissa päiväkodilla. Päiväkodista kysyttiin, enkö voisi hakea lapsiani aikaisemmin päiväkodista, kun kaikki muutkin perjantaisin niin tekevät. Se asia oli siellä aivan mahdoton ymmärtää, että en voi, työpäivä loppuu klo 16, eikä siitä noin vain voi lähteä aikaisemmin.

Vierailija
13/141 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siihen puututaan jos lapsi yli 10 tuntista päivää koko ajan ja jos ei edes lomia niin otetaan puheeksi. Ei ne lapsetkaan jaksa olla aina hoidossa!

Miten? Ja mitä siitä sitten seuraa ?

Vierailija
14/141 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minun kanssani ainakin keskuteltiin. Olen ammatiltani opettaja, ja perjantaisin lukujärjestykseni mukaiset tunnit loppuivat yhdessä jaksossa klo 16, eli olin klo 17 maissa päiväkodilla. Päiväkodista kysyttiin, enkö voisi hakea lapsiani aikaisemmin päiväkodista, kun kaikki muutkin perjantaisin niin tekevät. Se asia oli siellä aivan mahdoton ymmärtää, että en voi, työpäivä loppuu klo 16, eikä siitä noin vain voi lähteä aikaisemmin.

Missä opettajilla muka näin pitkät työpäivät?

Vierailija
15/141 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meille on marmatettu siitä, kun jotkut hoitopäivät venyivät kymmentuntisiksi. Eipä sille mitään voinut, kun kävi ilman autoa töissä toisessa kunnassa. 

Vierailija
16/141 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin meille on marmatettu siitä, kun jotkut hoitopäivät venyivät kymmentuntisiksi. Eipä sille mitään voinut, kun kävi ilman autoa töissä toisessa kunnassa. 

Voin vain kuvitella kuinka turhauttavaa tuollainen on sinulle ollut. Mitä ne sitten antoivat neuvoksi tehdä? vaihtaa työpaikkaa ?

Vierailija
17/141 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin vain kuvitella kuinka turhauttavaa tuollainen on sinulle ollut. Mitä ne sitten antoivat neuvoksi tehdä? vaihtaa työpaikkaa ?

Eivät antaneet neuvoja, kunhan vaan valittivat ja muistuttivat lapsen parhaasta (lapsi ei oireillut, viihtyi hyvin hoidossa). Ongelma ratkesi onneksi, kun sain auton käyttööni. 

Vierailija
18/141 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle valitti lastentarhan ope 1,5-vuotiaan kesähoidosta aikoinaan. Vaikka lapsi ei edes ollut täyttä päivää tai täyttä viikkoa hoidossa. Mulla ei ollut kesälomaa ja isä piti lomansa osissa. Saman ryhmän hoitaja kuitenkin sanoi, että kesähoito on ok asia.

Vierailija
19/141 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän lapsellakin on oikeus lomaan!

Vierailija
20/141 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän lapsellakin on oikeus lomaan!

No eipä kyllä ole. Tää on ihan järkyttävä vääryys tässä hyysäysyhteiskunnassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä