Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkotihenkilökunta keskusteletteko siitä jos lapsi ”liikaa” hoidossa?

Vierailija
14.01.2021 |

Jos on vaikka tosi pitkiä päiviä, ei pidä lomaa ollenkaan, lapsi hoidossa aina vaikka molemmat vanhemmat kotona lomalla, perhevapailla tai vapaapäivänä?

Haluaisin kuulla kokemuksia.

Kommentit (141)

Vierailija
61/141 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka vie Koronan aikaan lapsen hoitoon jos itse lomalla?

Voi kuule, aika moni lokki.

Tarhantäti

Mitä lokkeilua on se, että joutuu siitä hoitopaikasta joka tapauksessa maksamaan? Ei päivähoitomaksuja alenneta, vaikka lapsi olisi 3 vko kotona. Jostain kumman syystä sinun palkkaasi ei kosketa, vaikka työmäärä vähenee.

Lokit ei maksa, ottavat vain kaiken irti mikä ilmaiseksi lähtee. Voit miettiä uudestaan, oletko lokki.

Tarhantäti

Ahaa - sinä haluat saada täyden palkan, vaikka ei olisi yhtäkään lasta hoidettavana. Olet siis lokki.

Unohdat, että sinä et päätä päivähoitopaikan tarpeellisuudesta etkä edes siitä, montako tuntia lapsi saa hoidossa olla.

Joo, tarhantätithän ne tunnetusti on niitä ahneita porvareita, joille maksetaan ihan liikaa palkkaa muutenkin ja joiden soisi oppivan vähän nöyryyttä.

Jep, kivat psykoosit sulla.

No onhan se aika lailla ammattitaidottomuutta järjestää lasten hoitopäivistä niin kuormittavia, että pitää vaatia vanhempia jäämään lasten kanssa palkatta kotiin, jotta lapset taas jaksaisivat hoidossa.

Ole hyvä. Ei minua kiinnosta mitä ajattelet ammatillisuudestani. 1600€/netto kuussa et parempaa saa.

Tämä on totta. Kun päivähoitoon hakeutuu töihin väkeä, joka ei muualle pääse, niin lopputulos on juuri tuo. Osaamaton ja laiska viettää päivänäsä tuijotellen puhelinta ja sitten ilmoittaa vanhemmille, että hoitakaa itse lapsenne.

Tietysti olen osaamaton ja laiska. Mitenkäs muuten?! En kai muuten olisi tarhantäti?

Vierailija
62/141 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se aika lailla ammattitaidottomuutta järjestää lasten hoitopäivistä niin kuormittavia, että pitää vaatia vanhempia jäämään lasten kanssa palkatta kotiin, jotta lapset taas jaksaisivat hoidossa.[/quote]

Se ei ole henkilökunnan vika, että ryhmät ovat liian suuria ja aikuiset joutuvat työskentelemään usein vajaalla huonoissa työolosuhteissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/141 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on vähän surullista huomata että meillä varhaiskasvatuksen työntekijöillä on liian monesti parempi suhde lapsiin kuin heidän omilla vanhemmillaan. Tunnemme lapset paremmin ja lapset luottavat meihin enemmän kuin omiin vanhempiinsa.

Vierailija
64/141 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minun kanssani ainakin keskuteltiin. Olen ammatiltani opettaja, ja perjantaisin lukujärjestykseni mukaiset tunnit loppuivat yhdessä jaksossa klo 16, eli olin klo 17 maissa päiväkodilla. Päiväkodista kysyttiin, enkö voisi hakea lapsiani aikaisemmin päiväkodista, kun kaikki muutkin perjantaisin niin tekevät. Se asia oli siellä aivan mahdoton ymmärtää, että en voi, työpäivä loppuu klo 16, eikä siitä noin vain voi lähteä aikaisemmin.

Missä opettajilla muka näin pitkät työpäivät?

Lukiossa

Vierailija
65/141 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minun kanssani ainakin keskuteltiin. Olen ammatiltani opettaja, ja perjantaisin lukujärjestykseni mukaiset tunnit loppuivat yhdessä jaksossa klo 16, eli olin klo 17 maissa päiväkodilla. Päiväkodista kysyttiin, enkö voisi hakea lapsiani aikaisemmin päiväkodista, kun kaikki muutkin perjantaisin niin tekevät. Se asia oli siellä aivan mahdoton ymmärtää, että en voi, työpäivä loppuu klo 16, eikä siitä noin vain voi lähteä aikaisemmin.

Missä opettajilla muka näin pitkät työpäivät?

Lukiossa

Paskat. Lapsi lukiossa ja kertoo harva se päivä kuinka ”ope häippäsee kesken tunnin/tunnin alussa, eikä takaisin kuulu”.

Missä päiväkodissa voi antaa ohjeet muksuille että ensin teette tän ja sitten tän ja tän. Heippa.

Vierailija
66/141 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko isät myös huonoja vai pelkästään äidit?

Vierailija
67/141 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko isät myös huonoja vai pelkästään äidit?

Automaattisesti vain äidit. Samoin se päiväkodin mies-työelämään tutustuja ja päiväkodin miesjohtaja on automaattisesti guruja.

Vierailija
68/141 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Koska niitä lapsia on aina puolet ryhmästä.

Oikeasti? Missä näin?

Oletko tyhmä?

Lapsella on oikeu hoitopaikkaan hoitopaikan aukioloaikana.

Meillä on täysi työn tohina huolehtia lapsista, ei ole aikaa pohtia miksi joku varaa jonkun hoitoajan ja miksi ihmeessä sen pituus on mikä on. Me hoidetaan meidän työmme!

Tervetuloa nykyaikaan missä keskitytään hoitopäivinä sen sisältöön!

Vierailija
69/141 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä keskustelivat. kaksi lasta eri ryhmästä tuotiin aina kun pk aukesi 07 ja haettiin juuri enne 17 kun sulkeutuu. perhe varakas ja kaikki kunnossa, silti lapset kökötti pitkän päivän pk.ssa ja lomia ei juurikaan ollut. kyllä siis keskustellaan ja luulen että edelleenkin.

tämä 10v takaa.

ex-tarhatäti

Täti hei,

ehkä hieman on meno ja työn pedagoginen sisältö muuttunut 10:ssä vuodessa päivähoito-alalla.

Vierailija
70/141 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille valitetaan kun lapsi on heinäkuut hoidossa.

Sori, meillä on porrastetut kesälomat eikä aina voi saada mitä tahtoo :-----)

Vierailija
71/141 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on vähän surullista huomata että meillä varhaiskasvatuksen työntekijöillä on liian monesti parempi suhde lapsiin kuin heidän omilla vanhemmillaan. Tunnemme lapset paremmin ja lapset luottavat meihin enemmän kuin omiin vanhempiinsa.

Onko vanhempien vika, että töissä pitää käydä eikä työpaikan sijaintiin tai työaikoihin voi vaikuttaa? Toinen vaihtoehto on jäädä karenssin uhalla kotiin, mutta sekään ei ole kestävä ratkaisu. Onneksi omat lapset ovat kohta koulussa. En minäkään siitä päiväkotirumbasta ja päiväkodin vaatimuksista nauttinut. Kuuden päiväkotivuoden aikana onnistuin järjestämään YHTENÄ KESÄNÄ heinäkuun vapaaksi. Kyllä päivähoidon pitäisi tulla tähän päivään. Heinäkuu ei ole mikään ainoa lomakuukausi ja lisäksi esimerkiksi kauppojen aukioloaikoja ym on venytetty koko ajan, joten epätyypilliset työajat ja työsuhteet ovat lisääntyneet. Heinäkuu kesälomakuukautena on todella vanhanaikaista.

Vierailija
72/141 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän lapsellakin on oikeus lomaan!

Miten lomailet, jos lapsen vanhemmilla ei ole lomaa?

Vierailija
73/141 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvattajat viettävät 8 tuntia lapsen kanssa. Joka arkipäivä.

Tottakai siinä kiintyy ja tulee tutuksi puolin toisin . 

Samoin huoltajat tulevat tutuiksi hoitajille - ja toisinpäin.

Vierailija
74/141 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päiväkotien pitää uudistaa loma ajatuksia ja ymmärtää että ihmiset viettää loman touko-syyskuussa..ei tosiaan heinäkuussa kun päiväkoti on kiinni enkä ymmärrä miksi vitussa päiväkoti on kiinni kun koululaiset lomalla,hiihto ja syyslomalla?Ei toimi mun työt niin että saan lomia noihin..

Tämä! Mistä ihmeestä on keksitty, että vanhemmat lomailevat vain heinäkuussa tai että syys- ja talviloma on vanhemmille aina vapaa. Sitä kokee olevansa rikollinen kertoessaan, että meidän lapset tarvitsevat hoitopaikan myös pääsiäisviikolla, vaikka "kyllä vanhemmat yleensä ovat siinä lomalla ja toki lapset voi lomansa aikana tänne tuoda, mutta ajattele nyt, miltä lapsesta tuntuu".

!! Jep! Hoitoalalla ei noin vaan pidetäkään mitään lomia silloin kun päiväkoti lomailee. Perkele. Mikähän metakka syntyisi jos yh joutuisi olemaan jouluaaton töissä ja lapsi hoidossa?

Vierailija
75/141 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko vanhempien vika, että töissä pitää käydä eikä työpaikan sijaintiin tai työaikoihin voi vaikuttaa? Toinen vaihtoehto on jäädä karenssin uhalla kotiin, mutta sekään ei ole kestävä ratkaisu. Onneksi omat lapset ovat kohta koulussa. En minäkään siitä päiväkotirumbasta ja päiväkodin vaatimuksista nauttinut. Kuuden päiväkotivuoden aikana onnistuin järjestämään YHTENÄ KESÄNÄ heinäkuun vapaaksi. Kyllä päivähoidon pitäisi tulla tähän päivään. Heinäkuu ei ole mikään ainoa lomakuukausi ja lisäksi esimerkiksi kauppojen aukioloaikoja ym on venytetty koko ajan, joten epätyypilliset työajat ja työsuhteet ovat lisääntyneet. Heinäkuu kesälomakuukautena on todella vanhanaikaista.

Syyllistyitkö täysin neutraalista kirjoituksestani? TUNTUUKO sinusta että syyllistän sinua kun kerron surullisesta havainnostani?

Vierailija
76/141 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidossa ollaan kun tarvitsee olla. Koko Suomen lomat ei pyöri kuten päikyntädit toivoo. Eikä kaikilla ole työt 6 h

Vierailija
77/141 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minä tein aikanaan määräaikaisia ja keikkatöitä ja työsuhteitten ketjuttamisen takia, muutaman päivän tauoilla, olin ilman lomia kuusi vuotta. Ei ollut mahdollisuutta todellakaan lomailla, tai pitää lapsilla mitään lomaa hoidosta. Vapaapäivinä kyllä pidin lapsia kotona. Enkä ole työnarkomaani tai "tee uraa" vaan ihan ns rivihoitsu olen.

Eikä lasten isälläkään tietenkään ollut ikinä lomaa?

mun lapsillani ei ole ollut isää enää kuuteentoista vuoteen

Vierailija
78/141 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ei, kun tiedetään että niistä vanhemmista päästään lopullisesti eroon heinäkuun 31. sinä vuonna kun lapsi täyttää/on täyttänyt 7 vuotta.

Vierailija
79/141 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

!! Jep! Hoitoalalla ei noin vaan pidetäkään mitään lomia silloin kun päiväkoti lomailee. Perkele. Mikähän metakka syntyisi jos yh joutuisi olemaan jouluaaton töissä ja lapsi hoidossa?

silloin joutui ainakin 2000-luvun alussa, palkkaamaan lapsille hoitajan koska päiväkoti oli kiinni

Vierailija
80/141 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoidossa ollaan kun tarvitsee olla. Koko Suomen lomat ei pyöri kuten päikyntädit toivoo. Eikä kaikilla ole työt 6 h

Päikyntädithän se ovatkin se sinunkin pahan mielesi ja ahdinkosi lähde. Mietis uudelleen, jos kykenet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi