Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkotihenkilökunta keskusteletteko siitä jos lapsi ”liikaa” hoidossa?

Vierailija
14.01.2021 |

Jos on vaikka tosi pitkiä päiviä, ei pidä lomaa ollenkaan, lapsi hoidossa aina vaikka molemmat vanhemmat kotona lomalla, perhevapailla tai vapaapäivänä?

Haluaisin kuulla kokemuksia.

Kommentit (141)

Vierailija
141/141 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kyllä keskustelivat. kaksi lasta eri ryhmästä tuotiin aina kun pk aukesi 07 ja haettiin juuri enne 17 kun sulkeutuu. perhe varakas ja kaikki kunnossa, silti lapset kökötti pitkän päivän pk.ssa ja lomia ei juurikaan ollut. kyllä siis keskustellaan ja luulen että edelleenkin.

tämä 10v takaa.

ex-tarhatäti

Eikö tuo ole ihan normaali hoitoaika, jos vanhemmilla on kahdeksan tunnin työpäivä (niinkuin olen ymmärtänyt, että yleensä on).

Pätkätyöläisillä tai määräaikaisilla ei myöskään ole lomia.

siinä mielessä joo jos työ on 08-16 ja matkat tunnin suuntaansa. näillä vain ei ollut niin ja pikkukaupungissa työmatka oli lyhyt kävely. kukin tyylillään. mukavia lapsia ne oli, nyt jo teinejä. 

ex tarhatäti

Ongelmanahan on se, että päiväkodille ei kuulu lainkaan se, onko työmatka 100m vai 100 km tai ovatko vanhemmat edes töissä. Lapsella on oikeus siihen päivähoitopaikkaan eikä päiväkoti saa ryhtyä keskustelemaan tai moittimaan sitä, että lapsi on liikaa hoidossa. Jos hoitosopimuksessa lukee, että 7-17, niin sitten se on 7-17, vaikka päiväkodissa miten harmittaisi se, että lapsen äiti käy joogaamassa aina klo 15-16.45.

Minut on otettu puhutteluun lasten liian pitkien hoitopäivien takia ja pyysin päiväkotia tekemään lasun, jossa perustelevat lakisääteisillä kriteereillä sitä, miten meidän perhe toimii lapsen etujen vastaisesti. Sitä lasua ei koskaan tehty.

No huh huh, olis sinun kannattanut jättää ne lapset tekemättä... Hävettää puolestasi, millaisen kuvan olet itsestäsi antanut vanhempana.

Kunnon mielensäpahoittaja, joka ei tajua sitä, että päiväkodissa on sentään ajateltu lapsen parasta, jota oma vanhempi ei näköjään kykene tekemään.

Minusta lapsen paras on se, että vanhemmat ovat töissä ja elättävät perheensä. En keksi, mitä hävettävää siinä on. Kerro sinä minulle, miksi minä olen huono vanhempi 8 tunnin työpäivänäni vuoksi. Hoitajille olisi varmasti kiva, jos hakisin lapset joka päivä klo 14 kotiin, mutta työnantajani ei siitä pitäisi.

Tuo Huh huh - kommentti oli tuolle lasu-naamailijalle, joka ei ollut älynnyt perustella asiallisesti sitä, miksi hänen lapsensa on joutunut olemaan niin pitkiä hoitopäiviä, että niistä ollaan jouduttu olemaan päiväkodissa huolissaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi