Mies ei hoida vauvaa
Miten saada mieskin hoitamaan vauvaa?
Ei vaihda vaippaa, ei sylittele, alun innostuksen jälkeen ei käy enää vaunuilemassa.. Lista on, loputon. Kahden käden sormilla laskettavissa kuinka monta vaippaa hän on vaihtanut. Syliin ei oma-alotteisesti ota vauvaa, vaan minä vien vauvan hänen syliinsä. Syyllistää minua jos kaipaan omaa aikaa. Kaupastakin aina hätäilee äkkiä kotiin hoitamaan vauvaa. Ei oikeen ymmärrä että tarvin omaa aikaa jotta jaksan tätä arkea.
Hän käy töissä, ja on sitä mieltä että hänen ei tästä syystä tarvi kotona tehdä mitään.
Luulen että hänenlaisia miehiä on varmasti liuta, mutta ei se silti tee tuosta käytöksestä hyväksyttävää.
Toinen ongelma on, että hän haluaisi seksiä nykyään usein, kun ei ole enää raskausmaha tiellä. Minulla taas ei oikein kiinnosta, kun käyttäytyy niin huonosti, ja ei kyllä oikeen ole aikaakaan siihen. Hän ei huomioi minua paitsi sillon kun haluaisi panna.. Tosi kiva. Kuulemma käyn vieraissa kun en anna, jaa missähän vaiheessa ehtisin käymään?!
En haluaisi erota vauvavuonna, mutta miehen käytös on todella törkeää.
En halua avautua tästä kellekkään tutulle, koska olen huono puhumaan murheistani. Miehen äiti aina kysyy miten meillä menee, mutta en kehtaa hälle valittaa.
Onko mitään vinkkejä?
Kommentit (650)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kyse synnytyksestä toipuvasta naisesta, jolla on vastasyntynyt hoidettavana. Pelkkään fyysiseen toipumiseen menee aikaa. Etkö sinä sitä ymmärrä? Miksi?
Täällä on huudeltu miesten terveiden käsien perään.
Löytyy ne terveet kädet teiltä vastasynnyttäneiltäkin,
Ja terve suu!Onneksi menin yhteen ulkomaalaisen miehen kanssa. Sentään ymmärtää perheen päälle.
Sen huomaa kyllä kun maapallolla on liikaa ihmisiä. Myös Suomessa.
Tuolla ajatusmaailmalla luulisi pysyvän omiensa seurassa tai maksivoivan lapsettomana pysymisen pysymällä leluissa. Miksi kuitenkin halutaan hypätä siihen samaan tylsään oravanpyörään kuin muutkin?
Ai miksi perheen ja liikakansoituksen päälle ymmärtävä haluaisi maksimoida lapsettomana pysymisen? Ei kai tämä vain ole naisen logiikkaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai vauva pitää hoitaa mutta äiti tai hankkii apua jostain..jos isää ahistaa enempi ku äitiä niin ei vaan pysty siihen..miks tehä lapsia kun ei sit halua hoitaa ja olettaa että kumppani on heti mukana?Kyllä vauva aika pilaa monen pari suhteen..
Pyhä Sylvi. Just ollaan sanottu ettei ketään pakoteta lisääntymään. Lisääntymisen voi välttää pysymällä erossa hedelmällisessä iässä olevista. Suosii vaihdevuosista kärsiviä 😉
Mä ainakin haluan panna vaikka oon alle 30v. Ehkä itse sitten aloitit seksielämäsi vaihdevuosien jälkeen.
Myöhäistä jälleen kerran, mutta lapsia ei kannata tehdä kuin sillä mentaliteetilla, että sen on 100% sinun lapsesi, ja sinä hoidat lapsen 100%. Kun mahdollisimman moni ymmärtää tämän, niin riitaa vauvanhoidosta tulee mahdollisimman vähän. Eli te jotka mietitte lapsen tekemistä. Pyöritelkäähän tämä kuvio kunnolla ennen päätöstä tehdä, ettei tarvitse sitten syytellä muita kuin itseä. Noin ylipäätään kannattaa oppia luottamaan itseensä. Varsinkin ennen uuden ihmisen pykäämistä. Ihminen voi luottaa vain itseensä, jokainen muu ihminen on aina riskitekijä, varsikin jos laskee toisten varaan oman elämänsä. Mikä siinä on että tätä ei käydä omassa päässä läpi ENNEN kuin tehdään niitä lisäsuita ruokittavaksi? Itse sain ainokaiseni 20 vuotta sitten, eikä minulla ollut mitään riitaa tai ongelmaa lapseni hoidosta kenenkään kanssa. Juuri siksi koska ymmärsin että päätös on minun, kehoni on minun ja lapseni on minun(vaikkakin vain lainassa) ja vastuu omasta elämästäni johon nämä sisältyvät on minun, eikä toiselle annettavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai vauva pitää hoitaa mutta äiti tai hankkii apua jostain..jos isää ahistaa enempi ku äitiä niin ei vaan pysty siihen..miks tehä lapsia kun ei sit halua hoitaa ja olettaa että kumppani on heti mukana?Kyllä vauva aika pilaa monen pari suhteen..
Pyhä Sylvi. Just ollaan sanottu ettei ketään pakoteta lisääntymään. Lisääntymisen voi välttää pysymällä erossa hedelmällisessä iässä olevista. Suosii vaihdevuosista kärsiviä 😉
Mä ainakin haluan panna vaikka oon alle 30v. Ehkä itse sitten aloitit seksielämäsi vaihdevuosien jälkeen.
Onko sinulle koskaan kerrottu, että panemisesta voi tulla raskaaksi?
Vierailija kirjoitti:
Myöhäistä jälleen kerran, mutta lapsia ei kannata tehdä kuin sillä mentaliteetilla, että sen on 100% sinun lapsesi, ja sinä hoidat lapsen 100%. Kun mahdollisimman moni ymmärtää tämän, niin riitaa vauvanhoidosta tulee mahdollisimman vähän. Eli te jotka mietitte lapsen tekemistä. Pyöritelkäähän tämä kuvio kunnolla ennen päätöstä tehdä, ettei tarvitse sitten syytellä muita kuin itseä. Noin ylipäätään kannattaa oppia luottamaan itseensä. Varsinkin ennen uuden ihmisen pykäämistä. Ihminen voi luottaa vain itseensä, jokainen muu ihminen on aina riskitekijä, varsikin jos laskee toisten varaan oman elämänsä. Mikä siinä on että tätä ei käydä omassa päässä läpi ENNEN kuin tehdään niitä lisäsuita ruokittavaksi? Itse sain ainokaiseni 20 vuotta sitten, eikä minulla ollut mitään riitaa tai ongelmaa lapseni hoidosta kenenkään kanssa. Juuri siksi koska ymmärsin että päätös on minun, kehoni on minun ja lapseni on minun(vaikkakin vain lainassa) ja vastuu omasta elämästäni johon nämä sisältyvät on minun, eikä toiselle annettavissa.
Vai niin. Meillä on lapsi haluttu ihan molempien päätöksellä ja näin ollen se on meidän lapsi ja me hoidamme molemmat.
Onko omakin asenteesi, että miehen pitäisi auttaa vai pitäisikö isän hoitaa lastaan? Jos pidät häntä kakkosluokan vanhempana tai vain kotiapulaisena, ei se varsinaisesti innosta edes yrittämään.
Olen vasta nelikymppinen, mutta en ole montaa kertaa elämäni aikana törmännyt miesten kehumiseen tai kannustamiseen, yleensä kaikki kannustus on keskitetty äideille. Isiä haukutaan ja vähätellään ja sitä tekee koko yhteiskunta, niin neuvolat, päiväkodit, koulut kuin media ja naapuritkin. Sen takia moni mies ei usko kykenevänsä, harva kun on koskaan kuullut kelvollisesta isästä. Huonoista isistä on kuullut kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kyse synnytyksestä toipuvasta naisesta, jolla on vastasyntynyt hoidettavana. Pelkkään fyysiseen toipumiseen menee aikaa. Etkö sinä sitä ymmärrä? Miksi?
Täällä on huudeltu miesten terveiden käsien perään.
Löytyy ne terveet kädet teiltä vastasynnyttäneiltäkin,
Ja terve suu!Onneksi menin yhteen ulkomaalaisen miehen kanssa. Sentään ymmärtää perheen päälle.
Sen huomaa kyllä kun maapallolla on liikaa ihmisiä. Myös Suomessa.
Tuolla ajatusmaailmalla luulisi pysyvän omiensa seurassa tai maksivoivan lapsettomana pysymisen pysymällä leluissa. Miksi kuitenkin halutaan hypätä siihen samaan tylsään oravanpyörään kuin muutkin?
Ai miksi perheen ja liikakansoituksen päälle ymmärtävä haluaisi maksimoida lapsettomana pysymisen? Ei kai tämä vain ole naisen logiikkaa..
Ole huoleti. Eiköhän toinen huomaa huijauksen ennemmin tai myöhemmin. Nykyään pystyy saamaan lapset yksinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai niin. Meillä on lapsi haluttu ihan molempien päätöksellä ja näin ollen se on meidän lapsi ja me hoidamme molemmat.
Eli teillä toteutuu tuo kirjoittamani molempien kohdalla, ja riitaa ei ole. Hienoa, näin pitääkin olla. Kun kaikki tekisivät samalla mentaliteetilla, niin ei olisi näitä ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä otan vain ja ainoastaan vasektomian tehneitä miehiä. Niitä ei paljoa tule vastaan, joten pidän hyvistä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
"Yhyyy kun me naiset kipuilemme ja itkettää. Miksi siitä jännämakesta ei ollutkaan isäksi? Yhyyyyyyyy"
Vaihda jo levy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulle koskaan kerrottu, että paneminen on mahdollista 2021 vaikkei haluaisi lapsia?
Älkää tehkö lapsia..ihan turhaa inistä kun mies ei hoida..typeriä akkoja koko Suomi täynä.. mies käy töissä,nainen hoitaa lapsen..piste..jos ei käy niin erotkaa..
Moi AP.
Oot törmänny pulmaan, johon törmää ainakin 50 % nykyäideistä ja pari kolme vuosikymmentä sitten varmaan 90 % äideistä. Itsekin oon tähän törmännyt suorastaan kaksi kertaa, entisessä ja nykyisessä avioliitossani, molemmista liitoistani olen saanut kaksi lasta.
Eka aviomieheni oli duunariperheestä, jossa isä kävi töissä ja äiti oli kotiäitinä. Ex-mieheni isä toi siis rahan kotiin ja äiti hoiti kotihommat. Eksäni ei ehtinyt asua ollenkaan yksin ennen kuin muutettiin yhteen: HUGE virhe! Eihän se mitään halunnut eikä kyllä osannutkaan tehdä kotona, vielä vähemmän sitten kun vauvoja syntyi. Eksälläni oli siis pulmana se, että oli nähnyt kotonaan vain isänsä makaamassa sohvalla tai istumassa saunassa, ei mitään muuta. Äitinsä sitten meni selkä vääränä. Koitin 10 v opettaa/vaatia eksääni tekemään kotitöitä/olemaan lasten kanssa, eihän siitä mitään tullut: ei kuulu hänelle oli asenteensa, vaikkei sitä suoraan sanonut. Erosin.
Tämä nykyinen ukkonikaan ei tee kotitöitä. Hänellä on ns. kova ura ja palkkakin sen mukainen. Hän ei ole kotona juuri ollenkaan ja se vähä mitä voisi olla, onkin sitten harrastuksessaan. Meillä on kaksi yhteistä lasta, joista toinen on vielä vauva. Lisäksi on mun pari teiniä ja usean sadan nelion omakotitalo. Arvaapas onko mulla hommaa :D Onhan mulla, mutta: oon alkanut katsoa pulmaa jo ajat sitten eri suunnasta: en vaadi miestäni tekemään kotona juuri mitään, paitsi kerran illassa lyön vauvan hänen syliinsä ja totean että tutustukaa toisiinne. Mieheni myös lukee isommalle iltasadun ja pesee hänen hampaansa, mutta ihan vaan sen takia, ettei tarttisi sitäkään aikaa olla vauvan kanssa :D
Mutta nyt siis ITSE POINTTIIN. Pointti on se, että mä hoidan kotona tehtävistä duuneista 95%, mutta hän maksaa 95%. Myös sitten, kun mä menen töihin. Kyllähän tuo on asiasta valittanut, mutta totean siihen aina, että jos hän haluaa, että mä maksan, niin sitten hän tekee kotitöistäkin mittavan osan. Keskustelu loppuu aina siihen.
Ehdotukseni on, että ota uusi asenne. Puhukaa tämä asia läpi, itseäni jäänyt harmittamaan, etten TAJUNNUT eksälle tätä systeemiä ehdottaa, se olisi saattanut käydä hänelle.
Ja se, että oot väsyny vauvan hoitoon: oot väsyny siksi, että ero vauvanhoitoelämän ja pariskuntaelämän välillä on niin iso. Aiemmin pystyitte rentoutumaan klo 16 jälkeen, mitään ei tarvinnut tehdä ellei halunnut. Nythän vauva-aikana hommahan on pakkotahtista. Mä tiiän kun mulla on 4 lasta. On iso muutos mukautua vauvanhoidon pakkotahtisuuteen, kun siihen elämään tullaan ns. nuoren ihmisen elämästä, jota värittää kaupungilla kavereiden kanssa hengailu, baareilu, harrastukset ja kotona rentoutuminen. Mutta kyllä tähän oppii, itse tykkään että parasta on olla kotona lasten kanssa. Kyllä mullakin kesti 10 v tottua, mutta nyt oon ihan elementissäni. Just pari päivää sitten mietin, että mulla on olo hyvä ja rento kun saan olla vauvani kanssa, mutta mun miehelläni on olo rento ja hyvä, kun saa olla yksin.
Mut joo, sinua ehdottaisin miehelle töiden ja rahan "isojakoa". Siinä vaiheessa kun meet töihin, teet kahta työtä: palkkatyötä ja koti/lastenhoitotyötä, mutta saat kaksin kertaisen palkankin, koska kaikki tienaamasi rahat jäävät sinulle säästöön / käyttöön. Itse oon ostanut mm. asunnon säästämilläni rahoilla.
Jos sille tielle lähdet, että opetat miestäsi lastenhoitoon / kotitöihin, niin tulee olemaan vaikeeta. Sehän sluibailee kaikesta niin paljon kuin voi. Oot aina äkäinen ja pettynyt. Itse neuvottelisin mieluummin siitä, että ok, hän sitten maksaa aina kaiken ja prkl vie perheensä vielä eteläänkin kerran vuodessa :)
Vierailija kirjoitti:
Moi AP.
Eksäni ei ehtinyt asua ollenkaan yksin ennen kuin muutettiin yhteen: HUGE virhe! Eihän se mitään halunnut eikä kyllä osannutkaan tehdä kotona, vielä vähemmän sitten kun vauvoja syntyi.
Näit ettei hän tee mitään ja siksi päätit hankkia teinejä hänen kanssaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpiko mahtaa olla syy, ja kumpi seuraus?
Luulen että miehesi osoittaa mieltään.
Kokeilepa aktivoida seksi-elämänne uudestaan, luulen että sen jälkeen miestäkin taas kiinnostaa vauvan hoitokin.Tässä on nyt ihminen kasvatettavana, mikä ei ole ihan pikkuhomma vaan äärimmäisen merkittävä ja tärkeä asia. Seksielämät voi sen vuoksi jäädä vaikka tauolle, jos tilanne sen vaatii.
Miten ihmiset pitää lasten hankintaa ja niiden kasvatusta niin vähäpätöisenä asiana kun kysehän on meidän tulevaisuudestamme. Jos lapset kasvaa kieroon, niin sitä on se tulevaisuuskin.
No eihän sitä tajua kaikki virkamiehetkään, kun äiditkin toivotaan takaisin töihin suoraan äitiyslomalta. Lapsihan menee siinä sivussa, lapset selviytyvät aina. Vai miten se nyt oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpiko mahtaa olla syy, ja kumpi seuraus?
Luulen että miehesi osoittaa mieltään.
Kokeilepa aktivoida seksi-elämänne uudestaan, luulen että sen jälkeen miestäkin taas kiinnostaa vauvan hoitokin.Tässä on nyt ihminen kasvatettavana, mikä ei ole ihan pikkuhomma vaan äärimmäisen merkittävä ja tärkeä asia. Seksielämät voi sen vuoksi jäädä vaikka tauolle, jos tilanne sen vaatii.
Miten ihmiset pitää lasten hankintaa ja niiden kasvatusta niin vähäpätöisenä asiana kun kysehän on meidän tulevaisuudestamme. Jos lapset kasvaa kieroon, niin sitä on se tulevaisuuskin.
No eihän sitä tajua kaikki virkamiehetkään, kun äiditkin toivotaan takaisin töihin suoraan äitiyslomalta. Lapsihan menee siinä sivussa, lapset selviytyvät aina. Vai miten se nyt oli.
Montako ihmistä sinulla on palkkalistoilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulle koskaan kerrottu, että paneminen on mahdollista 2021 vaikkei haluaisi lapsia?
Alatko huutamaan positiivisesta raskaustuloksesta? Mä tosiaan vaadin vasektomiaa ennen kuin otan ketään edes hoidoksi. Mulle on ehdoton ei raskaudelle.
Vierailija kirjoitti:
Miten käy, jos vaan jätät vauvan miehen hoitoon? Ensin vaikka pariksi tunniksi, sitten pidempään. Joskus ei mene perille kuin pakolla.
Ja kännykkä kiinni suksi aika.
Mä aloin käymään viikottain yksin leffassa esikoisen ollessa vauva. Aluksi jännitti niin miestä kuin minuakin, mutta lopputuloksena isällä läheinen suhde lapseensa ja varmuus siitä että pärjää vauvan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Älkää tehkö lapsia..ihan turhaa inistä kun mies ei hoida..typeriä akkoja koko Suomi täynä.. mies käy töissä,nainen hoitaa lapsen..piste..jos ei käy niin erotkaa..
Sehän onkin tosi kiihottavaa tuntea miten nainen käskyttää avioehdon suunnitteluvaiheessa ja arjessa. Tänne onkin mukava tulla valittamaan loisesta joka ollaan ite huolittu. Mutta tosiaan, ne arvot ;)