Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei hoida vauvaa

Vierailija
14.01.2021 |

Miten saada mieskin hoitamaan vauvaa?
Ei vaihda vaippaa, ei sylittele, alun innostuksen jälkeen ei käy enää vaunuilemassa.. Lista on, loputon. Kahden käden sormilla laskettavissa kuinka monta vaippaa hän on vaihtanut. Syliin ei oma-alotteisesti ota vauvaa, vaan minä vien vauvan hänen syliinsä. Syyllistää minua jos kaipaan omaa aikaa. Kaupastakin aina hätäilee äkkiä kotiin hoitamaan vauvaa. Ei oikeen ymmärrä että tarvin omaa aikaa jotta jaksan tätä arkea.
Hän käy töissä, ja on sitä mieltä että hänen ei tästä syystä tarvi kotona tehdä mitään.
Luulen että hänenlaisia miehiä on varmasti liuta, mutta ei se silti tee tuosta käytöksestä hyväksyttävää.
Toinen ongelma on, että hän haluaisi seksiä nykyään usein, kun ei ole enää raskausmaha tiellä. Minulla taas ei oikein kiinnosta, kun käyttäytyy niin huonosti, ja ei kyllä oikeen ole aikaakaan siihen. Hän ei huomioi minua paitsi sillon kun haluaisi panna.. Tosi kiva. Kuulemma käyn vieraissa kun en anna, jaa missähän vaiheessa ehtisin käymään?!
En haluaisi erota vauvavuonna, mutta miehen käytös on todella törkeää.
En halua avautua tästä kellekkään tutulle, koska olen huono puhumaan murheistani. Miehen äiti aina kysyy miten meillä menee, mutta en kehtaa hälle valittaa.

Onko mitään vinkkejä?

Kommentit (650)

Vierailija
61/650 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahaa, just tän takia mä tein lapseni yksin lahjasolulla. Ihan hirveä haitake tuollainen mies, ja noita on paljon. En kyllä millään jaksaisi vauva-arjessa enää kaiken muun lisäksi yrittää vääntää aikuiselle ihmisella rautalangasta, että sä et ole mun toinen lapsi, vaan tämän lapsen toinen vanhempi.

Olet siis kolunnut about kaikki miehet läpi kun tiedät niitä olevan PALJON

Jep, koska paljon on sama kuin about kaikki ja jokainen pitää ite henkilökohtaisesti kokeilla, muutenhan ei voi mistään tietää mitään.

Jos puhut että niitä on paljon niin missä mittakaavassa?

Paljon suomalaisista miehistä?

Paljon pihapiirisi miehistä?

Paljon luokkakavereistasi amiksessa?

Nyt kun Sinä kerran tiedät tutustumatta millainen mies on lapsen kanssa, miksi naiset jotka antavat nussia itseään eivät tiedä sitä? Onko sinulla antaa heille jotain hyvää vinkkiä kuinka havainnoit asian?

Mitä sä riehut. Naiset tekee Suomessakin edelleen valtaosan kotitöistä. Kyllä se ihan arjessakin näkyy kokemuksena erittäin monella. Meitä kaikkia ei kiinnosta olla aikuisen miehen palvelijattaria. Täällä on sulle dataa esimerkiksi, vaikka eihän se sulle kuitenkaan kelpaa. https://thl.fi/fi/web/sukupuolten-tasa-arvo/tasa-arvon-tila/perheet-ja-…

"Yhyyy, me naiset niin kipuilemme tähtityynyjemme kanssa, wääwäää"

Tasokasta. Luojan kiitos oon tajunnut, että elää voi oikein hyvin ilman miehiäkin. Tällaista meininkiä tuskin kukaan tarvitsee elämäänsä.

Tuiksu on varmaan pohjoisen pallonpuoliskon maneerisin kirjoittaja ja ihan aihevapaan vakiräksy, ignore.

Vierailija
62/650 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos mies ei auta vauvan hoidossa ja siivouksessa, pitää miehen maksaa siivooja muutaman kerran kuussa. Näin se menee.

No tuo ei todellakaan ole vaihtoehto! Ja mitä hittoa joku muutaman kerran kuussa käyvä siivooja esim. joka päiväiseen vauvanhoitoon auttaa? Saako nainenkin ostaa itsensä ulos kotielämästä? Jaa ei onnistu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/650 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies käy töissä, ja sinun tehtäväsi on hoitaa se vauva. Siitä yhteiskunta sinulle maksaa. 

Minun mieheni kävi töissä, mutta on silti ollut molempien lasten elämässä mukana vauvasta asti ja on nauttinut isyydestään. En tiedä onko nämä usein toistuvat tarinat tällä palstalla satuilua, sillä itse tunnen pääasiassa vain hyvin osallistuvia isejä, joille se jälkikasvu on ollut nro 1.

Vierailija
64/650 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun mä luen näitä jokapäiväisiä kauhutarinoita miehistä, on pakko kysyä: kuka nämä miehet kasvattaa? Mistä he saavat nämä asenteet lastenhoitoon, äitiyteen, isyyteen, kotiaskareihin?. Tuntuu että järjestään joka toinen mies on kuin saapuisi ulkoavaruudesta, niin vierasta on perhe-elämä.

Te poikien äidit! Kasvattakaa miehiä jotka osaavat, ymmärtävät, näkevät, välittävät. Te tiedätte mistä on kysymys. Itsestään asenteet ei tule, ne opitaan.

Ja samat sanat teille harvalukuisille isille joissa ei ole moitittavaa. Te sen teette. Näyttäkää esimerkkiä pojillenne.

Ja sinäkin täällä äideille vain sysäät vastuun! Äidit, kasvattakaa. Mites se isän rooli menikään????

Vierailija
65/650 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahaa, just tän takia mä tein lapseni yksin lahjasolulla. Ihan hirveä haitake tuollainen mies, ja noita on paljon. En kyllä millään jaksaisi vauva-arjessa enää kaiken muun lisäksi yrittää vääntää aikuiselle ihmisella rautalangasta, että sä et ole mun toinen lapsi, vaan tämän lapsen toinen vanhempi.

Jep, koska paljon on sama kuin about kaikki ja jokainen pitää ite henkilökohtaisesti kokeilla, muutenhan ei voi mistään tietää mitään.

Nyt kun Sinä kerran tiedät tutustumatta millainen mies on lapsen kanssa, miksi naiset jotka antavat nussia itseään eivät tiedä sitä? Onko sinulla antaa heille jotain hyvää vinkkiä kuinka havainnoit asian?

Mitä sä riehut. Naiset tekee Suomessakin edelleen valtaosan kotitöistä. Kyllä se ihan arjessakin näkyy kokemuksena erittäin monella. Meitä kaikkia ei kiinnosta olla aikuisen miehen palvelijattaria. Täällä on sulle dataa esimerkiksi, vaikka eihän se sulle kuitenkaan kelpaa. https://thl.fi/fi/web/sukupuolten-tasa-arvo/tasa-arvon-tila/perheet-ja-…

Kaivatko samalla tilastot joissa osoitetaan että mies tekee enemmän töitä ja tuo siten rahat talouteen.

Ai mutta se ei kuulu 50/50 jakoon

On Sinun rahat, yhteiset rahat, ja kotityöt puoliksi.

Kukaan ei seiso miesten takana aseen kanssa ja käske lisääntymään. Ilman vakituista naista pystyy elämään.

Samat sanat, ei tarvitse itkeä kun joudut pesemään pyykit ja laittamaan ruokaa.

Mitvit? :D Vien pyykit tarvittaessa pesulaan ja tilaan ruokaa himaan jos en jostain syystä jaksa.

Vierailija
66/650 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, kiitos asiallisesti kommentoineet.

Teki hyvää päästä avautumaan tästä nimettömästi.

En eroa miehen kanssa, koska kaikesta huolimatta rakastan häntä.

Anopille kertominen voisi ehkä auttaa miestä heräämään. Mutta toisaalta en halua heidän välejä sotkea..

Vierailija
67/650 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaivatko samalla tilastot joissa osoitetaan että mies tekee enemmän töitä ja tuo siten rahat talouteen.

Ai mutta se ei kuulu 50/50 jakoon

On Sinun rahat, yhteiset rahat, ja kotityöt puoliksi.

Lapsen synnyttyä riittää se että mies tekee normaalia työaikaa. Miestä tarvitaan tuossa vaiheessa enemmän kotona kuin töissä. Pitkää päivää voi tehdä raskausaikana. Lapsen vauva-aika on korvaamatonta, siinä on helpoin saada aikaan hyvä isä-lapsi-suhde. Luulisi kiinnostavan miestä.

Vierailija
68/650 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos mies ei auta vauvan hoidossa ja siivouksessa, pitää miehen maksaa siivooja muutaman kerran kuussa. Näin se menee.

Jos nainen ei anna pillua, mies saa mennä maksulliselle pari kertaa viikossa ja naisen pitää maksaa se.

Näin se menee.

Erotakin voi

Vierailija
69/650 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tuossa kohtaa ilmoittaisin että mun "työpäivä" lapsen kanssa on ne 16-18 tuntia kun mies nukkuu ja on töissä. Loput 6-8 tuntia jaetaan puoliksi, joten miehen tulee hoitaa lastaan kolme-neljä tuntia illassa sekä auttaa öissä viikonloppuisin kullekin perheelle sopivalla tavalla. Näin sekä miehelle että naiselle jää vuorokaudessa samat 3 tuntia vauvavapaata aikaa.

Jos mies ruikuttaa jo pelkästä kauppareissun ajan lapsen kanssa olemisesta, hän EI VOI samalla kuvitella, että sulle kotona vauvan kanssa olo on rentoa vapaa-aikaa!

Ilmoittaisin myös että en pysty seksiin jos vauva vaatii minulta tarpeidensa huomioimista vuorokauden ympäri (koska mies ei tee osuuttaan) ja sitten kun se nukkuu, mies alkaa vaatia HÄNEN tarpeidensa hoitamista.

Vierailija
70/650 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuo ei todellakaan ole vaihtoehto! Ja mitä hittoa joku muutaman kerran kuussa käyvä siivooja esim. joka päiväiseen vauvanhoitoon auttaa? Saako nainenkin ostaa itsensä ulos kotielämästä? Jaa ei onnistu?

Miksi hankitaan a) varaton b) äidiksi haluava nainen ja c) valmiiksi pienituloiseen talouteen

??

Vierailija
71/650 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anopille kertominen voisi ehkä auttaa miestä heräämään. Mutta toisaalta en halua heidän välejä sotkea..

eroa pois, mies ei ansaitse kaltaistasi selkäänpuukottajaa joka ei kykene asialliseen face to face keskusteluun.

Vierailija
72/650 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kyseessä olisi minun poikani, niin todellakin haluaisin tietää tuosta ja juttelisin poikani kanssa. Muistuttaisin meidän vanhoista keskusteluista ja siitä, mikä elämässä on oikeasti tärkeää. Vauvavuosi on rankka ja silloin pitää toimia niin, että puoliso haluaa olla yhdessä jatkossakin.

Vierailija
73/650 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen ei anna pillua, mies saa mennä maksulliselle pari kertaa viikossa ja naisen pitää maksaa se.

Näin se menee.

Erotakin voi

Miksi siivoojan hankkiminen oli sitten pätevä neuvo? Kahdet standardit?

Niinkin voi tehdä että auttaa naistaan. Ai ei käy? Sitten mietitään miksi syntyvyys laskee. Naisen pitäisi kasvattaa lapsen lisäksi miestä.

Vierailija
74/650 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpiko mahtaa olla syy, ja kumpi seuraus?

Luulen että miehesi osoittaa mieltään.

Kokeilepa aktivoida seksi-elämänne uudestaan, luulen että sen jälkeen miestäkin taas kiinnostaa vauvan hoitokin.

Tässä on nyt ihminen kasvatettavana, mikä ei ole ihan pikkuhomma vaan äärimmäisen merkittävä ja tärkeä asia. Seksielämät voi sen vuoksi jäädä vaikka tauolle, jos tilanne sen vaatii. 

Miten ihmiset pitää lasten hankintaa ja niiden kasvatusta niin vähäpätöisenä asiana kun kysehän on meidän tulevaisuudestamme. Jos lapset kasvaa kieroon, niin sitä on se tulevaisuuskin.

Tällä asenteella umpisolmut ei aukea... :(

Salli minun esittää kysymys:

Miksei tuota ehdottamaani ”lääkettä” voi edes KOKEILLA?!

Te naiset saattaisitte yllättyä, kuinka nopea positiivinen muutos tapahtuu miehessä tämän myötä :)

Vierailija
75/650 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeilepa aktivoida seksi-elämänne uudestaan, luulen että sen jälkeen miestäkin taas kiinnostaa vauvan hoitokin.

Tässä on nyt ihminen kasvatettavana, mikä ei ole ihan pikkuhomma vaan äärimmäisen merkittävä ja tärkeä asia. Seksielämät voi sen vuoksi jäädä vaikka tauolle, jos tilanne sen vaatii. 

Miten ihmiset pitää lasten hankintaa ja niiden kasvatusta niin vähäpätöisenä asiana kun kysehän on meidän tulevaisuudestamme. Jos lapset kasvaa kieroon, niin sitä on se tulevaisuuskin.

Te naiset saattaisitte yllättyä, kuinka nopea positiivinen muutos tapahtuu miehessä tämän myötä :)

Ei sovi tapoihin, seksiä aletaan harrastamaan sitten kun halutaan uusi lapsi, ja jos lapsiluku on täynnä, se oli siinä.

Mies ja hänen lapselliset halunsa eivät tätä asiaa muuta.

Vierailija
76/650 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama tilanne, tuli ero. Silloisen miehen sisko kertoi, että hänellä oli sama tilanne oman miehensä kanssa lapsen synnyttyä, mutta mies lopulta tajusi ryhdistäytyä eron partaalla vakavien keskustelujen jälkeen. Heille kävi hyvin. Sisko oli myös ollut aivan valmis lähtemään, jos tilanne ei olisi muuttunut.

Mulle ei olisi vaihtoehto olla miehen kanssa, joka ei osallistu. Se söisi mut ihmisenä aivan murusiksi, musta tulisi todella kitkerä ja alkaisin vihata itseäni ja menettäisin elämänhaluni. Koti ja perhe on yhteinen projekti, tai sitten hoidan mielummin yksin. Miehelle en äidiksi rupea.

Enkä lakkaa ihmettelemästä sitä, miten voi olla miehelle yllätys, ettei nainen halua seksiä, jos mies itse pitää puolisoaan äitinään. Mulla ainakin se dynamiikka on ihan täsmälleen näin simppeli: Mies ei hoida aikuisen tavoin osuuttaan kodin hommista -> Minut pakotetaan passaamaan ja hoitamaan -> Tulee olo, että mies ei ole puolisoni vaan lapseni -> En halua seksiä oman lapseni kanssa.

Vierailija
77/650 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa mielummin jo vauva-aikana. Ei tuollainen muutu ja se, että sanoo, että käyt vieraissa, kun et anna, niin oma ex sanoi samaa ja petti koko ajan, vaikka saikin kotonakin. Petin muka, jos olin kaverin kanssa syömässä tunnin pidempään kuin olin arvioinut ajan. Lapsen väitti olevan 4v takaisin exn, jota en ollut 4 v nähnyt. Että eroa mahdollisimman pian. Yksin ollessa jaksat paremmin vauvan kanssa, kun ei kukaan vinkumassa vieressä.

Vierailija
78/650 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisen elimistöllä menee aikaa toipua synnytyksestä. Haluttomuus on luonnon keino, että uusi raskaus ei ala liian pian. Imetysaikana limakalvot voivat olla kuivat eikä siinä mitkään liukuvoiteet auta. Nainenkaan ei jaksa kaikkea, kun unenpuute on valtava. Mitä vikaa miehen käsissä on, kun niillä ei saa omaa panetusta hoidettua väliaikaisesti? Jos mies hoitaa kotia ja vauvaa, tulee naiselle tunne, että tässä ollaan samassa veneessä ja yhteenkuuluvaisuuden tunne kasvaa. Kun nainen saa nukuttua eikä ole väsynyt, halutkin palautuvat nopeammin. Jos mies jättää naisen selviämään yksin, ne ei ehkä palaa koskaan.

Vierailija
79/650 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies käy töissä, ja sinun tehtäväsi on hoitaa se vauva. Siitä yhteiskunta sinulle maksaa. 

Kyllä meillä mieskin hoitaa vauvaa, vaikka käy töissä. Se vauva on kuitenkin molempien lapsi ja tarvitsee molempia vanhempia ihan yhtä lailla ja ennen kaikkea vaikka äiti voisi hoitaa kaiken, lapsella on oikeus myös isäänsä. Mieheni vietti heti syntymän jälkeen kaikki mahdolliset isyyslomat eli sen 3 viikkoa, jotka saa äidin kanssa olla yhtä aikaa, ja vielä kolme viikkoa joululomaa perään. Nyt on taas töissä, mutta aina ekana töiden jälkeen kiirehtii ottamaan 8-viikkoisen vauvan syliin, myös vaikka vauva nukkuisi. Vauva ei onneksi pahastu, vaikka heräisikin.

Vaippojen vaihdosta mies ei innostu, mutta kotona ollessaan nousi myös yöllä vaihtamaan vaipan, jos tasapuolisuuden nimissä pyysin. Nykyäänkin vaihtaa vähintään yhden vaipan päivässä, mutta pitää kyllä patistella - ei siksi, ettei välttämättä haluaisi, vaan tekee kaikkea muuta (=pelaa koneella tai pleikkarilla), eikä sitten "ehdi" ennen kuin minä hermostun. Sylittelee vauvaa omatoimisesti ja pyydettäessä, jos esim. vauva on levoton ja haluan suihkuun.

Viikonloppuisin mies on vauvan kanssa ihan mielellään kahdestaan, jos minä lähden vaikka kahville tai ostoksille ja pääsisin harrastuksiinkin milloin vain, myös arkena, jos sellaisia olisi. Vaikka tällainen mahdollisuus on käydä omilla asioilla viikoittain, niin imettävänä äitinä en kuitenkaan halua olla jatkuvasti menossa, koska menoilla on useimmiten aikaraja, sillä vaikka isä voi tehdä kaikkea muuta, niin ei imettää. Lypsän kyllä päivittäin maitoa, että isi voi pullolla syöttää, jos on pakko, mutta nyt on edellisestä pullosyönnistä niin kauan, ettei vauva taida enää sitä osata, joten kauas ei pääse eikä pitkäksi aikaa, eikä sen puoleen ole tarvettakaan, koska saan kuitenkin sitä omaa aikaa tällaiselle introvertille kotihiirelle ihan sopivasti.

Mutta joo, ei meilläkään mies käy vaunulenkeillä oikeastaan koskaan, mutta jos mies on kotona, sillä aikaa kun minä laitan vaunut ja itseni valmiiksi, pukee vauvan pyynnöstä, että päästään sutjakasti lähtemään.

Seksiä ei ole meilläkään perinteisessä mielessä. Pyynnöstä olen ottanut suihin pari kertaa, mutta ei tuon tikeistä repeilleen episiotomian kanssa ole käynyt vielä yhdyntä mielessä. Ehkä sitten jos/kun on jälkitarkastuksessa todettu, että kaikki kunnossa, voi harkita. Ja kyllä, voin ja kehtaan käyttää suukkia neuvotteluvalttina tarvittaessa, mutta onneksi ei ole tarvittu.

Vierailija
80/650 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisen elimistöllä menee aikaa toipua synnytyksestä. Haluttomuus on luonnon keino, että uusi raskaus ei ala liian pian. Imetysaikana limakalvot voivat olla kuivat eikä siinä mitkään liukuvoiteet auta. Nainenkaan ei jaksa kaikkea, kun unenpuute on valtava. Mitä vikaa miehen käsissä on, kun niillä ei saa omaa panetusta hoidettua väliaikaisesti? Jos mies hoitaa kotia ja vauvaa, tulee naiselle tunne, että tässä ollaan samassa veneessä ja yhteenkuuluvaisuuden tunne kasvaa. Kun nainen saa nukuttua eikä ole väsynyt, halutkin palautuvat nopeammin. Jos mies jättää naisen selviämään yksin, ne ei ehkä palaa koskaan.

Samalla se nainen voi ottaa suihin kun se imettää (toisen) miehen lasta

Teille miehille ollaan tuhannesti sanottu: älkää ottako naista. Ostakaa fantasianukke ja käykää varojen salliessa maksullisella. Säästätte tällä tavoin kaikkien hermoja. Maksullinen ei soittele perään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme