Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En suosittele lasten tekoa kenellekään

Vierailija
14.01.2021 |

Teen tästä oman aiheen, koska meitä miehiä on paljon, jotka ajattelevat samoin.

Nykyinen parisuhdekulttuuri on niin epästabiili, että valtaosa liitoista päättyy eroon. Erosta kärsii niin vanhemmat, kuin etenkin lapset. Eroperheen lapsi on uusi normaali, mikä ei ole hyvä asia.

Jos saisin päättää/valita uudelleen näin jälkikäteen, niin olisin jättänyt omat lapseni tekemättä. Vaikka heitä rakastankin ja tapaan säännöllisesti, niin olisin toivonut heille mahdollisuuden olla ydinperheessä ja voivani olla heille se, mikä mun ois kuulunut olla. Rakastava isä jokapäiväisessä lasten elämässä.

Ex vaimoni valitsi puolestamme toisin, päätti ottaa eron ja uuden ukon elämäänsä ja lasten isäpuoleksi nykyisen muodin mukaan. Mitään erityistä syytä hän ei osannut teolleen sanoa, joka sekään ei oo ihmeellistä nykyään. Liitossa ei tartte olla mitään suurempaa vikaa, jos vaan alkaa kyllästyttää tai jotain muuta vastaavaa. Halutaan vaan kokeilla uutta.

Nyt tyttäreni vasta itki minulle puhelimessa eroa ja ettei sitä olisi saanut tapahtua. Poikani ikävöi ja kaipaa minua joka päivä.

Siksi sanon: harkitkaa vakavasti, haluatteko tosiaan altistaa lapset aikuisten hölmöilyille? En kannusta omien kokemusteni ja monen muun eronneen miehen kanssa keskustelujen jälkeen ketään miestä tekemään lapsia.

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse naisena pidän muita naisia päättöminä kanoina. Naiset ovat käsittömättömän yksinkertaisia että oikein puistattaa! Ne myy vaikka sielunsa jotta ollaan muodikkaita.

Naisilla ei koskaan ole perusteluita tekemisille.

Vierailija
42/73 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No moniko on jättänyt lapset tekemättä sun suositusten takia?

Veikkaan, että puhdas nolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei kannata tehdä lapsia tai muuttaa saman katon alle, koska naiset ovat tunne-elämältään niin epävakaita. Oma asunto pitää aina olla, sillä jos ja kun ero tulee, on helpompi jatkaa siitä eteenpäin.

Vierailija
44/73 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs valitsit jännänaisen. Oma syy.

Vierailija
45/73 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan se ero iso juttu.voi olla katkeruuttakin.

perusperheen hajoaminen on yhteiskunnan murenemista/heikentämistä. suurenmassa määrin tapahtuessa.

teille onnea.

Vierailija
46/73 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei teillä ole yhteishuoltajuus? Jos nyt kerran olet niin kompetentti isä etkä mikään "joka toinen viikonloppu lapset mäkkiin ja sitten mummolle hoitoon".

Vierailija
47/73 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lapsenteko harjoituksia kaikille ja kaikilla avuilla.

Vierailija
48/73 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nykyään erotaan liian helposti kun ei kestetä sitä jos aina ei mee hyvin

No ap:n mukaan kaikki oli hyvin, vaimo itse sanoi niin. En tosin usko koko stooria ollenkaan. En tiedä ketään naista, enkä kyllä miestäkään joka olisi eronnut täysin ilman minkäänlaista syytä. Olkoon syy vaikka kumppaniin kyllästyminen, sekin on sentään joku syy. Mutta että muka kaikki on kunnossa ja silti halutaan erota muodin vuoksi (?!) niin menee jo epäuskottavaksi. Tuollaisesta tulee jopa mieleen, ettei nainen ole uskaltanut kertoa todellista syytä erohalulleen.

Vierailija
49/73 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, ettei ole kertonut todellista syytä eroon minulle. Oli kuitenkin se toinen mies valmiina siellä. Mutta näin hän sanoi minulle, ettei liitossamme ollut mitään vikaa, eikä syy ollut minun. En ole mikään muu aloittaja, eikä tämä tarina ole mikään keksitty, vaan valitettavasti totisinta totta.

Ei hän ole mikään jännänainen, olemme ihan tavallisia ihmisiä. Normaali reilu 10-v liitto, kunnes vaimolla jokin napsahti ja otti uuden ukon. Varmuutta en tiedä, minkälainen salasuhde siellä oli takana, muttei montaa kuukautta, jos voin uskoa sitä, mitä minulle entinen vaimoni kertoi.

Eikä tämä tarina ole mikään ihan ainutlaatuinen, naiset pettää ja jättää nykyään paljon. 70% pitkistä liitoista jättäjä on nainen.

Siksi aloituksessa sanoin, että meitä vastoin miehen tahtoa ja ymmärrystä jätettyjä miehiä on paljon ja monella meistä on aika katkeria ajatuksia entisiä puolisoitaan kohtaan, lastenkin kärsimykset huomioiden.

Meillä on yhteishuoltajuus, mutta en voi olla lapsille läsnä kuten kuuluisi olla, jokapäiväisessä elämässä.

Vierailija
50/73 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehiltä kysytään, naiset aina eroaa turhan takia, vaikka mies on niin kiltti ja täydellinen. Oma isäni oli alkoholisti joka ei osallistunut kotitöihin, niin hänenkin mielestään äiti otti eron ihan turhaan vaikka hän oli niin hyvä mies. Joo, kyllä hän työnsä hoiti juopottelustaan huolimatta ja tienasikin ihan hyvin, mutta ei se pelkkä raha riittänyt tekemään äitiäni onnelliseksi, minkä ymmärrän oikein hyvin. Muistan myös lapsena kärsineeni isän juopottelusta ja siitä, että äiti oli aina ylirasittunut ja surullinen. Siitä huolimatta, toki itsekin olin pettynyt kun vanhempani erosivat. Olin jopa vihainen äidille siitä aluksi. Vasta isompana ymmärsin, että kyllä hän ihan syystä erosi. 

Ja ennen kuin joku tulee syyttämään äitiäni, että mitäs valitsi juopon niin se isäni juominen lähti käsistä vasta kun lapset oli jo tehty. Ymmärrän nykyään kyllä häntäkin paremmin, hänellä oli todella rankka ja stressaava työ. Mutta parisuhde on kuitenkin kahden kauppa ja molempien pitää olla siinä edes tyytyväinen, mitään täydellistä onnellisuutta ei ole olemassakaan. Ja on selvää, että jokainen parisuhde arkiintuu. Mutta jos toisen arki on sitä jatkuvaa tissuttelua ja toisen ei, se on epäreilu tilanne jota ei ole pakko sietää. 

Vierailija
51/73 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, ettei ole kertonut todellista syytä eroon minulle. Oli kuitenkin se toinen mies valmiina siellä. Mutta näin hän sanoi minulle, ettei liitossamme ollut mitään vikaa, eikä syy ollut minun. En ole mikään muu aloittaja, eikä tämä tarina ole mikään keksitty, vaan valitettavasti totisinta totta.

Ei hän ole mikään jännänainen, olemme ihan tavallisia ihmisiä. Normaali reilu 10-v liitto, kunnes vaimolla jokin napsahti ja otti uuden ukon. Varmuutta en tiedä, minkälainen salasuhde siellä oli takana, muttei montaa kuukautta, jos voin uskoa sitä, mitä minulle entinen vaimoni kertoi.

Eikä tämä tarina ole mikään ihan ainutlaatuinen, naiset pettää ja jättää nykyään paljon. 70% pitkistä liitoista jättäjä on nainen.

Siksi aloituksessa sanoin, että meitä vastoin miehen tahtoa ja ymmärrystä jätettyjä miehiä on paljon ja monella meistä on aika katkeria ajatuksia entisiä puolisoitaan kohtaan, lastenkin kärsimykset huomioiden.

Meillä on yhteishuoltajuus, mutta en voi olla lapsille läsnä kuten kuuluisi olla, jokapäiväisessä elämässä.

Kyllä tuota päässä naksahtamista (keski-iän kriisi?) tapahtuu miehillekin, mutta miehet eivät eroa vaan pitää sen toisen naisen sivusuhteena. Siitä voidaan sitten olla montaa mieltä kumpi on parempi? Eroaminen on ainakin suoraselkäisempää jos on jo uusi katsottuna, mutta lapset toki kärsii.

Vierailija
52/73 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellista valitusta ap. Olit naimisissa lastesi äidin kanssa etkä lapsiesi. Minun vanhemmat erosivat kun olin noin vuoden ikäinen. Nyt olen 34-vuotias. Jäin kaksi vuotta vanhemman isoveljen kanssa isän hoitoon, koska isä ei halunnut luopua meistä. Hän vei huoltajuuden oikeuteen ja taisteli meistä. Osoitti olevansa parempi vaihtoehto omille lapsilleen. Hän voitti huoltajuuden ja saimme kasvatuksen ilman vakituista äitihahmoa. Mutta sitäkin parempi isähahmo oli tukena ja turvana. 

Minun neuvoni on, tehkää lapsia ja pitäkää niistä huolta! Lapset ovat tämän maailman tulevaisuus ja elinehto. 

T: M34

Vierailija
53/73 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin eli ilmeisesti syy oli, että hän oli rakastunut toiseen mieheen. Ei vaan halunnut sanoa sitä suoraan. Ajatteli varmaan ettei loukkaa sua sitten niin paljon.

54/73 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko ap ryhtyä lähivanhemmaksi ja ottaa lapset asumaan pysyvästi luokseen?

Tuli mieleen, että niinkin voi käydä kuten eräälle tutulleni: pariskunta, jolla oli lapsia, erosi ja sitten nainen tapasi juopon ukon, joka muutti hänen ja lasten luokse asumaan. Arvatkaa vaan miltä lasten isästä tuntui, kun omat lapset joutuvat elämään juopon isäpuolen kanssa ja todistamaan sitä kännäämistä. Ja lapset olisivat halunneet muuttaa isänsä luokse, mutta äiti ei tähän suostunut.

Vierailija
55/73 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5 mitään eritysitä syytä ei osannut sanoa, niin varmaan, etkä sinä ollut mitään tietenkään aavistellut. Huokaus.

No kun näin se on, hänen omia sanoja lainaten. Ei avioliitossa ollut vikaa ja ehkä vaan halusin sitten jotain muuta. Tää on totta, näin hän sanoi.

Näin sanotaan, kun ei haluta satuttaa toista. Toki siellä se vika on ollut.

Vierailija
56/73 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on harvinaisen älykäs kun ajattelee lapsiaan ❤

Nykyaikana aikuiset on järkyttävän itsekkäitä.

Sulla on sydän paikallaan!

Vierailija
57/73 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa vuoteen 2021. Olette enemmäin kuin normaaleja. Ainakin lapsille löytyy paljon vertaistukea kavereista.

Vierailija
58/73 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelee lapsiaan toki, mutta on katkera exälle. Ap:n kuuluisi nyt lopettaa katkeruus ja ryhtyä elämään omaa elämäänsä lasten kanssa niin hyvin kuin pystyy. Katkeruus ei auta mitään.

Vierailija
59/73 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelee lapsiaan toki, mutta on katkera exälle. Ap:n kuuluisi nyt lopettaa katkeruus ja ryhtyä elämään omaa elämäänsä lasten kanssa niin hyvin kuin pystyy. Katkeruus ei auta mitään.

Päinvastoin, ihmisten pitäis pitää yhtä.

Vierailija
60/73 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta sossut aina äidin puolella huoltajuuskiistoissa.

Ei muuten pidä ollenkaan paikkaansa automaattisesti enää nykyään

Ei todellakaan. Varsinkin kun nykyään on naisissakin päihdeongelmaisia ja mielenterveysongelmaisia  enemmän kuin ennen, niin monella miehellä on täysin mahdollista saada lapset itselleen jos vaan vaivautuu edes taistelemaan niistä. On niitä yh-isiäkin tuhansia. Ei äiti ole automaattisesti parempi vaihtoehto. Toki jos lapset on todella pieniä, pyritään siihen että äiti saisi asiansa kuntoon ihan lasten takia, mutta jos ei saa niin kyllä ne lapset otetaan äideiltä pois. Joka vuosi huostaanotetaan lapsia äideiltään.