Onko nettopalkka 2050 hyvä vai huono?
Yhden lapsen yksinhuoltajalle Pk-seudulla? Tukia ei saa muuta kuin lapsilisän ja minimielarin.
Pärjääkö hyvin vai huonosti?
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
No miltä se tuntuu?
Keskimääräiseen palkansaajaan nähden ihan hyvä se on.
Ei tunnu vielä miltään. Ero tulossa, vielä olen kotihoidon tuella kotona mutta pakko palata töihin ja tässä lasken rahoja. Ap
Kyllä tuolla summalla kaksi ihmistä elää, ei herroiksi, mutta elää.
Alle keskitulon. Mutta lapsen kanssa saa varmaan tukia. Ja moni pärjää varmasti ihan hyvin, jos ei shoppaile turhia ja osaa itse tehdä ruokaa.
Riippuu siitä, onko se yh tyypillinen elämänhallintansa menettäny av-mamma vai järkevästi rahansa käyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Alle keskitulon. Mutta lapsen kanssa saa varmaan tukia. Ja moni pärjää varmasti ihan hyvin, jos ei shoppaile turhia ja osaa itse tehdä ruokaa.
Ei saa tukia, selvitin jo. Ap
Vierailija kirjoitti:
Näytä minulle, missä kohtaa parin tonnin nettotulo on alle keskitulon.
Se on hyvä palkka.
Suorastaan jo erinomainen.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä, onko se yh tyypillinen elämänhallintansa menettäny av-mamma vai järkevästi rahansa käyttävä.
Jaa-a, mistäpä tiedän kumpi olen sitten... Vuokraan menee paljon rahaa, vaikka asumme kaksiossa vain. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näytä minulle, missä kohtaa parin tonnin nettotulo on alle keskitulon.
Keskipalkka bruttona Suomessa on 3500. Siitä jää käteen n 2500.
Itse saan bruttona tuon ja pärjätty on. Autokin löytyy muiden pakollisten kulujen lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa tukia, selvitin jo. Ap
No lapsen isä osallistuu elatukseen omalta osaltaan kuitenkin. Eli sinun tarvitsee maksaa vain puolet lapsen menoista.
Riippuu asumiskustannuksista. Jos voi edes osan töistä hoitaa etänä eikä tarvitse omaa autoa esim työmatkoihin, kannattaa asettua asumaan vähän kauemmas pk-seudusta, radan varteen.
Ei ole kummoinen, kun pitää olla lapsen kanssa isompi asunto kuin missä yksin pärjäisi. Asumiseen hujahtaa jo tonni helposti.
Ei hyvä, mutta pärjäätte, varsinkin jos lapsi on pieni. Kalliita harrastuksia ja matkustelua tuskin mahtuu budjettiin.
Tarkottaa noin kolmen tonnin bruttoa eli keskikastia. Kyllä sillä toimeen tulee, myös yhden lapsen kanssa ja pk-seudulla.
Toki saat siihen päälle lapsilisän ja elarit eli useamman satkun lapseen käytettäväksi.
Aika tavallinen palkka on, ihan hyvin pärjää yksinhuoltajanakin. Toki siinä täytyy ehkä joustaa asuntokriteerien kanssa.
Pikaisella laskennalla 2500e brutto, ei kauhean hyvä mutta kyllä sillä pärjää.
Ne lapsilisät ja elarit on kuitenkin reilu 300e tuohon päälle. Oletko kelan sivuilta katsonut laskurilla, saisiko asumistukea? Kyllä tuollakin pärjää, itse saan tuon 2000 pelkästään ja 2 lasta. Toki asumiskulut ei isot ole, vie ehkä 30% tuosta, kun oma kämppä.
No miltä se tuntuu?
Keskimääräiseen palkansaajaan nähden ihan hyvä se on.