Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nettopalkka 2050 hyvä vai huono?

Vierailija
14.01.2021 |

Yhden lapsen yksinhuoltajalle Pk-seudulla? Tukia ei saa muuta kuin lapsilisän ja minimielarin.

Pärjääkö hyvin vai huonosti?

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miltä se tuntuu?

Keskimääräiseen palkansaajaan nähden ihan hyvä se on.

Ei tunnu vielä miltään. Ero tulossa, vielä olen kotihoidon tuella kotona mutta pakko palata töihin ja tässä lasken rahoja. Ap

Mikä sitten on vaihtoehto? Jos tuon verran voit saada palkkaa niin sitten saat tuon verran. Eihän siinä muutakaan voi kuin laittaa elämä sen mukaan, että raha riittää. On toi nyt ainakin moniverroin enemmän kuin mitä työttömänä ollessa saisit.

Ei ole juuri vaihtoehtoja paitsi muuttaa jonnekin kauas missä asuminen on halpaa, mutta sitten isän on vaikea tavata lastaan.

Enemmän kai kaipaan nyt jotain mielenrauhaa, ero ja raha-asiat ahdistaa.

Ap

Yleensä ne paikat jossa voisi asua tosi halvalla on sellaisia missä ei ole töitä. Huono yhtälö sekin on. Asuminen on halpaa, mutta rahaa ei tule sitäkään vähää mistään. Työelämässä voi sentään joskus päästä etenemään parempiin tehtäviin.

Vierailija
42/84 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä kannattaa olla jo ihan senkin takia, että kertyy eläkettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan halavatun helevatun surkea palkka!

Vierailija
44/84 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä väki tulee pienellä toimeen. Minulla on nettopalkka vähän päälle 4.000 euroa/kk ja vaimolla se on 6.500 euroa/kk. Onneksi lapset on jo aikuisia ja kaikki lainat on maksettu pois. Voidaan ihan kahdestaan miettiä miten nuo rahat parhaiten tuhlataan.

Vierailija
45/84 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle keskitulon. Mutta lapsen kanssa saa varmaan tukia. Ja moni pärjää varmastikaan ihan hyvin, jos ei shoppaile turhia ja osaa itse tehdä ruokaa.

Alle keskitulon?

Jos 2050€/kk netto, niin se on n. 3000-3200€/kk brutto. Ja monen opettajan tai terv.kesk.lääkärin palkka.

Ja 3000-3200€ bruttopalkalla ei tukia heru.

Vierailija
46/84 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alle keskitulon. Mutta lapsen kanssa saa varmaan tukia. Ja moni pärjää varmastikaan ihan hyvin, jos ei shoppaile turhia ja osaa itse tehdä ruokaa.

Alle keskitulon?

Jos 2050€/kk netto, niin se on n. 3000-3200€/kk brutto. Ja monen opettajan tai terv.kesk.lääkärin palkka.

Ja 3000-3200€ bruttopalkalla ei tukia heru.

3000 on alle keskipalkan selvästi. Ja minä opena tienaan yli neljä tonnia kuussa, ja eiköhän aika moni lääkärikin. Aika paljonkin yli.

Vierailija
47/84 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkkeellä. tuolla pärjään

Vierailija
48/84 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla aika lailla samat nettotulot kuin AP:llä ja lapsia kaksi, joista toki lapsilisät yms. ja asutaan myös Helsingissä. 

Tullaan oikein hyvin toimeen. Säästöönkin jää kuukausittain suhteellisen paljon (500-1000e). Toki meillä nyt ei mitään kovin ihmeellisiä menoja ole. Lähinnä siis kallis vuokra-asunto, vesimaksu, sähköt, vakuutukset, puhelin&netti, ruoat (edullinen kotiruoka) ja lasten suhteellisen edulliset harrastukset. Itselläni ei ns. omia menoja ole lainkaan, joten siinä varmasti säästetään paljon.

Eli tämä nyt riippunee varmasti paljon siitä, että kuinka paljon olet tottunut käyttämään rahaa kuukausittain ja millaisiin menoihin.

Vierailija
49/84 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikaisella laskennalla 2500e brutto, ei kauhean hyvä mutta kyllä sillä pärjää.

No ei kyllä varmasti ole mikään 2500 € brutto.

Vierailija
50/84 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alle keskitulon. Mutta lapsen kanssa saa varmaan tukia. Ja moni pärjää varmasti ihan hyvin, jos ei shoppaile turhia ja osaa itse tehdä ruokaa.

Ei saa tukia, selvitin jo. Ap

Lapsilisät saat ja todennäköisesti vielä elatusmaksuja.

Vierailija
51/84 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minulla aika lailla samat nettotulot kuin AP:llä ja lapsia kaksi, joista toki lapsilisät yms. ja asutaan myös Helsingissä. 

Tullaan oikein hyvin toimeen. Säästöönkin jää kuukausittain suhteellisen paljon (500-1000e). Toki meillä nyt ei mitään kovin ihmeellisiä menoja ole. Lähinnä siis kallis vuokra-asunto, vesimaksu, sähköt, vakuutukset, puhelin&netti, ruoat (edullinen kotiruoka) ja lasten suhteellisen edulliset harrastukset. Itselläni ei ns. omia menoja ole lainkaan, joten siinä varmasti säästetään paljon.

Eli tämä nyt riippunee varmasti paljon siitä, että kuinka paljon olet tottunut käyttämään rahaa kuukausittain ja millaisiin menoihin.

Miten voi kahden tonnin tuloista jäädä tonni säästöön? Eikö pelkät kiinteät menot (vuokra, vesi, sähkö, vakuutus, netti, puhelin) ole enemmän kuin tonni? Vai kattaako lapsilisät ja elarit osan näistä?

Vierailija
52/84 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sanottu bruttopalkkakin, joka oli rapiat 2600€/kk.

Hyvin tuolla pitäisi pärjätä. Minulla oli sama palkka kun jäin yh:ksi ja pärjätty on. Autokin löytyy. Minimielarit ja lapsilisä tulee palkan päälle. Noilla tuloilla ei kyllä asumislisää luulisi tippuvan, ehkä sitten jos on useampi lapsi elätettävänä.

Vierailija
53/84 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan hyvä, itse olen tehnyt 16 vuotta tehtaassa töitä ja saan 2100€ nettona. Vaimo lähihoitajana 500 vähemmän. Just otettiin yli 200 000 talolaina ja lapsia ja autoja, eläimiä löytyy. Helsingissä ei kyllä onneksi olla.

Vierailija
54/84 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet velaton, pärjäät ihan hyvin mutta jos velkoja, tekee varmasti tiukkaa! Muista kilpailuttaa sähkön myynti, kotivakuutus ja puhelinliittymät. Älä sido itseäsi mihinkään suoraveloitukseen maksukanavilla, kuntosalilla jne. Kyllä pärjäät, kun ostat järkevästi vaatteet alennusmyynnistä sesongin ulkopuolella.

Vierailija
55/84 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan hyvä, itse olen tehnyt 16 vuotta tehtaassa töitä ja saan 2100€ nettona. Vaimo lähihoitajana 500 vähemmän. Just otettiin yli 200 000 talolaina ja lapsia ja autoja, eläimiä löytyy. Helsingissä ei kyllä onneksi olla.

Mitä tuo auttaa eronneelle ihmiselle?!!

Vierailija
56/84 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alle keskitulon. Mutta lapsen kanssa saa varmaan tukia. Ja moni pärjää varmasti ihan hyvin, jos ei shoppaile turhia ja osaa itse tehdä ruokaa.

Näytä minulle, missä kohtaa parin tonnin nettotulo on alle keskitulon.

No siten että tuo tarkoittaa jotakin 2700 bruttoa ja se keskitulo on kolmen tonnin pinnassa.

Vierailija
57/84 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä lääkäri, hammaslääkäri, gynen tarkistukset, kampaamo/parturi jne,?

Vierailija
58/84 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuo auttaa eronneelle ihmiselle?!!

Sitä että kyllä pärjää hyvin, reilusti alle puolta isommalla rahalla pärjää kolminkertainen määrä ihmisiä ja tonnin lainaerä, paljon paljon muutakin hoidettavaa...

Vierailija
59/84 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama netto, saan myös asumistukea. Ylsi alaikäinen lapsi

Minä en saa asumistukea, katsoin laskurista monta kertaa. Brutto on 2640 e / kk.

Miten sinä voit saada mutta minä en? Vuokrataso täällä on noin tonni kaksiosta. Ap

Pitäisi tuolla palkalla ja yhden lapsen kanssa saada noin satanen asumistukea tonnin vuokrasta. Teitkö laskurin varmasti oikein? Palkkatulot laitetaan siihen bruttona ja ansioihin ei käsittääkseni tarvitse lisätä elatustukea tai lapsilisää.

Vierailija
60/84 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuolla summalla pärjää ihan hyvin. Suunnitelmallinen, säästäväinen ja tarkka pitää olla, mutta sillä tavalla saanet säästöönkin. Asumiskulut vaikuttaa eniten, seuraavaksi varmasti se, onko autoa. Jos autoa ei tarvitse ja asuntokin on edullinen, niin pärjää mainiosti. Jos on vähän kalliimpi asunto ja autokin löytyy (edullinen ylläpito), niin pärjää silti. Opettele budjetoimaan ja pysy budjetissasi, säästä puskurirahasto yllättäviä menoja varten ja kartuttaaksesi varallisuuttasi. Tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi