Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nettopalkka 2050 hyvä vai huono?

Vierailija
14.01.2021 |

Yhden lapsen yksinhuoltajalle Pk-seudulla? Tukia ei saa muuta kuin lapsilisän ja minimielarin.

Pärjääkö hyvin vai huonosti?

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n ilmoittamalla bruttopalkalla voi yhden aikuisen ja yhden lapsen perhe saada asumistukea vuokra-asuntoon, jos asuu Helsingissä, Espoossa, Vantaalla tai Kauniaisissa. Toki riippuu vuokran määrästä.

Vierailija
62/84 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä paljonko tienaat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minulla aika lailla samat nettotulot kuin AP:llä ja lapsia kaksi, joista toki lapsilisät yms. ja asutaan myös Helsingissä. 

Tullaan oikein hyvin toimeen. Säästöönkin jää kuukausittain suhteellisen paljon (500-1000e). Toki meillä nyt ei mitään kovin ihmeellisiä menoja ole. Lähinnä siis kallis vuokra-asunto, vesimaksu, sähköt, vakuutukset, puhelin&netti, ruoat (edullinen kotiruoka) ja lasten suhteellisen edulliset harrastukset. Itselläni ei ns. omia menoja ole lainkaan, joten siinä varmasti säästetään paljon.

Eli tämä nyt riippunee varmasti paljon siitä, että kuinka paljon olet tottunut käyttämään rahaa kuukausittain ja millaisiin menoihin.

Entä lääkäri, hammaslääkäri, gynen tarkistukset, kampaamo/parturi jne,?

Lääkärissä olen itse viimeisen 10 vuoden aikana käynyt 3 kertaa (2x synnyttämässä ja 1x terveyskeskuspäivystyksessä, joka oli ilmainen). Raskaana ollessa oli toki neuvolan lääkärit ja nekin olivat ilmaisia. Myös lasten neuvolalääkärit ovat ilmaisia ja muuten eivät ole sairastelleet kuumetta/ nuhaa enempää, joten ei ole ollut tarvetta lääkäreille. Hammaslääkäri ei nyt julkisella paljoa maksa, jos kaikki kunnossa eikä aikuisen siellä joka vuosi tarvitse käydä.

Kampaamoissa en käy, vaan joku sukulaisistani kerran vuodessa leikkaa hiuksistani 15 cm pois ja kun ponnarilla pitää, niin ei se niin tarkkaa leikkuujälkeä olla tarvitse. Lapset ovat poikia hennoilla hiuksilla, joten heidän hiukset olen toistaiseksi itse onnistunut satunnaisesti lyhentämään.

Vierailija
64/84 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minulla aika lailla samat nettotulot kuin AP:llä ja lapsia kaksi, joista toki lapsilisät yms. ja asutaan myös Helsingissä. 

Tullaan oikein hyvin toimeen. Säästöönkin jää kuukausittain suhteellisen paljon (500-1000e). Toki meillä nyt ei mitään kovin ihmeellisiä menoja ole. Lähinnä siis kallis vuokra-asunto, vesimaksu, sähköt, vakuutukset, puhelin&netti, ruoat (edullinen kotiruoka) ja lasten suhteellisen edulliset harrastukset. Itselläni ei ns. omia menoja ole lainkaan, joten siinä varmasti säästetään paljon.

Eli tämä nyt riippunee varmasti paljon siitä, että kuinka paljon olet tottunut käyttämään rahaa kuukausittain ja millaisiin menoihin.

Miten voi kahden tonnin tuloista jäädä tonni säästöön? Eikö pelkät kiinteät menot (vuokra, vesi, sähkö, vakuutus, netti, puhelin) ole enemmän kuin tonni? Vai kattaako lapsilisät ja elarit osan näistä?

Vuokra on tosiaan 1010e/ kk ja siihen päälle vesimaksut n. 60e/kk sekä sähkö 24e/kk. Puhelinlaskutx2 n. 20e/kk ja kotinetti 5e. Ja tosiaan nettopalkan päälle saadaan nuo lapsilisät, yh-korotus ja minimielarit eli n. 650e/kk. Asumistukea ei saada. Eli hyvin näilläkin tuloilla saa sen 500-1000 e/kk säästöön.

Vierailija
65/84 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie lähen meril. Jospa maailman merilt sais leipänsä.

Vierailija
66/84 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n ilmoittamalla bruttopalkalla voi yhden aikuisen ja yhden lapsen perhe saada asumistukea vuokra-asuntoon, jos asuu Helsingissä, Espoossa, Vantaalla tai Kauniaisissa. Toki riippuu vuokran määrästä.

0 euroa sanoo asumistukilaskuri. Ap

Vierailija
67/84 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alle keskitulon. Mutta lapsen kanssa saa varmaan tukia. Ja moni pärjää varmasti ihan hyvin, jos ei shoppaile turhia ja osaa itse tehdä ruokaa.

Näytä minulle, missä kohtaa parin tonnin nettotulo on alle keskitulon.

Keskipalkka bruttona Suomessa on 3500. Siitä jää käteen n 2500.

Ei naisilla. Olet ilmeisesti mies.

Vierailija
68/84 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alle keskitulon. Mutta lapsen kanssa saa varmaan tukia. Ja moni pärjää varmasti ihan hyvin, jos ei shoppaile turhia ja osaa itse tehdä ruokaa.

Suomalaisten keskipalkka on tuo. Miesten ja naisten yhdessä. Minä olen nainen, ja palkkani on reilusti enemmän.

Vierailija
69/84 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukia ei saa muuta kuin lapsilisän ja minimielarin.

Jaa. No kuinka iso se minimielari sitten on? Siitähän se on kiinni. Ehkä jonkin verran siitäkin, minkä ikäisestä lapsesta on kysymys.

Minulle tuo summa riittäisi paremmin kuin hyvin (ilman lapsilisää ja elareita), mutta olenkin lapseton.

Vierailija
70/84 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tukia ei saa muuta kuin lapsilisän ja minimielarin.

Jaa. No kuinka iso se minimielari sitten on? Siitähän se on kiinni. Ehkä jonkin verran siitäkin, minkä ikäisestä lapsesta on kysymys.

Minulle tuo summa riittäisi paremmin kuin hyvin (ilman lapsilisää ja elareita), mutta olenkin lapseton.

Minimielari on n. 168 euroa. Lapsesta on yllättävän paljon kuluja. Lapsi kasvaa nopeasti ja koko ajan saa olla ostamassa uusia kenkiä, haalareita, toppahanskoja, sisävaatteita ym. Vaikka ne ostaisi käytettynä niin kyllä niistä hintaa kertyy. Lisäksi lapsen vakuutukset, mahdolliset vaipat, vesimaksu, harrastusmaksut jos on harrastuksia, lääkärikäynnit, lääkkeet jne. Moni lapsi syö yllättävän paljon ja maitoakin kuluu paljon. Itse en ole ostellut lapselle mitän merkkivaatteita uutena mutta silti lapseen menee valtavasti rahaa.

Vierailija
71/84 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitää kysyä,  niin luultavasti ihan tarpeeksi ainakin.

Vierailija
72/84 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono jos on vähänkään kouluja viitsinyt käydä. Matalasti koulutetulle taas liiankin avokätinen korvaus kouluttamattomuudesta.

Vierailija
73/84 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi lapsen vakuutukset

Lapsen vakuutukset?

Ihan ilman vakuutuksia täällä ainakin mennään. Sairausvakuutusjärjestelmä meillä on lakisääteinen eikä sitä tarvitse erikseen maksaa. 

Vierailija
74/84 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi lapsen vakuutukset

Lapsen vakuutukset?

Ihan ilman vakuutuksia täällä ainakin mennään. Sairausvakuutusjärjestelmä meillä on lakisääteinen eikä sitä tarvitse erikseen maksaa. 

Meillä vakuutukset toi säästöä. Kävi niin että lapsi osoittautui jo vauvana allergiseksi ja vakuutus korvaa kaikki allergialääkkeet ja allergian vuoksi tarvittavat voiteet.

Vierailija
75/84 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten keskipalkka on tuo. Miesten ja naisten yhdessä. Minä olen nainen, ja palkkani on reilusti enemmän.

Vauva-palstan mammojen keskipalkka ehkä jotain 2000 € - jos edes sitä jos katsoo keskustelujen tasoa ja sitä tyhmyyttä mikä täältä löytyy...

Vierailija
76/84 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mediaani, se parempi luku näistä puhuessa, on kuitenkin vain 2900.

Vierailija
77/84 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauva-palstan mammojen keskipalkka ehkä jotain 2000 € - jos edes sitä jos katsoo keskustelujen tasoa ja sitä tyhmyyttä mikä täältä löytyy...

Jep, syrjäytyneiden miesten runsas määrä täällä vetää kyllä keskipalkan aika matalaksi.

Vierailija
78/84 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nettopalkka on suunnilleen 2100 ja pärjään sillä erinomaisesti. Tosin menotkaan ei ole kovin suuret, en ostele noutokahveja tai pelaile Veikkauksen pelejä. Syödään tavis kotiruokaa, pari kertaa kuussa noutoruokaa. Autokin on. Elämä on oikein mukavaa tällä palkalla.

Vierailija
79/84 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mediaanipalkka taitaa olla palkansaajien keskuudessa lähempänä 3600 e/kk bruttona tällä hetkellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän