Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**** Helmikuisten torstai****

03.08.2006 |

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas kaikille!

Ja kiitokset tsemppauksista huomiseen koitokseen. Onnea tarvitaan... Oikealla alhaalla vihloo välillä syödessä semmoiseen tahtiin, että on ihme, jos sieltä ei löydy reikää tai jotain muuta kammottavaa.

Mulle sanottiin ekassa neuvolassa, että minä ja mieheni (=lapsen isä) pääsemme molemmat ilmaiseen hampaidentarkistukseen. Siis varsinaiset paikkaukset on sitten kaiketi maksullisia, mutta että tarkistus on maksuton. Ja tämmöisen tiedon sain myös hampilääkäristä, kun omaa aikaani varailin. Tässä voi toki olla paikkakuntakohtaisia eroja, niinkuin kaikissa muissakin (esim. mulla eka ultra tulee vasta viikon 20 paikkeilla, ja te muut olette suurin piirtein jo käyneet tai ainakin pikapuoliin menossa)

Mutta nyt pitää mennä haukkaamaan jotain, ettei Ykä pääse yllättämään...

Terkuin

Katri + masuasukki 13+0 (Hihii! Pelkkä ajatuskin viikkojen vierimisestä saa olotilan paranemaan...)

Vierailija
42/52 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, ultra takana, siellä se pikkuinen heilutteli sormia ja varpaita.. ihanaa.. Vuodoille löytyi selitys, siellä oli joku vuoto jossain seinämässä ja vielä saataa tulla vuotoja vähän aikaa, mutta ne ei oo kuulemma vaarallisia.. taas näkee että minä kuuntelin tosi sujuvasti, kun en muista mistä se täti sano vuotojen johtuvan:)

On ollut mukava muutenkin lukea että suurimmalla osalle meistä on tullut hyviä kuulumisia tänään.

Tuli pahamieli Heiduhin puolesta, eiköhän se äitikin jossain vaiheessa rupea innostumaan odotuksestasi, uskon ainakin niin..

Toivotaan Viherrykselle onnea sydänäänien metsästykseen, eiköhän ne sieltä vielä löydy, eiks jee?

Maaretille paljon onnea, tuli tippalinssiin lukiessa sun vaihderikkaan päivän tapahtumia. Saanko kysellä että missäpäin käyt neuvolassa, ainakin olen saanut kuvan että asut täällä lahden nurkilla?

Terkuin onnelliset oona ja pömppis 13+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on meitä saman paikkakunnan odottajia jo ainakin 3. Kyselin jossain vaiheessa keskipohjanmaalaisia, mutta kukaan ei varmaan huomannut viestiäni, kun kirjoitan aina niin myöhään.

Mullakin on hävinnyt kirjoituksia bittiavaruuteen, kyllä on ärsyttävää.

Mulle annettiin neuvolassa Vauva-lehden näytenumero, mutta ei sitä vau-kirjaa. Antaakohan ne niitä vaan ekaa oottaville vai ihan vaan miten sattuu.

Mistä 2kk korotetusta äippärahasta [b]Nani2 [/b]kirjoittaa? Olen myös miettinyt, että kannattaako aloittaa äitiysloma ennen vai jälkeen vuodenvaihteen, kun sen pystyy valitsemaan. Olen määräaikaisessa työssä, ja eräs tuttava puhui kerran, että jos jää äitiyslomalle työsuhteen aikana, pitää työsopimusta jatkaa. No vähän tämä arveluttaa, luulenpa että työnantaja keksii kyllä syyn sille ettei työtä jatketa niin halutessaan.

Entä sitten Kela, katsooko se tiukasti vuoden 2004 tuloja jos aloittaa vaikka 29.12 äitiysloman, vai voisiko se jo ottaa 2005 vuoden tulot? Kokemuksia?

Odottavan aika on pitkä, jaksamista kaikille niille, jotka eivät ole vielä ultrassa käyneet!

Emppu1976

rv 12

Vierailija
44/52 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ihanaa kun niin moni on jo kuullut pikkuisen sydämen lyönnit, tai jopa nähnyt kaverin ultrassa. Ihan sama homma kaksosnainen, vähän kateellisena lueskelen... mulla on ultra vasta 15.8, siihen asti pitäs malttaa odottaa. tosin oon kyllä ihmeen rauhallinen tän raskauden suhteen, vaikka tietty sitä välillä pelkää mitäs jos... ollaan jo kerrottukin tosi monelle, en malta olla hiljaa... =)

Pystyttekö muuten olemaan vielä hyvin mahallanne? Olin tänää pilateksessa, ja vielä pysty tekemään liikkeet päinmakuulla. jotenkin kuitenkin tunsin koko ajan, että jotain siellä masussa on, tuntu jotenkin kovemmalta. en varmaan kovin kauaa pysty tekemään liikkeitä mahallaan.

Täällä on ollu aikasemmin puhetta mahan ulkomuodosta, mulla on sellanen ällö läskilöllö vaan, ei vielä vauvamasua. Sitä kovasti jo odottelen, tosin en ajatellukaan että se tässä vaiheessa vielä pullahtaa. tuntuu vaan että täällä tosi moni on kertonu omaavansa jo kunnon vauvamahan. Mä muuten istun täällä just hiusväri päässä, ja pitkin jo aikasemmin kommentoida erilaisten mömmöjen käyttöä raskausaikana. Mä ainakin värjään ihan normaalisti hiuksia, käytän joka päivä hajuvettä, hiuslakkaa jne. ja ihan hyvällä omallatunnolla. En jotenkaan jaksa uskoa että noi vaikuttais ihan oikeesti sikiöön. Mä nautin muutenkin itteni " kaunistamisesta" , se piristää tän väsymyksen keskellä.

Tulikin mieleen että pitäs tämä väri jo pestä pois, toivottavasti tulos on onnistunut...

loviisa rv 10+3

Vierailija
45/52 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin oon näköjään innostunut ihan päivittäin kirjottelemaan...=) Olokin alkaa olla jo parempi, ei enää kovin pahaa oloa pitkin päivää, vain vähän jos on kauan syömättä ja iltaisin. Eikä väsytäkään enää niin älyttömästi, oon jopa jättänyt päiväunia nukkumatta! Ihanaa, jos alkaiskin helpottaa.

Meidän kunta tarjosi ilmaisen hamppilääkärikäynnin jonojen ohi vielä esikkoa odottaessani, mutta nyt ei enää. Kaikki etuudet ne vaan vähenee.

Piti vielä tuosta nasun nimen syntyhistoriasta kirjoittaa... Tuossa yhtenä iltana pyysin esikkoa (reilu 1v) näyttämään nalle puhin kirjasta, missä nasu, niin vissiin luuli, että kysyin missä masu, kun nosti mun paidan helmaa ja osoitti mahaa. Siitä siis päättelimme, että no nasuhan se siellä masussa sitten asustelee =).

Onpa ihana lukea hyviä ultrakuulumisia päivittäin. Omaan ultraan on vielä aikaa, vasta ens viikon tiistaina. Sattuukos kellään muulla olemaan samana päivänä?

Kieppuli & nasu 11+4

Vierailija
46/52 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyyneleet silmissä luin Maaret(ti)n kuulumisia..ihanaa että kaikki on ok!!

heiduh:ille: Ikävästi kyllä äitisi sanoi..tiedän miltä se tuntuu..isäni suuttui minulle kun kerroin esikoisen odotuksesta..no en sitten hänelle kertonut ultrakuulumisia jne..alkoihan ne papan " vaistot" sieltä nousemaan pintaan sitä mukaa kun mahani kasvoi,alkoi kyselemään,halusi kokeilla potkuja jne..ja tähän suuttumiseen oli syynä se että olin niin nuori..18 kun aloin odottamaan ja 19 kun lapsi syntyi..Mutta siis toivotaan että sinunkin äitisi sydän sulaa,ehdotan että ei kannata painostaa!:) Tsemppiä!!

Ja taas oli tullut uusia ihania ultrakuulumisia!!Kateeksi käy teitä jotka jo olette ultraan päässeet!

Kerroin aiemmin että kun vieläkin kauhea etominen jne jatkuu..noh " yrttihullu" ystäväni vinkkasi että eri yrteistä voisi olla apua..ja ihan sallituja nämä yrtit ovat raskausaikana..pitänee testailla,toivotaan että apu löytyy!

Onko muutes muut tunteneet olonsa yksinäisiksi?Minä olen TODELLA yksinäinen nykyään..olen koko ajan kotona ja kavereita ei näy eikä kuulu..näköjään sitä aikaa voisi viettää vain baareissa..eli siis raskaana olevan seura ei ole haluttua..masentaa ja itkettää olla TAAS näin yksinäinen..miehellekkin satelee kutsuja polttareihin,firman juhliin jne..ja minä vaan olen yksin lasten kanssa kotona..tuntuu että miehelläkin vaan mielessä juominen..huoh..onko teillä kellään mulla näin surkea olo??Vai olenko ainut.*nolo*

Jonzu ja möhkis 11+6

Vierailija
47/52 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille kaikille lämpimistä ajatuxista, mukava tietää että välitetään. =) ♥ Alko tossa äly toimimaan pätkittäin, ei mikn ihme ett on ollu kauheit kipuja viimeset kax yötä: Tiistaina ku kävin neuvolassa oli kohdun pohja häpyluun yläpuolen tietämissä, tänään jo pari sormea alle navan. Eli kasvua on tapahtunu aivan älyttömästi parissa päivässä. Sais kyl vähän rajottua toi kohdun kasvu, muuten alkaa sf-mitta heilumaan ylärajan tuntumissa ellei ylikin. No, aika näyttää..

[b]Heiduh[/b], kuulostaa jotenki tutulta toi sun äitis kommentti. Mä sain kans kuulla samanlaisen " tee abortti" -kommentin ku kerroin äidilleni oottavani toista. Kyseli silmät kirkkaina ett enhän mä

vaan

aio pitää sitä lasta, esikko kun on niin pieni vielä (ikäerox tuli 2v1kk). Se satutti tosi paljon. Ja sit ku mieski oli alux sitä mieltä ett pitäs abortoida ni siinähän olin yxinäni ajatusteni kanssa. Ajan myötä kyl kummanki mielipiteet muuttu, ja nykyään tuo meidän keskimmäinen on oikee mummon kulta ja silmäterä. Kovasti toivon ett äitis ajattelee asiaa uudemman kerran ja toivottaa tulokkaan, jossei nyt vallan avosylin, ni ainaki toisella kädellä tervetulleex. Jaxamista sulle!

[b]oona05[/b], asustelen tälläsessä pikkusessa maalaispitäjässä Lahden lähettyvillä. On tää raskaus viä sellai hys-hys-juttu etten viiti tarkemmin kertoo, sorry. Jahka uutinen " leviää kautta maan" ni varmaa paljastan koti" kaupunkini" nimen. Entinen lahtelainen kyl oon.

Oli tullu lisää hyviä uutisia, [b]Ceci[/b](?) ainaki oli sydänäänet kuullu, ja oliko teitä muitakin. *raskausdementiaa* Onnea kovasti kaikille! =) Ja edelleen ultraan menijöille [b]bd öö[/b]. Ja hammaslääkärikammosille ja sinne menijöille *halaus*, tääl kans yx jota pelkkä ajatuski pelottaa nii paljo ett hyvä ettei vetelät turaha pöxyy.. Mä meen sit hampulekuriin ku saan nuijanukutuxen.

Taidan mennä iltakaffelle ja sen jälkeen tapittaan Teho-osastoo. Illanjatkeita Helminauhalaisille ja hyviä vointeja!

Maaret(ti) (pallo pinkeenä, höh :( ) & örppänä [color=red]♥[/color] (rv13+6/14+4)

Vierailija
48/52 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin taas noin viikon tauon jälkeen palaan astialle. Oltiin muutama päivä mökkeilemässä, kun maanantaina pitäs viedä pikkuneiti päiväkotiin. Ja sit on menot menty. Itse lomailen vielä pari viikkoa ja sit pitäs itekkin noin 1.5 vuoden tauon jälkeen palata työelämään. Voiih kauhia!!! No mut ei sitä montaa kuukautta kerkee olemaan ja eiköhän se mee nopeesti.

Sitten asiaan eli onnittelut kaikille ultranneille, kaikilla tuntuu olevan hyviä uutisia ja se on pääasia ja tsemppiä vielä ultraa odottaville. Mäkin sain eka neuvola käynnillä sen vau kirjan odotus opuksen. En vaan just nyt muista kuollaksenikaan mihin sen laitoin, täytyykin heti mennä etsimään.

Sitten toinen asia mikä tuntuu olevan kovasti tapetilla, mitä oon itsekkin miettinyt eli mikä korotettu äitiyspäiväraha ja jos se on ekat 2 kk, mut jos työnantaja maksaa ekalta 3 kk täyden palkan ni mitä siis häh????????? Ja onko joku muu tietoinen enemmän asiasta et jos esikoinen alle 3 vee ni voi saada samaa päivärahaa toisesta, vai onko se vaan jos ei kerkee töihin välillä????? Oon varmaan kysyny aikasemminkin, mut en muistaakseni saanu vastausta. Ja tarviiko niiden tulojen olla edelleen viimeisen 6 kk tai sit se edellisvuoden verotus??? Ei tääl porukas sattuis olemaan ketään kelassa työskentelevää???

Sit noista maaretin kasvukivuista, mullakin on ollut paljon kipeemmät kivut vaikka odotankin vasta toista ku mitä ekasta oli, sillon oli sellasta kuukautissärkyä ja sillon kuukautiskipukin oli särkyä. Synnytyksen jälkeen sillo joskus ku alko kuukautiset, ni kipu muuttu ihan erilaiseksi ja sit viel sain lisäksi itselleni ovulaatiokivut, mistä en ennen neitiä ees ollu oikeestaan kuullu. Muakin on välillä sattunu kovinkin, mut sit oon aina yrittäny ajatella positiivisesti ja ku se kipu tuntuu toisena päivänä toisella puolella ja taas toisena toisella puolella, et siellä se kohtu kasvaa eripuolitahtiin. Mut onneksi oli kyse vaan kasvukivuista.

Saakos sen verran udella immeisiltä, et minkä alan ammatti-ihmisiä tai opiskelijoita ootte? Ite oon suurtalouskokki eli paremmin tunnettu keittäjä.

Hyvät illanjatkot helminauhalaisille!!!

Emylis ja salamatkustaja nro 12+4

Vierailija
49/52 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite olen todellakin

vain[/i ] kotiäiti. Ylioppilaaksi kirjoitin syksyllä -02, odotin jo tuolloin esikoista, joka syntyi 03/03. Kakkonen syntyi sit 07/04. Työelämästä ei siis ole ehtinyt kokemusta kertymään (yhden kesän olen ollut töissä - siis

kunnon

töissä - pimeitä peltohommia ei lasketa =).

Omalle äidilleni kun kerroin tästä kolmosesta, niin hän heti totesi, että kuvitteli minun välillä töihinkin menevän.. Mut oli kuitenkin positiivinen asia tämä vauvauutinen hänelle(kin). Ihana kun ihmiset ovat iloisia ja onnittelevat kuullessaan uutisemme, mummuni oli ainut, joka vaan totesi että " aha" tms.. Mut en ota nokkiini, oli varmasti vaan vähän " shokki" , tai jotain.. tai sit ei ihan heti käsittänyt koko juttua. =) Tuntuu pahalta kuulla, että joidenkin läheiset voivat ehdottaa aborttia! Voimia teille.

Vierailija
50/52 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...monilla ja joillakin sitten tuen puutetta.Jos et saa, Heiduh, äidiltäsi tukea, tää nettiyhteisö, vaikkei " naamatusten" tunnettaisikaan, on ainakin sun odotuksessa mukana.On ihana kuulla hyviä uutisia ja huojentavia tietoja, helminauhalaiset pysyy kasassa:)

Emyliksen kyselyyn: valmistuin-02 yliopistosta ja olen tehnyt esimieshommia palvelualoilla. Nyt olen miesvaltaisessa yhteisössä konttorirottana ja viihdyn oikein hyvin. Olen firman historian ensimmäinen odottaja:) Esikoinen siis tulossa, kauan kaivattu ja kovasti yritetty:)

Fiiliksetkin paranivat iltaa kohti, tuossa päivällä heitin taas laattaa.Ei tää huono olo oikein mene ohitse.

Öitä kaikille ja pian on viikonloppu!

sjt+puuha-pete (ultran jälkeen olen kutsunut puuha-peteksi, niin kovasti siellä masussa touhuttiin..lääkärikin kirjoitti paperiin, että eloisa sikiö:))

Vierailija
51/52 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja minä pidennän vähän vielä..!

[b]Onnea[/b] kaikille, jotka on kuullut pikkuisen [color=red]♥[/color]-äänet /nähneet pikkuisensa ultrassa!!

*pienesti kateellisena odottaa omaa ultraa*

(kokeilen samalla osaanko minä tehdä noita " hienouksia" koneella, kun yleensä oon tälläsissä asioissa aika tumpelo!

Vierailija
52/52 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuin ja vielä ekalla kertaa!

Kiitos hyvistä ohjeista, en ois uskonu, että minä osaan tollasia juttujakin tehdä..!

mammutti & [color=red]♥[/color]vili[color=red]♥[/color]

rv 11+6 [b]huomenna jo 12![/b]