Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**** Helmikuisten torstai****

03.08.2006 |

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun tosiaan muitakin täältä. Tai oikeastaan asun Ruotsalossa, mutta miellän itseni Kokkolalaiseksi, koska siellä viimeiset 25 vuotta asuin ja vanhempani asuvat Lappilanmäellä, tiedät varmaan paikan. Onko sulla messengeriä? Jos on niin tässä mun " osote" hansku81@hotmail.com siel vois kirjotella lisää. Iltaisin yleensä pidän sitä päällä kotona, kun en viitsi täällä töissä.

Terkuin Nea

Vierailija
22/52 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

tuli kertomaan teille, että TAAS msn tökkii! Olin jälleen kirjottanu pitkät pätkät ja sitten meni bittiavaruuteen se viesti... prkele.

No, ei sillä oikeestaan ole merkitystä. Käytiin mekin tänään ultrassa, kaikki hyvin, vastaa viikkoja ja niskaturvotus 1,7. Ihanaa oli nähdä kun Vinksu meille vilkutteli ja esitteli jumppataitojaan :)

Lähden takaisin työn pariin, illalla kotona luen kaikki aiemmat viestit ja jos en ole kamalan väsy niin tulen kommentoimaan ja kertomaan lisää :)

Miiwa ja vinksu 12+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin juuri lääkärineuvolasta ja sieltä kuulu sydänäänet terävästi. Ihanaa!! =) Kun sitten soitin tästä onnellisena äidille (joka on yksi läheisimmistä ihmisistä minulle), hän tokaisi vaan ettei häntä kiinnosta. Eli sain joka tapauksessa ajaa kotiin itku silmässä.. huoh

heiduh rv 11+4

Vierailija
24/52 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh tätä oloa..eikö tämä helpota ikinä!?Yököttää,huimaa ja väsyttää..kaksi viimeistä toki voi johtua ihan vaan matalasta hempasta mut kuites..ärsyttää itseä kun ei saa mitään aikaiseksi,jää kaverin ja miehen veljen häät multa väliin kun en tämän olon takia kykene sinne menemään.:(

Np ultra ois sitten 9.8 ja seuraava neuvola vasta 8.9..tulis nyt vaan äkkiä tuo keskiviikko ja kello 18:00 niin näkis onko masukilla kaikki ok.

Minä sain kans ekalla neuvolakäynnillä sen vaukirjan Odotus-kirjasen,kivaa luettavaa on vaikka raskauksia ja synnytyksiä takana jo onkin!

Ihana lukea teidän ultrakuulumisia!!Ja tsemppiä heille jotka odottavat vasta sydänäänten kuulemista/vauvan näkemistä.

Kyselin tuolla eilen että kuin aikaisin liikkeet voi tuntua..mulla on nyt rv 11+6 ja kun on liikkeellä ja sitten menee makuulleen niin alamahassa tuntuu hentoja kosketuksia..voiko olla mahdollista että ne olisi masukin liikkeitä??Ekassa raskaudessa liikkeet tuntui rv 18,toisessa rv 14,kolmannessa ei kerennyt tuntua kun tuli km ja nyt siis mietin että onko noi liikkeitä vai mitä.

Nyt pitänee lähtä laittamaan pyykit kuivumaan.Hyviä vointeja kaikille!!

Jonzu ja möhkis rv 11+6

Vierailija
25/52 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikainen viesti kun ei sen kummempaa tänään... Vatsakivut jatkuu, mutta tänään on ehkä vähän vähemmän kuin aikaisempina päivinä.

Teidän viestien innoittamana menin varaamaan ajan hammaslääkärille ja sain sen lokakuun lopulle. Jaiks!

ja KEDELIG: Luin eilen läpi kaikki lappuset mitä sain neuvolasta ja ei siellä kyllä missään kysytty niistä nimistä mitään. Ei siellä ollut kuin lomake jostain tietojen luovituksesta, keskostutkimuslappu ja ohjeet ultraan. Plus d-vitamiini- ja ruokaohjeet. Ja tosiaankin, ei mitään Vaukirjasta. :(

HEIDUHille voimia ja tsemppiä, tosi kurjaa että oma äiti suhtautuu noin. Ystävälläni oli sama tilanne, äiti " suuttui" tulevasta lapsesta ja käyttäytyi ihan käsittämättömästi. Ystävällä oli tietty tosi paha mieli asiasta... Kun lapsi syntyi, mummo olikin ihan onnessaan lapsesta, esitteli sitä muille ym. Silti se jätti ystävälleni arvet. Onko äitisi yhtään selitellyt miksi hänen asenteensa on niin negatiivinen? Voisitko yrittää jutella hänen kanssaan ja sanoa että välinpitämättömyys tuntuu kurjalta...? Voimia!

Ai niin, eilen yritin nukkua mahallaan, mutta ei tuntunut hyvältä. Jähmetyin kuitenkin paikoilleni, koska olen ihan varma että tunsin pari pientä pyrähdystä! Esikoisesta tunsin liikkeitä rv 14+ ja nyt on 11+2.. Toivottavasti tunsin oikein, se oli niin kivaa! :)

Lopuksi pakko testata:

[b]Toimiiko?[/b]

Vierailija
26/52 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

johan on töissä hiljaista ja ei voi olla pois koneelta :)

Poppis - jos kynsilakka olisi sellainen kuultava pastellinpinkki? En ole niin hyvä näissä...ja jos on pidemmät kynnet niin munkin mielestä ranskalainen manikyyri ois kiva :)

Heiduh - Onnea sydänäänistä, kyllä se pistää suun hymyyn :) harmi kun äitisi ei ollut mukana iloiten :( onhan tietty niilläkin huonot päivänsä....täytyy vaan hehkutella kaikille mahdollisille vastaantulevillekin!

e75 - Onnea ultrasta!

Jonzu - harmi kun sun olo vielä kiusoittelee, eikös se pian jo voisi noilla nurkilla helpottaa!? Liikkeistä sen verran, että olen joskus illalla kuvitellut pienen pieniä ponkaisuja, josko Hippiäinen siellä ottaa vauhtia kohdun laidasta laitaan :) näähän on sellasia uskonkin juttuja....kiva on ainakin kuvitella niitä " kuplia" liikkeinä.

Mykis hiljenee taustalle

Vierailija
27/52 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites se on sen äippärahan kanssa... ens vuonnahan tulee se korotettu 2kk mutta milloin se laskettu aika pitää olla? Riittääkö se että se on vuoden 2007 puolella vai pitääkö äitiysloma aloittaa aikaisintaan 2.1.2007 ja laskettu päivä olla 7.2.07 ja eteenpäin...

Mietin tässä (" ei niin rikkaana" ) että kun nyt on laskettu mulle 8.2.07 lasketuksi päiväksi niin pitäiskö pitää siitä kiinni jos vaikka ultrassa sanottais 6.2.07?

Joo tiedän ei nyt maailman tärkein juttu mutta... tälleen kauan kotona kodinhoitotuella olleena, äitiysraha tuntuu luksukselta, kun saan sen vielä edellisen lapsen mukaan...

Nani2 rv13+0

Vierailija
28/52 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri sairaaloissa on eri käytännöt. Mä synnytän KYSissä ja niillä on sellainen Haikara-tietokonejärjestelmä johonka ne kerää tiedot. Samaisessa esitietoilmoitus-lomakkeessa kysytään kaikki mahdolliset sairaudet omasta ja miehen suvusta, aikaisemmista raskauksista ja synnytyksistä sekä tupakoinnista ja alkoholista.

Ja toden totta kysytään myös nimiehdotus pojalle sekä tytölle, sekä lupa hätäkasteeseen.

Enpä ole nimiä vielä miettinyt, mietitään sitten vasta ultran jälkeen...

Esikoinen halusi eilen illalla kuulla iltasaduksi " äidin masussa on vauva" tai jotain sinnepäin oli sen kirjan nimi. Ja kovasti kyseli, että olinko minäkin noin siellä sun masussa =D

Kedelig 13+3

Vierailija
29/52 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mulla tänään neuvolassa, eli kaikki oK!! Harmi, ettei äitisi osannut jakaa onnea kanssasi... Ehkä hänellä oli huono päivä?

Vierailija
30/52 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ultra on nyt takana ja kaikki on hyvin. kylläpä tuli hyvä olo, kun näki sen pikkuisen pojan siellä liikkuvan. niin, luit oikein, pojan. Lääkäri oli sitä mieltä, että selvästi poika tulee. Kellitteli selällään jalat haarallaan ja pippelihän siinä välissä näkyi. Koko oli 3,26cm eli vastasi viikkoja 10+4, ihan niinkuin minäkin aina olen laskeskellut.

Ai niin, mun nikki tulee siitä, että me asutaan Saksassa karoli-nimisellä asuinalueella, eli ei sen kummempaa.

Tuli nyt tosi omanapaista viestiä, mutta en oo ehtinyt tässä lomaillessa pinoa vielä lukemaan. sorry.

karoli ja masupoika 10+4

Vierailija
31/52 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritin aamulla yhteisön sivuille kirjotella, kahteen kertaankin, ja kummallakin kerralla viestit katos jonnekin bittiavaruuteen. Ärsyttävää..

Jälleen yx liskojen yö takana, supisteli, supisteli, supisteli... Sit ku se aamuyöstä loppu ni alamahaa alko särkemään nii ett meinas oxu lentää. Soitin sit aamulla neuvolaan, siä oli sijaisena lastenneuvolan th, aivan ihana ihminen. Itkuu purskahin ku kerroin yöstä, ja kysyin ett voisinko tulla käymää, kuunneltas tai katottas. Lupas sydänääniä yrittää kuunnella mutt ultraa ei osaa käyttää joten.. Sinne sit marssin muxujen kans. Sydänääniä ei löytyny pitkällisen kaivelun ja etsimisen jälkeen. Kysy haluisinko ett toinen th yrittää löytää ne, enhä mä pystyny muuta tekee ku nyökyttelee, enhä mä puhumaa pystyny. Mentii sit sinne toisen th:n luo, ja mulla kävi taivaallinen tuuri, siä oli lääkäri paikalla, just tosin kotio lähös mutt lupas mut ultrata ja tutkia. Kyseli muutamia asioita mutt ku vaa kokolailla hysteerisenä paruin ni sano ett katotaas nyt yxintein. Menin siihe tutkimuspöydälle ja ekana lääkäri teki sisätutkimuxen, kohdunsuu on kiintee ja kiinni, kaulaa jälellä reilu 3cm, eli siltä osin kaik ok, kohtu on kasvanu hyvin. Vihlas ihan piruxeltaa ku painals tuolt vasemmalta puolelta mutt ei siä kuulema mitn outoo tunnu. Sit vihdoin viimein turautti ultrageelit mahalle ja alko pyöritteleen anturia ympäriisä. Vähän aikaa katteli ja ihmetteli ja sitte kuulu ne sanat joita toivoin: Vahva syke täältä löytyy. Siinä vaiheessa kääns jo monitoria muhunki päin ni näin minäki sen pikku jytkeen. =' ) Oli pikkuihminen vaan nukkumassa selkä mun napaa päin ni six ei ollu dopplerilla kuulunu äänet. Pikkasenko tipahti kivi sydämeltä. Lapsivettä on normaali määrä, eli se mikä housuihin lorisee on valkovuotoa. Kivut on mitä suurimmalla todennäkösyydellä kasvukipuja, uudelleensynnyttäjällä kun tuo kohtu kasvaa kaksinkertasta tahtia ensisynnyttäjään verrattuna. Supistelu taas puolestaan on kohdun normaalia toimintaa niin kauan ku ei kivuliasta o. Ja lääkäri mulle sano ett viikkoja on jo niin paljon ja syke on niin vahva ett alkuraskauden keskenmenoa mun ei enää tarvi pelätä. Toivottavasti tuo nyt mun umpiluupäässäni pysyy.. Mittoja otettaessa pää vastas viikkoja 15 :o ja joku muu osa 13+2. On kuulema ihan normaali juttu sekin. Joten nyt täs sit saa olla huoletta (tai ainaki yrittää olla) sinne loppukuuhun ku on se oikee neuvola-aika. Toivottavasti vaa pysyis ne supparit pois, inhottavaa ku koko ajan on pallo pinkeenä. No, ens yönähän sen sit näkee, iltamyöhäsellä/yöllä ne on tähän asti alkanu. Ja säryt sais kans loppuu..

Anteex tää kauhee omanapasuus, on vaan melko huojentunu olo ku sai tietää ett [b]kaik[/b] on ok.

Kaikille ultrassa käyneille ja hyviä uutisia saaneille onnea, ja teille jotka viä jänskäätte [b]bd öö[/b]. Kyl siä kaik o ok, eikös.

[b]MamaPooh[/b], en o saanu neuvolasta Vau' kirjan brosyyria, oon kans ihmetelly ett mikäs se o. Toivottavasti sulla ne kivut loppus, on todella inhoja. Vaik kui kuuluis raskauteen ja kohdun ja vauvan kasvuun ni kyl se alkaa kyllästyttää ja vaipuu pikkuhiljaa epätoivoonki ett onx ne nyt

oikeesti

normaaleja ja asiaankuuluvia. [b]bd öö[/b] peukut varpaat pystys. =)

Nyt leivän syöntiin. Päivänjatkeita Helminauhalaisille ja hyvät voinnit!

Maaret(ti) & örppänä ♥ (rv13+6/14+4)

Vierailija
32/52 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Heidulle ja muille tsemppauksesta! Neuvolantäti ei meinannut tänäänkään löytää ääniä, kunnes huomasin, että geeliä ei ollut vatsalla lainkaan. Pyysin häntä sitten ultraamaan ylempää, aikaisemmat terkkarit/lääkärit ovat aina etsineet ääniä kauttaaltaan vatsan päältä, ei ainoastaan alavatsalta häpyluun kohdalta. Johan äänet löytyivät! Eli taitamattomuutta taisi olla tämän neuvolaterkkarin touhut, vaikka kokenut täti olikin kyseessä. Taisi luottaa enemmän kokemukseensa, koska " yleensä aina tässä vaiheessa lapset ovat täällä alhaalla" . Ei tällä kertaa! ;)

Vierailija
33/52 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ceci ja Maaret(ti), hienoa että saitte äänet kuulumaan!

Viherrys: Mulla ei kuulunut eilen äänet, ja kasassa oli 11+6.

Neuvolatäti soitti mulle tänään ja kysyi, haluaisinko tulla uudestaan kuuntelemaan sydänääniä. Hän meinasi, että yleensä kätilöt saavat ne paremmin esiin kuin lääkärit. ;) Joten, huomenaamuna uusi yritys, toivotaan että jotain kuuluisi!

Vierailija
34/52 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa kun monet teistä on saanut kuunnella sykkeitä ja sitä myöten hieman mielen rauhaa... Toivotaan nyt onnea kovasti meille kaikille että kaikki nyt menee hyvin sinne helmikuulle asti =)

[b]heiduh[/b]Tosi ikävä äitisi asenne =/ Yksin odottaminen on muutenkin raskasta ja olisi kohtuullista saada tukea läheisiltä... mutta minkäs teet. Koita jaksaa kuitenkin, palkinto on sen arvoinen.

MyQ 13+1 ( en osaa keksii mitään nimee... se on vaan " Se" )

Vierailija
35/52 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia kaikille tsemppauksesta. Periaattessa äidin suhtautuminen ei tullut yllätyksenä, hän kun toivoi alunperin että tekisin abortin, mutta luulin jo hänen tottuneen ja hyväksyneen ajatuksen. Mutta näköjään ei.

Sain sen odotus -kirjan nyt neuvolasta kun pyysin. Hemmetti, meinasivat multa pimittää sen kokonaan! MURR! ihana kirja :)

Vähän jo piristynyt

heiduh ja masu 11+4

Vierailija
36/52 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ihan kateus tai pitäisikö ennemmin sanoa haikeus nostaa päätään, kun luen teidän ultraus kuulumisianne.Omaani vielä reilu viikko ja epävarma olo edelleen...Miksi tää pelkopeikko vaan pysyy aina luona? Ikään kuin ei pysty tästä alkuraskaudesta ikinä täysillä nauttimaan.Vielä kun ei ole ihan edes 12vkoa täynnä.

Heiduhille:Ihan jäin miettimään miksi äitisi toivoi sinun tekevän abortin? Oletko niin nuori vai mikä syynä? Ikävä kuulla, ettei hän vieläkään hyväksy raskauttasi. Omalla kohdallani vähän sama ongelma mutta appivanhempien puolelta. He eivät olleet noteeraavinaan koko asiaa,kun mieheni kanssa heille kerroimme. Minulla ja heillä nyt ei niin kaksiset välit olleet viime aikoina, niin kaipa tämä syynä. Mutta yritän olla välittämättä siitä ja uskon, että tilanne muuttuu kun lapsi syntyy. Niin varmasti myös kohdallasi. Miten muuten saan boldattua tekstiä tuonne väliin?

Kysyy urvelo ja rv 11+5

Vierailija
37/52 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaippa hän ajattelin, etten jaksa kahden kanssa yksin. En tiedä varmasti, ei ole oikein kunnolla perustellut kantaansa missään vaiheessa. Minulla on siis ennestään jo 6-vuotias poika ja yksinhuoltaja....

heiduh

Vierailija
38/52 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Oli varmasti muillakin, mutta tämä sama laho pää, kesät talvet....)

Mulle tuli ihan kyyneleet silmiin, kun luin Maaret sun viestiä!!!!

TÄnään on ollut muutenkin vähän melankoliset fiilikset, jostain syystä ja tippa linssissä ajatuksieni takia. Ne hormoonit, ne hormoonit......

Kohta lähden töistä pois, joten kuulumisiin taas huomenna.

Kedelig edelleen 13+3

Vierailija
39/52 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin joitain juuri oppinut (Pomelo niitä tais joskus paljastaa =)

eli [ i ] tällainen [ / i ] (ilman välilyöntejä)

näkyy näin

ja [ b ] tämä taas [ / b ]

[b]näkyy näin[/b]

ja värejä [ color = red ] pitäis näkyä [ / color ]

[color=red]näin punaisena[/color]

toivottavasti onnistui!

Nii, ja vielä se ihana sydän

& hearts ; (ilman välejä edelleen)

ja punainen sydän [ color = red ] & hearts ; [ / color ]

[color=red]♥[/color]

Tässä kaikki mitä minä osaan (/luulen osaavani). =)

En kyllä muista, että miten tekstin kokoa sai muutettua..?

Vierailija
40/52 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b] eli näin se pitäisi toimia

vai toimiiko [ b ] näin????