Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te omakotitaloissa asuvat! Käykö teillä joku auraamassa pihan?

Vierailija
13.01.2021 |

Miten on?

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisessä paikassa kävi. Nyt vaan kolataan itse. Eilen 5x ja tänään jo 2x. No toisaalta useita vuosia on kolattu vain kerran. 

Ja kunnosta huolimatta sattuu lihaksiin ihan saakelisti! Kinokset on nyt 1,5m korkeita joten joudun nostamaan lapiollisen tosi korkealle (itse 160cm) ja nyt särkee hartiat ja pää. Pari päivää mennyt ihan hyvin, nyt tökkäsi. Ukon vuoro.

Vierailija
42/79 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on paljon lunta, käytetään omaa lumilinkoa. Muuten lapioimalla. Sellainen pitkävartinen työntölapio on paljon parempi kuin lumikola. Linko on siitä kätevä, että sillä saa tehtyä myös kapeammat polut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa erikoisia talonomistajia!

Kyllä meidän tuttavapiirissä kaikki kolaavat/linkoavat pihansa ihan itse vaikka asutaankin pohjoisessa ja talvet on aina lumisia. 

Vierailija
44/79 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Traktorimönkijä ja pienimmät paikat lumikolalla.

Vierailija
45/79 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mies auraa

Vierailija
46/79 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden talven kolasin käsin tuota noin 80 neliön tienpätkää, sitten meni hermot ja löin hiluxin keulaan auran ja nyt auraan sillä. Joskus tulee kaverinkin piha aurattu parista kympistä, kun poikkean kaljalla.

On suorastaan synti omistaa Hilux ilman auraa! Vielä hiekoitin lavalle niin hyvä tulee. 

Vierailija
47/79 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala puhaltaa lumen pois.

Vierailija
48/79 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhden talven kolasin käsin tuota noin 80 neliön tienpätkää, sitten meni hermot ja löin hiluxin keulaan auran ja nyt auraan sillä. Joskus tulee kaverinkin piha aurattu parista kympistä, kun poikkean kaljalla.

Jaaahas...että kaljapäissäs siellä ajelet...?

Toki, mutta vain max parin tuopin kaljapäissäni, ettei mene laittomuuksien puolelle.

Vierailija
49/79 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kolataan. Täällä Turussa on harvoin suuria lumimääriä ja etupiha on sen verran pieni, että se on ihan hyvin kolattavissa.

Vierailija
50/79 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kolataan, ei tullut yllätyksenä taloa ostettaessa, että hyötyliikuntaa tulee riittämään. Siinä voi samalla katsella kun jotkut päämäärättömästi hölkkäävät päivästä toiseen. Itse saan monipuolisesti liikuntaa ja ulkoilmaa pihatöissä ja samalla kesän pihatöissä kiinteistön arvo kasvaa. Säästyy kuntosalirahat.

Hienoa. Itsellänikin nyt 150kg etukyykky, kun olen kitkenyt kukkapenkkiä ja kolannut lunta.

Vierailija
51/79 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käykö teillä joku pyyhkimässä perseetkin?

No on se kyllä aikamoinen urakka lapioida piha ja 250m yksityistä tietä. Kerran jouduin pyytämään yrittäjältä, ja yhdestä kerrasta jouduin 20€ maksamaan, ei riitä rahat. Toisaalta ei enää pysty sitä autoakaan pitämään, joten voin kävellä hangessa. Kotitalousvähennyksiä en saa.

Aika kallista, meillä ottaa viiskymppiä koko talvesta hiekoituksineen. Viime talvena ei ollut kertaakaan tarvetta aurata (ihan pieniä määriä ei kannata, kun repii vain sorat irti tiestä), mutta jossain kohtaa oli niin liukasta että kerran kävi hiekoittamassa. Ei maksanut mitään.

Niin on minustakin. Eikä tuo vetäissyt edes sitä omaa pihaani, vain tuon tien. En uskalla edes kysyä mitä maksaisi koko talvi. Mukavahan se olisi kun tietäisi että aina hoituu, mutta ei pysty sopimuksia tekemään tällä eläkkeellä. Varsinkin kun nykyään on näitä talvia että se kertakin saattaa riittää, ja vielä pääsee autolla pihaan just ja just.

Vierailija
52/79 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkähän kuvittelet aura-traktorin mahtuvan kääntyilemään ja auraamaan 10 metrin henkilöautotien?

Helposti kun on tarpeeksi pieni traktori. Esim. Avant.

Vierailija
53/79 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina olen kolannut itse. Saa hyvin alkulämmöt ennen salille lähtöä aamulla. Valitettavan vähän on vaan lunta tullut. Nytkin piti olla joku "lumikaaos" mutta hyvä jos on puoli metriä tullut parin pivän aikana. Saisi tulla myös vähän märempää nuoskalunta niin painaisi enemmän ja treeni paranisi. Ei todellakaan tule kukaan koneilla aurailemaan mun pihalle! N46v

Vierailija
54/79 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meidän tuttavapiirissä kaikki kolaavat/linkoavat pihansa ihan itse vaikka asutaankin pohjoisessa ja talvet on aina lumisia. 

No tuskin minä ainoa yksinäinen, selkäsairas ja sydänvaivainen eläkeläinen olen. Juuri tänään katselin kyllä lumilinkotarjouksia, mutta se nyt jää siihen että muut tarpeellisemmat on maksettu. Täällä pohjoisessakin.

Vierailija
55/79 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kolalla ja illemmalla käy mahdollisesti traktori. Tänään kolattu 2.17 km 106 bpm keskisykkeellä ja 636 kcal.

Vierailija
56/79 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs järkeä siinä nyt olisi, että jokaisessa torpassa olisi oma aurauskalusto talvea varten, kun kylällä on viljelijöitä, joilla traktorit, jotka muuten makaisi talven tallissa? Terkkuja myös lumisilta seuduilta vaikkei pohjoisesta.

Vierailija
57/79 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sinun pohjoisessa asuvana pitäisi sitten tietää, että jotkut asuvat sen verran syrjässä, että ihan sama traktoriyrittäjän aurata pihakin, kun on ensin 2 kilometrin yksityistien aurannut (jonka varrella ei muita taloja ole).

Vierailija
58/79 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei partaveikot ! Käykö teillä joku ajamassa parran?

Hei saunojat ! Käykö joku teillä lämmittämssä saunan?

Hei autoilija ! Käykö joku ajamassa sitä teidän autoa?

Hei uusavuttomat ! Kirjoittako joku nämä teidän viestitkin ?

Vierailija
59/79 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käy, toki rahasta kävisi. Kolataan itse, mutta joskus yksi lähinaapuri käy innokkaana minitraktorillaan auraamassa.

Vierailija
60/79 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jahas. Kuinkas pitkiä pihateitä teillä siellä pohjoisessa on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi