Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te omakotitaloissa asuvat! Käykö teillä joku auraamassa pihan?

Vierailija
13.01.2021 |

Miten on?

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, meillä käy.

Omakotitalossa kun voi sopia itse auraajien kanssa. Täällä Kirkkonummella on useampi firma, jotka tarjoaa tällaista palvelua.

Itselle jää vain tönäistäväksi pieni polku ovelta autokatokseen, ja tuo kolme metriä ei edes harmita.

Meillä on muuten tietkin hyvin aurattu jopa nyt, kun on tullut tuo 60 cm kahdessa päivässä. Ei mitään ongelmaa.

Vierailija
22/79 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

maalla naapuri käy traktorilla koukkaamassa pihamme siisitiksi, samalla kun ajaa läheisen maantien. kaupungissa sitten kolataan itse, autotallilta kadulle on noin 9 neliömetrin ala.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kolataan, ei tullut yllätyksenä taloa ostettaessa, että hyötyliikuntaa tulee riittämään. Siinä voi samalla katsella kun jotkut päämäärättömästi hölkkäävät päivästä toiseen. Itse saan monipuolisesti liikuntaa ja ulkoilmaa pihatöissä ja samalla kesän pihatöissä kiinteistön arvo kasvaa. Säästyy kuntosalirahat.

Vierailija
24/79 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden talven kolasin käsin tuota noin 80 neliön tienpätkää, sitten meni hermot ja löin hiluxin keulaan auran ja nyt auraan sillä. Joskus tulee kaverinkin piha aurattu parista kympistä, kun poikkean kaljalla.

Jaaahas...että kaljapäissäs siellä ajelet...?

Vierailija
25/79 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käykö teillä joku pyyhkimässä perseetkin?

No on se kyllä aikamoinen urakka lapioida piha ja 250m yksityistä tietä. Kerran jouduin pyytämään yrittäjältä, ja yhdestä kerrasta jouduin 20€ maksamaan, ei riitä rahat. Toisaalta ei enää pysty sitä autoakaan pitämään, joten voin kävellä hangessa. Kotitalousvähennyksiä en saa.

Vierailija
26/79 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kolataan yhden naapurin kanssa ja asumme siis kahdeksan asunnon rivitalossa. Ei täällä oikein lumitraktorilla mahtuisi toimimaan. Muut asukkaat vanhuksia tms. niin eivät osallistu. Nimellisesti maksetaan osallistuneille. Harkitsen omakotitaloa (ovat halpoja täällä) niin saisi tehdä noita omaan tahtiinsa vain.

Vierailija
27/79 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnan piikkiin urakoija, koska taloudessa kotihoitoasiakas.

Vierailija
28/79 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy, vaimo.

Vierailija
29/79 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavadti ei!

Kävelen kolauksen jäljiltä kuin raihnainen vanhus tai seipään niellyt neitsyt.

Ehkä elämä voittaa joskus.

Voi kun sais miehen.

Kannattaa alkaa pitää kunnostaan parempaa huolta. Lihaksia kun treenaat muutenkin kuin lumitöillä, ei satu eikä kolota, vaikka pari päivää putkeen joutuisi lapparoimaan ja kolaamaan.

Sama tuli mieleen, itse koen että okt asumisessa on aika paljon fyysistä hommaa ja olisi kyllä kauheaa jos en saisi kannettua isoa laatikkoa puita tai kolattua pihaa, elämä tuntuisi hankalalta.

Vierailija
30/79 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jakomäestä kajahtaa - veikkaan.

Pihatie 300 metriä pitkä, kolaamista riittäisi.

Vierailija
31/79 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, naapuri ajaa traktorilla pihatien, oisko tuota 50-60 metriä, vähän turhan paljon lykkiä kolalla. Ovien edustat ja polut kolataan.

Vierailija
32/79 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kolaan. Sykemittari vaan päälle ja saan siitä 0.5h treenin. Sama kesällä nurmikonleikkuun kanssa.

Vierailija
33/79 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kolataan. Tai ehkä kerran tai kahdesti käytetään omaa traktoria ja pukataan sillä lumet. Vaikka itsellä traktori niin kuolaaminen niin nopeaa ja helppoa sekä hyvää liikuntaa että ei jaksa traktoria käynnistää.

Kuolaamalla piha kuntoon! Jess!

Hampaitaan saavat vauvat olisi hyviä tuohon hommaan.

Vierailija
34/79 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri vettä traktorillaan ilmaiseksi. Hyvät naapurisuhteet on hyödyllisiä.

Vierailija
35/79 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on se kyllä aikamoinen urakka lapioida piha ja 250m yksityistä tietä. Kerran jouduin pyytämään yrittäjältä, ja yhdestä kerrasta jouduin 20€ maksamaan, ei riitä rahat. Toisaalta ei enää pysty sitä autoakaan pitämään, joten voin kävellä hangessa. Kotitalousvähennyksiä en saa.

Aika kallista, meillä ottaa viiskymppiä koko talvesta hiekoituksineen. Viime talvena ei ollut kertaakaan tarvetta aurata (ihan pieniä määriä ei kannata, kun repii vain sorat irti tiestä), mutta jossain kohtaa oli niin liukasta että kerran kävi hiekoittamassa. Ei maksanut mitään.

Vierailija
36/79 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma isäni vetää joskus, jos on traktorilla liikkeellä. Muuten itse kolataan. Ymmärtääkseni kunnaltakaan ostettu auraus ei kyllä paljoa kustantaisi, joten sitäkin voisi joskus harkita :)

Vierailija
37/79 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla traktorilla teemme lumityöt yksityistieltämme, sekä pihateiltä. Pienemmät polut, esim. asuintalon ja kukkapenkkien välistä, sekä portaat (talomme on rinteessä) tehdään kolalla ja lapiolla. Omaa tietä ja siihen verrattavissa olevaa maata meillä on putsattavan yli kilometri, joten ei tästä käsipelillä selviäisikään.

Mies teki eilen lumityöt kahteen kertaan, päivällä ja myöhään illalla ja tuolla lumitöissä se on parhaillaankin.

Olemme ainoita täällä, joilla on oma traktori. Muilla naapureilla on varmaasti nyt kova työ putsata pihansa lumesta käsipelillä.

Meillä on lunta sunnilleen 38 cm ja lisää tulee.

Vierailija
38/79 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 metrin matka ja auton leveys.

Itse kolataan ja jos ei jakseta, niin ajetaan nelivetoautolla lyttyyn🤗

Vierailija
39/79 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuri vettä traktorillaan ilmaiseksi. Hyvät naapurisuhteet on hyödyllisiä.

Olepas sinäkin hyvä naapuri ja korvaa aina joskus jotenkin, riihikuiva on aina hyvä, mutta jos mieltymykset tietää niin tuotekin on ihan jees.

Älä ole aina vaan se vastaanottava puoli.

Vierailija
40/79 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytössä kola, lapio ja mönkijä. Ulkopuolisia ei käy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme