Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suolaton elämätapa on mahdoton noudattaa!

Vierailija
12.01.2021 |

Suola turvottaa kamalasti mut mahdoton poistaa!

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiilihydraatti (=sokeri) on se joka sitoo nestettä kehoon, ei suola.   Itsellä satunnaisiin turvotuksinn (koska en ole tiukkapipo ja herkuttelen ajoittain hyvällä hiilarimätöllä, karkilla tms), suolainen vhh-ruoka+runsas neste pistää nesteet kunnolla liikkeelle ja päivän kusettaa kuin palokunnan hevosta, mutta sit se helpottaa. 

Jos sulla ei ole muuta terveydellistä syytä olla suolattomalla ruualla niin suosittelen mieluummin hiilarien vähentämistä. Jos ei keto nappaa niin huomattava vähentäminenkin auttaa just tuohon turvotukseen. Ja kaali, selleri, vihreä omena, vihreä tee, mausteet (chili) laittaa nesteet liikkeelle. Kevyt liikunta ja vhh auttaa varmasti paremmin kuin suolaton ruokavalio.

Niin, sinulla näin. Ihmisten elimistöt ovat kuitenkin erilaisia, etkä sinä edusta kaikkia ihmisiä.

No ei se sun elimistös niin kummallinen ole etteikö hiilihydraatit saa turvotusta aikaan. Ihan turha suolaa on syyttää.

En puhu nyt itsestäni. Minua ei turvota suola eikä normaali ruoka, jota syön. (Syön pääosin vegaanisesti, eli niitä hiilareitakin löytyy ihan reippaasti) Suolan nestettä keräävä vaikutus on ihan fakta, eli turha yrittää mitätöidä jos joku sitä kokee. Samoin tietyt hiilihydraatit turvottavat toisia ihmisiä. Sitäkään on turha lähteä epäilemään.

Joopa joo

Vierailija
22/33 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap, suolasaantini on suunnilleen 6g päivässä. Lähes mahdotonta tiputtaa tohon esim. 2 grammaan. Jos haluu niin joutuu luopuu chilikastikkeista, juustosta ja leivästä. Muuten vain syön omatekemiä. Joskus huvikseen katon kauppojen tuotteiden suolamäärä, ne on aivan jäätäviä!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ap, suolasaantini on suunnilleen 6g päivässä. Lähes mahdotonta tiputtaa tohon esim. 2 grammaan. Jos haluu niin joutuu luopuu chilikastikkeista, juustosta ja leivästä. Muuten vain syön omatekemiä. Joskus huvikseen katon kauppojen tuotteiden suolamäärä, ne on aivan jäätäviä!!

Älä syö tuollaisia suolaisia herkkuja joka päivä. Ihan kuten itse kerrot niin sellainen suolan syöminen on liian epäterveellistä. Parempi syödä niitä vain harvoin. Ihan kuten vaikka jotain pekonia. Terveellistä ruokaa, mutta ei missään nimessä päivittäin syötynä.

Vierailija
24/33 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotona tehtyjen ruokien suolapitoisuutta tuskin edes tiedät, joten ne saattaa olla vähintään yhtä suolaisia kuin kaupoissa myytävien ruokien. 99 % ihmisistä lisää ruokaansa suolaa näppituntumalla, jolloin se määrä voi olla ihan mitä vaan.

Vierailija
25/33 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu oikein helpolla. Teet itse kaiken ruokasi et syö enää ikinä ravintoloissa tai eineksiä.

Tiedät että olet onnistunut kun sinulle on kehittynyt suola aisti.

Ja jos kotona joku muu tekee ruokia tämä on kiellettävä käyttämästä suolaa. Voi sitten itse vapaasti lisätä ruokaansa jos kiinnostaa.

Vierailija
26/33 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Natrium on meille välttämätön ravintoaine. Ei siitä pidä kokonaan luopua vaan käyttää kohtuudella.

Länkytilänkyti paskaa jauhaa.

Jo alle suosituksen pääseminen vaatii paljon työtä. Natriumia tulee aina vähintään tuplasti tarpeeseen nähden.

Kuoltuani ensimmäinen kerran heräsin sairaalasta katetri niskassa. Olin ilmeisesti syönyt liian terveellisesti. Siitä sitten kohti keittämään perunoita kahdesti toisen kerran ilman kuoria elämä vähäsuolaisseksi ymv muutoksia.

No ei mikään siinä vaiheessa enää auttanut joten eiku kuolemaa toisen ja kolmannen kerran ja kolmas munuainen. Tällainen tämä elämä kulkenut viimeiset mitä lie 15 vuotta. Niin jo ja kärsin suola puutos romahduksesta siinä välissä.

Vierailija
27/33 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilihydraatit kerää nestettä. Ihminen ei tarvitse sokeria, mutta suoloja tarvitsee tai muuten kuolee.

Vierailija
28/33 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tekee ruuat itse ei tarvitse laittaa suolaa jos ei tahdo. Edes leipään

Makua saa paahtamalla ja mausteilla

Pippuri rouhetta voi olla hyvä välttää joka tapauksessa. Sain siitä kaliumia aivan liikaa ja oksensin kaiken.

Et semmosia nefrologisia ongelmia.

Vierailija
29/33 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksikin työkaveria, jotka noudattavat täysin suolatonta ruokavaliota menierin taudin takia. Ja ihan syövät molemmat julkisissa ravintoloissa, toki esim työpaikkaravintolan kanssa heillä on vakisopimus, ja juhlien/työillallistn yms kohdalla ravintolalle kerrotaan etukäteen. Toinenon vielä silleen tärkeässä asemassa, että näitä edustusdinnereitä on paljon. Eli kyllä se mahdollista on!

Vierailija
30/33 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykokarppi vois nyt hengähtää välillä.

Vierailija
31/33 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Natrium on meille välttämätön ravintoaine. Ei siitä pidä kokonaan luopua vaan käyttää kohtuudella.

Lisättyä suolaa ei tarvita.

Mistäs sinä sitten jodia saat? Teollisuuden elintarvikkeissa ei käytetä jodioitua suolaa, joten jodi on lisättävä itse suolan muodossa. Jos elimistö ei saa tarpeeksi jodia, vaarana on kilpirauhasvaivat. Helpompi tapa on tehdä ruoka itse ja lisätä siihen se jodioitu suola.

Nyt on vanhaa tietoa. Suomalaiset elintarvikevalmistajat käyttävät pääsääntöisesti nykyään jodioitua suolaa. Ulkomaiset on tietysti eri asia.

Vierailija
32/33 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suolaton ei ole elämän- vaan kuolintapa.

Natrium on elintärkeä elektrolyytti. Keho osaa poistaa ylimääräisen mutta vaje aiheuttaa hermosto- ja aineenvaihduntaongelmia aina sydänpysähdykseen saakka.

Hetkellinen runsas suolan saanti voi janottaa koska keho kuluttaa vettä sen poistamiseen (virtsa, hikoilu ja isoissa annoksissa ripulointi) mutta ei se kerryttä vettä elimistöön turvottavasti.

Vähäsuolaista voi kannattaa syödä jos on henkeä uhkaava verenpainetauti entuudestaan, mutta perusterveelle suolasta ei ole haittaa.

Hiilarit turvottaa. Usein hiilaririkas ruoka sisältää myös suolaa paljon. Suola on silti turvotukseen syytön sivullinen ja syntipukki.

Pazkaa jauhat. Suolan tarve on 1g ja sitä on mahdoton alittaa. 5 vaatii jatkuvaa karsimista. 10 tulee helposti ja monena päivänä 20. Karppaus todettiin vitsiksi jo 10 v sitten.

Vierailija
33/33 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika suola (yli 5g/vrk) on erittäin haitallista ja epäterveellistä myös perusterveelle. Ilman verenpaineongelmiakin. Tätä ei usein ymmärretä.

Vähäsuolaista ruokavaliota pystyy noudattamaan kun tekee itse ruoat ja leipiä yms ostaessa kiinnitää huoniota suolapitoisuuksiin sekä valitsee vähäsuolaiset vaihtoehdot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi