Tein muuttaessa hirveän virheen, koska en voi sietää tätä paikkakuntaa
Suunnittelin muuttoa varmaan kaksi vuotta. Olin ihan varma että haluan muuttaa pohjoisemmas pk-seudun vilinästä. Päädyimme Meri-Lappiin.
Olemme olleet täällä nyt kaksi kuukautta ja ahdistukseni kasvaa päivä päivältä. Tiesin jo ensimmäisenä päivänä että tein ison virheen muuttaessani palveluiden ääreltä, autottomana yksinhuoltajana tänne. Elämä tuntuu tosi vaikealta. Tunnen olevani kuin eri planeetalla. En vain pysty sopeutua tänne. Olen muuttanut aiemminkin pidemmän matkan päähän, mutta koskaan ei ole tullut tällaista totaalisen kauheaa tunnetta siitä että en tule ikinä viihtymään.
Kuinka pian on sallittua muuttaa takaisin pk-seudulle? Määräaikainen työsopimus loppuu viikon päästä. Jatkoa saisin varmasti, mutta tuntuu etten kestä tuolla työpaikassakaan yhtään kauempaa. Ajattelin ensin että koitan kestää kevääseen, mutta sekin tuntuu liian pitkältä ajalta.
Annan itsestäni varmasti todella epätasapainoisen kuvan lasten kouluunkin jos muutetaan takaisin jo nyt :(
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan tunnettu tosiasia, että Kemi on Suomen Mordor. Olisitte jatkaneet vielä muutama sata kilometriä pohjoiseen.
Kemi on Suomen Mordor? Tämähän kuulostaa mielenkiintoiselta. Kerro lisää?
No siis himmee paskaläävä täynnä örkkejä ja keskellä on torni.
:D
Sama kyllä pätee Tornioonkin...
No mutta väititkö, että Tornio on paskempi läävä kuin Kemi?
En, mutta mie oonkin Torniosta ;)
Ah, nurkkakuntaisuus!
Kaikki tekee virheitä. Takaisin vaan jos siltä tuntuu, se on sinun elämäsi eikä arvostelijoiden :) Nyt ei vielä lapsetkaan ole varmaan saaneet läheisiä kavereita niin on helppo palata entisiin maisemiin.
Siis missä on Meri-Lappi? En jaksa googlettaa, olen pahoillani.
Tämä olisi jo ajatuksena aivan painajainen, olkoon tuo paikka missä vain. Takaisin pääset aina. Voithan muuttaa pk-seudulla johonkin muualle kuin vanhalle paikkakunnalle? Sekin olisi jo vaihtelua. :)
Suosittelen kyllä muuttamaan takaisin jos siltä tuntuu. Itse muutimme, kun olin lapsi toiselle paikkakunnalle ja asuimme siellä aikuisuuteni asti. Nämä vuodet olivat täynnä kiusaamista ja yksinäisyyttä. Siinä mielessä aina mietin, että olisi ollut parempi jättää muuttamatta. Irti oli vaikeaa päästä enää, kun perheemme osti talon ja oli lainaa, joten myöhäistä katua.
Jos muutit Kemiin, niin oikeasti, äkkiä pois. Suomen kommunistisin paikkakunta, matala koulutustaso yms. Olen itse Oulusta ja tunnen täältä monta kemiläistä. Kukaan ei muuttaisi takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan tunnettu tosiasia, että Kemi on Suomen Mordor. Olisitte jatkaneet vielä muutama sata kilometriä pohjoiseen.
Kemi on Suomen Mordor? Tämähän kuulostaa mielenkiintoiselta. Kerro lisää?
No siis himmee paskaläävä täynnä örkkejä ja keskellä on torni.
Herranjestas. Tuohan täytyy itse käydä näkemässä.
Tosi outoa, että tulee edes mieleen muuttaa pikkupaikkaan ilman autoa! Etkö voisi hommata menopeliä, niin helpottaisi? Toisaalta, mikä estää muuttamasta vaan takaisin? Tuskin kukaan ihmettelee, jos sanot, että ette viihtyneetkään. Ei se mikään epäonnistuminen ole.
Kannattaa toki muistaa, että tämä korona-aika antaa aika negatiivisen kuvan minkään paikkakunnan oikeasta arjesta. Kaikki kulttuuri- tai harrastustoiminta on kiinni, kaikki hauskuus on minimissä ja on vain varovaisuutta ja etätöitä/etäkoulua.
Itse muutin viime kesänä Tampereelle oikein kivalle alueelle ja olen aina pitänyt aikaisemmin Tampereesta, vaan tällä hetkellä koko paikka masentaa ja ihmettelen, miksi lähdin tutusta ja turvallisesta kotikaupungistani tänne ankeuteen. Ymmärrän kuitenkin, että kaikki ne jutut, mistä täällä aiemmin tykkäsin, ovat nyt aivan minimissä ja tiedän, että joskus elämä taas normalisoituu tältäkin osin. Sitten vasta voi arvioida, että oliko tämä oikea päätös.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa toki muistaa, että tämä korona-aika antaa aika negatiivisen kuvan minkään paikkakunnan oikeasta arjesta. Kaikki kulttuuri- tai harrastustoiminta on kiinni, kaikki hauskuus on minimissä ja on vain varovaisuutta ja etätöitä/etäkoulua.
Itse muutin viime kesänä Tampereelle oikein kivalle alueelle ja olen aina pitänyt aikaisemmin Tampereesta, vaan tällä hetkellä koko paikka masentaa ja ihmettelen, miksi lähdin tutusta ja turvallisesta kotikaupungistani tänne ankeuteen. Ymmärrän kuitenkin, että kaikki ne jutut, mistä täällä aiemmin tykkäsin, ovat nyt aivan minimissä ja tiedän, että joskus elämä taas normalisoituu tältäkin osin. Sitten vasta voi arvioida, että oliko tämä oikea päätös.
Miksi muutit?
Hah, vuoden vitsi muuttaa Lappiin autottomana :D provohan tämä on, ei kukaan voi olla noin tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi muutit?
Sain vakituisen työpaikan.
29
Siirtykäähän pikkusen etelään päin eli Ouluun, niin johan on palveluja ja muutenkin mukava meininki!
T. Oululaistunut ex-helsinkiläinen
Äkkiä vaan pois! Eikä tarvii selitellä kenellekkään mitään. Ei edes silloin, jos joku kysyy. Mistä olisit voinut tietää, ettet viihdy siellä? Ei kaikkien valintojen tarvii olla loppuelämän mittaisia <3
Elämäni kauhein asuminen oli 5 vuotta pääkaupunkiseudulla, sen jälkeen 2 vuotta kemissä. Onneksi enää en asu kummassakaan.
Kemiä karseampaa saa kyllä hakea. Ohi ajaminenkin saa voimaan pahoin.
No mutta väititkö, että Tornio on paskempi läävä kuin Kemi?