Yle: Fimealle 3 ilmoitusta vakavasta haittareaktiosta koronarokotteeseen
Mun mielestä kuulostaa aika paljolta näillä määrillä. Siis 3:lta henki pois ellei olisi ollut paikalla laitteistoa, lääkkeitä ja hoitajia analyfaktisen reaktion varalta?
Joku trolli täällä väitti että vaan punotusta ollut ilmoitukset.
Kommentit (92)
Entäs se Koronaan menehtynyt mäkimaajoukkueen pitkäaikainen lääkäri.. julkkis hänkin.. ei selvinnyt.. ja sai taudin Alpeilta keväällä..
Vierailija kirjoitti:
Entäs se Koronaan menehtynyt mäkimaajoukkueen pitkäaikainen lääkäri.. julkkis hänkin.. ei selvinnyt.. ja sai taudin Alpeilta keväällä..
Ei ollut 80-vuotias hoivakotivanhus, mutta eipä ollut tavallinen flunssa hänelle..
Haittailmoituksia tulee, totta kai. Ilmoituksen voi tehdä kuka hyvänsä.
Haittailmoitus ei tarkoita, että haitta on aiheutunut rokotteesta. Asia pitää ensin tutkia.
Vai ovatko teidän mielestänne kaikki random-ihmisten ilmoitukset lähtökohtaisesti tosia?
Kyllä tutkittu rokote on pienempi riski kuin uudenlaisen ”tutkimattoman” virustaudin sairastaminen.. koronastahan voi jäädä vaikka mitä jälkiseuraamuksia tai puhjeta autoimmuunisairauksia.. riski on rokotteessa pienempi. En ymmärrä miksi joku pelkää rokotetta enemmän. Käsittämätöntä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut 80-vuotias hoivakotivanhus, mutta eipä ollut tavallinen flunssa hänelle..
64-vuotias on jo jos ei riskiryhmää niin ainakin hyvin lähelle sitä.. Ottakoot he rokotteen, nuoret ja terveet voivat halutessaan hankkia immuniteetin sairastamalla kyseisen taudin tai olla sairastamatta. Kovin innokkaasti ollaan nyt tuikkimassa rokotteita kohteesta viis. Samaam aikaan rokoteyhtiöt hieroo karvaisia ahnaita käsiään yhteen. Ja loppujen lopuksi nähdään, että rokotteitta tyrkyttävät tahot saavat isot siivut yritysten tuotoista.. Jeee
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tutkittu rokote on pienempi riski kuin uudenlaisen ”tutkimattoman” virustaudin sairastaminen.. koronastahan voi jäädä vaikka mitä jälkiseuraamuksia tai puhjeta autoimmuunisairauksia.. riski on rokotteessa pienempi. En ymmärrä miksi joku pelkää rokotetta enemmän. Käsittämätöntä!
Virusta on keretty tutkimaan kauemmin kuin rokotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi iik.
Lääkkeissä on aina haittoja ja aina on joku jolle ne ei sovi. Meillä ei olisi yhtään lääkettä, jos lääke kiellettäisiin jos tulee muutama hassu, jolle lääke (rokote) ei käy.
Voi jösses teitä öyhöttäjiä.
Niinpä. En koskaan lakkaa ihmettelemästä niitä, joiden mielestä rokotteista ei saisi tulla yhtään haitallisia sivuvaikutuksia kenellekään tai ei ainakaan vakavia. Ei vaikka sairaus jota vastaan rokotus annetaan olisi kuinka vaarallinen.
Olen sikapiikkiin asti luullut, että rokotukset ovat kuta kuinkin täysin turvallisia. Yllätykseni on ollut melkoinen kun sittemmin on tullut puhetta kaikenlaisista haitoista. Enää en ota yhtäkään rokotusta itse ja jos mulla nyt olisi pieniä lapsia, miettisin tarkoin mitkä rokotukset annan laittaa.
Luonnollisesti tämän koronapiikin jätän myös väliin. Mua ei yhtään huvita kokeilla onneani sen kanssa.
Kai ymmärrät, että jos jätät rokotteen ottamatta, päädyt kokeilemaan onneasi koronan kanssa?
Voisitteko lopettaa tuon koronahysterisoinnin, kiitos. Minulla se oli ihan tavallinen flunssa. Kuten muillakin perusterveillä.
No näinpä, paljon melua lähes tyhjästä. Mulla ja miehelläni oli korona, ei olla nuoria, terveitä kylläkin, eikä muuten mussutella buranaakaan. En muista, että olisin koskaan sairastanut yhtä lievää nuhaa. Sama kaikilla tuntemillani koronapotilailla. Yhden sanottiin siihen kuolleen, siis jonka nimeltä tiedän. 87-v, monisairas vuodepotilas hoivakodissa, ei enää pariin vuoteen tiennyt missä ja kuka on ja oli viittä vaille saattohoidossa kun sai tartunnan. Nyt ei sitten kenenkään tuon hoivakodin vanhuksen luona pääse omaiset käymään, tietää sitä mm. Että vanhukset eivät ulkoile, kukaan ei hiero hartioita ja jalkoja, jumppauta, lue lehtiä, pidä kädestä, silitä hiuksia. Surkeaa on tämä aika ja koronahysteerikkojen itsekkyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korona ei vaikuta ihan kauhean vaaralliselta, koska kaikki koronan saaneet julkkiset mitä tiedän, ovat selvinneet siitä. Ehkä ovat sitten saaneet jotakin salaista superhoitoa mitä ei taviksille anneta mutta tällaiseen käsitykseen olen silti päätynyt.
Jopa Ahtisaaret selvisivät siitä keväällä vaikka se virus taisi silloin olla ärhäkimmillään.
Oletko tosissasi? Olet laskenut yhteen kaikki ne viisi julkista, joiden tiedät sairastaneen koronan, ja kun kukaan heistä ei ole kuollut, teet päätelmän, ettei korona ole vaarallinen. Luotettavat tieteelliset tutkimukset tehdään hieman suuremmalla otannalla satunnaisesti valituista henkilöistä, ei muutamasta julkkiksesta, jonka joku tietää.
Kyllähän koronan sairastaneita julkisuuden henkilöitä jotka ovat siitä selvinneet on vaikka kuinka paljon:
Martti Ahtisaari
Eeva Ahtisaari
Juhani Laitala
Aimo Räsänen
Baba Lybek
Pekka Lehti
Antti Liinpää
Joonas Könttä
Arto Satonen
Tom Packalèn
Eli onhan noita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
64-vuotias on jo jos ei riskiryhmää niin ainakin hyvin lähelle sitä.. Ottakoot he rokotteen, nuoret ja terveet voivat halutessaan hankkia immuniteetin sairastamalla kyseisen taudin tai olla sairastamatta. Kovin innokkaasti ollaan nyt tuikkimassa rokotteita kohteesta viis. Samaam aikaan rokoteyhtiöt hieroo karvaisia ahnaita käsiään yhteen. Ja loppujen lopuksi nähdään, että rokotteitta tyrkyttävät tahot saavat isot siivut yritysten tuotoista.. Jeee
Yli kuusikymppisillä on riskiryhmän kuolleisuus, mutta Suomessa ei lueta kuuluvaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko terve ja hyvässä kunnossa? Millaiset elintavat? K
Söikö riittävästi d-vitamiinia?
Minulta on kuollut kaksi nuorta tuttua influenssaan, toinen oli rokotettu. Molemmat olivat terveitä. Se on ikävää, että nuoriakin ihmisiä kuolee tauteihin. Sellaista se vain on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi iik.
Lääkkeissä on aina haittoja ja aina on joku jolle ne ei sovi. Meillä ei olisi yhtään lääkettä, jos lääke kiellettäisiin jos tulee muutama hassu, jolle lääke (rokote) ei käy.
Voi jösses teitä öyhöttäjiä.
Niinpä. En koskaan lakkaa ihmettelemästä niitä, joiden mielestä rokotteista ei saisi tulla yhtään haitallisia sivuvaikutuksia kenellekään tai ei ainakaan vakavia. Ei vaikka sairaus jota vastaan rokotus annetaan olisi kuinka vaarallinen.
Olen sikapiikkiin asti luullut, että rokotukset ovat kuta kuinkin täysin turvallisia. Yllätykseni on ollut melkoinen kun sittemmin on tullut puhetta kaikenlaisista haitoista. Enää en ota yhtäkään rokotusta itse ja jos mulla nyt olisi pieniä lapsia, miettisin tarkoin mitkä rokotukset annan laittaa.
Luonnollisesti tämän koronapiikin jätän myös väliin. Mua ei yhtään huvita kokeilla onneani sen kanssa.
Kai ymmärrät, että jos jätät rokotteen ottamatta, päädyt kokeilemaan onneasi koronan kanssa?
Voisitteko lopettaa tuon koronahysterisoinnin, kiitos. Minulla se oli ihan tavallinen flunssa. Kuten muillakin perusterveillä.
No näinpä, paljon melua lähes tyhjästä. Mulla ja miehelläni oli korona, ei olla nuoria, terveitä kylläkin, eikä muuten mussutella buranaakaan. En muista, että olisin koskaan sairastanut yhtä lievää nuhaa. Sama kaikilla tuntemillani koronapotilailla. Yhden sanottiin siihen kuolleen, siis jonka nimeltä tiedän. 87-v, monisairas vuodepotilas hoivakodissa, ei enää pariin vuoteen tiennyt missä ja kuka on ja oli viittä vaille saattohoidossa kun sai tartunnan. Nyt ei sitten kenenkään tuon hoivakodin vanhuksen luona pääse omaiset käymään, tietää sitä mm. Että vanhukset eivät ulkoile, kukaan ei hiero hartioita ja jalkoja, jumppauta, lue lehtiä, pidä kädestä, silitä hiuksia. Surkeaa on tämä aika ja koronahysteerikkojen itsekkyys.
Hyvin sanottu!!!
Njaa. Kanniskelen adrenaliinikynää mukana, koska mulla on henkeä uhkaava ruoka-aineallergia. Otan koronarokotteen. Anafylaksia on pelottava, mut hoidettavissa. Korona on pahempi riski.