Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Edullinen pieni rotukoira?

Hauhau
28.06.2023 |

Harkitsen koiran hankkimista. Monesta syystä haluan aika pienen koiran. Hinnoissa näyttää olevan aikamoinen haitari, noin välillä 1300-3000 on katselemani pennut olleet.

Haluan rotukoiran, etten vahingossa tukisi jotakin epämääräistä toimintaa ja että vanhempien terveys on tutkittu. Kuvittelen, että nämä täyttyvät sillä että ostaa kennelliittoon rekisteröidyn koiran.

Kysymys kuuluu, että mitkä pienet rodut ovat edullisemmasta päästä? Minulla ei ole mitään syytä hankkia huippusukuista huippukoiraa eikä jotain tiettyä suosittua rotua. Hakusessa pieni, ei voimakkaan metsästysviettinen perhekoira, joka ei maksaisi maltaita. Mitä ehdotatte?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää sataa paraatillesi, mutta sellaista asiaa ei ole kuin pieni ja halpa rotukoira

Vierailija
2/40 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tarkoitan että tuosta edullisemmasta päästä välillä 1300-3000. Olen nähnyt esim. aussipentuja tuolla alimmalla hinnalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ei pitäisi etsiä koiraa hinta edellä vaan juuri sinulle sopivaa rotua. 

Vierailija
4/40 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankintahinta on pienin kustannus koirassa. Jos jo siitä pitää tinkiä, sinulla tuskin on vara pitää sitä ylläkään.

Vierailija
5/40 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos näistä tiedoista. Kyllä minulle sillä on väliä, laitanko koiran hankintaan 1500e vai 3000e, sen verran nuuka olen. Koiran ylläpitoon riittää kyllä rahaa.

Tuo mainitsemani aussi voisi oikein hyvin sopia meille. Ehkä on muitakin sopivia rotuja, jotka eivät ole huippuhinnoissa?

Vierailija
6/40 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiraaiheisessa tietokisassa oli koiraharrastuksista:

mikä näistä on koiraharrastus?A: Hurttaralli. B. Tasohyppely. C. Hauhau.  D. Agility.

Vierailija
7/40 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rotukoira pitäisi saada mutta mahdollisimman halvalla? Ei niitä oo erikoistarjouksissa.

Vierailija
8/40 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävää sataa paraatillesi, mutta sellaista asiaa ei ole kuin pieni ja halpa rotukoira

Saati terve. Pienet koirat on jalostettu sairaiksi, kuten valtaosa suuristakin.

Vierailija
9/40 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoituskoiran voit onnistua saamaan halvemmalla. Sillä myyjä yleensä teettää yhden pentueen jonka jälkeen omistus siirtyy sinulle. Voit myös etsiä kodinvaihtajia, iäkkäämpiäkin.

Vierailija
10/40 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rotukoira pitäisi saada mutta mahdollisimman halvalla? Ei niitä oo erikoistarjouksissa.

Itse asiassa kyllä voi olla erikoistarjouksessa. Sain edulliseen hintaan rotukoiran, jolla oli luppakorvat rodun vastaisesti. Siitä ei ollut näyttelykoiraksi, joten sain hinnanalennuksen.. 

Vierailija
11/40 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi helpompi antaa ehdotuksia jos tietäisi enemmän kuin että pitäisi olla suht halpa. Esim kuinka paljon olet valmis panostamaan turkinlaatuun. Kuinka paljon liikuntaa tulee saamaan, asumismuoto jne.

Vierailija
12/40 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi helpompi antaa ehdotuksia jos tietäisi enemmän kuin että pitäisi olla suht halpa. Esim kuinka paljon olet valmis panostamaan turkinlaatuun. Kuinka paljon liikuntaa tulee saamaan, asumismuoto jne.

siis turkinhoitoon

Vierailija
13/40 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoin tapa säästää koiran ostossa on hylätä toive rotukoirasta. Seropistakin joutuu nykyään maksamaan ihan järjettömästi, mutta jos ei aio koiraa näyttelyissä käyttää, niin se on aivan turha panostus.

Vierailija
14/40 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpoin tapa säästää koiran ostossa on hylätä toive rotukoirasta. Seropistakin joutuu nykyään maksamaan ihan järjettömästi, mutta jos ei aio koiraa näyttelyissä käyttää, niin se on aivan turha panostus.

Se ei todellakaan ole turha panostus, että koiran perimä on tarkkaan tiedossa ja sen vanhemmat, joiden perimä myös on tiedossa, on tarkasti valittu.

Vierailija
15/40 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se kun ei takaa yhtään mitään. Silti sillä pennulla voi olla vaikka mitä vaivoja nyt tai tulevaisuudessa.

Vierailija
16/40 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuokin että hintoja nostetaan jatkuvasti, ei johda hyvään. Kynnys hankkia pentu jostain edullisesti madaltuu, valitettavasti. Itse olen kahdesta pienestä rotukoirasta maksanut n.10v sitten n. 1200e. Googlasin kyseisen rodun pennun tämän päivän hinnan ja tuli jopa 2000e. Aikamoinen nousu.

Vierailija
17/40 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen käyttänyt rotukoirani kerran pentunäyttelyssä ja toisen kerran juniorinäyttelyssä enkä sen jälkeen ole käynyt näyttelyissä ja se oli ihan ok kasvattajalle. Halusin tietynlaisen rodun ja ehdottomasti trimmattavan rodun ettei sen karvaa ole asunnossa, kun trimmataan säännöllisesti. 

Vierailija
18/40 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Balkanin maista ja Kreikasta löytyy paljon pienikokoisia sekarotuisia, jotka ovat terveitä. Esim. Balkanin koirat on luotettava rescue-järjestö, koirilla on paperit ja loishäädöt kunnossa. Mikä on, kun sellainen ei kelpaa?

Omani on kissan kokoinen, koiran näköinen ja terve kuin pukki. Nyt 8 v. Lääkärillä vain pakolliset rokote- yms. käynnit tähän mennessä.

Vierailija
19/40 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä on nykyään jo tutkimustakin, sekarotuisilla on selvästi vähemmän perinnöllisiä sairauksia kuin jalostetuilla.

Vierailija
20/40 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Balkanin maista ja Kreikasta löytyy paljon pienikokoisia sekarotuisia, jotka ovat terveitä. Esim. Balkanin koirat on luotettava rescue-järjestö, koirilla on paperit ja loishäädöt kunnossa. Mikä on, kun sellainen ei kelpaa?

Omani on kissan kokoinen, koiran näköinen ja terve kuin pukki. Nyt 8 v. Lääkärillä vain pakolliset rokote- yms. käynnit tähän mennessä.

En tiedä. Itse en ole hankkimassa koiraa, mutta jos olisin, en huolisi muuta kuin sekarotuisen sillä vastustan rotujalostusta. Rescue ei kuitenkaan ole mikään patenttiratkaisu. Koiran historiasta ei tiedetä tarpeeksi ja menneisyys jättää väistämättä jälkensä psyykeen. Jotkut saavat ihanan kotikoiran ja elämänkumppanin, toiset taas arvaamattoman käteenpurijan ja hätäpissailijan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme