Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Fimealle 3 ilmoitusta vakavasta haittareaktiosta koronarokotteeseen

Vierailija
12.01.2021 |

Mun mielestä kuulostaa aika paljolta näillä määrillä. Siis 3:lta henki pois ellei olisi ollut paikalla laitteistoa, lääkkeitä ja hoitajia analyfaktisen reaktion varalta?

Joku trolli täällä väitti että vaan punotusta ollut ilmoitukset.

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tietoa haittareaktion saaneiden edeltävästä terveydestä? Viruksessa komplikaatioriski koskee lähinnä perussairaita, mutta jos rokotteesta saa perusterveet oireita, niin on jätän mielummin rohkeemmille.

Jotkut perusterveet saa varmasti oireita koronarokotteista. Tuskin kuitenkaan yhtä pahoja kuin koronasta.

Jos meinaa kuolla rokotteesta, niin minusta se on aika paha. Koronan on enää vaikea olla sen pahempi.

Perusterveenä, nuorena ja hyvinvoivana ihmisenä taitaa olla isompi riski kuolla rokotteeseen kuin koronaan. Tämän hetkisen tiedon perusteella ottaisin ristikseni mielummin koronan kuin rokotteen.

Perusterveitä nuoria on kuollut koronaan, joskin hyvin vähän. Perusterveitä nuoria ei ole kuollut rokotteeseen lainkaan. Selittäisitkö logiikan, jolla rokote on isompi riski?

Katsotaan parin vuoden pääs kun autoimmuunitaudit räjähtää käsiin.

Vierailija
62/92 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi iik.

Lääkkeissä on aina haittoja ja aina on joku jolle ne ei sovi. Meillä ei olisi yhtään lääkettä, jos lääke kiellettäisiin jos tulee muutama hassu, jolle lääke (rokote) ei käy.

Voi jösses teitä öyhöttäjiä.

Niinpä. En koskaan lakkaa ihmettelemästä niitä, joiden mielestä rokotteista ei saisi tulla yhtään haitallisia sivuvaikutuksia kenellekään tai ei ainakaan vakavia. Ei vaikka sairaus jota vastaan rokotus annetaan olisi kuinka vaarallinen.

Olen sikapiikkiin asti luullut, että rokotukset ovat kuta kuinkin täysin turvallisia. Yllätykseni on ollut melkoinen kun sittemmin on tullut puhetta kaikenlaisista haitoista. Enää en ota yhtäkään rokotusta itse ja jos mulla nyt olisi pieniä lapsia, miettisin tarkoin mitkä rokotukset annan laittaa.

Luonnollisesti tämän koronapiikin jätän myös väliin. Mua ei yhtään huvita kokeilla onneani sen kanssa. 

Kai ymmärrät, että jos jätät rokotteen ottamatta, päädyt kokeilemaan onneasi koronan kanssa? 

Voisitteko lopettaa tuon koronahysterisoinnin, kiitos. Minulla se oli ihan tavallinen flunssa. Kuten muillakin perusterveillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi iik.

Lääkkeissä on aina haittoja ja aina on joku jolle ne ei sovi. Meillä ei olisi yhtään lääkettä, jos lääke kiellettäisiin jos tulee muutama hassu, jolle lääke (rokote) ei käy.

Niinpä. En koskaan lakkaa ihmettelemästä niitä, joiden mielestä rokotteista ei saisi tulla yhtään haitallisia sivuvaikutuksia kenellekään tai ei ainakaan vakavia. Ei vaikka sairaus jota vastaan rokotus annetaan olisi kuinka vaarallinen.

Yleensä lääke annetaan sairaalle. Siksi sen riskit hyväksytään.

Rokote annetaan täysin terveelle. Ei ole hyväksyttävää vähätellä vakavien haittojen aiheuttamista täysin terveelle.

Rokote annetaan, jotta rokotettava välttyisi sairastumasta vaaralliseen tautiin. Sen takia on hyväksyttävä, että rokotteista voi aiheutua joillekin vakaviakin sivuvaikutuksia ja äärimmäisessä tapauksessa jopa kuolema. Mitä vaarallisemmalta ja herkemmin tarttuvalta sairaudelta pyritään suojautumaan, sitä vakavampia sivuvaikutuksia rokotteilta voidaan hyväksyä. 

Vierailija
64/92 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronaan ei todellakaan tarvita mitään rokotusta. Ihan median luomaa BS:ää! Tiedättekö, että näitä Rna-rokotteita ei ole koskaan pistetty ihmisiin aiemmin. Miten jotkut ovat niin TYHMIÄ, että suostuvat koekaniineiksi??!! :o En ymmärrä!

Vierailija
65/92 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tietoa haittareaktion saaneiden edeltävästä terveydestä? Viruksessa komplikaatioriski koskee lähinnä perussairaita, mutta jos rokotteesta saa perusterveet oireita, niin on jätän mielummin rohkeemmille.

Jotkut perusterveet saa varmasti oireita koronarokotteista. Tuskin kuitenkaan yhtä pahoja kuin koronasta.

Jos meinaa kuolla rokotteesta, niin minusta se on aika paha. Koronan on enää vaikea olla sen pahempi.

Perusterveenä, nuorena ja hyvinvoivana ihmisenä taitaa olla isompi riski kuolla rokotteeseen kuin koronaan. Tämän hetkisen tiedon perusteella ottaisin ristikseni mielummin koronan kuin rokotteen.

Perusterveitä nuoria on kuollut koronaan, joskin hyvin vähän. Perusterveitä nuoria ei ole kuollut rokotteeseen lainkaan. Selittäisitkö logiikan, jolla rokote on isompi riski?

Mitä jos parin vuoden päästä todetaan, että lievänkin koronan sairastaneilla puhkeaa usein autoimmuunisairauksia, mutta rokotetuilla sellaiset sairaudet on harvinaisia? 

Vierailija
66/92 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi iik.

Yleensä lääke annetaan sairaalle. Siksi sen riskit hyväksytään.

Rokote annetaan täysin terveelle. Ei ole hyväksyttävää vähätellä vakavien haittojen aiheuttamista täysin terveelle.

Rokote annetaan, jotta rokotettava välttyisi sairastumasta vaaralliseen tautiin. Sen takia on hyväksyttävä, että rokotteista voi aiheutua joillekin vakaviakin sivuvaikutuksia ja äärimmäisessä tapauksessa jopa kuolema. Mitä vaarallisemmalta ja herkemmin tarttuvalta sairaudelta pyritään suojautumaan, sitä vakavampia sivuvaikutuksia rokotteilta voidaan hyväksyä. 

Korona ei ole influenssaa vaarallisempi.

Vierailija
67/92 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole kuollut YHTÄÄN nuorta eikä lasta koronaan, eikä myöskään Ruotsissa. 

Ainoastaan 58 kuollutta alle 69-vuotiasta. 58!!! 

Ja media rummuttaa uskomatonta koronapsykoosiaan 24/7!! 

Herätkää jo... <3

Vierailija
68/92 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona ei vaikuta ihan kauhean vaaralliselta, koska kaikki koronan saaneet julkkiset mitä tiedän, ovat selvinneet siitä. Ehkä ovat sitten saaneet jotakin salaista superhoitoa mitä ei taviksille anneta mutta tällaiseen käsitykseen olen silti päätynyt.

Jopa Ahtisaaret selvisivät siitä keväällä vaikka se virus taisi silloin olla ärhäkimmillään.

Vierailija
69/92 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi iik.

Olen sikapiikkiin asti luullut, että rokotukset ovat kuta kuinkin täysin turvallisia. Yllätykseni on ollut melkoinen kun sittemmin on tullut puhetta kaikenlaisista haitoista. Enää en ota yhtäkään rokotusta itse ja jos mulla nyt olisi pieniä lapsia, miettisin tarkoin mitkä rokotukset annan laittaa.

Luonnollisesti tämän koronapiikin jätän myös väliin. Mua ei yhtään huvita kokeilla onneani sen kanssa. 

Kai ymmärrät, että jos jätät rokotteen ottamatta, päädyt kokeilemaan onneasi koronan kanssa? 

En päädy. En ota kumpaakaan.

Siinä tapauksessa kuolet pian, joten otan osaa.

Korona on tullut maailmaan jäädäkseen, joten ennemmin tai myöhemmin lähestulkoon jokainen rokottamaton ihminen saa sen. 

Kaikkihan me kuollaan joskus. Joka tapauksessa koronaan ei mitään rokotetta tarvita.

Vierailija
70/92 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos parin vuoden päästä todetaan, että lievänkin koronan sairastaneilla puhkeaa usein autoimmuunisairauksia, mutta rokotetuilla sellaiset sairaudet on harvinaisia? 

Ehkä, mutta koronalla on vuoden etumatka

Vierailija
71/92 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään palstalla meneillään öyhöttäjien kilpa-ajot tänä iltana. 🤦

Vierailija
72/92 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä taitaa hyöty olla haittoihin nähden olematon. Eri asia toki olisi, jos kyseessä olisi todellakin tappava tauti, vaan kun ei ole.

Miten siihen on sitten porukkaa kuollut, jos ei tapa?

Vierailija
73/92 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
74/92 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronaan ei todellakaan tarvita mitään rokotusta. Ihan median luomaa BS:ää! Tiedättekö, että näitä Rna-rokotteita ei ole koskaan pistetty ihmisiin aiemmin. Miten jotkut ovat niin TYHMIÄ, että suostuvat koekaniineiksi??!! :o En ymmärrä!

Saat ihan vapaasti olla ymmärtämättä. Anna kuitenkin toisten tehdä rauhassa oma päätöksensä.

Vierailija
75/92 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä taitaa hyöty olla haittoihin nähden olematon. Eri asia toki olisi, jos kyseessä olisi todellakin tappava tauti, vaan kun ei ole.

Miten siihen on sitten porukkaa kuollut, jos ei tapa?

Älä nuolaise, ennen kuin tipahtaa. Kuolinlukuja ei ole vielä korjattu. -eri

Vierailija
76/92 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi iik.

En päädy. En ota kumpaakaan.

Siinä tapauksessa kuolet pian, joten otan osaa.

Korona on tullut maailmaan jäädäkseen, joten ennemmin tai myöhemmin lähestulkoon jokainen rokottamaton ihminen saa sen. 

MMITÄ IHMETTÄ SÄ SELITÄT?

Vierailija
77/92 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi iik.

Voisitteko lopettaa tuon koronahysterisoinnin, kiitos. Minulla se oli ihan tavallinen flunssa. Kuten muillakin perusterveillä.

"Minulla sitä, minulla tätä". Koronan erikoisuus on juuri siinä, että toisille se on oireeton, toisille vakava. Annat nyt virheellistä tietoa lisäksi tässä. Perusterveitä ihmisiä on ollut tehohoidossa, joten ei ole kaikille pikkuflunssa.

Vierailija
78/92 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona ei vaikuta ihan kauhean vaaralliselta, koska kaikki koronan saaneet julkkiset mitä tiedän, ovat selvinneet siitä. Ehkä ovat sitten saaneet jotakin salaista superhoitoa mitä ei taviksille anneta mutta tällaiseen käsitykseen olen silti päätynyt.

Jopa Ahtisaaret selvisivät siitä keväällä vaikka se virus taisi silloin olla ärhäkimmillään.

Itse sairastin koronan maaliskuussa, kesti n. 18 vuorokautta ja vertaisin influenssaan, jonka olen myös sairastanut. En ottaisi rokotetta.

Vierailija
79/92 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko tosissasi? Olet laskenut yhteen kaikki ne viisi julkista, joiden tiedät sairastaneen koronan, ja kun kukaan heistä ei ole kuollut, teet päätelmän, ettei korona ole vaarallinen. Luotettavat tieteelliset tutkimukset tehdään hieman suuremmalla otannalla satunnaisesti valituista henkilöistä, ei muutamasta julkkiksesta, jonka joku tietää.

Vierailija
80/92 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tosissasi? Olet laskenut yhteen kaikki ne viisi julkista, joiden tiedät sairastaneen koronan, ja kun kukaan heistä ei ole kuollut, teet päätelmän, ettei korona ole vaarallinen. Luotettavat tieteelliset tutkimukset tehdään hieman suuremmalla otannalla satunnaisesti valituista henkilöistä, ei muutamasta julkkiksesta, jonka joku tietää.

no kerro miten niitä luotettavia tieteellisiä tutkimuksia tehdään kun toinen verrokkiryhmä on vasta muodostumassa (rokotetut)? Ihan jokainen voi päättää omasta puolestaan haluaako olla koekaniini ja olla mukana muodostamassa tuota verrokkiryhmää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi