Saatko tukirahoja?
Kommentit (86)
En. Sen sijaan joudun maksamaan joka kuukausi suoria veroja 3000 euroa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain lapsilisät. Muuten ansiosidonnaista.
Ansiosidonnaisessakin on perusosa (peruspäivärahan suuruinen) ansio-osan lisäksi.
Itse saan soviteltua ansiosidonnaista, ei muita Kelan / sossun tukia ellei lasketa satunnaisia Kela-korvauksia terveydenhuoltomaksuista ja lääkkeistä.
Mikä perusosa?
En. Käymme puolison kanssa molemmat töissä ja teemme pitkää päivää, jotta laina maksu loppuisi joskus.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vain köyhät saa tukirahaa?
Lapsilisää saa kyllä kaikki.
Vai eikö sitä lasketa yhteiskunnan tueksi lisääntymisestä ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisää saa kyllä kaikki.
Vai eikö sitä lasketa yhteiskunnan tueksi lisääntymisestä ?
Ja niin, ei tietenkään kaikki saa, kun ei kaikilla ole lapsia.
En saa. Lopetin opiskelut reilut 20 vuotta sitten, ja sen jälkeen en ole saanut mitään tukia. Lapsiakaan ei ole.
En saa. En ole hakenutkaan. Olen työtön.
Elatustukea yhdestä lapsesta (n.167€) ja toimeentulotukea n. 400-500€/kk riippuen sen kuun palkkatuloista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä rikkaatkin saa, osoite ei vaan ole Kela, vaan Business Finland ja summat tähtitieteellisä verrattuina Kelan hiluihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain lapsilisät. Muuten ansiosidonnaista.
Ansiosidonnaisessakin on perusosa (peruspäivärahan suuruinen) ansio-osan lisäksi.
Itse saan soviteltua ansiosidonnaista, ei muita Kelan / sossun tukia ellei lasketa satunnaisia Kela-korvauksia terveydenhuoltomaksuista ja lääkkeistä.
Mikä perusosa?
No se osa, joka maksetaan verovaroin yhtälailla kuin peruspäiväraha / työmarkkinatuki. Tänä vuonna se on 33,78e kiitos indeksikorotuksen.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ansiosidonnainen_ty%C3%B6tt%C3%B6myysp%C3…
Lähes aina olen saanut jotain tukirahaa jonka maksaa Kela.
Työttömyystukea, lapsilisää ja vammaistukea.
olisitko itse jonkinlaisen avun tai tuen tarpeessa
🚑
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, vaikka olen työtön.
ei kai työttömyys yksin ole minkään tuen peruste sinänsä
työttömälläkin voi olla satojatuhansia tilillä ja pääomatuloa, eikä silloin tietenkään tarvitse tukia
Minulla on hieman yli satatuhatta ja saan asumistukea ja työmarkkinatukea. Omaisuus ei vaikuta, vaan omaisuudesta saatavat tulot. Jo opiskelujen aikaan kun aloin sijoittamaan, niin opintotuen takia piti valita näitä osinkoja uudelleen sijoittavia rahastoja, jotta ei tulisi realisoituvaa tulovirtaa. Nyt työttömänä kiitän tuosta.
Saan 3.8 miljoonaa maataloustukea.Muita tukia en saa,paitsi maatalouslomittajan riistohinalla 8.60e tunti välillä töihin.
Saan tukirahoja vain noin 800€/kk.
Kyllä ehdottomasti pitää tukirahaa saada.
As.tuki 18 e/kk koska puolison tulot, 3 lapsesta lapsilisä