Kukaan taloyhtiössä ei kolaa pihaa
Olen taloyhtiön puheenjohtaja, ilmeisesti minun pitää kolata piha.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Mä olen Espanjassa. Lasissa on Rum & Coca Cola.
Ja rommikolan jääpalat saat suoraan taivaalta? 😆 https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/9b4a5dc2-7eca-4f68-aa2f-2886ea6e9a1c
Tilaatte huoltoyhtiön auraamaan. Tosin ne tulee usein sitten joskus puolenpäivän aikaan vasta...
Miksi kolaisin? Mulla on nelivetomaasturi. Sillä pääsee kulkemaan vaikka kuinka sataisi.
Yhtiökokouksessa osa porukasta "sitoutuu" talonmiesviikkoihin välttääkseen yhtiövastikkeen korotukset. Mutta näillä keleillä totuus paljastuu. Ketään ei vou pakottaa talonmiesvuoroihin, osallistuminen on vapasehtoista. Osallistumattomilta ei saa periä rahakorvauksia.
Pj tilaa aurauksen. Osakkaat maksaa ja itkee. Seurasvassa yhtiökokouksessa asia esille. Siellä on taas innokkaita talonmiehiä käsi pystyssä kilpailemassa vuoroista. Näin se useimmiten menee.
Eipä ne aurat ihan ekana kyllä pikku taloyhtiöiden pihalle ilmesty kun tuiskuaa. Ehkä jo ylihuomenna.
t. Pj
Vierailija kirjoitti:
Ja ulkonaliikkumiskielto. Minä olen mukavasti kotona Helsingissä, käväisin katumaasturilla Ikeassa ja katselemassa vähän maisemia, tilasin hyvää ruokaa lapsille ja itselleni. Kyllä kelpaa.
Yhtiökokouksessa osa porukasta "sitoutuu" talonmiesviikkoihin välttääkseen yhtiövastikkeen korotukset. Mutta näillä keleillä totuus paljastuu. Ketään ei vou pakottaa talonmiesvuoroihin, osallistuminen on vapasehtoista. Osallistumattomilta ei saa periä rahakorvauksia.
Pj tilaa aurauksen. Osakkaat maksaa ja itkee. Seurasvassa yhtiökokouksessa asia esille. Siellä on taas innokkaita talonmiehiä käsi pystyssä kilpailemassa vuoroista. Näin se useimmiten menee.
Eipä ne aurat ihan ekana kyllä pikku taloyhtiöiden pihalle ilmesty kun tuiskuaa. Ehkä jo ylihuomenna.
t. Pj
Mahtava tilaisuus katsoa mitä aamulla tapahtuu kun piha on tukossa 😄
Mieluummi pepsii suuhun ku kolaa pihaa
Vierailija kirjoitti:
Tänään tilasin aurauksen kyllä ja kävivätkin päivällä auraamassa, jotta osakkaat pääsisivät kotiinsa. Mutta lunta tulee niin paljon, että taas olisi tarve. Kaikki menevät kuitenkin vaan sisälle.
Kenen sen sitten pitäisi sun mielestä kolata?
Jos mä tulen työpäivän jälkeen kotiin (taloon missä on jo päivällä käynyt huoltoyhtiön aurauskone) niin kyllä mulla ainakin kiire tekemään ihan muita juttuja kuin käytävien kolaamista.
Ps. Ja minä en koskaan olisi yhtiökokouksessa kannattamassa omatalkkarointia! Meillä jokaisella on omat osaamisalueemme ja pihahuolto ei ole minun.
Taloyhtiön hallituksen puheenjohtajat ovat huvittavaa porukkaa. Minuakin yritti kusettaa käyttämään oman firmansa palvelua vaikka yksi asia kuului yhtiövastikkeella kustannettavan huoltoyhtiön tehtäviin. Kulkee yleisavaimella asunnoissa ja suureen ääneen julistaa, kuinka hän ei salli sitä ja sitä tehtävän taloyhtiössä huoltoyhtiön toimesta. Valvontakamerani paljasti tämän. Käsittääkseni hän ei kuitenkaan ole diktaattori, vaan taloyhtiö on yhteisesti päättänyt, että ostetaan huoltoyhtiön palvelut kiinteistöhuoltoa tarjoavalta yritykseltä. Tällöin lienee selvää, ettei yksi ihminen voi edes huutamalla määrätä, saako tätä yritystä käyttää siihen, mitä varten sen palvelut on ostettu.
Meillä huolto pelaa
https://hs.mediadelivery.fi/img/1920/e707c3f75fee4fa6b44411893bcdc299.j…
Vierailija kirjoitti:
Isännöitsijä vastaa juoksevista asioista yhtiössä.
Puheenjohtaja ja isännöitsijä voivat viettää päivänsä samoissa housuissa.
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa ihmeessä huoltoyhtiö hoitamaan moiset hommat. Rivarit on syvältä.
Etenkin niihin pesiytyvät vapaamatkustajat on syvältä.
Vierailija kirjoitti:
Taloyhtiön hallituksen puheenjohtajat ovat huvittavaa porukkaa. Minuakin yritti kusettaa käyttämään oman firmansa palvelua vaikka yksi asia kuului yhtiövastikkeella kustannettavan huoltoyhtiön tehtäviin. Kulkee yleisavaimella asunnoissa ja suureen ääneen julistaa, kuinka hän ei salli sitä ja sitä tehtävän taloyhtiössä huoltoyhtiön toimesta. Valvontakamerani paljasti tämän. Käsittääkseni hän ei kuitenkaan ole diktaattori, vaan taloyhtiö on yhteisesti päättänyt, että ostetaan huoltoyhtiön palvelut kiinteistöhuoltoa tarjoavalta yritykseltä. Tällöin lienee selvää, ettei yksi ihminen voi edes huutamalla määrätä, saako tätä yritystä käyttää siihen, mitä varten sen palvelut on ostettu.
Ai, meillä hallituksen puheenjohtaja hoitelee ilmaiseksi ties mitä häiriköistä hissihuoltoon ja nettitukena olemiseen. Välillä ilmoittelee, että sen huoltoyhtiön voi ihan jokainen itse kutsua hoitamaan hommat.
Nyt on sitten hyötyä siitä nelivedosta ja korkeasta maavarasta,kolaamisen jätän muille.t Land cruiseri mies.
Vierailija kirjoitti:
Teillä ei ole huoltoyhtiössä käytössä vai?
On järkevintä maksaa huoltoyhtiölle lumien kolaamisesta, nurmikon leikkaamisesta ja muista pihatöistä eikä luottaa siihen että muutama aktiivi uhrautuu kaikkien muiden laiskotellessa. Harvoin semmoiset talkoohommat toimivat tasapuolisesti.
Mikä on taloyhtiön puheenjohtaja?
Meillä asukkaat eivät saa tehdä lumitöitä, kun se edellyttää tapaturmavakuutusta ja sen hoitaa talohuolto, tämä hallituksen ja yhtiökokouksen päätös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sielläkin on kuulemma lunta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sielläkin on kuulemma lunta.
Ja pakkastakin enemmän kuin aikoihin. Pitäisköhän pohjoismaiden listaa päivittää ...
nipoa nyt enemmän,JOS EI OLE...onhan noita nähty ettei ole sopimuksia "Ne kun maksaa"