Oletko köyhä?
12% Suomen väestöstä on köyhiä.
Köyhyysraja on alle 1200€/kk nettotulo.
Kommentit (204)
Aika jännää käteen jaa suunnilleen puolitoistakertaisesti tuon verran iki työttömänä ja kouluttamattomana.
Ehkä tämä on onnistunut just koska on asunto- ja osakesalkku.
Sain aikoinaa ketipinoria unettomuuteen joka mainitaan ihan tiedoissani. Aloittajalle se sopisi johonkin muuhun, mutta toisaalta PAHUUS ON PAHIN MIELENSAIRAUS.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
typerää puhua tuloista yhtäaikaa köyhyyden kanssa. Olenko köyhä jos minulla on omaisuutta 10 miljoonaa mutta tulot jäävät tuon 1200 €/kk neton alle?
Olet koska tulet menettämään tuon 10 miljoonan omaisuuden veroihin ja muihin kuluihin joita ei kykene maksamaan ja omaisuutesi takavarikoidaan.
Viitaniemi myös siihen että omaisuus ei ole realisoitava vissa.Mihin "veroihin"? Suomessa ei (onneksi) enää ole pääomaveroa. Tuollaisella omaisuudella pystyy järjesteämään itselleen juuri sellaisen verotettavan tulon kuin haluaa.
Kiinteistövero Hin auto veroihin ja vastaavaa lentokone vero. Tonteista. jossain aika kummallisessa muodossa se 10000000 on jos siitä ei saa mitään tuloa.
Nettoeläke 1210€. Juhuu, en ole köyhä! Ei silti, kulutukseni on vakiintunut 600 € kuussa, joten säästöön jää toinen mokoma. Pienet asumiskustannukset omassa kolmiossa ja muutenkin kulutus on olematonta, yksin asun.
Ilmeisesti tämä raja meinaa 800 euroa vuokraan ja toinen 400 euroa ruokaan ja vaatteisiin ja vastaavaan.
Ja tein ei yhtään mitään mihinkään muuhun kuten pakollisen osakesalkun kerryttää miseen.
Tuosta voinee sitten laskea onko itse rutiköyhä vai ei kunnon mittaustapa vähän selkeämpi kun pelkkä nettotulo joka ei paljoa kerro.
Vain sosiaalisesti ja kokemuksellisesti köyhä.
Näköjään joo. Onneksi mies tienaa jonkun verran. Pakolliset kulut kuitenkin yli 800 euroa, mutta pikkasen jää onneksi säästöönkin. (n.1500-2000 euroa vuodessa)
Eihän noin paljoa saa edes palkkaa kuukaudessa😂
Jos oikeesti 1200€ on raja, ei edes mun pelkillä tuilla elävä veli ole köyhä! Sen vuokra on 720€ ja lisäks se saa toimeentulotuen perusosan ja päälle vielä sähkölaskun maksettua. Noista tulee yhteensä vähän yli tuon 1200€.
Kyllä olen köyhä, samoin mieheni.
Mun netto 800e ja miehellä 1000e.
Tuloja on melko vähän mutta rahaa säästössä.
Olen tuloiltani köyhä, mutta 3 kertaa varakkaampi kuin ikäluokkani mediaani. Joten vähän identiteettikriisiä pukkaa.
En ole, mutta tunnen usein olevani.
Säännölliset nettotulot on melkein 2x tuo ja likvidiä omaisuutta löytyy kuusinumeroinen summa, mutta elämänvalintojen vuoksi arkeni on köyhempää kuin monella ns. oikeasti köyhällä.
Toki, halutessani olisi mahdollisuus elää toisinkin.
Vierailija kirjoitti:
En ole, mutta tunnen usein olevani.
Säännölliset nettotulot on melkein 2x tuo ja likvidiä omaisuutta löytyy kuusinumeroinen summa, mutta elämänvalintojen vuoksi arkeni on köyhempää kuin monella ns. oikeasti köyhällä.
Toki, halutessani olisi mahdollisuus elää toisinkin.
Aj vain kuus numeroa. Aika köyhä. Mulla 7 numeroinen. Mut elämä on köyhää
Vierailija kirjoitti:
typerää puhua tuloista yhtäaikaa köyhyyden kanssa. Olenko köyhä jos minulla on omaisuutta 10 miljoonaa mutta tulot jäävät tuon 1200 €/kk neton alle?
Tuli sama mieleen. Aloittajalta on mennyt pienituloisuus ja köyhyys sekaisin.
Mihin "veroihin"? Suomessa ei (onneksi) enää ole pääomaveroa. Tuollaisella omaisuudella pystyy järjesteämään itselleen juuri sellaisen verotettavan tulon kuin haluaa.