Omistus vai leasing auto?
Kumpi on nyt parempi vaihtoehto?
Ostaa uusi auto omaksi vai ottaa auto käyttöön leasing sopimuksella.
Kommentit (67)
Käytetty Skoda Scala 2023 bensa automaatti.Sopimus 2 vuotta,Maksaa vähän yli 4000 euroa/vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Leasing auto = maksat autoasi muutaman vuoden jonka jälkeen luovut autosta. Tämän jälkeen (jos haluat vielä ajaa), alat maksaa seuraavaa autoa. Tätä jatkuu ikuisuuteen asti.
Oma auto = maksat auton yhden kerran.
Minulla on ollut kortti ja auto nyt 36 vuotta. Tuskin niin vanhoja autoja liiemmin on liikenteessä enää. Tai jos on niin remppa- ja bensakulut on huikeat. Säästöä??
Vierailija kirjoitti:
Joku kun ajaa nyt leasing autolla ehkä voisi kertoa esim. millainen auto ja millä kilometri määrällä ja kuinka monta vuotta on sopimus ja sopimuksen hinta kuukaudessa.
Mun edellinen leasing Suomessa oli Ford Fiesta 360e/kk + tietty oma vakuutus. Tuo sisälsi 4v/40 000km, renkaanvaihdot, öljynvaihdot, huollot vuosittain, sijaisauton. Joskus jopa hakivat kotoa huoltoon jos en ehtinyt viemään itse.
Kun kaikki kulut lasketaan niin halvin on vanha oma auto ja huollot ja korjaukset itse varaosat netistä ostaen.
Mitä vanhempi sen edullisempaa kokonaiskustannuksissa. Siinä on se etu, että kulutus voi olla esim. 15 l bensaa/100km ja silti on halpaa. Vanhassa autossa esim. vuoden vakuutus voi olla 150€. Uudemmassa 1050€.
Autoista ja niiden tekniikasta tietäville oma ja vanha.
Autoista tietämättömälle uusi ja vaikka leasing, jos rahat riittää.
Eniten rahaa lompakossa on sillä 20-50v vanhalla autolla kulkijalla.
Puolison oman lainailu. Kaikista kustannustehokkain vaihtoehto.