Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omistus vai leasing auto?

Vierailija
12.01.2021 |

Kumpi on nyt parempi vaihtoehto?
Ostaa uusi auto omaksi vai ottaa auto käyttöön leasing sopimuksella.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei leasing yhtiö tee hyväntekeväisyyttä. Kyllä ne jotain pientä itselleen haluaa siitä hyvästä. Omistaminen itse on aina teoriassa edullisempi vaihtoehto.

Vierailija
42/63 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään aina kun vuokraa jotain käyttöönsä niin maksaa enemmän kuin jos ostaisi heti omaksi. Koska ei se vuokraaja tekisi sitä bisnestä tappiolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudessa autossa ero noiden välillä ei ole kovin suuri. Auton arvo laskee keskimäärin 15% vuodessa.Liisariksi uskaltaisi otta jopa VAG-autoja jos sisältää korjauksetkin,omaksi ei.

Vierailija
44/63 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leasing.

Vierailija
45/63 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistus jos sinulla ei ole rahaa, joka tekee töitä puolestasi. 

Leasing, jos olet riitävän varakas tai rikas, jonka luo raha tulee omaa hikeä vuodattamatta.

799

Vierailija
46/63 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoa ei enää nykyään kannata ostaa omaksi.

No todellakin kannattaa. Pitää ostaa omaan budjettiin sopiva. Minulla on ollut kaksi autoa, kumpikaan niistä ei ole ollut halpa. Vaikka olen "menettänyt" ne rahat, se on ollut kaiken arvoista. Joten todellisuudessa en ole menettänyt rahaa. Kolmas auto tulee olemaan samaa hintaluokkaa. 

Vierailija
47/63 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autoa ei enää nykyään kannata ostaa omaksi.

No todellakin kannattaa. Pitää ostaa omaan budjettiin sopiva. Minulla on ollut kaksi autoa, kumpikaan niistä ei ole ollut halpa. Vaikka olen "menettänyt" ne rahat, se on ollut kaiken arvoista. Joten todellisuudessa en ole menettänyt rahaa. Kolmas auto tulee olemaan samaa hintaluokkaa. 

Pitää päättää mikä hintaluokka on auton arvoinen. Minulle raja on aikalailla tasan 15 000 €. En osaa kuvitella, että laittaisin esimerkiksi 20 000 € autoon ikinä. Se ei olisi enää wörtti. Ehkä joku 12 000 olisi aika hyvä. 

Vierailija
48/63 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykstityis leasingissä käytännössä maksat vain rahoituksesta paketoituna palveluihin, josta joku saanee mielenrauhaa mutta maksaa enemmän. Kilpailuttamalla erikseen saa saman paljon halvemmalla ja autonkin voi myydä eniten tarjoavalle.

Vierailija
49/63 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leasing on vaivaton ratkaisu, ei tarvitse kantaa huolta autosta. Omistettu  auto tulee halvemmaksi ja jopa paljon halvemmaksi jos sen omistaa loppuun asti. Tällöin on kannettava vanhaan autoon liittyvät riskit ja mielellään osattava hieman auton perushuoltoa. 

Vierailija
50/63 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi liisata auto kun sen maksaa liisarissa kokonaan, eikä siitä jää sinulle jäännösarvoa kun vaihdat seuraavaan autoon.

Vierailija
51/63 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi liisata auto kun sen maksaa liisarissa kokonaan, eikä siitä jää sinulle jäännösarvoa kun vaihdat seuraavaan autoon.

Itseasiassa 3-4 vuodessa maksan liisaria suunnilleen arvonaleman + huoltojen yms verran. Enkä tarvitse jäännösarvoa kun seuraavassa sama. 

Onkohan mulla nyt 5. priva menossa? En halua sitä huolto yms riesaa ja riskiä omalle kustannukselle!!

Vierailija
52/63 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Autoetua kutsuttiin autohaitaksi. Liising firma vetää katteen välistä. Osta oma ja kilpailuta huollot. Selvä peli

Vierailija
53/63 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leasing auto = maksat autoasi muutaman vuoden jonka jälkeen luovut autosta. Tämän jälkeen (jos haluat vielä ajaa), alat maksaa seuraavaa autoa. Tätä jatkuu ikuisuuteen asti.

Oma auto = maksat auton yhden kerran.

Vierailija
54/63 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kun ajaa nyt leasing autolla ehkä voisi kertoa esim. millainen auto ja millä kilometri määrällä ja kuinka monta vuotta on sopimus ja sopimuksen hinta kuukaudessa.

Vierailija
55/63 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa 3-4 vuodessa maksan liisaria suunnilleen arvonaleman + huoltojen yms verran. Enkä tarvitse jäännösarvoa kun seuraavassa sama. 

Jep, leasingissa maksetaan käytännössä juurikin tuota arvonalenemaa, plus mahdolliset lisäpalvelut, mitä sitten haluaakin listalta itselleen ruksia.

Toisaalta sekin on totta, että tietenkin leasing-yhtiöt ottamat ovat siivunsa välistä, koska ovathan ne voittoa tavoittelevia yrityksiä. Mutta tämän vastapainona taas leasing-yhtiöt tyypillisesti saavat autoliikkeiltä ihan erilaiset alennukset per auto, kuin mitä yksikään tavallinen kaduntallaaja saisi lasipalatsista, jolloin ero leasing-vuokratun ja oman, uuden, auton välinen kustannusero ei ole välttämättä kovinkaan kummoinen.

Itse valitsen leasingin sen helppouden vuoksi, sekä siksi että sopimusaikana olen suojannut itseni erilaisten, tempovien poliittisten päätösten, suhteen.

Vierailija
56/63 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kesäauto liisinkillä. Turvallisuus ja mukavuus.

Vierailija
57/63 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leasing auto = maksat autoasi muutaman vuoden jonka jälkeen luovut autosta. Tämän jälkeen (jos haluat vielä ajaa), alat maksaa seuraavaa autoa. Tätä jatkuu ikuisuuteen asti.

Oma auto = maksat auton yhden kerran.

30 000e auto lienee aika keskiverto.

Tuota summaa korkoineen 300e kuukaudessa maksat ainakin 10 vuotta.

10v kuluttua auton arvo on 7000e (esimerkkinä katsoin Audi A3 vm23/13).

Huollot, renkaat yms - muutama tonni tuosta vielä pois?? 

Olet voitolla ehkä 3000e minkä joudut käyttämään seuraavaan autoon eli taskusi on yhtä tyhjä kuin minunkin

Minulla on 4. upouusi auto alla, tällä hetkellä maksan 318e/kk. Ei Audi koska inhoan niitä. 

Vierailija
58/63 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu ihan täysin millaisella autolla haluaa ajaa ja paljonko kilometrejä tulee vuodessa.

Uudella autolla mutta vähän kilometrejä liisari todennäköisesti paras ratkaisu.

Vierailija
59/63 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leasing.

Vierailija
60/63 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auton ostaminen on kyllä paskin mahdollinen sijoitus. Sen arvo tippuu aivan älyttömän nopeasti

Kyllä ruuan, matkakortin tai konserttilipun arvo tippuu paljon nopeammin.

Useimmiten ruoka tippuu jo seuraavana aamuna WC-pönttöön. Ja eiku kauppaan.