Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, joita vähän häiritsee se, että pidetään usein huomattavasti nuorempana?

Vierailija
12.01.2021 |

Oon aika usein saanut kuulla, että mun arvioidaan huomattavasti nuoremmaksi kuin oikeasti olen. Mulle tulee usein tästä mieleen, että vaikutanko sitten jotenkin lapselliselta. Varsinkin nuorempana ärsytti, kun tuntui, että aina tytötellään. Omasta mielestäni en näytä mitenkään erityisen nuorelta, vaan ihan ikäiseltäni.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieru-pietu kirjoitti:

Onks tää ny sitä humplepräkkiä?

Varmasti toimii erityisen hyvin anonyymipalstalla ja ilman kuvia.

Ap

Vierailija
22/47 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset eivät keskimäärin osaa arvata toisen ikää. Harvat osaavat, minä olen yksi heistä. Sinutkin osaisin varmasti kategorisoida välittömästi oikeaan karsinaan.

Mä en osaa arvioida ulkonäön perusteella, mutta en ole kyllä kova arvuuttelemaankaan. Varmasti osaisit.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset eivät keskimäärin osaa arvata toisen ikää. Harvat osaavat, minä olen yksi heistä. Sinutkin osaisin varmasti kategorisoida välittömästi oikeaan karsinaan.

Mä en osaa arvioida ulkonäön perusteella, mutta en ole kyllä kova arvuuttelemaankaan. Varmasti osaisit.

Ap

En harrasta arvuuttelua, tiedänpähän vaan. Samalla tavalla, kun tiedän kissaa katsoessa että se on mitä suurimmalla todennäköisyydellä kissa, tai että omena eroaa päärynästä.

Vierailija
24/47 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En harrasta arvuuttelua, tiedänpähän vaan. Samalla tavalla, kun tiedän kissaa katsoessa että se on mitä suurimmalla todennäköisyydellä kissa, tai että omena eroaa päärynästä.

Mahtavaa!

Ap

Vierailija
25/47 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tähän vastaus. Jos sinulle sanotaan vaikka kymmenen kertaa, että joku on luullut sinua nuoremmaksi, niin ainakin yhtä monta kertaa sinua on luultu vanhemmaksi. Sitä vain ei tuoda ilmi sosiaalisten normien vuoksi siten, kuin nuoremmaksi luulemista. Siksi syntyy harha, että sinua luullaan nuoremmaksi.

Vierailija
26/47 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua häiritsee. Yksityiselämässä se ja sama, mutta työelämässä ei. Mulla on ikää 43 vuotta ja välillä (vain yhtenä esimerkkinä) törmään siihen, että mulle aletaan selittämään minkälainen maailma oli 20 vuotta sitten.

Vierailija
27/47 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse. Olen (M) 45 ja yleensä arvellaan kolmekymppiseksi.

Vierailija
28/47 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mua häiritsee. Yksityiselämässä se ja sama, mutta työelämässä ei. Mulla on ikää 43 vuotta ja välillä (vain yhtenä esimerkkinä) törmään siihen, että mulle aletaan selittämään minkälainen maailma oli 20 vuotta sitten.

Tää on just se, mitä tarkoitan. Nyt, kun työskentelen yksityisyrittäjänä – ja yksin – ei enää tule tätä työelämässä vastaan, mutta ennen tuli. 

Ap

Vierailija
29/47 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse, se on lähinnä huvittavaa. Aika harvoin sillä iällä on loppujen lopuksi merkitystä. Toisaalta ehkä tämäkin riippuu siitä iästä ja kuinka huomattavan paljon nuoremmalta luullaan näyttävän. Yleensä minua luullaan paljon fiksummaksi kuin ehkä oman ikäisenä pidettäisiin.

Vierailija
30/47 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Saan kommentteja että olen tyttömäinen ja siksi myös ikä arvioidaan nuoreksi. Nelivitosessa alkoi onneksi tulla jo naamaan merkkejä iästä joten enää ei luulla teiniksi. Mutta samoihin aikoihin päätin etten töissä ole tyttö vaan aikuinen. Siellä korjaan jos joku luulee nuoreksi, koska minulla on jo vuosien työkokemus ja odotan että otetaan huomiot vakavasti.

Vierailija
31/47 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei häiritse. En mieti itse asiaa sen enempää. Joillekin nuoremmalta näyttäminen tuntuu olevan jokin suurikin meriitti. Sellaisia ihmisiä pidän lähinnä narsistisina, henkisesti köyhinä reppanoina.

Koen sen ehkä niin, että minua ei oteta aivan yhtä vakavasti kuin muita ikäisiäni naisia. Minulle tultiin aiemmin sanomaan, miksi pitää tehdä lapset niin nuorena tai missä välissä olen ehtinyt ne tekemään. Tai että olen " ihan babyface". Se on mielestäni loukkaavaa. 

Ei ole mikään meriitti näyttää ikäistään nuoremmalta. Se on jopa ahdistavaa. Nykyisin on tietysti jo helpompaa, kun olen täyttänyt 40v, mutta ikävuodet 20v-30v olivat tuolta osin vaikeampia. Tiedätte kaikki itsekin, ettette suhtaudu samoin 16-vuotiaaseen kuin 25-vuotiaaseen ihmiseen. 

Vierailija
32/47 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei häiritse. En mieti itse asiaa sen enempää. Joillekin nuoremmalta näyttäminen tuntuu olevan jokin suurikin meriitti. Sellaisia ihmisiä pidän lähinnä narsistisina, henkisesti köyhinä reppanoina.

Koen sen ehkä niin, että minua ei oteta aivan yhtä vakavasti kuin muita ikäisiäni naisia. Minulle tultiin aiemmin sanomaan, miksi pitää tehdä lapset niin nuorena tai missä välissä olen ehtinyt ne tekemään. Tai että olen " ihan babyface". Se on mielestäni loukkaavaa. 

Ei ole mikään meriitti näyttää ikäistään nuoremmalta. Se on jopa ahdistavaa. Nykyisin on tietysti jo helpompaa, kun olen täyttänyt 40v, mutta ikävuodet 20v-30v olivat tuolta osin vaikeampia. Tiedätte kaikki itsekin, ettette suhtaudu samoin 16-vuotiaaseen kuin 25-vuotiaaseen ihmiseen. 

Tässä on hyviä pointteja. Olen sosiaalinen luonteeltani enkä pelkää puhua seurassa, mutta en ole kova tuomaan itseäni esille siihen tyyliin, että kehuisin omaa osaamistani ja taitojani. Koen itsekin, että nuorempana oli vaikeampaa, kun usein tytöteltiin ja sivuutettiin.

Ap

Vierailija
33/47 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua häiritsee, että töissä mua pidetään ihan juniorina. Multa on mm. kysytty  koska täytän 20. Olin silloin 28.

Baareissa tai alkossa tai kassalla ei kysytä IKINÄ papereita. En tiedä, onko tuo ensimmäinen sitten jotain mukahauskaa läppää. Olen siis kuullut sitä monessa työpaikassa ja lähinnä miehiltä.

Vierailija
34/47 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu toisinaan häiritsevältä, erityisesti työelämässä. Epäilyttää vaikutanko epäkypsältä tai onko urakehitykseni säälittävää. Taustalla on lievää pettymystä omaan uraan, joten siitähän se lähinnä kertoo, minun tunteistani, ei muiden. 

Muutenkin koko ikäkeskustelu ja "miten voit näyttää niin nuorelta" tuntuu turhalta ja vaivaannuttavalta. Mitä tuollaiseen voi kommentoida? Välitän terveiset vanhemmilleni ja onnittelut hyvin välitetyistä geeneistä(?). 

Vierailija
35/47 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tähän vastaus. Jos sinulle sanotaan vaikka kymmenen kertaa, että joku on luullut sinua nuoremmaksi, niin ainakin yhtä monta kertaa sinua on luultu vanhemmaksi. Sitä vain ei tuoda ilmi sosiaalisten normien vuoksi siten, kuin nuoremmaksi luulemista. Siksi syntyy harha, että sinua luullaan nuoremmaksi.

Ei me kuule tyhmiä olla. Kun meille tulee töihin uusi ihminen, käyn joka kerta saman keskustelun:

-miten sulla voi olla teini-käinen lapsi?

-olen nelikymppinen.

- voi kauhee, mä luulin korkeintaan kolmekymppiseksi jne. 

Joka kerta. Samanikäiset kollegani eivät käy samaa keskustelua. 

Se on oikeasti useammin ärsyttävää kuin imartelevaa. Ei sellaista kuvittele. 

Vierailija
36/47 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruus on vika, jonka aika korjaa. Myös nuoren näköisyys.

En muuten ole ikinä nähnyt oikeasti nuoren näköistä yli 40-vuotiasta.

Vierailija
37/47 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kun työnsin esikoista rattaissa mummelit tulivat voivottelemaan että olenko edes 16 v vielä täyttänyt. Olin 28 v ja olin naimisissa, työelämässä, opiskellut yms. mutta teiniltä ilmeisesti näytin. Kuopus sen sijaan valvotti niin, että vanhenin vuodessa varmaan 10 vuotta eikä kukaan enää ihmetellyt ulkonäköäni 😂

Vierailija
38/47 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse enää, nuorempana häiritsi kun olen semmoinen babyface. Ikää kun tulee lisää siitä on vain hyötyä.

Vierailija
39/47 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoruus on vika, jonka aika korjaa. Myös nuoren näköisyys.

En muuten ole ikinä nähnyt oikeasti nuoren näköistä yli 40-vuotiasta.

Mä oon nähnyt, eivät tietenkään parikymppisistä menisi mutta helposti olen arvioinut reippaasti alle nelikymppisiksi, enkä ole luonteeltani liian kohtelias. 

Vierailija
40/47 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 33v ja saan kuulla jatkuvasti näyttäväni 18-20 vuotiaalta. Kivalta se tuntuu, MUTTA koska näytän niin nuorelta, saan yleensä myös paljon vähättelyä ja tytöttelyä kuulla. "et sä voi tietää, olet niin nuori" jne. Myös työpaikan ruokalassa kysellään "opinnoista" ja muista sellaisista joita kysellään hyvin nuorilta. Itse kuitenkin olen perheellinen, olen ollut alalla yli 10v ja olen myös ollut naimisissa yli 10v niin ei enää jaksaisi. Haluaisin että minut otetaan vastaan aikuisena osaavana ihmisenä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi