Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äkillinen rupsahtaminen

Vierailija
12.01.2021 |

Olen yhtäkkiä rupsahtanut oikein kunnolla ja ikää on vasta kolmekymmentä. Voiko naamaa pelastaa enää millään? Vielä pari kuukautta sitten iho oli melkein rypytön. Ihmetyttää mitenkä voi parissa kuukaudessa muuttua kuin toiseksi ihmiseksi. Olen stressannut valtavasti viimeiset kaksi vuotta, mutta nyt vihdoin stressi helpottanut.

Ihmetyttää kun jotkut vetää kaksin käsin tupakkaa ja heidän ihosta ei huomaa vanhenemista. Panostan kosmetiikkaan ja en polta, mutta iho näyttää siltikin roikkuvalta.

Kommentit (1130)

Vierailija
721/1130 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naamarauha, hormonirauha kirjoitti:

Veikkaan  ja estrogeenimäärän romahtamista, vähäistä unimäärää ja sitä kosmetiikalla lutraamista ja läträämistä. Iho muodostaa luonnostaan jotain hyvää oliko se bakteerikantaa ja jos menet sitä nassua pakonomaisesti pesemään vedellä ja kosmetiikalla se hyvä biologinen luonnollinen kollageeni veltostuu. Aurinko on kans paha, onneksi täällä pohjolassa emme altistu auringolle liikaa ellemme sitten ole eliittiä jolla on vara matkustaa itseään grillaamaan joko etelään tai Lappiin. Olen todellakin ihmetellyt joidenkin lähinnä naisikätovereitteni ryppyistä naamaa. Itseäni luullaan usein kolmekymppiseksi vaikka olen 50. Kiitän hyvästä iihostani laiskuuttani ihonhoidossa sekä sitä etten ole hormonitasapainoani millään e- pillereillä mennyt sotkemaan. Silti- kun estrogeeni vähenee, tulee ne rypyt mullekin. Mut ei se mitään, rypyt ja harmaat hiukset ovat vain kauniita. Oon kans lukenut et estrogeenimäärän romahdus on vaaraksi naisille siinä mielessä että estrogeeni suojelee mm. verisuonien terveyttä.

Mä olen 35, aina käyttänyt kosmetiikkaa ja aurinkovoiteita, mutta ei noilla ole ihon vanhenemisen kannalta mitään merkitystä siinä missä geeneillä ja elämäntavoilla. Se lähinnä, että jos teen ihonhoidon kunnolla iho näyttää paljon paremmalta kuin ns. ilman mitään.

Oma ihoni esim. kerää talia ja se tali "sarveistuu" iholle klönteiksi ja hilseeksi ilman kuorintaa, pesua ja kosteutusta. Kun olin 12 luonnostaan täydellisen ihoni pilasi akne joka taas johtui hormoneista. Siinä ei auta oikein mikään, mutta yksittäisiä finnejä voi hoitaa.

Tuon auringon kanssa taas toimii aurinkovoiteet ja vaatteet. Olen ihan käytännössä huomannut, että aurinkovoiteiden vuosikausien käyttö hidastaa ihon ikääntymistä. Nykyään kun on olemassa tähänkin alaan tiedettä.

Ei tarvitse uskoa jotain ikänsä hyväihoisen geeneistä nauttineen ihmisen kokemuksen syvää rintaääntä. Minäkään en esim. tiedä mitä olisi elää atooppisen ihon tai kystisen aknen kanssa.

On kaunis ajatus, että iho-ongelmista pääsee taputtamalla jääkylmää vettä aamuisin kasvoille. Tuollainen toimii lähinnä iholle joka on normaali sellaisenaan ja jolla on terve happovaippa jonka toimintaa väärät ihonhoitorutiinit sotkevat.

Vierailija
722/1130 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri noinhan se Uuno Turhapuro tokaisi  naisille käyvän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/1130 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rupsahdan ihan kohta. Pakko livahtaa kotiin ennen sitä ja laittaa varulta kassi päähän.

Vierailija
724/1130 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi noin kuopuksen vauvavuoden aikana, kun olin 36. Poika herätteli nelisen kuukautta tunnin välein ja sen seurauksena rupsahdin viiden vuoden edestä. Ennen olin ikäistäni nuoremman näköinen, enpäs ole enää. 

Vierailija
725/1130 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan koskaan pohtinut, mikä vaikutus asiaan on esim. hormonikierukalla? Sehän on varsin yleinen ehkäisy, joka kuitenkin ”torppaa” naisen luonnollista estrogeenin eli ns. nuoruus/kauneus/elinvoimaisuus- naishormonin toimintaa..

Vierailija
726/1130 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan koskaan pohtinut, mikä vaikutus asiaan on esim. hormonikierukalla? Sehän on varsin yleinen ehkäisy, joka kuitenkin ”torppaa” naisen luonnollista estrogeenin eli ns. nuoruus/kauneus/elinvoimaisuus- naishormonin toimintaa..

Kierrukka on kuulemma vain paikallisesti kohdussa, eikä hormonit leviä muualle. Uskoo kuka uskoo.

Vierailija
727/1130 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet yli neljäkymppiset ovat uskomattoman hyvännäköisiä, kuten Karita Tykkä, näillä naisilla paino ei jojoile ja pitävät huolta itsestään

Hyvin säilyneet keski-ikäiset ovat useimmiten paljon paremman näköisiä kuin parikymppiset naiset.

Juu, totta, mutta valtaosa meistä ihmisistä ei valitettavasti ole varustettuja missigeeneillä kuten Karita. Hän on ollut aina todella kaunis ja tulee varmasti olemaan, niin kuin kuvankauniit ihmiset yleensä – onhan Armi Kuuselakin vielä hyvin kaunis ja tyylikäs. 

Nuo molemmat ovat käyttäneet kaikki konstit, joita ikinä tietävät.

Ulkonäkö on heidän ammattinsa ja käyntikorttinsa. Muistan lehtijutuista, että molemmilla monia aikaavievää kauneuspuuhia jo nuorena. Karita esim. kosteutta ihoaan litrakaupalla päivittäin.Armilla oli monia rutiineja muiden mukaan, mm. iltaisin harjasi pitkään ripsiään jollakin öljyllä, joka piti ne runsaina ja pitkinä. Risiiniöljy, miten se tulee mieleen, voiko olla?

Joku muu käyttää sen ajan seurusteluun, syömiseen, siivoamiseen, TV katseluun, tietokoneella, mitä ikinä.

Vierailija
728/1130 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iltalehdessä oli joku aika sitten juttu naisesta, joka oli kokeillut jotain kasvojumppaa. Sitä kannattaa kokeilla. En muista jumpan nimeä mutta ohje viiteen harjoitukseen löytyy ilmaiseksi Facebookissa videolla. Siinä pidetään ihoa paikoillaan käsillä ja irvistellään. Jutun naisella oli jo liiankin hämmästynyt ilme jumpan seurauksena.

Itse huomasin parissa päivässä ilmeen virkistyneen ja veren kiertävän kasvoissa paremmin ilmaisharjoituksia kokeiltuani. Kun kerran harjoittaa lihaksia, miksi ei harjoittaisi myös kasvolihaksia? Videolla selitetään kuinka otsan lihakset ulottuvat päälaen huipulle saakka, ja nykyisin tunnen sen. Treenaaminen jänteyttää lihaksia ja ne nostavat koko ajan otsaa ja kulmia vähän ylöspäin. Lisäksi huomaan nostelevani kulmia muutenkin aiempaa enemmän mm. lukiessa.

Tässä on itua. Katsokaa laulajattaren kasvoja. Ei kai kaikki sentään käy kauneusoperaatioissa? Laulaminen on tehokasta kasvojumppaa.

Vierailija
729/1130 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä käytin jonkin aikaa mineraalimeikkejä, ja yhtenä päivänä vaan tajusin, että iho oli rypistynyt todella lyhyessä ajassa huomattavasti. Luulin vain ikääntyneeni äkkiä vauhdilla, mutta kun lopetin mineraalimeikkipuuterin käytön, iho mystisesti nuortui takaisin entiselleen jo ihan muutamassa päivässä... Ilmeisesti ainesosat kuivattivat ihoa etenkin silmänympäriltä, vaikka kuinka kosteutin ja kosteutin.

Voisiko sullakin olla nyt käytössä jokin tuote, jonka yhteyttä äkkirupsahdukseen et vain ole huomannut?

Mineraalimeikki korostaa ihon vanhenemista. Ei käy minullekaan yhtään.

Sitä pitää kerrostaa todella kevyesti ja huolellisesti tai jauhe jää kerrokseksi naamalle.

Vierailija
730/1130 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rupsahdin myös 30 kieppeillä. Erosin, laihduin ja varmaan vähän masennuinkin niin naama muuttui puolessa vuodessa ihan kamalaksi ja laihtumisen myötä tuli pieni kalkkunan helttakin kaulan alle. Huh.

Sittemmin lihoin takaisin normaalipainoiseksi joka vähän helpotti tilannetta, ainakaan helttaa ei enää ole ja stressin hälvenemisen myötä otsakurtut oikenivat. Nyt olen nelikymppinen, eikä onneksi rupsahtaminen ole edennyt tuota kolmenkympin rupsahdusta pidemmälle 😅

Vierailija
731/1130 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillai siinä käy. Naiset rupsahtaa kun vanhenevat. Nyt on hyvä panostaa esim seksi- ja kokkaustaitoihin, ettei mies lähe nuoremman matkaan.

Vierailija
732/1130 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala käyttämään lisäravinteena alfalipoiinihappoa. Sen tuotanto vähenee tuossa iässä.

Vierailija
733/1130 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hops kirjoitti:

Sillai siinä käy. Naiset rupsahtaa kun vanhenevat. Nyt on hyvä panostaa esim seksi- ja kokkaustaitoihin, ettei mies lähe nuoremman matkaan.

No mutta miehenhän takia nainen tietysti haluaakin pitää itsestään huolta!

Vierailija
734/1130 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hops kirjoitti:

Sehän oliskin pelkkää voittoa, passattava lähtee ja saa käyttää vapaa-ajan itseensä.

Vierailija
735/1130 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täytän 42, enkä ole vielä rupsahtanut.

Vierailija
736/1130 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pelkät geenit vaan elintavat ja asenne ja sielun tila. Silloin ei vanhene. Minä lakkasin vanhenemasta kun oivalsin asioita. Nuorruin itseasiassa.

Vierailija
737/1130 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen ensimmäinen kuolema on tosiaan se n. kolmekymppisenä tapahtuva rupsahtaminen. Monille se on tiukka paikka kun ei enää saa miehiltä huomiota.

Vierailija
738/1130 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vain yksi mahdollisuus, mutta joskus ihon omat talipunkit villiintyvät, lisääntyvät liikaa, niin, että niitä on paljon samassa ihohuokosessa. Näin ihohuokoset laajenevat.

Kesällä ne villiintyvät eniten.

Pesu ja huuhtominen Sensain pesulapulla auttaa jonkin verran. Myös hiusten pesu auttaa, koska päänahassa niitä on eniten. Puhdas tyynyliina parin päivän välein on hyvä.

Monipuolinen ravinto, riittävästi liikuntaa ja kunnon yöunet parantavat myös ihoa. Verokokeet kannattaa ottaa, koska oire on noin selkeä.

Ihan varmasti ihosi toipuu, noin nuorella ihmisellä. Hormonit myös vaikuttavat ihoon.

Vierailija
739/1130 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan purematta niele tätä väitettä äkillisestä rupsahtamisesta. Suurin osa naisista kun on hyvin kauniita myös vanhana. Vanhemmissa kasvoissa on vain erilaista kauneutta ja seksikkyyttä kuin nuorena. Persoonaa vai miksi sitä sanotaan. Tämä tämmöisen nelikymppisen miehen mielipiteenä.

Vierailija
740/1130 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin ulkonäkö muuttuu vanhetessaan tosi paljon. Työkaverin vaimolle kävi näin suunnilleen yön yli.

Sitten on ihmisiä, jotka ei ehkä nuorena olleet minkään näköisiä, mutta tuntuu, että vanhetessaan vain kaunistavat. Voi olla, että jo nuorena olivat "vanhan" näköisiä, ja vain näyttävät aina samalta.