Äkillinen rupsahtaminen
Olen yhtäkkiä rupsahtanut oikein kunnolla ja ikää on vasta kolmekymmentä. Voiko naamaa pelastaa enää millään? Vielä pari kuukautta sitten iho oli melkein rypytön. Ihmetyttää mitenkä voi parissa kuukaudessa muuttua kuin toiseksi ihmiseksi. Olen stressannut valtavasti viimeiset kaksi vuotta, mutta nyt vihdoin stressi helpottanut.
Ihmetyttää kun jotkut vetää kaksin käsin tupakkaa ja heidän ihosta ei huomaa vanhenemista. Panostan kosmetiikkaan ja en polta, mutta iho näyttää siltikin roikkuvalta.
Kommentit (1130)
Olen ollut aina ikäiseni näköinen, mutta tänä kesänä, kun poikani sairastui vakavaan sairauteen, tulin satavuotiaan näköiseksi.
Ihmettelen sitä joka päivä kuinka äkkiä se kävi. Olen surrut ja itkenyt ja se näkyy.
Olen samaa mieltä monen kanssa täällä että jos ei halua ”rupsahtaa” (mikä on täysin luonnollista) niin kannattaa panostaa esim botuliini-piikkeihin tai muihin kauneusleikkauksiin. Olen vielä kolmekymppinen mutta botoxin ansiosta näytän korkeintaan 25-vuotiaalta. Minulta kysytään usein että miten minulla ei ole ryppyjä ja ikää pitää myös todistaa alkossa tai ruokakaupassa. En tullut tänne kehuskelemaan vaan halusin kertoa että paras tapa näyttää nuorelta on botox. Liiallinen alkoholin juonti ja tupakan polttaminen jätin myös nuoruuteen joten ehkä silläkin on jokin vaikutus mutta en usko että pelkällä kaunesvoiteella saa rypyt pysymään poissa.
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä monen kanssa täällä että jos ei halua ”rupsahtaa” (mikä on täysin luonnollista) niin kannattaa panostaa esim botuliini-piikkeihin tai muihin kauneusleikkauksiin. Olen vielä kolmekymppinen mutta botoxin ansiosta näytän korkeintaan 25-vuotiaalta. Minulta kysytään usein että miten minulla ei ole ryppyjä ja ikää pitää myös todistaa alkossa tai ruokakaupassa. En tullut tänne kehuskelemaan vaan halusin kertoa että paras tapa näyttää nuorelta on botox. Liiallinen alkoholin juonti ja tupakan polttaminen jätin myös nuoruuteen joten ehkä silläkin on jokin vaikutus mutta en usko että pelkällä kaunesvoiteella saa rypyt pysymään poissa.
Vahanaamastasi näkee kyllä, että botoksia on otettu. sori vaan
Vierailija kirjoitti:
Mihin kaikkialle laitatat botoxia? Olen tätä myös miettinyt, kun kulmalihakset on koko ajan aktiivisena ja jos jotain ei tee niin kohta on julmetut sibeliusrypyt.
Vanheneminen liittyy mielestäni rasvan poistumiseen esim silmien alta ja naaman roikkumiseen. Botox ei taida noihin auttaa?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä saa ihan perusvoiteilla vielä. Ei tarvita kuin älyä hiukan miten ei rypisty eikä roiku. Eikä se ole laihdutus eikä leikkaus ei botoxi eikä mikään noista.
Minä rupsahdin tai huomasin rupsahtaneeni kun 40 v. täytin. Tervetuloa kerhoon.
Olen 41-vuotias ja käyttänyt paljon hehkutettua a-vitamiinivoidetta ryppyihin ja tehnyt naamajumppaa joka päivä yli vuoden ajan. Silti vaan koko ajan roikkuu ja pussittaa enemmän. Olen sitä tyyppiä, että minulle tulee hamsteriposket. Iho on pintakuiva ja ihan yhtä syvät juonteet naamassa kuin vuosi sitten. Ainoastaan aikuisiän finnit hävinneet tuon ryppyvoiteen ansiosta mikä tietysti on parannus. Aion lopettaa voiteen käytön kalliina ja turhana ja kantaa vanhuuteni häpeämättä enkä tuhlaa rahojani leikkauksiin. Botoksit ja täyteaineet tekevät ihmisistä luonnottomia ja ilmeettömiä eikä sekään ole mielestäni hyvä vaihtoehto. Kasvojen kohotukseen minulla ei ole varaa. Miehiäkään ei tarvitse enää miellyttää.
Mulle kävi tämä laihdutuksen myötä. Oli päässyt ruuhkavuosissa painoa kertymään 100 kiloon asti, mikä on tosi paljon lyhyelle naiselle. No, 40 täytettyäni päätin että liiikapainosta on päästävä, että ei terveyskään enää kauaa kestä sitä. Onnistuin laihduttamaan lopulta noin 40 kg, en edes mitenkään nopeasti vaan hyvin rauhallista tahtia. Mutta ulkonäkö otti kyllä pahasti osumaa. Kropan roikkuvat nahat ja tyhjinä riippuvat tissit voi peittää vaatteilla mutta naamaa ei. Roikkuvaa ryppyistä löysää nahkaa on mm. kulmakarvojen alla yläluomilla, leuan alla ja leukaperissä, poskien keskelläkin kulkee joku ihme alas osoittava kuoppamainen syvä juonne, jonka molemminn puolin muodostuu pussi. Ei vain silmäpussi vaan posken keskellä pussi. Kaulaa toki on pelkkää roikkuvaa ryppyistä löysää nahkaa.
En kuitenkaan aio mitään leikkauttaa tai hoidattaa, kun olen kerran ollut pienen operaation yhteydessä kuolla leikkauspöydälle, anestesiakomplikaation takia. Ei ole kauneus niin tärkeää enää, että riskiä uusinnasta ottaisin. Onneksi ei enää nyt 47 v iässä seksikään oikein enää kiinnosta, joten ei haittaa jos miehiä ei kiinnosta.
Iltalehdessä oli joku aika sitten juttu naisesta, joka oli kokeillut jotain kasvojumppaa. Sitä kannattaa kokeilla. En muista jumpan nimeä mutta ohje viiteen harjoitukseen löytyy ilmaiseksi Facebookissa videolla. Siinä pidetään ihoa paikoillaan käsillä ja irvistellään. Jutun naisella oli jo liiankin hämmästynyt ilme jumpan seurauksena.
Itse huomasin parissa päivässä ilmeen virkistyneen ja veren kiertävän kasvoissa paremmin ilmaisharjoituksia kokeiltuani. Kun kerran harjoittaa lihaksia, miksi ei harjoittaisi myös kasvolihaksia? Videolla selitetään kuinka otsan lihakset ulottuvat päälaen huipulle saakka, ja nykyisin tunnen sen. Treenaaminen jänteyttää lihaksia ja ne nostavat koko ajan otsaa ja kulmia vähän ylöspäin. Lisäksi huomaan nostelevani kulmia muutenkin aiempaa enemmän mm. lukiessa.
47 menin lääkäriin ja sanoin et vaihdevuosiin korviketta,kiitos.no, sain laastarit ja hormonikierukka pidettiin paikoillaan.viikossa iho sileni ,varsinkin käsistä sen huomas ja tunne oli muutenkin kuin olisin saanut "entisen minän " takaisin.
sinipunakynä kirjoitti:
47 menin lääkäriin ja sanoin et vaihdevuosiin korviketta,kiitos.no, sain laastarit ja hormonikierukka pidettiin paikoillaan.viikossa iho sileni ,varsinkin käsistä sen huomas ja tunne oli muutenkin kuin olisin saanut "entisen minän " takaisin.
Tällainen viikossa sileneminen on ihan vaan nestetasapainon muutos, eli soluissa on enemmän nestettä. Iho nimittäin nuorellakin uusiutuu 28 päivässä, keski-iässä paljon hitaammin, eli teoriassakaan tuota nopeammin ei rypyt voi oieta muuta kuin tosiaan sitä kautta että jos nestettä on enemmän kuin ennen mikä hieman turvottaa.
Vierailija kirjoitti:
sinipunakynä kirjoitti:
Tällainen viikossa sileneminen on ihan vaan nestetasapainon muutos, eli soluissa on enemmän nestettä. Iho nimittäin nuorellakin uusiutuu 28 päivässä, keski-iässä paljon hitaammin, eli teoriassakaan tuota nopeammin ei rypyt voi oieta muuta kuin tosiaan sitä kautta että jos nestettä on enemmän kuin ennen mikä hieman turvottaa.
Tieto tai vakaa usko siihen että nyt tuli apua vaikuttaa lumelääkkeen tavoin :)
Aikaa myöten meiltä riisutaan kaikki. Ja olemme valmiita sieluina muuttamaan Jeesuksen ja Isänsä kotiin. Se on kauneinta ikinä. Ottakaa tämä ja kaunistutte ihmeesti heti myös ulkonaisesti. Sielun tila on se avain.
Tää liittyy geeneihin. Miten vanhempasi ja mahdolliset siaruksesi ovat ikääntyneet?
Joissan suvuissa vanhennutaan kolmikymppisenä todella, joissain ei vielä viiskymppinenkään sanottavammain ole vanhentunut. Elämäntapavalinnat sitten päälle. Rööki, viina, huumeet, liika treenaaminen, liian vähäninwn liikunta, ravinnon laatu ja määrä, laihduttelu tai vakaa paino.
Mutta yhtäkkinen on kyllä yllättävä. Ootko alkanu just syödä jotain lääkettä tai vaihtoehtoisesti lopettanut pitkään käytössä olleen? Sama ravinnon tai pöihteiden suhteen? Tai ootko ottanut hulluna aurinkoa tms?
Mutta suurin vastaus löytyy perheestäsi. Jos kellekäön muulle ei ole tapahtunut tällaista, menisin lääkäriin. Jos taas siskolla tai isällä ihan vastaava kehitys, niin sellasta se sitten on.
Itsellä ainakin pitkään kestänyt stressi ja masennus on saanut olemuksen täysin rupsahtaneeksi, vaikka minäkin olen vasta 30. Harmittaa ihan nähdä kuinka muut ikäiseni suurimmaksi osaksi ovat vielä erittäin hehkeän näköisiä. Itsellä koko naama jotenkin valahtanut ja iho on eloton, tukka söherö, surkea ryhti ja kasvojen perusilme nykyään synkeä ja masentunut. Ihan järkyttävän näköinen suorastaan. Ei mee taas tasan ne nallekarkit.
Mulla 35-vuotiaana on vielä aika jees ulkonäkö ja napakka kasvojen iho, mutta kaulalla ja rintakehällä on uurteita. Riippuu täysin siitäkin paljonko voiteita käytän kasvoille ja rintakehälle miten mikäkin näkyy.
Jos joku kokee olevansa "ryppyinen" suosittelen kokeilemaan kunnon kuorinta ja kosteutusjaksoa iholle, sillä saa paljon heleyttä ja kuivuudesta johtuvat mukarypyt voivat kadota tai madaltua.
kyllä se geeneissä on. kuka vanhenee ja kuka ei. nopeasti tai hitaasti.
meidän työpaikalla on nainen joka ei näy vanhenevan sitten millään.
ollessaan yli 40 v niin kesäflikkorna kysyi onko sinulla lapsia eikä uskonut kun nainen sanoi. on kyllä. flikka oli jo kysynyt toisilta työkavereilta minkä ikäinen tämä nainen on.
sanoi naiselle itselleen. luulin että olet saman ikäinen kun minäki. flikka oli 20 v.
nyt tämä samainen nainen on kohta eläkeikäinen ja aina vain näyttää nuoremmalta mitä on. ainakin 20 v.
tiedän ettei tämä nainen ole koskaan hoitanut itseään mitenkään. aivan tavallinen nainen ja vaatimaton.
naiset ovat kateellisia tälle naiselle. ne geenit. ne geenit.
joku voi tunnistaa tämän naisen.
Kun posket valahtaa niin siihen ei enää mitkään voiteet tai vesi auta. Rypyille ehkä jotain pientä voi vielä tehdäkin.
Ei todellakaan rupsahda.