Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teininä peloteltiin että raskaaksi tuleminen on maailman loppu, nyt ihmetellään miksi raskautta pelätään

Vierailija
11.01.2021 |

Ihan jäätävää oli se raskaudella pelottelu miten se pilaa koko elämän kun tulee raskaaksi ja saa lapsen. Nyt sit ihmetellään miksi tuon seksikasvatuksen saaneet milleniaalit pelkäävät lasten saantia ja eivät ikimaailmassa halua raskaaksi. Johtuisiko siitä että peloteltiin teininä sillä miten kauheaa se on??? Muutenkin tuntuu että meidän sukupolvi on kasvatettu liiankin fiksuksi ja koska lasten hankkimisille ei ole riittävästi fiksuja perusteita niin ne jätetään tekemättä.

Kommentit (225)

Vierailija
21/225 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olikohan nykyajan 50-60 vuotiaiden nuoruudessa minkälaista seksivalistusta? Oltiinko aiheesta vaan hiljaa vai peloteltiinko silloinkin?  Tuo sukupolvi ei kuitenkaan ole samalla tavalla lisääntymistä pelännyt. 

Äiti kertoi ettei silloin kyselty vaan oletettiin että totta kai joka nainen haluaa lisääntyä. Avautui tästä, koska koki tulleensa painostetuksi.

Mutta valistettiinko asiasta yhtä raivokkaasti esim. koulussa? Näytettiinkö ällöjä synnytysvideoita missä veri lentää ja kerrottiinko että lapsen saaminen pilaa elämän ja kehon?

Vierailija
22/225 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin sukupuolitaudeilla peloteltiin ihan kuoliaaksi teininä. Näytettiin kuvia kaiken maailman peniskasvaimista ja blue waffle jutuista ja sanottiin että jos edes yhden kerran harrastat seksiä ilman kondomia niin sinulle tulee tämä.

Olen aika nuori mutta minäkin koin että seksuaalivalistus oli lähinnä tyyliä "elikkä penis menee emättimeen ja sit täs ois nää sukupuolitaudit"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/225 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olikohan nykyajan 50-60 vuotiaiden nuoruudessa minkälaista seksivalistusta? Oltiinko aiheesta vaan hiljaa vai peloteltiinko silloinkin?  Tuo sukupolvi ei kuitenkaan ole samalla tavalla lisääntymistä pelännyt. 

Äiti kertoi ettei silloin kyselty vaan oletettiin että totta kai joka nainen haluaa lisääntyä. Avautui tästä, koska koki tulleensa painostetuksi.

Mutta valistettiinko asiasta yhtä raivokkaasti esim. koulussa? Näytettiinkö ällöjä synnytysvideoita missä veri lentää ja kerrottiinko että lapsen saaminen pilaa elämän ja kehon?

En tiedä. Äiti on kotoisin maalta. Kertoi lähinnä vaan siitä kuinka perhe oli normi. Niinkin normaali tila että uskoo joidenkin muidenkin saaneen lapset hiljaisten odotusten takia, eikä niinkään oikeasta halusta.

Vierailija
24/225 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin sukupuolitaudeilla peloteltiin ihan kuoliaaksi teininä. Näytettiin kuvia kaiken maailman peniskasvaimista ja blue waffle jutuista ja sanottiin että jos edes yhden kerran harrastat seksiä ilman kondomia niin sinulle tulee tämä.

Olen aika nuori mutta minäkin koin että seksuaalivalistus oli lähinnä tyyliä "elikkä penis menee emättimeen ja sit täs ois nää sukupuolitaudit"

Elin pitkään siinä uskossa, että ihan jokaisella ihmisellä joka harrastaa olisi sukupuolitauteja.

Vierailija
25/225 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä havahduin samaan vasta reilu kolmekymppisenä, että mä en tosiaan olisi mikään teiniäiti enkä edes nuori äiti jos nyt tulisin raskaaksi..

Samoin muistui sekin mieleen, että ihmettelin kovasti kun vanhempieni tuttavaperheen äiti kertoi nähdessämme kuinka heillä on nyt kovasti surua kun miniä sai keskenmenon. Itse olin aivan hölmistyneenä (onneksi kuitenkin pidin mölyt mahassani) että eikö tuo ole pikemminkin hyvä juttu kun on käynyt vahinko.. Ja miksi siitä raskaudesta oli edes kerrottu vanhemmille kun ei varmasti ollut mikään pakko.

Olin tuolloin n.25-vuotias ja tämä keskenmenon saanut pariskunta yli kolmekymppisiä.

Jotenkin tuo "raskaus on vahinko" saatiin kyllä hyvin iskostettua ysärillä päähän.

Vierailija
26/225 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt pelotellaan metoolla ja sitten ihmetellään, miksi ihmiset eivät pariudu

Vierailija
27/225 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jäi myös päälle se, että raskaus on kamala katastrofi ja jos joku kertoi olevansa raskaana, niin reaktioni oli järkyttynt ilme ja "Voi ei!!! Mitä aiot tehdä asialle?" eikä suinkaan "Oi onnea!" 

Vierailija
28/225 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin koulun 90-luvulla ja tosiaankin peloteltiin tyttöjä raskaudella, sukupuolitaudeilla ja vielä poikien painostuksella. Että seksiä ei pidä harrastaa toisen painostuksesta. No totta se tietysti on, mutta lähtökohtaisesti annettiin ymmärtää että seksi on ainoastaan poikien keksintö ja tytöt harrastavat sitä poikien mieliksi.

Vierailija
29/225 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen milleniaali ja blue wafflesta en ole koskaan kuullutkaan. Ihan asiallista oli valistus, joskaan ei sitä kovin monta kertaa ollut. Ei ollut myöskään liikaa kuvia. Ja mitä seksitauteihin tulee,ne kyllä voi pilata elämän aika pitkälle ja sikäli että ne ovat niin yleisiä, niin haittaavat monen ihmisen elämää ainakin jonkin verran, vaikka eivät tietenkään kaikilta koko tulevaisuutta pilaa. Se ei ole pelkkää propagandaa tiedätkös.

Vierailija
30/225 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat tällä hetkellä olla joku parikymppinen? On meinaan ne seksitaudit VÄHÄN muuttuneet minun nuoruudestani(90-00), nykyään kaikki alkavat olla lääkeresistenttejä kantoja. Ja koska puhut peniskasvaimista oletan sinun olevan mies. Niin, mitä ne herpes rakkulat tai kondyloomat siinä hepin varressa haittaavat..naisten värkissä vähän eri juttu..idiootit. 

Syylä kikulit alapeukuttavat lol joku juippi väittää tietävänsä naisen anatomiasta enemmän kuin naiset itse? Kuka oikeasti on ylpeä rakkuloista värkeissä ja oikein keräilee niitä(täysin tietämätön sp-taudeista ja ehkäisystä)?? Nyt on kyllä palstan lahoaines taas koossa, onneksi ei tarvitse ikinä nähdä näitä imbesillejä. 

Ota lääkkeet?

Vierailija
31/225 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen milleniaali ja blue wafflesta en ole koskaan kuullutkaan. Ihan asiallista oli valistus, joskaan ei sitä kovin monta kertaa ollut. Ei ollut myöskään liikaa kuvia. Ja mitä seksitauteihin tulee,ne kyllä voi pilata elämän aika pitkälle ja sikäli että ne ovat niin yleisiä, niin haittaavat monen ihmisen elämää ainakin jonkin verran, vaikka eivät tietenkään kaikilta koko tulevaisuutta pilaa. Se ei ole pelkkää propagandaa tiedätkös.

Sinä olet viisas nuori. Alkoi vähän hikoiluttamaan ajatus että nuoret kundit levittävät tahallaan tauteja tyttöihin, en ihmettelisi jos se olisi joku uusi "some villitys" Sen verran kieroutunut asenne sukupuolitauteihin. Nehän ovat räjähtäneet käsiin viimeisen vuosikymmenen aikana, i wonder why heh. 

Vierailija
32/225 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsia ei tähän maailmaan edes tarvita. Haluatta tuhota sen ilmastonmuutoksella...

Oisko aika, @Moderaattori @Ylläpitäjä ?

älä sitten vingu, kun ei ole ketään maksamassa teikäläisen eläkettä

Vierailija
33/225 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo raskaudella pelottelu ole mikään uusi asia. Vuosisatoja sillä on naisia peloteltu.

Vierailija
34/225 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta ei osaa päättää tarvitaanko nuoria opiskelemaan ja nopeasti työelämään vai lapsia tekemään. Koulutus, koulutus, koulutus, mikään ei ollut yhteen aikaan niin tärkeää. Nyt huudetaan vauvoja tekemään huonon huoltosuhteen takia. Kouluttamattomien liiallisesta lisääntymisestä ollaan huolissaan koska ihmiskunta tyhmenee kun taas koulutetut ei halua lapsia. Ilmastonmuutos, saasteet, pandemiat ja liikakansoitus pelottavat kaikkia.

Tilanteemme on mieletön.

Vierailija
35/225 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista että 90-luvun puolivälissä olis yläasteella puhuttu naisen hedelmällisestä iästä. E-pillereitä tuputettiin ja AIDSilla peloteltiin.

Vierailija
36/225 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ketjun avaajalle. On aina kiva saada vertaistukea eikä turhaan kuvitella olevansa jotenkin outo. Itsekin mielsin raskauden vahingoksi ja pahimmaksi asiaksi ikinä vielä reilusti yli 30-vuotiaana. Olen melkoisen varma että tässä on myös melko suuri syy siihen että jäin lapsettomaksi vasten tahtoani.

N40+

Vierailija
37/225 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja nyt pelotellaan metoolla ja sitten ihmetellään, miksi ihmiset eivät pariudu

Ok

Vierailija
38/225 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista että 90-luvun puolivälissä olis yläasteella puhuttu naisen hedelmällisestä iästä. E-pillereitä tuputettiin ja AIDSilla peloteltiin.

Ysärin alussa/puolivälissä e-pillerit teinillä oli jotenkin ihan yhtä normi asia kuin hampaiden peseminen.

Ainakin pk-seudulla.

Vierailija
39/225 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo raskaudella pelottelu ole mikään uusi asia. Vuosisatoja sillä on naisia peloteltu.

Varmaan ihan sen takia että synnytyskuolemat olivat yleisiä. Vaikka nykyään on värkit ja laitteet naisia silti kuolee synnytyksiin. 

Vierailija
40/225 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko38 kirjoitti:

Ihmettelin jo 90 luvulla kun tyyliin 13v mimmeille tuputettiin e-pillereitä.. nyt reilu 20v niitä syötyään samat mammat ihmettelee miksi eivät tule raskaaksi, vaikka "justhan mä pillerit lopetin"...

Höpö höpö höpsis. Pillerit eivät kyllä vähäisimmässäkään määrin vähennä raskauden mahdollisuutta kun ne lopettaa. Päinvastoin, ne nimenomaan suojaavat hedelmällisyyttä.