Haiseeko teistäkin suurin osa muista ihmisistä pahalta?
Esim. kaikki läheiset kaverini ja tuttavani sekä lapsuuden perheeni paria kaveria lukuunottamatta haisevat mielestäni aina jotenkin ällötävältä. Joillakin haisee henki, mutta toisilla ei haise henki vaan ominaishaju ei ilmeisesti miellytä (vai peseytyvätkö sitten huonosti). Olen miettinyt, että haisenkohan itsekin ihan kamalalta, vaikka käyn kaksi kertaa päivässä suihkussa ja pidän hygieniastani muutenkin hyvää huolta, vai onko minulla vain tarkka hajuaisti. Ominaishajuani peitän lisäksi miedolla hajuvedellä, joka tietysti saattaa joidenkin mielestä olla huono sekin. Mutta miten on, haiseeko lähes kaikki ihmiset teistäkin pahalta?
Kommentit (69)
Suomalaisten naisten tavarat haisevat kiiskeille.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Hajuaistisi lienee yliherkkä.
Useimmilla on ominaishaju mutta halatessakin se on mieto. Toisaalta muiden etnisten ryhmien edustajat haisevat omaankin nenään ja heidän mielestä valkoiset haisevat maidolle. Sinulla ehkä puuttuu joku suodatus.
No luulisi ettei nyt korona aikana haista mitään kun pitää olla turvaväli. Sinullako ap ei sitä ole?
Vierailija kirjoitti:
No luulisi ettei nyt korona aikana haista mitään kun pitää olla turvaväli. Sinullako ap ei sitä ole?
Kiitos kysymästä. Korona on helpottanut tilannetta, juurikin maskien ja turvavälien ja Zoomin ansiosta, mutta siis ennen koronaa varsinkin huomasin kiinnittävän huomiota ihmisten hajuun. Mutta haistan usein myös maskin alta, jos ihminen kävelee liian läheltä ohi.
Joo olen huomannut samaan, ja pelkään itsekin haisevani.
Töissä havaitsee aika nopeasti miehet, jotka haisevat. Jotkut eivät käy joka päivä suihkussa tai hoida hampaitaan.
AP käy siis kaksi kertaa päivässä suihkussa ja ruiskuttelee sen lisäksi vielä hajuvesiä päälleen peittääkseen ominaishajuaan. Kuulostaa keskivaikealta hygienia-traumalta, joka saattaa johtaa hyvinkin vakaviin seurauksiin myöhemmin.
Kesä maaseudulla navetta-hommissa tekisi tälle tyttelille hyvää!
Ehkä sinulla on jotenkin superherkkä nenä? Otan osaa, uskon että on helpompaa kun ei haista ihan kaikkea.
Kysymykseesi vastaisin, että minusta suurin osa ihmisistä ei haise yhtään miltään. Pitää mennä ihan lähelle, että haistaa ihmisen ominaishajun.
Hajusteet, hien tai huonon suuhygienian kyllä haistaa. Ikävä kyllä jos joku haisee, osaa heti sanoa, mikä ällöttävyys on hajun syy...
Minua ärsyttää voimakas hajustus. Jokin hajustettu pyykkipulveri haisee sääskimyrkyltä.
Niin ja lisään vielä, että oikein kesäkuumalla tai sairaana kun en ole parin päivään käynyt suihkussa, huomaan kyllä itsekin että alan haista!
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää voimakas hajustus. Jokin hajustettu pyykkipulveri haisee sääskimyrkyltä.
Mielestäni voimakas pyykkipulveri on parempi kuin ihmisten luonnolliset hajut.-Ap
Näin talvella moni aisee tunkkaiselta. Aivan kuin niitä talvivaatteita (ja kerroksia) ei pestäisi ja tuuletettaisi kunnolla, tai pesevät itsensä huonosti. Varsinkin hatut ja pipot hautoo päätä (ne pitäisi pestä usein), eikä tajuta, että päänahasta erittyy hikeä ja muuta mähmää. Lemu on sen mukainen.
Kyllä, monet ihmiset haisevat pahalle. Mutta sen lisäksi jotkut ihmiset, useimmiten miehet, tuoksuvat häiritsevän hyvälle.
Onko tämä linkki ollut vielä täällä? Lisää lukemista siitä millaiseksi kämppis voi tehdä elämän: http://solutoveri.blogspot.com/
Ihanaa että joku muukin on huomannut saman kuin minä!
Mielestäni usein nykyään ihmiset haisevat märältä rätiltä, varsinkin kesällä, bussissa. Sitten kaikilla jolla on urheiluvaatteet haisevat myös pahalta, lapsiperheistä lähtee imelä/hiivamainen haju.
Eletään vuosi 2021 ja monet eivät vieläkään osaa pestä hampaat. Yleensä vanhemmat ihmiset.
Joillakin on selvästi herkempi hajuaisti. Itse huomaan vain jos toinen on tosi likainen, tai jos hengityksessä on se hammasreikähaju.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa että joku muukin on huomannut saman kuin minä!
Mielestäni usein nykyään ihmiset haisevat märältä rätiltä, varsinkin kesällä, bussissa. Sitten kaikilla jolla on urheiluvaatteet haisevat myös pahalta, lapsiperheistä lähtee imelä/hiivamainen haju.
Eletään vuosi 2021 ja monet eivät vieläkään osaa pestä hampaat. Yleensä vanhemmat ihmiset.
Jos pyykkejä on kuivatettu liian tiiviisti ja laitettu kosteana kaappiin niin ne alkavat haista tiskirätiltä. Osa naisista ei pese rintaliivejään tarpeeksi usein. Samoilla painellaan viikkotolkulla ja kun siihen keinokuituun tarttuu hiki ja ihosolukkoa niin hajupommi on valmis.
Pahanhajuinen hengitys ei aina valitettavasti korjaannu hyvällä hammashygienialla. Haju voi olla peräisin ihan suolistosta asti tai nielun propuista.
Ei, mutta jotenkin talvella tuntuu, että useampi ihminen haisee. Ehkä talvivaatteita ei pestä niin usein.