Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maaliskuussa kaikki pitkäaikaistyöttömät TYPin asiakkaiksi?

Vierailija
11.01.2021 |

Kaupungin työntekijä sanoi, että tällä hetkellä TYP on vielä "vapaaehtoinen" mutta tilanne muuttuu aiankin joltain osin maaliskuussa kun kunta ottaa vastuun työttömistä. Onnea elinikäiselle työkokeilu/kuntouttava uralle kaikki työttömät.

Kommentit (183)

Vierailija
121/183 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kuntoutuksessa on sossut(n.10 kpl) katselleet kohta kymmenen vuotta kun me työttömät  pelataan lautapelejä ja askarrellaan 

:)) haha 

ei sieltä kukaan ikinä töihin enää lähde, ja näitä tulee aina vaan lisää ja lisää, 

tosin se näissä onkin hyvä että ikinä ei tarvitse töitä hakea, uutta sopparia vaan uuteen kuntoutukseen

Vierailija
122/183 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Typissä mont vuotta kymmenen vuotta sitten, ja lähettivät eläketestien jälkeen sitten pois, kirjsivt sieltä ulos. Tulen kertomaan että kierros on jo tehty, kiitos. En minä nyt kahta kertaa lähde Typpiin tekemään samaa kierrosta, että taas päädyn monta päivää kestäviin eläketesteihin toistamiseen. Olisi hillittömän koomista ja mielipuolista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/183 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää kanteita Eu:lle TYP:istä. Kenenkään työttömän paikka ei ole laahustaa vuosikausia kuntouttavassa työtoiminnassa kulukorvauksella 9 eur/päivä. Pyrkikää te-toimistossa saamaan tutkintoon johtava koulutus siihen työtehtävään johon te-koordinaattori ehdottaa työkokeilua. Jos koordinaattori ei suostu on kyseessä silloin työttömän taloudellinen hyväksikäyttö yhteistyöfirman kanssa ilmaistyövoimana.

Palkattomasta työstä voi kysyä työministeriön edustajalta neuvoa miten toimia jos te-virkailija ei suostu palkkatyöpaikkoja tarjoamaan.

TYP oli tarkoitettu ns. päihde-/mt-kuntoutujille joiden kondis oli kysymysmerkki avoimilla markkinoilla. Siitä tuli mm. Sipilan myötä käsikassara alentaa työttömyyttä niillä alueilla joilla ns. alle keskitason cv:llä työtön ei työllisty te:n sisäisessä tavoiteajassa.

Huom. yrityksissä joissa on kapitaali vajetta työttömän palkkatoivomus käännetään herkästi työtöntä työnhakijaa vastaan työstäkieltäytymiseksi. Tässä kierretään tessejä siten että työtehtävä nimetään yksinkertaisemmin jotta sitä voi perehdyttämisellä tehdä työtön alan koulutusta osaamatonkin etenkin kun työ olisi raskasta/likaista/työajoiltan pc:stä firman vakityöntekijöille.

Selvää on että jos työtön suostuu tekemään  omaa koulutusta vastaavaa työtä työttömyyskorvauksella on ongelmat jossain muualla kuin te-toimistossa.

Huom2. on myös sellaisia työttömiä joilla on jotain omaisuutta kun on ollut työssä. Silloin toimeentulotuki ei ole tasapuolinen jos sukset menee ristiin oman te-virkailijan kanssa joka päätyy nopeasti karenssiksi kun oma virkailija ei siedä että häntä neuvotaan työssään (työtön joka tietää oman etunsa ja oikeudet).

Vierailija
124/183 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Typissä jo monta vuotta kymmenen vuotta sitten kunnes kirjoittivat ulos eläkekokeiden jälkeen, ja kuntouttavassa olin on-off vajaat kaksikymmentä vuotta ennen sitä. Arvon työvoimavirkailija, olen jo nähnyt sen kaiken, pohjaa myöten. Jos katkaisette työmarkkinatukeni, niin toimeentulotukea en enää hae. Se oli homma sitten siinä. Häätö ja goodbye. Vankilaan päätynen nopeasti siinä tilanteessa sitten, ja ette jumalauta tule sitten siellä lässyttämään mistään palaamisohjelmasta yhteiskuntaan. Kuolisin nauruun.

Vierailija
125/183 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin Typissä jo monta vuotta kymmenen vuotta sitten kunnes kirjoittivat ulos eläkekokeiden jälkeen, ja kuntouttavassa olin on-off vajaat kaksikymmentä vuotta ennen sitä. Arvon työvoimavirkailija, olen jo nähnyt sen kaiken, pohjaa myöten. Jos katkaisette työmarkkinatukeni, niin toimeentulotukea en enää hae. Se oli homma sitten siinä. Häätö ja goodbye. Vankilaan päätynen nopeasti siinä tilanteessa sitten, ja ette jumalauta tule sitten siellä lässyttämään mistään palaamisohjelmasta yhteiskuntaan. Kuolisin nauruun.

Kannattaa miettiä ketä äänestää. Tyhmästä päästä saa syyttää vain itseä.

Vierailija
126/183 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa miettiä ketä äänestää. Tyhmästä päästä saa syyttää vain itseä.

Mihinkä viittaat? Kuntouttava työtoiminta on demariprojekti, Filatov sen loi.

Kaikki puolueet ovat samaa paskaa tämän asian suhteen, kaikilla sama linja.

Vierailija
127/183 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jo ollut TYPin asiakas, mutta se lopetettiin vuosien jälkeen kun ei siitä ollut mulle mitään hyötyä. Mukavaa porukkaa olivat kaikki kenen kanssa asioin, eivät painostaneet mihinkään, ja en ikinä mihinkään suostunutkaan. Siksi asiakkuus päättyikin sitten lopulta toki. Niin että tuskin minua sinne uudestaan asiakkaaksi turhaan otetaan...

Vierailija
128/183 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

saan 190 euroa kuukaudessa lisää, 9 euroa päivässä. Saan autohuollon maksettua. kivakiva.

Siis kokonaisuudessaan työmarkkinatuki "nousee" noin 200e/kk. Mutta kun ottaa huomioon tuen verotuksen, käteen jäävä summa tästä on noin 20 euroa.  Sehän on ihan kehitysmaan kuukausipalkkaa vastaava summa. Kenenkään ei pitäisi suostua noihin kusetuksiin.

Eikös tuo kulukorvaus 9 e ole verotonta?

Vierailija
129/183 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, siis osa työttömistä siirtyy TE-toimiston alaisuudesta kunnan alaisuuteen. Mitä tekemistä tällä on TYP:n kanssa? TYP = Työllisyyttä edistävä monialainen yhteispalvelu.

Voisiko joku nyt selittää, miten nämä liittyvät toisiinsa?

Vierailija
130/183 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, siis osa työttömistä siirtyy TE-toimiston alaisuudesta kunnan alaisuuteen. Mitä tekemistä tällä on TYP:n kanssa? TYP = Työllisyyttä edistävä monialainen yhteispalvelu.

Voisiko joku nyt selittää, miten nämä liittyvät toisiinsa?

Ei mitenkään, koska typ-työtä tehdään jatkossakin sekä työkkärissä että kuntakokeilussa. Tämä on esimerkki siitä, että kohkataan asioista, mistä ei ole mitään tietoa.

Vierailija
131/183 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.vates.fi/media/koulutus/vates-paivat-2015/materiaalit/paivi…

--

TYÖLLISTYMISTÄ EDISTÄVÄ MONIALAINEN YHTEISPALVELU (TYP)• Julkiset työvoimapalvelut• Kuntouttava työtoiminta• Kelan ammatillinen kuntoutus

Vierailija
132/183 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki julkisesta työvoimapalvelusta

https://finlex.fi/fi/laki/alkup/2002/20021295

Vierailija
133/183 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta. Itse saan tunnissa tuplat tuosta eikä ole edes mikään erityisen hyvä palkka. Kai sitä olisi muitakin keinoja aktivoida työttömiä kuin nöyryytys?

Vierailija
134/183 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakiin muutos!!!!!

Vierailija
135/183 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järjetöntä alkaa tekemään täysjärkisistä ihmisistä jotain kuntoutettavia ihmisiä työttömyyden vuoksi. Tämä ei voi mennä näin!!!!!

Vierailija
136/183 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päättäjät nyt ajantasalle kaikista laista, mitä ne tässä kuntakokeiluyhteydessä tarkoittaa! Toimintaa!!!

Vierailija
137/183 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan harhaanjohtava tuo nimitys KUNTOUTTAVA työtoiminta!!!

Pitkäaikaista työtöntä, vaikkakin jotenkin vammautunuttakaan työtöntä kuitenkin, kun ei vakuutusyhtiöt ole eläkkeellekään päästäneet, EI tuonkaltainen kunnan järkkäämä puuhastelu kuntoututa yhtään mitenkään, eikä työllistä jatkossakaan, vaan päinvastoin työnantajat eivät ota varmasti enää tuonkaltaisessa toiminnassa olevaa työtöntä töihinsä.

Tuon toiminnan tarkoituksena ei ole muuta kuin työllistää työkkärin ja kunnan sossuvirkakuntaa sekä tietenkin sen työnohjaajan, jonne pitkäaikaistyötön pakotetaan karenssin uhkaamana menemään ilman normaalia palkkaa. Tuosta ei saa kuin työkkärikorvauksen päälle sen 9 euron verottoman kulukorvauksen ja se on siinä.    4h/päivä/viikko on vähimmäismäärä, mutta periaatteesta tuokin on väärin ja aliarvoista kohtelua pitkään työttömänä ilman omaa syytään olevalle ihmiselle.

Vierailija
138/183 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin Typissä mont vuotta kymmenen vuotta sitten, ja lähettivät eläketestien jälkeen sitten pois, kirjsivt sieltä ulos. Tulen kertomaan että kierros on jo tehty, kiitos. En minä nyt kahta kertaa lähde Typpiin tekemään samaa kierrosta, että taas päädyn monta päivää kestäviin eläketesteihin toistamiseen. Olisi hillittömän koomista ja mielipuolista.

Mitä tuollaiset eläketestit sisältää, että niitä pitää tehdä useana päivänä?

Vierailija
139/183 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhana. Täällä Jyväskylän seudulla noita kuntakokeiluja on ollut jo aiemminkin. Muutama hassu työllistyi, heistäkin suurin osa tilapäiseen palkkatukityöhön. Jotkut pääsivät eläkkeelle, muille ei tuosta ollut mitään hyötyä. >:(

Vierailija
140/183 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääseekö eutanasiahoitajaksi vanhainkotiin tuon kautta? Alan koulutusta ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi