Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maaliskuussa kaikki pitkäaikaistyöttömät TYPin asiakkaiksi?

Vierailija
11.01.2021 |

Kaupungin työntekijä sanoi, että tällä hetkellä TYP on vielä "vapaaehtoinen" mutta tilanne muuttuu aiankin joltain osin maaliskuussa kun kunta ottaa vastuun työttömistä. Onnea elinikäiselle työkokeilu/kuntouttava uralle kaikki työttömät.

Kommentit (183)

Vierailija
141/183 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisikin keksiä itselle sopivia työkokeilupaikkoja.... ^^^

Vierailija
142/183 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan päiväkotiin harjoittelemaan lasten hoitamista. Omat alle kouluikäiseni vien päiväkotiin — olenhan ”töissä”. Bonuksena 0-maksuluokka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/183 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja palkka oli? kirjoitti:

TYP oli tarkoitettu ns. päihde-/mt-kuntoutujille joiden kondis oli kysymysmerkki avoimilla markkinoilla. Siitä tuli mm. Sipilan myötä käsikassara alentaa työttömyyttä niillä alueilla joilla ns. alle keskitason cv:llä työtön ei työllisty te:n sisäisessä tavoiteajassa.

Alunperinkin laittoivat kaikki jonossa sinne, ei ole sipilän tekoja vaan aiemmin jo tapahtunut.

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa miettiä ketä äänestää. Tyhmästä päästä saa syyttää vain itseä.

Ketä/mitä puoluetta äänestit?

Vierailija
144/183 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni täällä valitteleva on itse ollut TYPissä tai seurannut läheltä siinä olevaa sen sijaan, että olisi saanut toiminnasta kuvan pelkkien huhujen ja nettikirjoittelun perusteella?

Ihmettelen sen vuoksi, että olen ollut TYPin piirissä lähes vuoden, eikä minulla ole siitä mitään pahaa sanottavaa. En voi olla ainoa.

Vierailija
145/183 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tossa enää tarvita diagnoosia, esim. masennusta ym. skeidaa? Onko työttömyys joku sairaus? On varmaan.

Entä jos ei löydy mitään sairautta - ei vaan saa työtä?

Vierailija
146/183 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan järjetöntä alkaa tekemään täysjärkisistä ihmisistä jotain kuntoutettavia ihmisiä työttömyyden vuoksi. Tämä ei voi mennä näin!!!!!

Ei menekään. Kuntouttavan työtoiminnan laki muuttui vuodenvaihteessa, suosittelen ennemmin lukemaan sen kuin huutamaan jotain idioottimaista.

Vierailija
147/183 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joutuu kunnan listoille eikö silloin saa enää työtarjouksia te toimistosta? Tämähän heikentää työllistymista.

Vierailija
148/183 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joutuu kunnan listoille eikö silloin saa enää työtarjouksia te toimistosta? Tämähän heikentää työllistymista.

Ei, kunnan työntekijä tekee työtarjoukset.

Vierailija
149/183 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei taida kuvat tulla joten linkkinä "kuntouttava työtoiminta" - kuva

https://pbs.twimg.com/media/Cf6UO2CW8AEXUlr?format=jpg&name=small

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan moni täällä valitteleva on itse ollut TYPissä tai seurannut läheltä siinä olevaa sen sijaan, että olisi saanut toiminnasta kuvan pelkkien huhujen ja nettikirjoittelun perusteella?

Ihmettelen sen vuoksi, että olen ollut TYPin piirissä lähes vuoden, eikä minulla ole siitä mitään pahaa sanottavaa. En voi olla ainoa.

Minusta ainakin vaikuttaa että demariaktiivi nyt siellä puolustelemassa tulevaa jo etukäteen, en ole kenenkään kuullut kehuvan orjuuttamisia.

Vierailija
150/183 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipa pitää sitten hakea saikkua. Olen moniongelmainen ja koko ajan huonommin ja huonommin voiva pitkäaikaistyötön, mutta en kuitenkaan ole saanut apua ongelmiini. Salkku työttömyydestä on kuulostanut typerältä kun silloin jo ennestään naurettavan pienet työmarkkinatuen suuruiset tulot pienenisivät entisestään, joten parempi se nyt on vaan ollut olla työttömänä. Olen sitä paitsi saanut olla vuoden rauhassa Te-toimistolta.

Kuulostaa siltä, että kuuluisit sairaseläkkeelle. Jos saa työmarkkinatukea, tarkoittaa että on /pitäisi olla aktiivinen työnhakija ja työmarkkinoiden käytettävissä. Oikeasti työkyvyttömät pitäisi päästää eläkkeelle ja työhaluttomat tiputtaa toimeentulotuelle tai omien säästöjen varaan ja työmarkkinatuki jättää vain niille, jotka aidosti etsivät ja pystyvät tekemään töitä. 

Vierailija
151/183 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaipa pitää sitten hakea saikkua. Olen moniongelmainen ja koko ajan huonommin ja huonommin voiva pitkäaikaistyötön, mutta en kuitenkaan ole saanut apua ongelmiini. Salkku työttömyydestä on kuulostanut typerältä kun silloin jo ennestään naurettavan pienet työmarkkinatuen suuruiset tulot pienenisivät entisestään, joten parempi se nyt on vaan ollut olla työttömänä. Olen sitä paitsi saanut olla vuoden rauhassa Te-toimistolta.

Kuulostaa siltä, että kuuluisit sairaseläkkeelle. Jos saa työmarkkinatukea, tarkoittaa että on /pitäisi olla aktiivinen työnhakija ja työmarkkinoiden käytettävissä. Oikeasti työkyvyttömät pitäisi päästää eläkkeelle ja työhaluttomat tiputtaa toimeentulotuelle tai omien säästöjen varaan ja työmarkkinatuki jättää vain niille, jotka aidosti etsivät ja pystyvät tekemään töitä. 

ilmianoin kommenttisi asiattomana ja Marinin hallituksen vastaisena propagandana.

Vierailija
152/183 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääseekö psykopaatti hoitelemaan vammaisia? Ihan mielenkiinnosta kyselen.

Mitään vastuutahan ei ole kun ei ole työsuhteessakaan.

Vierailija
153/183 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomella ei ole varaa enää elättää kaikkia kotona makoilijoita. Kaikki työkuntoiset töihin ja jos on sairas niin sairasloma tai eläke. Hyvä muutos 👍🏼

Vierailija
154/183 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja palkka oli? kirjoitti:

Tehkää kanteita Eu:lle TYP:istä. Kenenkään työttömän paikka ei ole laahustaa vuosikausia kuntouttavassa työtoiminnassa kulukorvauksella 9 eur/päivä. Pyrkikää te-toimistossa saamaan tutkintoon johtava koulutus siihen työtehtävään johon te-koordinaattori ehdottaa työkokeilua. Jos koordinaattori ei suostu on kyseessä silloin työttömän taloudellinen hyväksikäyttö yhteistyöfirman kanssa ilmaistyövoimana.

Palkattomasta työstä voi kysyä työministeriön edustajalta neuvoa miten toimia jos te-virkailija ei suostu palkkatyöpaikkoja tarjoamaan.

TYP oli tarkoitettu ns. päihde-/mt-kuntoutujille joiden kondis oli kysymysmerkki avoimilla markkinoilla. Siitä tuli mm. Sipilan myötä käsikassara alentaa työttömyyttä niillä alueilla joilla ns. alle keskitason cv:llä työtön ei työllisty te:n sisäisessä tavoiteajassa.

Huom. yrityksissä joissa on kapitaali vajetta työttömän palkkatoivomus käännetään herkästi työtöntä työnhakijaa vastaan työstäkieltäytymiseksi. Tässä kierretään tessejä siten että työtehtävä nimetään yksinkertaisemmin jotta sitä voi perehdyttämisellä tehdä työtön alan koulutusta osaamatonkin etenkin kun työ olisi raskasta/likaista/työajoiltan pc:stä firman vakityöntekijöille.

Selvää on että jos työtön suostuu tekemään  omaa koulutusta vastaavaa työtä työttömyyskorvauksella on ongelmat jossain muualla kuin te-toimistossa.

Huom2. on myös sellaisia työttömiä joilla on jotain omaisuutta kun on ollut työssä. Silloin toimeentulotuki ei ole tasapuolinen jos sukset menee ristiin oman te-virkailijan kanssa joka päätyy nopeasti karenssiksi kun oma virkailija ei siedä että häntä neuvotaan työssään (työtön joka tietää oman etunsa ja oikeudet).

Kirjoituksesi on puppua, laki sanoo näin:

Työttömällä on monialaisen yhteispalvelun tarve, jos hänen työllistymisensä edistäminen edellyttää työ- ja elinkeinotoimiston, kunnan ja Kansaneläkelaitoksen järjestämisvastuulle kuuluvien 1 §:n 2 momentissa tarkoitettujen palvelujen yhteensovittamista.

Työ- ja elinkeinotoimisto, kunta tai Kansaneläkelaitos arvioi, onko työttömällä monialaisen yhteispalvelun tarve, kun työtön on:

1) saanut työmarkkinatukea vähintään 300 päivää työttömyyden perusteella;

2) täyttänyt 25 vuotta ja hän on ollut julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta annetun lain (916/2012) 1 luvun 3 §:n 1 momentin 3 kohdassa tarkoitettu työtön yhtäjaksoisesti 12 kuukautta; tai

3) alle 25-vuotias ja hän on ollut julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta annetun lain 1 luvun 3 §:n 1 momentin 3 kohdassa tarkoitettu työtön yhtäjaksoisesti kuusi kuukautta.

Vierailija
155/183 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin mennä hoivakotiin hommiin jos saan rokotuksen asap, muuten en aio liikahtamaan mihinkään ennen vuoden loppua. Jos siis rokotusta ei ole tarjolla.

Vierailija
156/183 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on typin palveluista pelkästään hyvää sanottavaa. Täysin heidän ansiostaan olen nyt vuosikausien työttömyyden jälkeen oman alan töissä, minkä suhteen olin jo menettänyt täysin toivoni.

Vierailija
157/183 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on typin palveluista pelkästään hyvää sanottavaa. Täysin heidän ansiostaan olen nyt vuosikausien työttömyyden jälkeen oman alan töissä, minkä suhteen olin jo menettänyt täysin toivoni.

Ei voi noin olla, täällä sanotaan, että 9€ orjaksi vain laitetaan.

Vierailija
158/183 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan monta % tyttömäistä tukee harmaata taloutta tekemällä kuutamokeikkaa? Veikkaan rohkeasti 60%.

Vierailija
159/183 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomella ei ole varaa enää elättää kaikkia kotona makoilijoita. Kaikki työkuntoiset töihin ja jos on sairas niin sairasloma tai eläke. Hyvä muutos 👍🏼

Mistä sä luulet että se raha näille työttömille otetaan, jotka tuon kuntakokeilun myötä pakotetaan "töihin" 9e/pvä? Tipahtaako taivaasta vai tulisiko edelleen veronmaksajilta?

Vierailija
160/183 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jo sanottu mutta ainakin Pirkanmaalla olet pitkäaikaistyöttömänä automaattisesti TYP-asiakas. En tiedä mitä se sitten tarkoittaa koska asiasta ei sen enempää kerrottu. Jospa ne päästäisi raajarikon vaikka eläkkeelle...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä