Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulukiusaaminen

Vanhoja asioita
10.01.2021 |

Itse kiusattuna pistin monesti vahingon kiertämään ja kiusasin itse muita. Itsellä oli niin paksunahka että ei koulukiusaamiset tuntuneet missään mutta jos omat kiusaamiset jättivät johonkin henkilöön ikuiset arvet. Kaksikymmentä vuotta vanhoja asioita mutta jos oikeasti loukkasi jotain ja pahoin. Jos ottaisi selvää missä henkilöt nykyään menee ja pyytäisi anteeksi. Repiikö auki turhaan menneisyyden arpia/muistoja? En hae mitään synninpäästöä vaan haluaisin vain oikeasti pyytää anteeksi jos satutin.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista että ei tainnut tämä viesti mennä läpi valvomossa ja olisi hauska tietää miksi ei.

2/22 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amm ite  s

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

rarehanu kirjoitti:

Amm ite  s

Kiitos, pitää miettiä asiaa. Tiedäthän että kun olet kirjautunut keskustelija näen kuinka fiksuja kommenteja jätät keskusteluihin. Rakennetaanko rakkaudella vai vihalla?

Vierailija
4/22 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, että pyysit anteeksi. Leikin, että olit yksi kiusaajistani. Et saa anteeksi, mutta anteeksipyynnöstä olen tyytyväinen. Huonosti takianne menee edelleen :(

Vierailija
5/22 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, että pyysit anteeksi. Leikin, että olit yksi kiusaajistani. Et saa anteeksi, mutta anteeksipyynnöstä olen tyytyväinen. Huonosti takianne menee edelleen :(

En tiedä pidätkö vain hauskaa kustannuksellani. Mutta jos joku kiusaaja on oikeasti sinua vahingoittanut "Huonosti takianne menee edelleen", ehkä sinun pitäisi hakea keskustelu apua. Mikään ei oikeuta kiusaamiseen ja ehkä koulu järjestelmässä olisi parannettavaa. Kaikilla on jotain annettavaa tähän maailmaan. "Erilaisuus on maailman rikkaus" ja sitten kaikki prässätään läpi samasta putkesta?

Vierailija
6/22 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä pidätkö vain hauskaa kustannuksellani. Mutta jos joku kiusaaja on oikeasti sinua vahingoittanut "Huonosti takianne menee edelleen", ehkä sinun pitäisi hakea keskustelu apua. Mikään ei oikeuta kiusaamiseen ja ehkä koulu järjestelmässä olisi parannettavaa. Kaikilla on jotain annettavaa tähän maailmaan. "Erilaisuus on maailman rikkaus" ja sitten kaikki prässätään läpi samasta putkesta?

Kiusaamisen lyhyt oppimäärä: Vahingoitat kiusatun aivot pilloille juuri siinä hetkessä. Vaurio voi olla pysyvä. Tarvitaan monikymmenkertaisesti positiivisia kokemuksia yhtä huonoa kokemusta korjaamaan. Jos niitä ei ole, niin siinäpä on aivojen tila kasa kiusaajien latomaa paskaa.

Vierailija
7/22 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikista paras olisi että noi kommarikoulut lakkautettaisiin kokonaan.      Helkutin kallis veronmaksajille ja häiriintynyt idea tosa systeemisä.

Vierailija
8/22 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät sitä anteeksipyyntöä halua eivätkä halua tietää kiusaajastaan mitään. Eli arpapeliä, että onko anteeksipyynnöllä mitään merkitystä.

Kiusaaminen tosiaan jättää aivoihin ikuiset jäljet eli trauman. Tämä trauma on nähtävissä ihan aivokuvissa. Kiusaaja aiheuttaa jatkuvan taistele-pakene -reaktion kiusatussa ja se jättää jälkensä mm. stressiherkkyytenä, masentuneisuutena ja ahdistuksena. Hienoa, että nyt ymmärrät tekojesi vakavuuden, mutta se ei taida ketään vaurioitunutta uhria auttaa. Jos asia oikeasti käy pahasti rassaamaan niin voit konkreettisesti auttaa menemällä esim. kiusaamisen estokampanjoihin mukaan yms.

Vierailija
9/22 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaa jo jättää väliin. On se kiusattukin ainakin toivon mukaan jo päässyt yli siitä. Ainoa huomion arvoinen asia avautumisessasi ap on se, että muistat itse noinkin pitkän ajan jälkeen sen pahan, mitä muille teit.

Vierailija
10/22 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiusaamisen lyhyt oppimäärä: Vahingoitat kiusatun aivot pilloille juuri siinä hetkessä. Vaurio voi olla pysyvä. Tarvitaan monikymmenkertaisesti positiivisia kokemuksia yhtä huonoa kokemusta korjaamaan. Jos niitä ei ole, niin siinäpä on aivojen tila kasa kiusaajien latomaa paskaa.

Kaikki paha jota itse koin nuoruudessa kasvatti itselleni vain paksumman nahan, niin hyvässä kuin pahassa. Kaikkia piirteitä jotka olivat minussa vahvuuksia ja muiden mielestä heikouksia, vähättelivät jopa opettajat. Sitä että minut kasvatettiin jo kotona paksunahkaiseksi, en voi pyytää anteeksi. Siinäkin on omat ongelmansa aikuisena. "kasa kiusaajien latomaa paskaa" ehkä hakea apua, ehkä jatkaa elämää ilman menneisyyttä.

Vierailija
11/22 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaminen on keihttyvän lapsellisen mielen tapa käsitellä ikäviä asioita. Ei sellainen tule koskaan loppumaan.

Vierailija
12/22 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut kiusattu ja kiusaajakin, mutta ajattelen että jos joskus sattumalta näen niitä kiusattuja niin silloin pyydän anteeksi ja puhun asiasta, mutta muuten en ala ottamaan yhteyttä. Samoin toivoisin heidän tekevän jotka kiusasivat minua.

Vierailija
13/22 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama, paitsi että kostin kiusaamisen omaan pikkuveljeen ja perheen lemmikkieläimiin. Niitä sitten kiusasin todella sadistisesti kun minua itseäni oli kiusattu päivä koulussa. Kun kerrankin oli vielä minua pienempiä ja heikompia paikalla. Veljeni on ihme kyllä antanut minulle anteeksi, mutta vieläkin jos teen jonkun nopean liikkeen, hän hätkähtää ja meinaa lähteä pakoon tai väistää lyöntiä tai potkua :(

Vierailija
14/22 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät sitä anteeksipyyntöä halua eivätkä halua tietää kiusaajastaan mitään. Eli arpapeliä, että onko anteeksipyynnöllä mitään merkitystä.

Kiusaaminen tosiaan jättää aivoihin ikuiset jäljet eli trauman. Tämä trauma on nähtävissä ihan aivokuvissa. Kiusaaja aiheuttaa jatkuvan taistele-pakene -reaktion kiusatussa ja se jättää jälkensä mm. stressiherkkyytenä, masentuneisuutena ja ahdistuksena. Hienoa, että nyt ymmärrät tekojesi vakavuuden, mutta se ei taida ketään vaurioitunutta uhria auttaa. Jos asia oikeasti käy pahasti rassaamaan niin voit konkreettisesti auttaa menemällä esim. kiusaamisen estokampanjoihin mukaan yms.

Aivokuvaajani järkyttyivät ensihetkenä kun saivat aivoni näytöllensä. Kyselivät kanavan kautta olenko varmasti ihan ok :D

Vierailija
15/22 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en haluaisi kuulla kiusaajistani mitään. Säälin lähinnä heitä, olivat kaikki avioerolapsia tai alkkisvanhempien kakaroita. 

Vierailija
16/22 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta valtio/kunnat on vastuussa kiusaamisesta ja sen ehkäisemisestä, eikä kiusaajat itse, nehän ovat lapsia.

Minä lintsasin paljon koulusta, koska minua kiusattiin ja sitten minua rankaistiin siitä lintsaamisesta jälki-istunnoilla. Vopite olla, että sen takia ei kiinnosta käydä töissä ja muutenkin pyyhin yhteiskunnalla ja kaikilla sosiaalisilla normeilla perseeni. Minulla ei ole saatana mitään velvollisuutta maksaa veroja sen tähden, että valtio ei ole kyennyt tukahduttamaan kiusaamista ja minua on rankaistu sen tähden, että halusin välillä sellaisia päiviä ettei minua kiusata ja pakotettiin käymään siellä helvetissä. Kuinkahan moni syrjäytyminen johtuu koulukiusaamisesta? Miksei laiteta niitä miljardeja kiusaamisen ehkäisemiseen sen sijaan, että niitä lähetetään esimerkiksi kehitysapuun?

Vierailija
17/22 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiusaamiseen sinänsä välttämättä liity mitään kotioloissa esiintyviä ongelmia. Ihan voivat olla hyvistäkin perheistä ja haluavat päteä sillä tavalla.

Vierailija
18/22 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki paha jota itse koin nuoruudessa kasvatti itselleni vain paksumman nahan, niin hyvässä kuin pahassa. Kaikkia piirteitä jotka olivat minussa vahvuuksia ja muiden mielestä heikouksia, vähättelivät jopa opettajat. Sitä että minut kasvatettiin jo kotona paksunahkaiseksi, en voi pyytää anteeksi. Siinäkin on omat ongelmansa aikuisena. "kasa kiusaajien latomaa paskaa" ehkä hakea apua, ehkä jatkaa elämää ilman menneisyyttä.

Terapia voi auttaa ymmärtämään, että kiusaaja kohteli väärin. Terapia ei ole mikään ihmevoima siihen, että aivojen vauriot korjattaisiin. Jos et saa korjaavia kokemuksia, niin se on yksi ja sama miten asia teoriassa on. Teoria ei saa aikaan muutosta, vaan käytäntö.

Vierailija
19/22 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuinkahan moni syrjäytyminen johtuu koulukiusaamisesta?"

Vain piru tietää...

Vierailija
20/22 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta valtio/kunnat on vastuussa kiusaamisesta ja sen ehkäisemisestä, eikä kiusaajat itse, nehän ovat lapsia.

Minä lintsasin paljon koulusta, koska minua kiusattiin ja sitten minua rankaistiin siitä lintsaamisesta jälki-istunnoilla. Vopite olla, että sen takia ei kiinnosta käydä töissä ja muutenkin pyyhin yhteiskunnalla ja kaikilla sosiaalisilla normeilla perseeni. Minulla ei ole saatana mitään velvollisuutta maksaa veroja sen tähden, että valtio ei ole kyennyt tukahduttamaan kiusaamista ja minua on rankaistu sen tähden, että halusin välillä sellaisia päiviä ettei minua kiusata ja pakotettiin käymään siellä helvetissä. Kuinkahan moni syrjäytyminen johtuu koulukiusaamisesta? Miksei laiteta niitä miljardeja kiusaamisen ehkäisemiseen sen sijaan, että niitä lähetetään esimerkiksi kehitysapuun?

Keskituloisten ja varakkaiden pitäisi muistaa tämä syrjäytettyjen köyhien kohdalla. Te itse niitätte mitä kouluaikaan kylvitte. Silloin rampautitte ja nyt maksatte.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi