Ruskea imelän hajuinen vuoto kuukautisten alussa ja lopussa
Minulla tulee kuukautisten alussa ja lopussa ruskeaa imelän hajuista vuotoa hieman. Sitä ei tule muulloin. Se haisee pistävältä ja hieman imelältä. Tällaista ei ole tullut koskaan ennen vaan vasta lokakuusta lähtien hssg-tutkimuksen jälkeen. Kukaan gynekologi ei ole huomannut poikkeavaa. Minua huolettaa oireet koska myös pissattaa usein yms. Tauteja ei ole löytynyt. Mikähän tässä voi olla syynä? Kyseistä vuotoa tulee vain kuukautisten aikaan. Pelottaa että vaikuttaa hedelmällisyyteen, hoidot on tulossa.
N29
Kommentit (51)
Vuoto ei kuulosta epätavalliselta. Reagointisi asiaan sen sijaan kuulostaa! Rauhoitu. Pakkomielteinen panikointi häiritsee raskaaksi tulemista paljon enemmän. Ja kyllä, minullakin on vaihtelevasti ollut tuommoista etenkin menkkojen lopussa, miksipä ei jollain olisi myös alussa.
Pistävä (hapan) haju valkovuodossa kertoo vain maitohappobakteereista, jotka ovat siis hyvästä ja normaaleja, mutta joita voi joskus kasvaa turhankin reilusti. Ei ole vaarallista sekään.
Olen luullut, että kaikilla tulee tuota ruskeaa vuotoa. Olen ajatellut, että se on vanhaa verta eli jää johonkin onkaloon kuivumaan, ja tulee pikku hiljaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Nr 40 haisiko se ruskea vuoto pistävältä?
Ap
Juuri sellainen imelä, tunnistettava haju, jonka kuvasit. Lapsettomuuskliniikan mukaan täysin normaalia. Kaikkiheidän ottamat näytteet olivat myös puhtaita, eli ei minkään bakteerin liikakasvua. Jäin nyt miettimään, että olisikohan vuoto liittynyt jotenkin kohdun (hyvälaatuisiin) polyyppeihin? Nekin hävisivät synnytyksen jälkeen.
Entäs mikä voi olla vialla silloin, kun itselläni vuoto haisee koko kuukautisten ajan happaman imelälle? Heti sen valuessa se jo haisee eli ei johdu siitä etten vaihtaisi suojaa tarpeeksi usein. Haju muistuttaa kahvia tai kermaviiliä. Hyviä kahvihetkiä vaan niille ketkä tämän luki!
Mulla on ollut aina tuollaista ruskeaa vuotoa kuukautisten alussa ja lopussa, se on täysin normaalia. Hedelmällisyydessä ei ole ollut mitään vikaa, olen tullut raskaaksi heti, kun ehkäisy on jätetty ja raskautta suunniteltu.
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt samaa. Minulla tuollainen vuoto on alkanut muutaman kuukauden jälkeen abortista, ja sitä tulee satunnaisesti juuri kuukautisten alussa.
Mulla keskenmenon jälkeen oli kans ja nyt kierukan kanssa. Sanoisin siis että normaalia :)
Vierailija kirjoitti:
Todella tahditonta pistää ällöyjuttu otsikkoon!!! Vaikka tulis vihreätä- eei tulis mieleenkään pistää otsikkoon hyvin intiimejä asioita. Etsi joltain terveyspalstalta, ääliö!!!
ällöjutun moitija kuuluu ryhmää
TÄLLÄ PALSTALLA KOKOONTUU VIRTAHEPOPIERUN OMAAVAT SUOMALAISET NAISET.https://www.youtube.com/watch?v=3-j2O7hc2VM
Vierailija kirjoitti:
Etkö tunne palstan sääntöjä? Ei ällöjuttuja otsikkoon ja muutenkin ällövaroitus. Bannit.
TÄLLÄ PALSTALLA KOKOONTUU VIRTAHEPOPIERUN OMAAVAT SUOMALAISET NAISET.https://www.youtube.com/watch?v=3-j2O7hc2VM
Aloin lukea nyt Jorma Paavosen artikkeleita ja sen mukaan kellertävä vetinen vuoto kuukautisten yhteydessä, tai kellertävä väri valkovuodossa ja pistävä haju voi olla merkki ettän siinä on märkää! Eli pahimmassa tapauksessa siellä on oikeasti joku tulehdus.
Ap
Nr 40 haisiko se ruskea vuoto pistävältä?
Ap