Ruskea imelän hajuinen vuoto kuukautisten alussa ja lopussa
Minulla tulee kuukautisten alussa ja lopussa ruskeaa imelän hajuista vuotoa hieman. Sitä ei tule muulloin. Se haisee pistävältä ja hieman imelältä. Tällaista ei ole tullut koskaan ennen vaan vasta lokakuusta lähtien hssg-tutkimuksen jälkeen. Kukaan gynekologi ei ole huomannut poikkeavaa. Minua huolettaa oireet koska myös pissattaa usein yms. Tauteja ei ole löytynyt. Mikähän tässä voi olla syynä? Kyseistä vuotoa tulee vain kuukautisten aikaan. Pelottaa että vaikuttaa hedelmällisyyteen, hoidot on tulossa.
N29
Kommentit (51)
Voitteko mennä vaikka seksi palstalle.
Haiseeko hapettunut kuukautisveri siis pistävältä? Nyt kuuk lopussa nivusia hieman pistää ja pissittää koko ajan.
Ap
Ei tämä mikään harvinainen tauti ainakaan voi olla. Huolettaa voiko tämä kuitenkin olla jokin tulehdus? Onko jollain ollut kohtutulehdus piilevä?
Ap
Eikös tuo ole merkki siitä, että hormoitoiminta ei ole ok. Vuotosi alkaa tiputteluvuodolla. Voit googlettaa itse tuolla hakusanalla.
Minulla enfometrioosin ollessa pahimmillaan oli sama ongelma. Sain hormoneja (en muista nimeä) jotta menkat alkaisivat heti kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä mikään harvinainen tauti ainakaan voi olla. Huolettaa voiko tämä kuitenkin olla jokin tulehdus? Onko jollain ollut kohtutulehdus piilevä?
Ap
Edelleenkin se on ihan normaalia, sulla ei ole tulehdusta ja haju kuuluu asiaan. Miten aikuinen ihminen ei ymmärrä yksinkertaista asiaa kun se on sinullr jo monta kertaa tässä ketjussa kerrottu??
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuo ole merkki siitä, että hormoitoiminta ei ole ok. Vuotosi alkaa tiputteluvuodolla. Voit googlettaa itse tuolla hakusanalla.
Minulla enfometrioosin ollessa pahimmillaan oli sama ongelma. Sain hormoneja (en muista nimeä) jotta menkat alkaisivat heti kunnolla.
Ei ole merkki hormonitoiminnan häiriöstä vaan ihan normaaleista kuukautidista. Vuodolle on ihan tyypillistä alkaa ja loppua tiputellen, jolloin veri on rusehtavaa/ruskeaa. Missä tynnyrissä te oikein olette kasvaneet?
Vierailija kirjoitti:
Haiseeko hapettunut kuukautisveri siis pistävältä? Nyt kuuk lopussa nivusia hieman pistää ja pissittää koko ajan.
Ap
Kyllä haisee. Pissattamisen tunne on myös hyvin tavallista kuukautisten aikana.
Usein iän myötä tulee noita alun ja lopun tiputtelija enemmän, johtuu lähinnä siitä että kohtu ei enää niin kovalla supistella poista sitä limakalvoa vauhdilla. Tämä on siitä hyvä että on vähemmän kuukautiskipuja yleensä.
Viittaa hormonihäiriöön lähinnä jos on ylipitkiä kiertoja ja sellaisen päätteeksi tulee pitkään pelkkää tiputtelua eikä tahdo millään alkaa vuoto kunnolla. Vaihdevuosia lähestyttäessä on tosin ihan normaalia tuollainenkin, mutta silloin ei toki enää hedelmällisyys kummoinen ole.
Limakalvot on kuivat kuukautisten aikaan ja siksi pissattaa. Normaalia, myös tuo vuoto ja haju.
No, toivon että tulen raskaaksi kuitenkin. Lääkärit on sanonut minulle että ei olisi kuka edes kiirettä. Että olen nuori. Omasta mielestäni olen juuri sopivassa iässä lapsen saantiin.
Ap
Nyt tänään tuli myös hieman pistävän hajuista valkovuotoa, mutta se on normaalin väristä.
Voiko tämä olla joku tulehdus, jota lääkärit eivät ole vain huomanneet kun olen käynyt gynekologilla?
Ap
Söit liikaa joulitorttuja ja ylimääräinen täyte tulee vähitellen ulos.
ap ei halua uskoa että kaikki on hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kohtutulehdus kyllä aiheuttaa järkyt kivut ja todella pahan hajun. Tuskin voi olla piilevä. En myöskään usko, että kohtutulehdus tulisi noin vain itsestään vaan siihen on jokin rajumpi syy - esim se, että keskenmenon jäljiltä kohtuun jää istukan palanen tai muuta materiaalia, joka aiheuttaa tulehduksen.
Ap hyvä, sinulla on pelkotiloja ja kenties pakko-oireita. Kärsitkö ahdistuksesta? Onko elämässäsi tapahtunut jotain, mikä saa sinut pelkäämään?
"Kohtutulehdus kyllä aiheuttaa järkyt kivut ja todella pahan hajun."
Miten paha se haju sitten on? Minulla se erite haisee hieman virtsamaisen pistävälle, mutta siinä ei ole väriä. Hieman alavatsakipuja on. Sukupuolitaudit, kuten klamydia ja tippuri on testattu ja niitä ei ole.
Luulen, että pelko johtuu siitä, että pelkään että tämä uhkaa hedelmällisyyttäni. Ties vaikka minulla on joku kohtu- tai munanjohdintulehdus joka vain ei aiheuta tämän rajumpia oireita.
AP
Emme mitenkään pysty diagnosoimaan sinua täällä. Kerro oireista seuraavalla lääkärikäynnillä.
Menen tiistaina lääkäriin. Käyn tänään myös näytteissä, luin noista ja mietin voisiko se olla esim. ureaplasma urealyticum-bakteeri joka on vain levinnyt. :(
Ap
Minulla oli tätä ihan ensimmäisistä kuukautisista lähtien n.30 vuoden ajan. Mekin käytiin hdelmöityshoidoissa selittämättömän lapsettomuuden takia. Nämä ruskeat vuodot loppuivat kuin seinään kun kuukautiset alkoivat taas ensimmäisen lapsen synnytyksen jälkeen. Olin jo unohtanut, että kärsin niistä ennen.
Sinulla on jokin kuvottava sp-tauti, pehmeäsankkeri??? Jäänyt vain tutkimuksissa huomaamatta. Ja todellakin ällöttävä otsake!