Millaisessa siivossa keittiösi on juuri nyt?
Siisti, vai ihan kuin pommin jäljiltä? Kuvaile keittiötäsi.
Kommentit (268)
Siisti. Tein päivällisen n klo 18.
Ruuan jälkeen kävin vielä pinnat läpi.
Nimikateellisen keittiö on kuin kaatopaikka, koska kaikki aika kuluu ruudun äärellä nimien parissa rentoutuen eli lähipiiriä kiusaten.
Vierailija kirjoitti:
Nimikateellisen keittiö on kuin kaatopaikka, koska kaikki aika kuluu ruudun äärellä nimien parissa ”rentoutuen” eli lähipiiriä kiusaten.
Voin kuvitella, tää oli paras! Ja totta varmasti!
Keittiö on aina siisti. Meille opetettiin peruskoulussa (kotitalouden oppitunneilla), miten keittiö pidetään siistinä. Toimenpiteet ovat erittäin helpot, nopeat, tehokkaat ja selkeästi määritellyt.
Sen minkä nuorena oppii, sen vanhana (?) taitaa. En ole vanha, koska olen millenniaali. Mutta haluan pitää keittiön (ja koko asunnon) siistinä niin kauan kuin fyysinen toimintakyky riittää. Ja jos ei riitä, palkkaan siivoojan avuksi.
Ihan siisti (tavarat ei ole hujan hajan niinkuin välillä), tapetit pitäs kokonaan rapsutella irti (niitä on näköjään 5 kerrosta) Puunväriset kaapistot maalasin vanhalla roosalla. Ikkunalaudalla pistokkaita juurtumassa, maalipönttö pöydällä odottaa seuraavaa vapaapäivää jos katon paneelit maalais toisenki kerran, tiskit altaassa odottaa saunalta lämmintä vettä. Koira roskuttaa iltapalaansa ja kohta juo niin että pitää luututa koko lattia. Lihapata kypsyttelee rauhassa leivinuunissa.
Tasot siistit, tiskit koneessa. Muruja ei tasoilla ole mutta allas pitäisi varmaan pestä ja liesi kanssa. Roskiskaappi pursuaa. Mutta yleisilme täytyy olla siisti koska keittiö on käytännössä olohuoneessa, niin pieni tila että pakko pitää siistinä. Onneksi on aamiaiskaappi jonka oven taakse voi tunkea kaiken sälän, se kaappi onkin sitten vähän pommin jäljiltä.
Mä oon aina ihmetellyt ihmisiä, jotka pystyy tiskaamaan heti ruuan jälkeen. Mä kun syön, nii useimmiten tuntuu ku joku ois lyöny pesäpallomailalla. Kauhea uupumus tulee, enkä voi muuta ku mennä sohvalle makaa ja oottaa että olo tasoittuu, en todellakaan jaksa alkaa heti hääräämään keittiössä. Kroppa on jotenki nii herkkä 🤔 ja kyllä, koitan syödä säännöllisesti max 3-4h välein, välttää liikoja hiilareita ja syödä sopivan kokoisia annoksia. Sokerirasituskin on vasta tehny ja kaikki ok. Silti tulee se valtava uupumus.
Erittäin siisti. Siivoan aina jäljet heti, inhoan likaista ja sotkuista keittiötä.
Siisti kun siivosin kokkailun jälkeen. Kokkailun aikana ja päätteksi oli kuin pommin jäljiltä.
On ollut kovaa stressiä, jolloin puran energiani vimmaiseen siivoamiseen. Kun elämä soljuu eteenpäin helpommalla, on kotonakin rennompi siisteys. Kuukautiset myös innostavat siivoamiseen. Olen kaikkinensakin sitä mieltä, että ne joilla on aina supersiistiä, ovat juuri stressaantuneita, jotka siivoavat ulkoista ympäristöään, kun sisäinen näköala ahdistaa.
Vierailija kirjoitti:
On ollut kovaa stressiä, jolloin puran energiani vimmaiseen siivoamiseen. Kun elämä soljuu eteenpäin helpommalla, on kotonakin rennompi siisteys. Kuukautiset myös innostavat siivoamiseen. Olen kaikkinensakin sitä mieltä, että ne joilla on aina supersiistiä, ovat juuri stressaantuneita, jotka siivoavat ulkoista ympäristöään, kun sisäinen näköala ahdistaa.
Mulla vähän sama. Ahdistuneena puunaan paikkoja maanisesti. Normaalitilassa siedän epäjärjestystä paremmin. Kuukautisten alla on intoa siivota ja järjestellä, harmillista (?) kyllä ovat jäämässä pois iän myötä. Ei tuu enää niitä paria päivää kuussa, kun sai aikaiseksi vaikka mitä.
Keittiö järjestyksessä ja puhdas.
Inhoan nousta aamulla kahvinkeittoon jos keittiö on sekaisin. Siksipä keittiöni on viimeistään illalla tiptop 👌
Mies siivosi eilen. On oikein siisti nyt.
Miksi mun mies ei siivoa keittiöö?! 😭 Täyttää ja tyhjentää tiskikoneen, mutta siinä kaikki. Ei pyyhi tasoja, pöytää ja muita ryönääntyviä paikkoja, kuten tiskikoneen kansi ja jääkaapin ovi, ei pese altaita, ei imuroi tai lakaise muruja, ei vie roskia. Saatikka että pesisi joskus jääkaapin, roskiskaapin, mikron, lieden, liesituulettimen...
Virheettömässä kunnossa. Niinkuin aina.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mun mies ei siivoa keittiöö?! 😭 Täyttää ja tyhjentää tiskikoneen, mutta siinä kaikki. Ei pyyhi tasoja, pöytää ja muita ryönääntyviä paikkoja, kuten tiskikoneen kansi ja jääkaapin ovi, ei pese altaita, ei imuroi tai lakaise muruja, ei vie roskia. Saatikka että pesisi joskus jääkaapin, roskiskaapin, mikron, lieden, liesituulettimen...
Miksi valitsit mieheksesi vätyksen ? Ei varmaan ole tullut yllätyksenä, että ei siivoa.
Siisti. Meillä on nimittäin kotiorja (eli aviomies), joka huolehtii kaikista keittiötöistä. Likaisten astioiden laittaminen tiskikoneeseen, puhtaiden astioiden laittaminen takaisin kaappiin, roskien vienti, ruokaostosten kantaminen kaupasta kotiin (mies myös maksaa ne ruuat).
Kun aamulla herään, kaikki keittiöhommat on tehty. Jaksan kuitenkin mäkättää siitä, että tiskipöytä jäi puhdistamatta. Jos mies ei opi siivoamaan paremmin, täytyy vaihtaa nuorempaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon aina ihmetellyt ihmisiä, jotka pystyy tiskaamaan heti ruuan jälkeen. Mä kun syön, nii useimmiten tuntuu ku joku ois lyöny pesäpallomailalla. Kauhea uupumus tulee, enkä voi muuta ku mennä sohvalle makaa ja oottaa että olo tasoittuu, en todellakaan jaksa alkaa heti hääräämään keittiössä. Kroppa on jotenki nii herkkä 🤔 ja kyllä, koitan syödä säännöllisesti max 3-4h välein, välttää liikoja hiilareita ja syödä sopivan kokoisia annoksia. Sokerirasituskin on vasta tehny ja kaikki ok. Silti tulee se valtava uupumus.
Taikasana tiskikone
Oikein siisti, koska ihana mies yllätti mut tekemäni aamupalan jälkeen siivoamalla keittiön tiptop, siis normaalitasoa (perussiisti) parempaan kuntoon. Eikä hän edes ole täällä kirjoilla. Lähtiessään kotiinsa hihkaisi vielä ovelta "varastan sun roskat, ettet ihmettele". ❤