Millaisessa siivossa keittiösi on juuri nyt?
Siisti, vai ihan kuin pommin jäljiltä? Kuvaile keittiötäsi.
Kommentit (268)
Tosi hyvässä. Tiskialtaassa on kattila likoamassa ja työtasolla on paistinpannu jäähtymässä. Sitten kun olen syönyt loppuun, tiskaan ne ja laitan takaisin paikoilleen.
Pari likaista lusikkaa vain tiskipöydällä tällä hetkellä ja vähän leivänmuroja pöydällä. Tarpeeksi siisti tähän hetkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi siisti. Ruuanlaiton jälkeen siivosin jäljet.
Hyvä ruoanlaittajan merkki on ettei tarvitse sen jälkeen jälkiä korjata vaan ne korjataan sitä mukaan kun sitä syntyy.
Eikö se oli ihan sama milloin siivoaa, kun lopputulos on kuitenkin sama? Halusin ensin syödä rauhassa ja sen jälkeen pesin kattilan ja pannun, laitoin muut astiat pesukoneeseen ja pyyhin tason.
Ruokahan ehtii jäähtymään jos tiskaa ennen syöntiä. Lisäksi olisi tiskattava heti toistamiseen ruoka-astiat.
En ole nainen enkä ole av-mamma, joten keittiöni on aina siisti.
Melko siisti. Veitsi, muutama muki ja lehti lojuu tasoilla ja pöydällä. Tasoilla on muruja ja likaa, en jaksa ottaa rättiä ja pyyhkiä. Kädet on ihottuman vuoksi kipeät ja vältän vedellä ja astianpesuaineella lotraamista.
Vierailija kirjoitti:
Siisti ja siivoan jo ruuan laiton lomassa ettei kaaosta synny.
Ei mulla ainakaan mitään kaaosta synnyt ruuanlaiton lomassa, joten hyvin ehtii siivoamaan ruokailun jälkeen. Ja muutenkaan en halua, että mitään tiskivettä roiskuisi vahingossa siihen ruokaan. Jotkut astiat laitan likoamaan ruokailun ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siisti ja siivoan jo ruuan laiton lomassa ettei kaaosta synny.
Ei mulla ainakaan mitään kaaosta synnyt ruuanlaiton lomassa, joten hyvin ehtii siivoamaan ruokailun jälkeen. Ja muutenkaan en halua, että mitään tiskivettä roiskuisi vahingossa siihen ruokaan. Jotkut astiat laitan likoamaan ruokailun ajaksi.
Mutta kun.. Se tekee sinut huonoksi emännäksi :(
Siisti, tiskikone päällä ja kuopus ruokailemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ruoanlaittajan merkki on ettei tarvitse sen jälkeen jälkiä korjata vaan ne korjataan sitä mukaan kun sitä syntyy.
Siinähän joutuisi pesemään käsiä parikymmentä kertaa. Ei minun iho kestä sellaista.
Kun se ruokavalio on kunnossa kädetkään ei kuivu.
Niinkö? Kerro toki lisää, mutta älä mainitse pähkinöitä äläkä avokadoa. Kyllä minun kädet kestää kesäisin 40-50 käsipesua, mutta talvisin ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se ruoka maistuu yhtä hyvältä siivosin ruokailua ennen tai jälkeen. Mieluummin kuitenkin jälkeen, koska haluan pitää ruuanlaiton ja siivouksen erillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä laitan viikonloppuisin paljon ruokaa, en vain sitä yhtä ainoata ateriaa kerrallaan eli se sotku ei myöskään sieltä siivoudu sitä mukaa. Tiskikoneeseenkin mahtuu rajallinen määrä tiskiä kerrallaan, pakastimeen menevä ruoka on jäähtymässä, leipätaikina kohoamassa jne.
Harvinaisen siisti meidän keittiöksi. Alkuviikosta pesin jääkaapin ja kävin jauhokaapit läpi. Tyttö pesi perjantaina uunin, että sai taskurahaa. Mies laittoi lounaan jälkeen astiat koneeseen ja puhdisti tasot. Voisinkin mennä juomaan kupin kahvia puhtaaseen keittiöön, sytyttää kynttilän ja nauttia siisteydestä.
Ruuanlaiton aikana on pakko siivota jälkiä senkin takia, että keittiö on tosi pieni. Pakkaukset, kuorimajätteet yms. laitan heti roskiin etteivät ne jää tasolle pyörimään. Veitset, puiset välineet, kattilat ja pannut tiskaan käsin ruokailun jälkeen, mutta muut ruuanvalmistusastiat menevät koneeseen saman tien. Yleensä siinä vaiheessa kun ruoka on valmista, keittiö on siivottu (ja tasot pyyhitty) noita käsintiskattavia lukuunottamatta. Kivempi nauttia ruuasta kun tietää että ruokailun jälkeen ei tarvitse alkaa siivota.
Välimuoto. Just tein ruokaa ja syötiin eli sen mukaset tiskit. Kohta meen siivoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika vaikee sitä kattilaa ja kauhaa on korjata pois siinä kokkauksen aikana...
Tip top! Kuten aina.
Asun yksin.
Siivossa. Kolme vuorokautta kipukohtauksia alkaa olla ohi. Niiden väleissä oon saanut ruokaa lämmitettyä, mutta ei puhettakaan tiskauksesta tms. Mehupurkki oli näköjään jäänyt pöydälle ja yksi puurolautanen ehkä kahden lusikallisen jälkeen. Tänään alkaa varovainen paluu elämään.
Te, jotka ootte terveitä, olkaa kiitollisia siitä. Minäkin olen kiitollinen edessä olevista, ehkä kolmesta kivuttomasta viikosta. Sitten mennään taas helvettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli puhetta "ruuanlaiton jälkeen".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli puhetta "ruuanlaiton jälkeen".
Miksi se onkin niin vaikeaa joillekin ymmärtää lukemaansa?
Eikö se oli ihan sama milloin siivoaa, kun lopputulos on kuitenkin sama? Halusin ensin syödä rauhassa ja sen jälkeen pesin kattilan ja pannun, laitoin muut astiat pesukoneeseen ja pyyhin tason.